Dodaj do ulubionych

Złamanie szyjki kości udowej

12.12.15, 12:17
Witam,
Jestem osoba stosunkowo młodą (29). Podczas biegu-> półmaratonu zaczeła mnie boleć noga, początkowo myślałem że to skurcz i nie odpuszczałem, na samym końcu jakieś 20 metrów przed metą poczułem pękniecie kości. Diagnoza w szpitalu była jednoznaczna złamanie szyjki kości udowej, 2 sruby zamontowane i po dwóch dniach do domu. Było to 25 Października, 15 grudnia mam wizytę kontrolną, chodzę ciągle o dwóch kulach. Nie czuje poprawy żadnej nie wiem czy powinna już być. Staram się chodzić po domu markuję ruch chorą nogą. Sprawność nogi oceniam gdzieś na 50% w zakresie ruchów. Jak stoję potrafie ja zgiąć w tył i w przód. Czasem jak niechcąco na nią stąpne zbyt mocno czuje przeszywający ból, również jak zbyt długo leżę czuje hm.. ciężko to określić ból jak by mi śruby się wbijały w mięsień?. Chciałem się dopytać forumowiczów po jakim czasie udalo sie im pozbyc kul. Mam nadzieje ze mi sie ta kosc zrasta i nie bedzie potrzebna endoproteza i po cichu sobie liczę ze nie wiem w lutym moze bede juz jakos kustykal bez kul czy to jest wogole mozliwe? , druga kwestia to powrot do zdrowia czy po takim zlamaniu powrot do biegania jest jeszcze mozliwy ?
Obserwuj wątek
    • lubielas74 Re: Złamanie szyjki kości udowej 20.02.16, 10:11
      Witam, ja moge opisac przypadek mojego meza. Zlamanie szyjki kosci udowej w grudniu 2013 podczas niefortunnego upadku.Tydzien w szpitalu, 5 srub i blaszka na kosci.Chodzenie o dwoch kulach prawie 4 miesiace ,kolejne 2 miesiace o jednej kuli.Potem 10 zabiegow jakiejs podstawowej rehabilitacji. po odstawieniu kul jakby kulal,hustal sie na bok. Dwie pierwsze wizyty kontrolne co 2 miesiace,kolejna za 6 miesiecy i kolejna za rok. Na wszystkich wizytach przeswietlenie rtg. Zawsze slyszał ,ze jest dobrze bo nie ma martwicy. Szyjka sie zrosla. Na jakis mocny ból nie narzekal ale mial wrazenie jakby sruby szarpaly miesnie. Wlasnie na wizycie w grudniu maz podjal decyzje, ze chce wszystko usunać. Termin na marzec 2016.Podczas tych dwóch lat kilka razy niepokojąco bolala go ta noga.Wlasnie teraz znów ma taki okres. Boje sie ,zeby nie bylo komplikacji.Jesli chodzi o sport to nie umiem odpowiedziec. Mąz korzysta z roweru ale kiedys chciał zagrac w nożna i przy wykopach noga zabolala, moze bylo zbyt wczesnie. I zostal rower i piesze wedrowki. Panu zycze zdrowia .Noga napewno szybko sie zrosnie bo jest pan mlody. Maz ma 46 lat i pali papierosy a to podobno nie przyspiesza zrostów.Wszystkiego dobrego.
        • lubielas74 Re: Złamanie szyjki kości udowej 20.02.16, 12:01
          Zrost pojawiał sie stopniowo. Gdy mąż pytał czy jest zrost zawsze słyszał to samo ,ze jest dobrze ale na całkowity zrost trzeba poczekac. Te wizyty to oczywiscie NFZ a z nich człowiek wychodzi prawie z taką samą wiedzą jak tam wszedł czyli niewiedzą. Doszło do tego że po powrocie sami analizowalismy te zdjecia i mierzylismy te ciemniejsze wybarwienia co do milimetra i widzieliśmy postep. Mąż był załamany jak po dwóch miesiacach nie było widac żadnej róznicy ale po czterech juz było widac nawet dla nas laików.Mąż chodzi normalnie,pracuje ,czasami po dłuższym leżeniu gdy wstaje to sie gibnie kilka razy jakby noga potrzebowała sie rozruszać. Ale myśle, że to jest zauważalne dla mnie bo ja wiem ,na pewno nie dla innych.Prosze się nie martwić na zapas.Bedzie dobrze.Ja tez siedzialam w necie i szukalam informacji. Zresztą robię to do tej pory bo jeszcze troche przed nami. Szybkiego powrotu do biegania:)
          • kamil198609 Re: Złamanie szyjki kości udowej 23.02.16, 19:26
            Dzisiaj byłem na kontroli ( 4 msc po złamaniu) jest znaczny progres co do ostatniej wizyty. Lekarz ocenił na 70 % zrostu i mogę obciążać chorą nogę 20 kg. Jestem dobrej myśli, mam nadzieję że 29 marca pozwoli mi odstawić 1 kulę a w maju już dwie:).

