Dodaj do ulubionych

Dobre wieści

IP: *.aster.pl / *.aster.pl 18.05.05, 01:09
Mam dla Was dobrą wiadomość. Oprócz klucza, który jest na stronie CKE,
opracowano wytyczne dotyczące przyznawania punktów za "nietypowe" (czasami
wręcz błędne)rozwiązania zadań. Wytyczne te są bardzo korzystne dla
zdających.
Jako przykład podam zad. 2: za obliczenie trzech początkowych wyrazów ciągu i
wskazanie, że pierwszy i drugi jest mniejszy od 0,5 przyznawane będę 2 pkt.
Jeśli dodatkowo zdający napisze, że ciąg jest malejący (bez uzasadnienia), to
otrzyma dodatkowy punkt.
Może ta wiadomość niektórych uspokoi.


Edytor zaawansowany
  • Gość: ayer IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.05, 07:56
    a jakie jeszcze sa takie kruczki?
    np wiem ze mnóstwo osób pomyłkowo obliczało z PR w sześcianie trójkąt zamiast
    trapezu
    wtedy też nie ma 0?
  • Gość: best18 IP: 82.160.57.* 18.05.05, 08:59
    ale w tym przykładzie co dałes przeciez nie trzeba było udawadnaic ze jste
    malejacy???????????????/
  • Gość: husar IP: *.e-nterart.pl 18.05.05, 09:51
    Ale jesli liczyles/as tak ze sie wyliczalo kilka poczatkowych wyrazow i
    wychodzilo ci ze 3 jest 1/2 a nastepny mniejszy to trzeba napisac ze jest
    malejacy i kazdy nastepny wyraz jest mniejszy, wiec rozwiazanie to a1 i a2.
  • Gość: egzaminator IP: *.aster.pl / *.aster.pl 18.05.05, 12:46
    Jeśli obliczyłeś pole trójkąta, to dostaniesz 1 punkt.
  • Gość: girl IP: 217.97.165.* 18.05.05, 11:01
    Gdzie takie dobre wiesci:)mozna zlalezc na stronie cke?
  • thurgrim 18.05.05, 14:47
    Chwila chwila czegoś nie rozumiem za oblicznie pola trójkąta w tym zadaniu będzie 1punkt ,niee to chyba coś dziwnego ja liczyłem pole trapezu ale nie zdążyłem z braku czasu i co ktoś kto policzy źle całe zadanie (ZŁE ZAŁOŻENIA !!!) będzie miał więcej pkt odemnie !!!


    OK A co jeśli ktoś celowo uprość sobie każde zadanie i dostosuje je do swojej błędnej koncepcji i co dostanie za to -1pkt ????
  • Gość: agnes IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.05, 17:54
    Panie Egzaminatorze! moze pan nam poda wiecej takich "kruczkow" co? moze troche
    nas pan pocieszy... przynajmniej tych ktorzy nie sa za bardzo zadowoleni z
    matury... a co z takimi osobami ktore beda mialy 13-14 pkt.? czy maja szanse
    na "wyszukanie" punkta dzieki wlasnie takim "kruczkom"?
  • Gość: egzaminator IP: *.aster.pl / *.aster.pl 19.05.05, 22:42
    Prace osób, które otrzymają 13-14 pkt. będę sprawdzane jeszcze przez innego
    egzaminatora.
  • Gość: ala IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.05, 17:55
    czy to oznacza ze nie beda sie kurczowo trzymac klucza z CKE???
  • Gość: Maciek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.05, 18:51
    ja policzylem pole trojkata ^_^...
    widzialem ze tam nie bedzie trojkat, bo proporcje bokow bylyby inne, ale nie
    mialem czasu sie tym bawic...

    ogolnie to jakby bylo z godzine wiecej czasu to mialbym z 80% zamiast 40%...

    a jak jesli ktos sie ciachna w obliczeniach?
    np delta wyszla troche inna, wiec przedzial m z ostatniego rozszerzonego tez
    troche dziwny wyszedl...

    i pochodna tez jakas nie taka...

    hehe... cala technike do rozwiazania tego zadania znalem... lacznie z wszelaka
    interpretacja wynikow (ze nie nalezy do dziedziny, wtedy na krance
    przedzialow)... fajne zadanie, tylko ja NIE JESTEM MATEMATYKIEM ^_^ - trzeba mi
    czasu zeby cos takiego ugryzc... a swoja droga to jest o tyle fajniejsze, ze tam
    nie wychodzila nawet funkcja ciagla...

    szanowny panie egzaminatorze! co z takimi bledami? moze mnie pan troche pocieszy...
  • Gość: strobolek IP: 80.51.242.* 18.05.05, 20:08
    To mają być dobre wieści?! Jejuuuu co za bzdura, macie sprawdzać z kluczem i
    usadzać cieciów, a jak!
  • Gość: Nauczyciel matemat IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.05, 20:19
    MACIE SPRAWDZAĆ Z KLUCZEM. Przecież rozumująć w ten sposób można w zadaniu z
    serwetką zobaczyć np. deltoid lub trapez albo nawet kwadrat ba pewnie i trójkąt
    można zobaczyć. MACIE SPRAWDZAĆ Z KLUCZEM BO KRZYWDZICIE TYCH DOBRYCH
    MATURZYSTÓW
  • Gość: Maciek IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 18.05.05, 21:30
    Podobno jak sie zmierzy linijka na rysunku to jest deltoid :-P

    A swoja droga to o co te nerwy? Przeciez nie mowimy o dawaniu 10912093190230912
    punktow za zle rozwiazania, tylko o tym, ze za rozwiazania nie w calosci
    poprawne tez cos sie trafi. Jesli chodzi o szescian to wedlug klucza za rysunek
    sa 2 punkty. Narysowalem szescian - 1 punkt dla mnie :), narysowalem trapez, 2
    punkt dla mnie... nie ma trapezu to chociaz ten 1 zostaje, bo w koncu dalej to
    jest szescian (wiem, brzmi to troche banalnie...), a reszta przeksztalcen idzie
    do smieci, bo wywodzi sie z blednych zalozen...

    Wiec chodzi o to, czy np za dobra metode dostane punkt, nawet jesli zrobilem
    blad w obliczeniach (liczylem szybko i sie pocialem poprostu... zdaza sie)...
    czy jest jakies kryterium, ktore pozwoli mi otrzymac chociaz jakis punkcik, mimo
    ze w kluczu jasno nie jest to powiedziane...

    bo np. w ostatnim zadaniu... cala metode mam dobrze, tylko bledy w
    obliczeniach... to nie byloby zle, gdybym chociaz za znajomosc metody
    postepowania cos dostal...
  • Gość: max IP: *.elknet.pl / 80.48.227.* 18.05.05, 22:30
    Witam! Mam pytanie do Pań/ Panów egzaminatorów. Z tego co przeczytałem w tym
    wątku wynika, ze niektóre, nawet częsciową błedne, rozwiązania będą zaliczane. W
    związku z tym, cze dostanę jakikolwiek punkt za zadanie w arkuszy podstawowym z
    ostrosłupem jeśli w złym miejscu zaznaczyłem kąt i wg takiego rysunku
    rozwiazałem zadanie.

    pzdr.
  • Gość: strobolek IP: 80.51.242.* 19.05.05, 00:08
    a co bedzie jak narysowałem stożek i zacząłem liczyć kąt między przekątną
    sześcianu wpisanego w stożek i podstawą stożka? mam punkcik? mam? :D
  • Gość: maturzystka IP: 213.199.252.* 26.05.05, 12:18
    pytanie do Egzaminatora!!
    czy beda przyznane jakies punkty jezeli w zadaniu z pochodna wyliczylam zala
    delte a cala reszta zadanie jest zrobiona dobrze wg schamatu, tyleze ze zla
    dziedzina??prosze o odp...
  • Gość: egzaminator IP: *.aster.pl / *.aster.pl 26.05.05, 16:28
    Jeśli jest tak jak mówisz, to prawdopodobnie dostałaś 7 punktów.
  • Gość: ola IP: *.aster.pl 26.05.05, 19:31
    Dziwie sie ,ze jako egzaminator mówisz ,że to sa dobra wieści To skandal. tak
    jak ktoś dalej pisze męczyl sie z polem trapezu, lub uważnie przeczytał zadanie
    i ...co ma ilość punktów na jaka zasłużył lub nawet nie bo nie zdążył ( a
    trapez był paskudny)A baranek dostaje jakies punkty za co????P to,zeby władze
    miały dobre samopoczycie,że statystyka maturalna jest Ok?TO JEST
    SAKNDAL.Kolejny raz promuje sie baranów a średni i dobrzy uczniowie na tym
    tracą.I ty jako egzaminator mówisz ,że to sa dobre wieści? dla kogo. Jak możesz
    jako nauczyciel zmieniac wrunki ustalone przed matura(wiem ,wiem nie ty ale sie
    z tym godzisz) Zastanowiłes sie czemu to ma służyć??Takie punktowanie pozwoliło
    czesto uczniowi który nie otrzymałby tych magicznych 15 punktów otrzymac ok 20,
    a temu który na to zasłużył, bo wszysto zauwazył, policzył często tez ok 20 .
    SKANAL A MIAŁ BYC TAK SPRAWIEDLIWIE. pozdr
  • Gość: Tasiorroo IP: *.internetdsl.tpnet.pl 30.05.05, 16:41
    ale o co od razu te nerwy? cke sie pewnie zorientowalo ze zdeko przesadzili z tą
    matmą (za malo czasu no i zadania dosc nietypowe co by nie mowic - czy proste
    czy trudne to juz subiektywna opinia) i naprawde duzy procent moze nie zdac i to
    wszystko po to zeby nie spie*** ludziom roku zycia, zeby poprostu jakos ich
    przepchnac (mam nadzieje ze przepchną i mnie;))) ci którzy mieli dobrze napisac
    to napisali=] mysle ze chodzi wlasnie o poziom podstawowy i uwazam ze jest to
    malo znaczące bo z tymi 30% czy nawet 40% i tak nie ma sie szans na uczelniach
    (no chyba ze MA SIE co innego)
  • Gość: ola IP: *.aster.pl 30.05.05, 21:36
    To nie tak . Niech sprawdzaja uczciwie i jak sie okaze, że nie jest to matura
    sukcesu tak jak MENiS planowało, niech dopiszą punkty aby miec dobre
    samopoczucie ale wszystkim np o 10 oczek w góre. dlaczego z 12 zmienimy na 15
    a z 20 nie zmienimy na 23?Dalczego dobrali takie zadania , podobno było to
    testowane i robili to fachowcy i co?Ze wszystkich przedmiotów tak sie sprawdza,
    ze tym z pogranicza sie dopisuje(doszukuje sie punktów) a innym nie.Nie tak
    miało byc.Dlaczego kolejny raz nieuczciwe rzeczy robi sie rekami nauczycieli i
    kosztem młodzieży i nikt nie może powiedziec przepraszam, nie wyszło. O to mi
    chodzi.Zawiniła CKE , ludzie nie znajacy realiów szkolnych a cierpimy my młodzi
    ludzie na progu skazani na nieuczciwośc Pozdr
  • Gość: egzaminator IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.06.05, 21:16
    Egzaminator podczas sprawdzania dostaje klucz z punktacją i wytyczne jak należy
    klucz interpretować, to że zostają przyznawane punkty za ewidentne bzdury nie
    zależy od egzaminatora. On poprostu wykonuje polecenia z CKE.POcieszeniem może
    być to, że interpretacja klucza jest taka sama w całej Polsce i dla wszystkich,
    czyli jeśli ktoś kto zdobył 20 pkt w kolejnym zadaniu napisze bzdury za które
    są punkty to zdobędzie te np. "23pkt"
  • Gość: mis IP: *.aster.pl 04.06.05, 15:12
    Egzaminator na zatem mentalność norki. Co kazą to robię. Gratulauje CKE
    egzaminatorów. Komuna wróciła?
  • Gość: bokser IP: *.aster.pl / *.aster.pl 04.06.05, 20:45
    To wolałbyś żeby każdy egzaminator oceniał po swojemu?!!! To by dopiero było
    ciekawie.
  • Gość: mis IP: *.aster.pl 05.06.05, 11:54
    Wolałbym aby kazdy egzaminator oceniał uczciwie!To,że była by zła statystyka i
    ta matura nie była by matura sukcesu to inny problem. Moze warto sie wczesniej
    zastanowic jakie sie proponuje młodziezy problemy do rozwiazania i ile na to
    przeznacza czasu. Ktos za to bierze pieniadze a pózniej rekami egzaminatorów
    (którzy sie na to godza) i kosztem młodych ludzi próbuje nadrobic swoje
    niedoróby.Przykre to i bardzo nieuczciwe. Pozdrawiam
  • bobekrobert 02.06.05, 23:50
    Jak należy rozumieć zadanie 9 o treści:

    Rodzeństwo w wieku 8 i 10 lat otrzymało razem w spadku 84100 zł. Kwotę tę
    złożono
    w banku, który stosuje kapitalizację roczną przy rocznej stopie procentowej 5%.
    Każde
    z dzieci otrzyma swoją część spadku z chwilą osiągnięcia wieku 21 lat. Życzeniem
    spadkodawcy było takie podzielenie kwoty spadku, aby w przyszłości obie
    wypłacone części
    spadku zaokrąglone do 1 zł były równe. Jak należy podzielić kwotę 84100 zł
    między
    rodzeństwo? Zapisz wszystkie wykonywane obliczenia.

    Gdzie jak byk pisze, że wyplacany spadek ma być równy, a w odpowiedziach jest x
    = 40000 zł, y = 44100 zł, nie wiem jak dla innych ale dla mnie 40000 nie jest
    równe 44100. Więc albo zadanie zostalo źle rozwiązane, albo źle
    sformułowane.

    NIECH KTOŚ ODPISZE BO JUŻ NIE WIEM NIC ODNOŚNIE TEGO ZADANIA
  • Gość: elafan IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 02.06.05, 23:54
    Pytanie pomocnicze: widzisz różnicę pomiędzy teraźniejszością a przyszłością?
  • Gość: :) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 05.06.05, 20:38
    hehe mialam ten sam problem ale chodzi o to jak teraz podzielic pieniadze aby w
    przyszlosci te polowy byly rowne:) mam nadzieje ze teraz rozumiesz

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka