Dodaj do ulubionych

Jak przystosować średniowieczny Kraków do współ...

IP: *.dynamic.chello.pl 17.05.13, 07:55
Koncepcja piękna, szkoda, że nierealna. Takie zmiany powinny być dokonywane kompleksowo, a znając aktualne władze Krakowa, jeśli podejmą się uspokojenia danego rejonu, nie dadzą nic w zamian. Nie przebudują obwodnic (oprócz pierwszej) tak, aby to one przyjmowały ruch samochodowy, nie stworzą parkingów, które zniechęcą ludzi do wjeżdżania do ścisłego centrum, gdyż pozostawią je w rejonie którejś z przelotówek i przesiądą się na szybką i wydajną komunikację miejską... marzenia. W praktyce nic nie powstanie i dodatkowo dopierdzielą mieszkańcom kolejne ograniczenie komunikacji miejskiej. A jej użytkownicy będą brodzić w błocie i kałużach na zapadniętych chodnikach, by dotrzeć na przystanek i czekać blisko pół godziny na przepelniony autobus...
Edytor zaawansowany
  • Gość: Bartek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.05.13, 08:11
    Skoro miasto ma w planach dobudować kilka wlotówek do śródmieścia, to na nic innego nie wystarczy.
  • Gość: monkeyboys IP: *.ists.pl 17.05.13, 09:14

    chodzi po prostu o to, żeby "lepsi" i "uprzywilejowani", czyli np urzędnicy urzędu miasta jeździli sobie spokojnie do pracy do centrum a motłoch tłoczył się w zapchanych autobusach miejskch i tramwajach do centrum. Jak podano w artykule - nie chodzi wszakże o wyeliminowanie ruchu drogowego w centrum, ale jego ograniczenie - chodzi o to, by urzędnik dojechał bez korków w 10 min do pracy, zaparkował przed urzędem, bo przecież jest lepszy od reszty. W ramach prawa dzieli się naród na lepszych o całą resztę, która ma im ustępować. Chyba zostanę politykiem.
  • Gość: Yogi IP: *.ip.netia.com.pl 17.05.13, 11:34
    ewentualnie rodzina urzędnika :) na tzw. zezwolenie :) - często to pod znakami można spotkać.
  • Gość: gość IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.05.13, 22:03
    Święta racja. Czyli Kraków dalej będzie dusił i mordował Stare Miasto z Rynkiem Głównym i Wawelem a na obrzeżach będą się rozbudowywać sypialnie. Dojechać do Centrum się nie da no bo nie potrzeba budować metra . A ludzi coraz więcej . Nic to, pozostaną najlepsze w Polsce tramwaje...no i urzędnicze auta, parkujące w ....no tam gdzie będą chciały w końcu należą do ludzi zacnych i mądrych czyli urzędników magistratu i innych namaszczonych . Acha oczywiście dojadą do swoich posad ..zielonymi klinami.
  • Gość: ? IP: *.dynamic.chello.pl 17.05.13, 15:59
    Autorze Dawidzie Hajoku.
    "Centrum" którego dotyczy Wasz "artykuł"
    nie ma korzeni średniowiecznych w sensie urbanistycznym.
    75% tego obszaru jeszcze 120 lat temu to były podmiejskie łąki, pola i ogrody...
    Ja rozumiem, jesteście tzw. słoikiem,
    ale może przed napisaniem "artykułu" zerknąć chociaż do Wikipedii ?
  • 17.05.13, 16:41
    Mniejsza o to, czy ma średniowieczne czy nie. Natomiast obszar poddany dyskusji jest zbyt mały. Należałoby objąć nim całe śródmieście funkcjonalne, czyli na zachodzie po ul. Piastowską i wylot Królowej Jadwigi w Kościuszki, a na wschodzie po Białuchę.
  • Gość: Krakowiaczekcija IP: *.dynamic.chello.pl 17.05.13, 19:34
    75%? Skąd takie dane? Podaj źródło, albo przyznaj że wyssałeś tę liczbę z palca.
  • Gość: A-10 IP: *.internetdsl.tpnet.pl 18.05.13, 01:39
    bez tytułu,
    nie dla każdego Wikipedia jest takim objawieniem jak dla Ciebie.
    Centrum, którego dotyczy Ich artykuł (cudzysłów zbędny) ma korzenie wyłącznie średniowieczne.
    W sensie urbanistycznym ... na miasto i funkcje miejskie nie tylko budynki się składają. To po pierwsze. Po drugie na centrum kołnierza składają się takie ośrodki (o których nigdy nie słyszałeś) jak
    KLEPARZ
    KAZIMIERZ
    GARBARY
    MIKOŁAJSKIE
    BISKUPIE
    części CZARNEJ WSI i ZWIERZYŃCA
    JANOWA i CZYŻOWA WOLA
    RADZIWIŁŁOWSKIE
    CELAROWSKIE
    MONTELUPIOWSKIE

    podmiejskie folwarki, osady służebne, bez których miasto istnieć by nie mogło,
    obszary gospodarcze,w których realizowano funkcje niemożliwe do wykonywania w mieście "intra muros"
    rezydencje i folwarki zamiejskie
    liczne kościoły położone za murami, a dziś już nie istniejące
    oraz położone za murami i istniejące do dziś.

    Miłej lektury. Palnij znów coś wesołego, będzie zabawa.
  • Gość: ? IP: *.dynamic.chello.pl 18.05.13, 06:55
    Oczywiście poprawniakipolityczne
    zamiast coś na temat na temat atakują innego forumowicza...

    ale ten typ tak ma ?
  • Gość: gość portalu IP: *.free.aero2.net.pl 18.05.13, 06:57
    Tak, a Starowiślną Kazimierz Wielki zastał drewnianą, a zostawił murowaną. A Franciszek Józef wybudował więzienie na Montelupich. Urbanistyka to nie topografia książkowy cwaniaczku.
  • Gość: ? IP: *.dynamic.chello.pl 19.05.13, 08:11
    Franciszek Józef /cesarz/ panował w średniowieczu ?
    gościu - cwaniaczku :-)
  • Gość: daro IP: *.175-177-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be 18.05.13, 10:02
    te...
    słoiki to se możesz mieć w warszawce co najwyżej tak generalnie
    i nie być taki do przodupanie specjalista od średniowiecznych centrów miast
  • 17.05.13, 16:32
    Zarówno Deńko, jak i Jędruszak mają dość podobne poglądy. Natomiast są także poglądy bardziej zbliżone do nowoczesnej myśli zachodniej urbanistyki, które są w „Gazecie” ignorowane.

  • Gość: krakós IP: *.eurocash.pl 17.05.13, 16:49
    Ciekawe że w ramach tej nowej akcji "gazety" bije się tylko w nową koncepcję ruchu jednokierunkowego wokół plant i wokół tego buduje się teorię, że włądze powinny przecież "dyskutować" z mieszkańcami. A dlaczego nie podejmiecie tematu, że komunikacja miejska jest przez wladze miasta mordowana, coraz mniej kursów, coraz większe ceny? Dodatkowo tramwaje są blokowane przez samochody na I obwodnicy przez co wydłuza się czas przejazdu. Nikt nie wpomina o tym, że pieszym ciężko jest przejść, bo chodniki są zastawione przez samochody, gdyż nikt nie pilnuje respektowania przepisów dot. parkowania. Nikt nie pisze o tym, ze rowerzyści prawie w ogóle nie mają swojej infrastruktury.

    Proponuje się tylko rozwiązania na rzecz samochodu, koniecznie dwa pasy ruchu dla samochodów na I obwodnicy, parkingi podziemne tuż przy plantach itd. Reprezentujecie, gazetko, myślenie sprzed 30-40 lat. To chore.
  • Gość: krakós IP: *.eurocash.pl 17.05.13, 16:54
    I jeszcze jedno - absolutnie nie powinno się budować nowych parkingów w ścisłym centrum miasta! To masakryczny pomysł. Do parkingu trzeba dojechać, a więc więcej miejsc parkingowych = większy ruch. A przecież chcemy ten ruch ograniczać!

    Teoretycznie można by przyjąć założenie, że budujemy parking w okolicach plant, a w zamian za to zakazujemy parkowania na całym obszarze starego miasta. Czyli nie zwiększamy ilości miejsc parkingowych (a nawet ją nieco zmniejszamy - o ok. 10%), lecz przenosimy samochody pod ziemię. Tyle, że akurat w tym wypadku zysk jest umiarkowany a koszty bardzo duże.
  • Gość: Krakowiaczekcija IP: *.dynamic.chello.pl 17.05.13, 19:39
    Słuszna uwaga! Zgadzam się
  • 17.05.13, 22:00
    autor tego artykulu przedstawil nam historie zabudowy miasta od czasow smoka wawelskiego a prawda na dzis jest taka ze TRZEBA COS ZMIENIC BO CENTRUM SAMO SIE UDUSI....
  • Gość: henio IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.13, 10:38
    Czy tylko ja zauważyłem, że na takim sporym obszarze mieszka jedynie 5% mieszkańców Krakowa? A wydaje mi się, że pompuje się tam zdecydowanie więcej publicznych pieniędzy.
  • Gość: x IP: *.dynamic.chello.pl 19.05.13, 09:45
    Kto mógł, już dawno się stamtąd wyniósł.
  • Gość: Masz rację IP: *.30.72.106.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl 19.05.13, 12:40
    Nie tylko Ty... Reszta mieszkańców / podatników kupuje swoje miejsca parkingowe za ciężką kasę i płaci od nich (przypomę: od np. wybudowanych przez siebie, na własnym gruncie i za własną kasę garaży) podatki wyższe niż koszt tzw. abonementu, do korzystania z PUBLICZNEJ przestrzeni przez nielicznych. A ci, którzy zapewniają większość kasy do miejskiego budżetu niech zap...ają do rzadko jeżdżącej komunikacji miejskiej po błocie, bo przecież 10 lat to za mało aby wybudować chodnik (co najwyżej mogą usłyszeć chamski tekst od "właścicieli centrum" że sami chcieli tam mieszkać, od tych samych "właścicieli centrum", którzy sami jakoś zapominają dodać, że mieszkanie w centrum też ma swoje konsekwencje). Może jednak zacząć od programu „chodnik do każdego przystanku”, później można by zrobić program „chodnik do każdej szkoły" i może jeszcze „równy chodnik"... A jeżeli tego nie będzie, to chyba najwyższy czas przestać płacić tu podatki. Pozdrawiam
  • Gość: x IP: *.dynamic.chello.pl 19.05.13, 12:48
    Popieram. Przykładowo przy przebudowie Ronda Ofiar Katynia urzędnicy "zapomnieli" o zrobieniu chodnika prowadzącego do osiedli. Nowa ulica, w pobliżu nowy węzeł komunikacyjny ale zabrakło kilku metrów kostki brukowej... cały ZIKiT.
  • Gość: as IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 31.05.13, 21:53
    Krakow, potrzebuje odwaznych decyzji. Budynkow wysokich, metra zamiast "szybkiego" tramwaju i budynkow wielkoformatowych. Dlaczego? Dlatego ze 300 lat zaborow zabraly nam to co ma Wieden, Budapest i inne miasta europejskie - zabraly nam wlasnie rozmach (chociazby XIX wieczny).
    KRAKOW POTRZEBUJE ROZMACHU. SZCZEGOLNIE ROZMACHU W ARCHITEKTURZE I URBANISTYCE. BO TO TWORZY OSNOWE MIASTA.

    -----

    CZY MAJCHROWSKI JEST PREZYDENTEM Z ROZMACHEM?


    Prosze przejedzcie sie na Ruczaj albo na Rybitwy - zobaczycie jak chaotycznie i wbrew wszelkim zasadom estetyki rozwija sie urbanistyka wspolczesnego Krakowa.

    OKROPNE.

    ALE JAK KTOS CHCE WYBUDOWAC WIEZOWIEC, ALBO ROZBUDOWAC STARA KAMIENICE POZA OBREBEM PLANT TO SIE GO UPIE***ALA.

    TO JEST ZASCIANEK.
    JAK TAK DALEJ POJDZIE BEDZIEMY JAK DRUGI WLOCLAWEK...

    BRAK WYOBRAZNI !!!
  • 31.05.13, 23:26
    jakie znowu 300 lat??

    --
    she can take the dark out of the nighttime
    and paint the daytime black
  • Gość: mieszkaniec IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.10.13, 12:29
    Przede wszystkim należy zakończyć dalszą rozbudowę już i tak zatłoczonego i zatrutego miasta nie przystosowanego do zagwarantowania podstawowych warunków do życia. Należy skończyć z zabudową każdego kawałka zieleni i ściągania do miasta wiochy. Należy wyp...ć z urzędu decydentów, którzy doprowadzili do takiego stanu, dając oczywiście z dobrego serca nieograniczone prawa deweloperom. Poprosić CBA o zainteresowanie się tym miastem i jego urzędnikami.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.