            Co do informacji z NFZ to przyznaje racje od tych lekarzy to dowiedziec sie niczego nie da.
            • andi.lubon Re: Złamanie szyjki kości udowej 14.05.16, 20:44
              Jakbym słyszał swoją historię. Taki sam objaw, że szyjka kości udowej pękła w trakcie biegu. Lekarze oczywiście doszukiwali się innych możliwości, próbowali mi wmówić że może upadłem, albo doznałem wypadku, lub co gorsza biorę sterydy. Wszystko oczywiście do wmówienia na siłę. Skończyło się na dwóch śrubach w biodrze. Teraz jestem 3 tydzień po operacji zespolenia i na chwilę obecną, od tygodnia pozwolili poruszać się normalnie o kulach (pierwsze dwa tygodnie leżenie plackiem nie wiedzieć czemu). Oczywiście lekarze w szpitalu nic nie widzą, straszą martwicą kości udowej. Na dzień dzisiejszy z pełną mocą poruszam się o kulach. Nie wiem tylko jak długo będzie trwał ten proces. Kamilu jak u Ciebie wygląda kwestia sprawności ruchowej na chwilę obecną?
              • kamil198609 Re: Złamanie szyjki kości udowej 13.06.16, 23:14
                Ja w kwietniu udalem sie do lekarza prywatnie mialem juz dosyc panstwowego po 5,5 msc.
                Tamten orazu wyslal mnie na rehabilitacje i tak juz sie bujam 2 msc, Kule odstawione ale się bujam troche jeszcze. Z dnia na dzien coraz lepiej. Ale podobno powrot do biegania w przypadku zlamania szyjki kosci raczej wykluczony:( moja rada. nie lecz sie panstwowo i cwicz noge od poczatku napinaj miesnie czworoglowe i najwazniejsze posladkowe. bo ja lezalem plackiem przez 5 msc tyle co o kulach po domu i poprostu maskara z miesniami zeby je odbudowac.
                • andi.lubon Re: Złamanie szyjki kości udowej 16.06.16, 17:21
                  Minęło 7 tygodni od zespolenia kości. Lekarz pozwolił mi na stopniowe obciążanie operowanej kończyny, tak aby po 6 tygodniach kończyna była obciążona na sto procent. Cały czas chodzenie o dwóch kulach. Z zabiegów miałem tylko zapisane 10 zabiegów na magnetroniku, które pozytywnie zadziałały na mój organizm. Ogólnie jest ok, jednak czas się wybrać na prywatną konsultację, bo lekarze z poradni przyszpitalnej są raczej niemrawi...
            • exbiegacz Re: Złamanie szyjki kości udowej 01.06.17, 17:06
              Witam, miałes po złamaniu operację zespolenia, czy zdecydowales sie na samoistny zrost? ja mam 27 at i miesiąc temu złamałam szyjkę kości udowej, jednak lekarz kilka dni temu po rezonansie stwierdził, że w przypadku tak młodego organizmu istnieje duże prawdopodobieństwo samoistnego zrostu.
    • mzolna1 Re: Złamanie szyjki kości udowej 18.11.16, 09:04
      Ja mam 55 lat ,szyjkę kości udowej złamałem po upadku z drabiny (ok 3-4 m) na kostkę brukową.
      W szpitalu skręcili to 4 śrubami i powiedzieli że one zostają i nie będą wyciągane.Złamanie było 15 pażdziernika 2016r. ,operacja około tygodnia póżniej ,teraz jest 18 listopad ,jestem w domu ,chodzę o kulach,leki i oczekiwanie na zrost ,myślę że nie będzie żadnych komplikacji.Na razie nie mogę jeszcze stawać na tej nodze,nie można jej obciążać swoim ciężarem.Cały pobyt w szpitalu to masakra ,noga przewiercona poniżej kolana(piszczel) i przez 8 dni do operacji na wyciągu-leżenie w jednej pozycji.Ale daję radę spoko ,będzie O.K. Pozdrawiam wszystkich połamanych.
      • andi.lubon Re: Złamanie szyjki kości udowej 22.12.16, 14:39
        Perypetii po złamaniu może być dużo i jestem tego świetnym przykładem. Pomimo, że od złamania minęło 8 miesięcy, ja znowu chodzę o kulach i czekam na możliwość usunięcia zespolenia, gdyż działa destrukcyjnie na kości. Miałem już chyba orzeczone wszelkie stany patogenne, zaczynając od martwicy głowy kości udowej, stawu rzekomego, a teraz okazuje się, że śruby zespalające wysunęły się pod wpływem pełnego obciążanie kończyny i oprócz tego że powodują stany zapalne mięśni, to jeszcze zaczynają niszczyć kość, która z takim trudem się zrastała. Po świętach powrót na stół i wykręcą mi co nie co. Najgorsze jest to, że im dalej od pierwszej operacji tym coraz to większe symptomy bólowe. Ale jestem dobrej myśli, że pomimo tych wszystkich złych rokowań, organizm dał sobie radę z regeneracją, także myślę że i tak będzie lepiej i w końcu wrócę do pracy i do uprawianego sportu....

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka