Dodaj do ulubionych

Mama jedzie na pielgrzymkę do Ziemi Św.-boję się

06.01.09, 20:07
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Postanowiłam napisać do
Was bo zaczynam się obawiać o moją mamę, która leci 14 lutego na
pielgrzymkę po Ziemi Świętej. Po pierwsze mam ogromne obawy w
związku z obecnym konfliktem zbrojnym a po drugie o nią samą. Mam w
związku z tym kilka pytań, jeżeli ktoś poświęciłby swój drogocenny
czas na odpowiedź na nie byłabym niezmiernie wdzięczna.
1. Czy na chwilę obecną jest to pielgrzymka bezpieczna, czy lepiej
dać sobie spokój i poczekać?
2. Co zabrać ze sobą? Jakie ubrania (na zimno? ciepło?)? Jakie leki?
3. Czy należy się obawiać dolegliwości żołądkowo-jelitowych? Czy
zęby trzeba myć mineralną?
4. Ile mniej więcej należałoby mieć kieszonkowego?
5. Jakie pamiątki warto kupić?
Bardzo proszę poradźcie mi bo moja mama to osoba starsza, która
nigdy nie była zagranicą, nie mówiąc o locie samolotem. Jest
kompletnie zielona w temacie i chyba nie do końca zdaje sobie
sprawę na co się porywa. Jest b. religijna i twierdzi, że całe życie
marzyła o wycieczce śladami Jezusa. Czy powinna się jakoś
przygotować do tej wycieczki, czy podejść zupełnie "luzacko"?
Z góry dziękuję za rady.
Agnieszka
Edytor zaawansowany
  • 06.01.09, 23:07
    Witam,

    Przebywałem w Jerozolimie w dniach 28.12 do 2.01 i mogę powiedzieć,
    że czułem się bezpiecznie aczkolwiek było widoczne pewne napięcie. W
    starej części Jerozolimy dużo patroli. Na początku robi to wrażenie.
    Do 14 lutego dużo czasu, wiele może sie zmienic ale trzeba być dobrej
    mysli. Jeśli chodzi o ubranie to trzeba być przygotowanym na chłód i
    deszcz to w Jerozolimie ale słońca też nie zabraknie. My na przełomie
    roku to zmarżliśmy - zobacz jak sa ubrani korespondenci w TV .
    Dolegliwości żoładkowych raczej bym sie nie obawiał. Woda w kranie
    jak najbardzjei nadaje sie do mycia zębów. Kieszonkowe sprawa
    indywidualna ale Izrael nie należy do krajów tanich, jeśli mama nie
    ma karty bankomatowej to może wziąśc dolary i wymienic na szekle lub
    nimi płacic np. w sklepach z pamiatkami ceny sa również w $. Podam ci
    cene różańca z drzewa oliwnego - zaczyna sie od 10 szekli ( tj. 8zł)
    sa po 5 szekli ale uważaj chińskie. Jerozolima robi wrażenie.
    Rozumiem że jedzie w grupie zorganizowanej to wiele ułatwia . Niech
    będzie dobrej mysli .

    Pozdrawiam
    Darek
  • 15.01.09, 11:41
    Właśnie wróciłem z Izraela. Jak udało mi się zobserwować w
    miejscach napięć i demonstracji turysci nie są wpuszczani. Byłem w
    Jerozolimie i nawet w Betlejem i było spokojnie. Przewodnik jest
    stale w kontakcie z Policja i wie gdzie mozna pojechać i pójść.
    Czasem trzeba być przygotowanym na kontrole. Ceny dewocjonaliów są
    przystępne. Lepiej napoje kupować w sklepach jest taniej. Trzeba
    przygotować sie na wiele pytań przed odlotem do Izraela na lotnisku
    od słuzb Izraelskich zajmujacych się bezpieczeństwem lotu. Z
    powrotem kontrola jest bardziej skrupulatna ale sympatyczna. Trzeba
    obserwować wiadomości i zadzwonic do ambasady Izraela. Pozatem
    poznaj plan wyjazdu. Teraz zaczeło się robic troszke głosno na
    granicy z LIbanem a to nie dobrze jesli bedzie jechac w rejony
    północne Izraela. Ale jak powiedział mój przedmówca trzeba byc
    dobrej mysli ale pozatem będzie juz po wyborach w Izraelu więc
    pewnie i po wojnie. Pozdrawiam
  • 17.01.09, 23:30
    brednie na pólnocy jest spokojnie!!!! I oczywiście że każdy wyjzd do Ziemi
    świętej ma północną częśc kraju w swoim programie
  • 17.01.09, 23:28
    Dziś przyleciałam do Izraela, jestem w Tyberiadzie. Nie ma śladów żadnych
    zamieszek, nie widziałam pół żołnierza. Ten Izrael niczym się nei różni od tego
    w listopadzie. A poza tym o północy Izrael ogłosił zawieszenie broni. Nie ma się
    czego obawiać, ani nie warto odwoływac wyjazdu. Jest ciepło i jak zawsze w
    Izraelu - magicznie :)

  • 21.01.09, 04:44
    1. Nic sie nie przejmowac i jechac. Wojna dotyczyla wylacznie Gazy, a hamasowscy terrorysci nie strzelaja na Jerozolime(Izrael), Betlejem (Autonomia Palestynska) czy Nazaret (Izrael), ale operuja wylacznie w poblizu Strefy Fazy.
    www.ontheissues.org/images/Israel_Map.gif
    2. Tam teraz jest zima, co oznacza pore desczowa. Dla starszej osoby to nawet lepiej, bo uniknie upalow i bedzie sie przyjemnie zwiedzalo.

    3. W Izraelu wode mozna pic prosto z kranu:)

    4. To zalezy od tego czy np. bedzi musiala placic napiwki przewodnikowi,
    obsludze hotelowej etc. No i czy ma oplacone posilki. Ceny w Izraelu i Autonomii
    sa zblizone do tych w Polsce, a niektore produkty (papierosy, alkohol, owoce,
    warzywa) sa duzo tansze. 100-200 euro stanowczo wystarczy. Lepiej w ogole wziac
    wiecej i nie wydac, ale miec na wszelki wypadek.

    5. Najlepiej zrobic duzo zdjec i nic nie kupowac. Wspomnienia sa najlepsza
    pamiatka. Nie wiem jaka osoba jest Twoja mama, wiec nie wiem co polecic.
    Pamiatki religijne sa w wiekszosci produkowane w Chinach, wiec tego bym nie
    kupowal. Moze imbryczek do parzenia kawy?

    Moja krewna ma 85 lat, jest po dwoch zawalach i wrocila niedawno cala
    rozpromieniona:)

    Jak mama bedzie nad Morzem Martwym, to niech nie zapomni o duzej butli wody
    mineralnej. Tam jest strasznie goraco. Udar sloneczny i odwodnienie jest 100
    razy grozniejsze dla turystow od terrorystow.

    Aha, i jakis ciply sweter. W Jerozolimie moze byc chlodno.

    Temperatury z dzisiaj:

    11oC-17oC
    Jerusalem


    9oC-21oC
    Tel Aviv


    10oC-20oC
    Beer Sheba

    --

    Forum ארץ ישראל "Erec Israel"
  • 21.01.09, 12:53
    > 5. Najlepiej zrobic duzo zdjec i nic nie kupowac. Wspomnienia sa najlepsza
    > pamiatka.

    Tak, ale nie można żyć samą pamięcią smaku i zapachu przyprawy zatar - lepiej
    kupić z woreczek! :-)


    --
    Grupa Pewnych Osób
  • 25.01.09, 22:57
    Popieram wypowiedź absztyfikanta.

    Mieszkam w IL. I nie boję się :) Nikt praktycznie konfliktu nie odczuwa w innych
    czesciach kraju.

    Mimo, ze jest pora deszczowa - deszczu jak na lekarstwo. Ale o wiele cieplej niz
    w polsce. Temperatura srednio ok 14-19 stopni (teraz). Do lutego sie moze
    jeszcze zmienic. Ale ponizej zera nie bedzie. Moze byc natomiast do 25 stopni
    ciepla.

    Z jaka grupa jedzie Twoja mama?
    --
    التارٻخ العربى, أدام باينك = بلازر
  • 26.01.09, 17:15
    Z pielgrzymką kościelną z Wadowic, w Krakowie załatwiana prze
    parafię Św. Anny w kooperacji ze Słowakami
  • 27.01.09, 18:51
    to mogła wybrać lepiej . . .
  • 28.01.09, 11:37
    Jechac na pielgrzymkę i odwiedzać Safed, to chyba nie najlepszy pomysl...Bo niby
    po co
  • 28.01.09, 12:41
    zgadzam się, ja uwielbiam Safed, te małe uliczki, klimat niepowtarzalny i
    galerie. Ale kabała i synagogi to chyba nie w charaktereze pielgrzymek
  • 29.01.09, 19:49
    super :) Wreszcie ktoś przekazał rzetelne informacje
  • 02.02.09, 17:14
    > super :) Wreszcie ktoś przekazał rzetelne informacje

    Dziennikarze potrafią być dyspozycyjni, ale akurat znam też relację
    z innego źródła i tu piszą zgodnie z prawdą.
  • 02.02.09, 21:47
    co to za inne źródło??
  • 11.11.10, 12:50
    Witam ! Mam pytanie. Czy potrzebna jest jakaś przejściówka aby podłączyć ładowarkę do telefonu ?
  • 11.11.10, 14:30
    No właśnie:)
    --
    [img]http://www.cats.alpha.pl/catdesigns/animations/anim33.gif[/img]

    "Be yourself, no matter what they say"
  • 11.11.10, 15:01
    nie, gniazdka sa normalne, napiecie tez (znaczy jak w Polsce). Moga nie pasowac duze wtyczki z szerokimi bolcami starego typu, wszystkie te waskie wtyczki - bez problemu
    --
    When I'm not in my right mind, my left mind gets pretty crowded
  • 29.11.10, 16:36
    Dzięki za informacje

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.