• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

środki poetyckie- pomózcie pilne

  • 09.09.07, 15:00
    Przedstawić słowa za pomocą środkow poetyckich
    radość- jak określić w przenośni
    gniew- jak określić porównanie i wyraz dzwiękonaśladowczy
    pisanie wiersza- neologizm i epitet
    komponowanie piosenki -porównanie , przenośnia


    Opisz za pomocą dowolnych środków poetyckich:
    smak ulubionych słodyczy
    zapach lasu po deszczu
    wygląd potrawy której najbardziej nie lubisz

    Pomózcie proszę!
    Edytor zaawansowany
    • Gość: Ewa IP: *.kalisz.mm.pl 07.01.08, 16:09
      ja też mam z tym kłopot jutro sprawdzian a w czwartek egzamin na
      dodatek pani się mnie uczepiła że dwa dni przed egzaminem i nic nie
      umiem. Jutro mnie zapyta. Z kąd mam to wziąć?
      • Gość: pala234 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.09.08, 19:35
        pomużcie mi jakokresilci sirotki poetyckie
      • Gość: LOLITKA IP: *.chello.pl 08.01.09, 17:22
        Trzeba bylo uwazac na lekcji...jakbys uwazala to bys
        wiedziala!!!!;***
        Wpisz sobie w google "środki poetyckie" i tam powinno być co to
        znaczy.

        PS.Radze ci lepiej uwazac na lekcjach!!!!
        • Gość: LamusekXD IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.10, 14:30
          Smak ulubionych słodyczy : Np. czekolada słodka, brązowa i smaczna
          Zapach lasu po deszczu : Lekki orzeźwiający, świeży i przyjemny
          Wygląd porawy, której najbardziej nie lubisz : Np. szpinak zielony, brzydko pachnie i jest nie smaczny

          To na tyle Pozdro. 6D 2010r ;) Patryś z tej storny ;]
      • Gość: Weronika IP: *.xdsl.centertel.pl 16.03.11, 16:18
        to jest bardzo proste . niektore nazwy sa odpowiedzia na twoj epytanie !!
    • Gość: Linda IP: 212.160.111.* 08.01.08, 20:19
      radość( przenośnia)-uśmiech dnia (życia), słoneczny promień życia,
      złota kropla ...? iskierka (iskra)
    • Gość: Linda IP: 212.160.111.* 08.01.08, 20:21
      gniew- wściekła jak osa
    • Gość: natalka IP: *.chello.pl 28.01.08, 17:07
      to znaczy odwal cala robote za mnie... Z kads to znam :D:D
      • Gość: polak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.08, 13:47
        pisze się SKĄD- zapamiętaj to
        • Gość: Karolka ;) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.08, 22:31
          Mam poidręczniki "Między nami" i jestem w trakcie robienia tego zadania ;]po
          kilku słowach napisanych przez Was, mniej więcej wiem o co biega, i umiem to
          napisać ;]To wcale nie jest trudne jak się pomyśli! Pozdrawiam!
          • Gość: uy6765 IP: 195.116.179.* 07.09.10, 19:29
            h896786856
      • Gość: Polak IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.02.08, 13:48
        Homonimy - wyrazy jednakowe fonetycznie i ortograficznie, ale różne
        semantycznie i etymologicznie; np. para (wodna, zakochanych), klucz
        (do drzwi, znak muzyczny, zasada). Współcześnie rozróżniane
        wyłącznie na podstawie kontekstu zdania w jakim zostały użyte.

        Antonimy – są to wyrazy o przeciwstawnym znaczeniu. Stosowany w
        stylistyce w celu wydobycia kontrastów myślowych i emocjonalnych
        np.: zło-dobro, piekło-niebo, biały-czarny,

        Apostrofa - retoryczny zwrot do osoby, uosobionych pojęć lub rzeczy;
        apostrofa nadaje, np. Czego chcesz od nas, Panie...

        Inwokacja -rozpoczynające utwór epicki wezwanie do bogów, muz itp.
        Np. „Boże, dlaczego mnie opuściłeś?”

        Powtórzenia - zabieg stylistyczny polegający na dwukrotnym lub
        wielokrotnym użyciu tego samego elementu językowego:

        Anafora- polegająca na powtarzaniu jakiegoś słowa na początku
        kolejnych wersów, zdań itp. Np. „Nie ma myśli – są tylko
        instynkta,/Nie ma pragnień – są tylko apetyty,”

        Epifora-polega na celowym powtarzaniu jakiegoś słowa na końcu
        kolejnych wersów, zdań itp.

        Synonimy - wyraz lub związek frazeologiczny zbliżony znaczeniowo do
        innych wyrazów lub związków frazeologicznych, które w określonych
        kontekstach mogą występować zamiennie. Np. król- władca.

        Porównania - zwrócenie uwagi na cechy i właściwości opisywanego
        zjawiska za pomocą porównywania go do innego zjawiska, co służy
        również interpretowaniu tego pierwszego. Np. „zimny jak lód”.

        Epitety - wyraz określający w tekście literackim, a także mówionym,
        rzeczownik, najczęściej w postaci przymiotnika, który wskazuje
        właściwości w sposób bezpośredni bądź metaforyczny, np. czerwona
        róża, "gorzkie gwiazdy" .

        Metafory - zespół wyrazów zyskujący specjalne, odmienne znaczenie od
        tego, które wynika z poszczególnych jego składników, np. „morze
        gwiazd”.

        Hiperbola (przesadnia) – metafora, w której występują elementy
        zamierzonej przesady. Polega na wyolbrzymieniu i uintensywnieniu
        składników obrazu zawartego w przenośni w sposób przekraczający
        granice prawdopodobieństwa. Hiperbola występuje w metaforach
        potocznych (np. taczać się ze śmiechu, umierać ze zmęczenia,
        nieziemska piękność), przede wszystkim jednak w artystycznych,
        poetyckich.

        Oksymoron (epitet sprzeczny) – najprostsza forma paradoksu, będąca
        zespoleniem dwóch wyrazów o znaczeniach przeciwstawnych i wzajemnie
        się wykluczających, którym zostaje nadane znaczenie przenośne
        np. „śpiesz się powoli”, „blask ciemnieje”.

        Antyteza – zestawienie dwóch przeciwstawnych znaczeniowo elementów w
        celu uzyskania silniejszego efektu np.: „Ma granice –
        nieskończony...”

        Kontrast – przedstawienie zjawiska, zdarzenia, postaci za pomocą
        drugiego, zupełnie innego, przeciwstawnego (zjawiska). Dzięki
        zastosowaniu kontrastu prezentowany element świata przedstawionego
        jest bardziej wyraźny, uwydatniają się jego cechy charakterystyczne.

        Peryfraza (omówienie, opisanie) – zastąpienie nazwy przedmiotu,
        czynności, osoby lub cechy bardziej rozbudowanym opisem:
        charakterystyką, metaforą np.: „gwiazda ognista”- słońce.

        Personifikacja (uosobienie, animizacja, ożywienie) – przedstawienie
        pojęć abstrakcyjnych, a także zjawisk przyrody, zwierząt, roślin,
        przedmiotów jako działających postaci ludzkich. Wiąże się z alegoria
        i apostrofą. Jako podstawa metafory tworzy zwykle rozwinięty obraz
        poetycki.

        Onomatopeja (dźwiękonaśladownictwo) – rodzaj instrumentacji
        głoskowej polegający na naśladowaniu za pomocą dźwięków różnych
        pozajęzykowych zjawisk akustycznych, np. głosów występujących w
        przyrodzie. Najprostszą forma onomatopei są wyrazy
        dźwiękonaśladownicze, których brzmienie przypomina nazwane za ich
        pomocą dźwięki naturalne, np. kukać, miauczeć, świst, zgrzyt.
        Posługiwanie się takimi wyrazami pozwala autorom tekstów
        artystycznych osiągnąć większą wyrazistość opisu np. ryk ludzkich
        głosów, trzask włóczni, szczękanie kos.

        Pytanie retoryczne – zdanie ujęte w formie pytania na które nie
        oczekuje się odpowiedzi, stosowane w celu zwrócenia uwagi słuchacza
        na treść wypowiadaną przez autora lub dla nadania jej silniejszego
        zabarwienia uczuciowego.

        Elipsa (wyrzutnia) – pominiecie fragmentu tekstu, który nie
        przeszkadza w zrozumieniu całości, co pomaga unikać powtórzeń.
        Elipsami są najczęściej równoważniki zdań.
        Wykrzyknienie (eksklamacja) – krótkie zdanie wykrzyknikowe wtrącone
        w tok wypowiedzi, wyrażające bardzo silną emocję. Eksklamacja często
        występuje w formie apostrofy. np. „Przeklęty, kto zasmuca matkę
        swoją!”.

        Groteska – przedstawienie jakiegoś zdarzenia, osoby w sposób silnie
        przejaskrawiony i wynaturzony przez kontrastowe zestawienia,
        mieszanie różnych stylów języka, łączenie realizmu z groteską,
        humoru z tragizmem. Narrator czy podmiot liryczny wyraźnie odcina
        się od tego, co przedstawia w groteskowy sposób.

        Przerzutnia – zakończenie zdania w następnym wersie (niezgodność
        intonacji zdaniowej z intonacją wersową).

        Alegoria- treść, która poza znaczeniem dosłownym ma jeszcze jedno:
        ukryte i domyślne (często występuje w bajkach, gdzie bohaterowie
        zwierzęcy uwydatniają ludzkie wady).

        Rym- powtarzanie się identycznych bądź zbliżonych brzmieniem głosek
        znajdujących się w określonej pozycji – najczęściej na końcach
        wersów.

        Zdrobnienie- pieszczotliwe, czułe określenie czegoś lub kogoś za
        pomocą dodania do wyrazu podstawowego formantu: -ka -ko -utki -nik –
        ek –eńko –ić –enie –eczek
        (np.: dom-domeczek; mało- maleńko).

        Zgrubienia- tworzymy je, aby podkreślić niechęć i negatywne emocje
        do opisywanego zjawiska bądź uwydatnienia jego wieku za pomocą
        dodania do wyrazu podstawowego formantu –sko (np.: pies- psisko;
        komputer- komputerzysko).

        Alegoria- to przedstawienie pojęć oderwanych, przez obraz o
        znaczeniu przenośnym, jednoznacznie określonym i ustalonym
        konwencjonalnie. Związana jest z obiegowymi konwencjami i
        stereotypami myślowymi oraz powszechną wiedzą o zjawiskach (np. lis
        w potocznym odczuciu kojarzy się z chytrością). Treść alegoryczna
        utworu nadaje się do jednoznacznego odczytania. Na alegorii opierają
        się często bajki.

        Paradoks- zaskakujące sformułowanie, w sposób efektowny prezentujące
        myśl lub ideę przeciwstawiającą się stereotypowym mniemaniom.
        Paradoks łączy sprzeczności, formułując tym sposobem nowe prawdy.
        Zdaje się prowadzić do logicznej sprzeczności, lub sytuacji
        przeczącej zdrowemu rozsądkowi.

        Porównanie homeryckie - jest to porównanie, którego drugi człon jest
        rozbudowany tak, że stanowią odrębną epizodyczną scenkę. Niezwykła
        plastyczność opisów osiągnięta przez bogactwo epitetów
        np.: "żołnierze padali jak liście z drzew".

        Neologizmy-to nowe elementy języka (wyrazy, ich znaczenia, wyrażenia
        i zwroty), które powstają w wyniku jego nieustannego rozwoju. Mogą
        one być potrzebne i udane albo zbędne i niepoprawne. Najczęstszymi
        przyczynami ich powstawania są bieżące potrzeby nazewnicze, związane
        z nowymi przedmiotami, czynnościami, instytucjami, oraz chęć
        odświeżenia słownictwa. Przeciwieństwo archaizmów.

        Symbol-motyw lub zespół motywów występujący w dziele, będący znakiem
        treści bezpośrednio nie ujawnionych (ma znaczenie głębsze, ukryte,
        niejasne) i mający sygnalizować ich istnienie dający możliwość
        rozmaitych interpretacji; jeden z podstawowych środków ekspresji w
        literaturze. Mający umożliwić sugerowanie tajemniczej i
        wieloznacznej natury świata.
        • Gość: Ktoś ;pp IP: *.jeleniagora.vectranet.pl 08.09.09, 19:39
          A ma ktoś zadanie 5 z strony 6 ?
          • Gość: gosc IP: 93.181.189.* 03.09.10, 16:35
            ku... pomuz ktos tez mam problem z tym zadaniem 4a
            • Gość: wy noby IP: 93.181.189.* 03.09.10, 16:37
              nie umiecie tego zrobic pedalki
          • Gość: gfr IP: *.gl.digi.pl 06.09.10, 16:02
            mam
        • Gość: fhkhkl IP: 195.116.69.* 06.09.10, 19:12
          nmmnmn.kj......................m,kjjjjjjjjjjjjjjjklj;kkh;;;;;;;;;;;;;;lkkkkkkkkkkkkkkouiiou]
          • Gość: beata IP: *.adsl.inetia.pl 11.09.11, 21:04
            jesteście niepoważni
    • 04.02.08, 13:00
      witam, nie wiem, co sie dzieje w tych szkolach, skoro zadaje sie prace, nie
      przygotowujac i nie opracowujac materialu wczesniej.
      Kochani, srodki poetyckie - mamy wiec do czynienia z poezja, czytanie wierszy
      nie jest sztuka latwa, ale rozwija wyobraznie, jest niesamowita zabawa. Mnie
      uczono jeszcze w liceum, ze poezja to takie czepianie sie slow. Skoro poeta
      pisze o domu, to czym jest dom - schronieniem, rodzina, bezpieczenstwem itd...
      Srodki stylistyczne uzywane w wierszach kaza nam pytac, a dlaczego tak uzyl
      poeta, dlaczego takiego porownania, skoro mogl wprost. Radosc - zamiast radosc,
      poeta napisal: usmiech serca - powiedzmy. I teraz mysle sobie - usmiech serca -
      usmiecha sie serce, choc wiadomo, ze serce sie nie smieje, ale smiejemy sie, gdy
      nam dobrze, gdy piekna pogoda, slonce swieci, serce to dobroc, a jak dobroc to
      lekkosc na duchu, brak wyrzutow sumienia... Mozna tworzyc i mnozyc, co nam sie
      kojarzy. Gdyby poeta powiedzial radosc - to kazdy by wiedzial - radosc i
      poszedl do domu, a jak powie usmiech serca , to kazdy to moze troszke inaczej
      zinterpretowac i o to w poezji chodzi. Gniew - porownanie - musi miec slowko
      jak, niby, czyli np. gniew niczym huk wystrzalu ...jak zgrzyt drzwi w piwnicy
      itd.Dzwiekonasladowcze - czyli kukuryku itd.. Mam nadzieje ,ze chociac troche
      to Wam da. Proponuje przeczytac Jezyk polski dla polonistow - to jaki poradnik
      pod red Porayski - Pomsta, zrobic notatke ze srodkow stylistycznych raz na
      zawsze i cwiczyc - zaczac od Ewy Lipskiej, a nie Herberta, moze Swietlickiego,
      Grochowiaka i czepiac sie slow, pytac - dlaczego i szukac skojarzen
      pozdrawiam
    • Gość: ja:) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.09.08, 16:48
      mam taki sam problem xD
    • Gość: Julia IP: 217.98.103.* 07.09.08, 18:40
      nic latwiejszego..czy ty korzystaz z cwiczen ,,miedzy nami'' i
      chodzisz do 6 klasy...jak powiesz czy tak to dam ci odpowiedz
      • Gość: Agatkaaa IP: 83.10.216.* 07.09.08, 18:49
        tak prosze pomoz
      • Gość: do julii IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.08, 19:04

        julia pomoz mi prosze
      • Gość: korni IP: *.msb.vectranet.pl 08.09.08, 17:38
        jestem w 6 klasie i mam podręcznik między nami i jest zdanie ze strony 5 i 6 i
        nie rozumiem tych zadań czy byś mi pomogła???
    • Gość: Agatkaa IP: 83.10.216.* 07.09.08, 18:43
      sluchaj monia ty pewnie chodzisz do 6 kl. i masz podreczniki miedzy
      nami ja tez mam taki sam problem jak ty i musze to zrobic na
      jutro ...Jesli dostaBas odpowiedz od kogos to pomoz mi blagam cie
      • Gość: EDEK IP: 83.10.216.* 07.09.08, 18:50

        POMOCY PROSZE ...
    • Gość: Karolka ;) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.08, 22:35
      Mam podręczniki "Między nami" i jestem w trakcie robienia tego zadania ;]Po
      kilku słowach napisanych przez Was, mniej więcej wiem o co biega, i umiem to
      napisać ;]To wcale nie jest trudne jak się pomyśli! Przynajmniej, jeśli się
      chodzi do szóstej klasy, powinno się to wiedzieć... Podstawowe rzeczy! Pozdrawiam!
      • Gość: red IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.08, 22:59
        Przedstawić słowa za pomocą środkow poetyckich
        radość-promieniejesz jak słońce na niebie
        gniew- wyglądasz jakbyś za chwilę miał wybuchnąć; bum
        pisanie wiersza- wierszotworzenie lub wierszoletyzm; twórczość własna
        komponowanie piosenki -komponowanie piosenek jest jak tworzenie
        własnego świata iluzji; skaczące barwne znaczki po pięciu strunach
        melodii


        Opisz za pomocą dowolnych środków poetyckich:
        smak ulubionych słodyczy - delicje są niczym marzenia do spełnienia
        zapach lasu po deszczu- dookoła czuć zapach świerkowych i sosnowych
        drzew oraz żywicę
        wygląd potrawy której najbardziej nie lubisz - pulpety wyglądają jak
        końskie bobki:)

        • Gość: Tysiia. IP: *.stg.pl 03.09.09, 14:57
          Dzięękujęęę!...!!
          • Gość: MoniŚ IP: 82.160.202.* 07.09.09, 19:50
            ejj mÓgłby mi ktoS wysłac Te odpowiedzi z zadania 4 ze strony 6 ?;p
            • Gość: do red IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.09.10, 19:24
              jesteś super !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        • Gość: uczeń IP: *.chello.pl 10.09.09, 18:15
          Dzięki! Jesteś WIELKI!
        • Gość: gggsgs IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.09.10, 15:27
          gó...
        • Gość: Ewcia IP: *.cdma.centertel.pl 05.09.10, 19:50
          Dzięki uratowałeś mi skórę. :D
    • Gość: natii IP: *.dynamic.gprs.plus.pl 03.09.09, 15:55

      radosc : fruwam ze szczescia
      gniew jestem zly jak lew grrrr
      pisanie wiersza rozwierszowalem sie latwe rymy
    • 06.09.09, 10:41
      pomuście pilnie w zadaniu prosze
    • Gość: . ;] IP: 188.33.159.* 06.09.09, 12:20
      hah. ;D praca domowa z Między namii kl6. ;) właśnie to robię ;]
      jutro będę miała ją ocenianą ;D i wiem ,że nie dostanę nic poniżej
      4. ;] dzięęęki.
    • Gość: karolaa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.09, 21:06
      > Przedstawić słowa za pomocą środkow poetyckich
      > radość- jak określić w przenośni
      > gniew- jak określić porównanie i wyraz dzwiękonaśladowczy
      > pisanie wiersza- neologizm i epitet
      > komponowanie piosenki -porównanie , przenośnia
      >
      >
      > Opisz za pomocą dowolnych środków poetyckich:
      > smak ulubionych słodyczy
      > zapach lasu po deszczu
      > wygląd potrawy której najbardziej nie lubisz
      >
      > Pomózcie proszę!
      • Gość: Dusia IP: 83.1.98.* 10.09.09, 21:49


        Przedstawić słowa za pomocą środkow poetyckich
        radość- śmiać się jak głupi do sera
        gniew- wychodzić z siebie, wrr
        pisanie wiersza- neologizm ( każdy wymyśla sam ale może być
        wierszokletyzacja), natchnione ( epitet)
        komponowanie piosenki -porównanie , przenośnia ( przerosło mnie i
        matkę profesora)


        Opisz za pomocą dowolnych środków poetyckich:
        smak ulubionych słodyczy - jak ambrozja, niebo w gębie itd.
        zapach lasu po deszczu ( nie da się opisać jakby się dało poezja
        była by niepotrzebna)
        wygląd potrawy której najbardziej nie lubisz ( wyglądało jak bobek
        królika - coś w tym stylu )

        A teraz pozwolę sobie na uwagę osoby która poezję szczerze miłuje -
        takiej pracy domowej uczeń powinien nie odrobić dla dobra literatury
        polskiej, wszystkich muz i przyszłych recenzentów tomików poetyckich.
    • 06.09.09, 21:27
      Przedstawić słowa za pomocą środkow poetyckich
      radość- jak określić w przenośni
      gniew- jak określić porównanie i wyraz dzwiękonaśladowczy
      pisanie wiersza- neologizm i epitet
      komponowanie piosenki -porównanie , przenośnia


      Opisz za pomocą dowolnych środków poetyckich:
      smak ulubionych słodyczy
      zapach lasu po deszczu
      wygląd potrawy której najbardziej nie lubisz

      • Gość: ..... IP: *.stk.vectranet.pl 07.09.09, 18:42
        no właśnie ! pomóżcie !!
        • Gość: fg IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.09.10, 19:25
          jhhhh
      • Gość: edyta IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.09.09, 19:57
        no i ja tez to właśnie z dzieckiem odrabiam.......nie przypominam
        sobie żebym sama sie czegoś takiego uczyła,może mniej skomplikowane
        to było i bardziej prostym językiem....:-)no ale cóż.....musze
        przyznać że beznadziejne niektore te zadania.....dobrze ze ten net
        jest hehehehe:-)pozdrawiam wszystkich którzy nad tym siedzieli i
        tych ktorzy maja to jeszcze przed sobą:-)
      • Gość: marzena IP: *.85-237-173.tkchopin.pl 10.09.09, 21:13
        bardzo prosze o pomoc;zeszyt ćwiczeń miedzy nami str.6 cw3 prosze o szybką
        odpowiedz mam to na jutro.Z gory dziękuje
    • Gość: amti IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.09.09, 15:22
      komponowanie piosenki-porównanie i przenosnie
    • Gość: ;p IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.09.09, 17:57
      no nie wiem te mam z tym problem
    • Gość: wikuszaa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.09.09, 18:58
      ja mam ten sam problem z tym głupim zadaniem. nie wiem co napisac na
      porównanie do komponowania piosenki
      • Gość: gracjan t IP: *.net.inotel.pl 30.03.10, 19:07
        pomocy!!!!!
        Do wyrazów radość, gniew dobierz po trzy epitety i wyrazy dzwiękonaśladownicze.
    • Gość: ktoś ; P IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.09.10, 19:12
      ja właśnie też tego nie wiem ; / tez mam zeszyt ćw. od polaka tego
      wydawnictwa .
      • Gość: mimi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 06.09.10, 14:09
        Ta praca domowa jest głupia!!!Ale już skończyłam.
      • Gość: Kacper123456 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 16:54
        polecam uważać na lekcjach :)
        umiem i nie dam odpowiedzi bo
        trzeba było uważać:)
        • Gość: Kacperski IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 17:03
          ziomy uważajcie chcecie tylko odpowiedzi co?
          • Gość: ziomuś IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 17:05
            kto gra w metin2
            • Gość: ziomuś IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 17:07

              odpiszcie szybko ziomy

              • Gość: ziomuś IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.09.10, 17:07
                gracie w metina
        • Gość: beata IP: *.adsl.inetia.pl 11.09.11, 21:08
          tak lecz jeśli ktoś ma problemy z nauką to może nie umieć po to są programy żeby pomóc
    • Gość: Justyna IP: *.adsl.inetia.pl 09.09.10, 19:16
      wyraz dźwięko naśladowczy to grrr do gniewu może być
      • Gość: ,majka IP: 89.74.156.* 27.09.11, 20:34
        tak ja tez tak napisalam!
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.