11 kwietnia nowa wersja "Pasji Chrystusa" w kinach Dodaj do ulubionych


Mel Gibson (rezyser "Pasji Chrystusa":
"Nie chcialem zrobic bajke, tylko prawdziwa historie, taka jaka sie zdarzyla."

"Jim Caviezel (Chrystus nie gral, on b y l Jezusem. To bardzo trudne dla
ludzi teatru tylko b y c kims bez usilowania robienia czegos. Jim jest
bezbledny."
Np. w scenie z matka, gdy pada pod ciezarem krzyza i powiada do niej
schylonej, usprawiedliwiajac sie: "Widzisz, bo ja robie wszystkie rzeczy
nowymi."

Mielismy tylko 79 dni zdjeciowych i nachodzily mnie glosy demonow: Nie
podolasz temu! Wstawalem jednak rano i czasami bralem dzien jak lecial. W
koncu, mozesz zrobic tylko tyle ile mozesz."


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Moje notatki
z dokumentalnego filmu o realizacji filmu "Pasja Chrystusa"

tytul: The Making of "The Passion of the Christ"
rezyseria: Holly McClure

pokazanego tylko na kanale tv chrzescijanskiej TBN
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



Monica Belucci (IMaria Magdalena):
Mel niewiele mowi, interesujacym jest sposob w jaki mowi, jak sie zachowuje,
on porusza sie wiele, stwarzajac atmosfere niczym zwierze.

Caviezel (Chrystus):
Powiadam Melowi, tylko mi pokaz. On niewiele mowi, ale pokazuje.

Gibson:
Zdjecia sa jak ruchomw obrazy Montaigna, Carravagia - swiatlo zrodlowe,
kontrastowe, dramatyczne. Staralismy sie zawrzec w nich 2000 lat historii
sztuki.

Dyrektor zdjec:
"Obejrzalem co sie dalo w Rzymie o ukrzyzowaniu Chrystusa, by znalezc wierne
odbicie tego co wszyscy idczuwaja. Zrobilismy film, ktory bedzie ogladany i
za sto lat. Merl staral sie uchwycic atmosfere i uzyl jezyka jak narzedzia
ewangelizacji. Dlaniego nie bylo przeszkod.

Gibson:
Korzystalismy z wielkiego zasobu talentow w projektowaniu kostiumow. Odziez
jest autentyczna w najmniejszym detalu i nie jak z igly, ale "uzywana" -
wymieta, wystrzepiona, lub wybrudzona.

Zartowalem z charakteryzatora: a wy to tylko przykleicie brode i juz jest.
Ale oni mi pokazali, ze nakladali wlosy brody z osobna na klej na skorze. Byl
to proces jakby dolenia "do tylu", niczym wciskanie pasty do zebow z powrotem
do tubki.

Nakladanie "ran" to tez byl dlugi proces, nieslychanie skrupulatny. Jim
Caviezel (Chrystus) przychodzil do charakteryzacji juz o 2 nocy. On
nacierpial sie tez najwiecej. Mial wykrecone ramie. I uderzyl go piorun na
krzyzu az ogluchl na minute na prawe ucho, a jego naelektryzowane wlosy
stanely na jeza.

W ferworze pracy wciaz zapominalismy o nim. No bo on byl tym cierpiacym na
krzyzu, ktory mial umrzec. . .

Specjalne efekty - nie zauwazasz ich, tacy dobrzy oni sa w tym.

Monica Belucci (Magdalena) nie mowi wiele i ona tego sie nie boi.
Powiedzialem charakteryzatorom, ubrudzcie ja, ale im wiecej ja wysmarowali,
tym byla piekniejsza. Kiedy wiatr rozwiewa jej wlosy pod krzyzem, publicznosc
reaguje silnymi emocjami.

Obsade robila Shaila R u b i n, gdzyby nie ona, nie znalazlbym Marii. Ona
powiada swoim drobnym glosem: jest taka aktorka w Rumunii, ktora by
odpowiadala tej roli. Od pierwszego razu, kiedy tylkozobaczylem Maje
M o r g e n s t e r n z bliska, wiedzialem, ze to jest moja Maria.

Mefistofela przedstawilem nie jako zlo straszace, ale przyciagajace
magnetyzmem zla. Symatryczna twarz Lindy otoczna cieniem kaptura przykowa
oko, a "podlozony" glos meski aleinuje ja z otoczenia. Tylko Maria ja widzi w
tlumie.

Maja Morgenstern (Maria):
Jest to film brutalny przeciw brutalnosci. Zabijamy najlepszych z nas,
najmlodszych z nas.

Gibson:
Musialem cofna sie o krok w przedstawieniu brutyalnosci i przemocy, uczynic
film bardziej znopscny dla widowni. Staralem przez ukazanie nieublaganej
rzeczywistosci na krancu wytrzymalosci przykrosci ogladania, by dojsc do
wyzszego punktu. Prawda jest czyms poteznym.

Ja zrobilem to prawdziwie na moj sposob.

Jim Caviezel (Chrystus):
Kiedy uderzyl mnie piorun, zapytalem, Panie Boze, nie lubisz mojej roboty?
Niccoliniego w ekipie realizatosrkeij piorun uderzyl dwa razy. Na filmnie
widac blysk.

Kazdy musi podjac jakas odpowiedzialnosc. Zapytalem, Boze, dlaczego wybrales
mnie? Nie chce zawiesc Ciebie.

Nie uczestniczylem w robieniu tego filmu dla przyjemnosci, ale dla
doswiadczenia czegos. Teraz moge powiedziec, ze kocham Boga.

Przedtem nie wiedzialem co to jest cierpienie. Teraz moge modlic sie z glebi
serca.

Nie wiem, czy cos podobnego zdarzy sie znowu.

Piotr Francesco (Piotr):
Przez ten film stalem sie silniejszy.

Caviezel:
Film jest kontrowersyjny. Chrystus jest kontrowersyjny. Dlatego zabili go.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mel Gibson otrzymal Nagrode Publicznosci (The People's Choice Award) na rok
2004.

Film Gibsona zostal nagrodzony Oskarem t y l k o za efekty specjalne i
kostiumy, co jest skandalem, ktory wywolal ostre komentarze w srodowiskach
holywudu, medio i publicznosci. Nagroda Oskara wplatana jest w polityke,
propagande, defamacje, przekupstwo.

Gibson nie byl obecny na imprezie wreczania nagrod Oskara. Zapytany,
powedzial, ze nadawanie Oskara jest praktykowaniem komerscjalizmu i [brudnej]
polityki.

We wszystkich dziennikach telewizyjnych Ameryki cytowano 17 marca ta jego
wypowiedz i zamieszczono ja drukowanymi wielkimi literami na caly ekran,
komentujac, ze propaganda i przekupstwo moralne rzadzi Akademia przyznajaca
nagrody Oskara jak i prodycentami.

Dwa tygodnie temu odwazny reprter stacji tv Fox pokazal program: "Hollywood
versus merica". Nastepuje odwrot od dominacji zydostwa w kinie. W ostatnich
trzech latach powstal szereg filmow chrzescijanskich.

Gibson musial zrealizowac swoj film w wytworni Cinnecita w Rzymie. Zaden
producent w holywudzie nie chcial podjac sie jego prodyukcji. Gibson wylozyl
wlasne pieniadz na jego produkcje.

Film przyniosl dochod najwiekszy w historii kina i Gobson stal sie
jajbogatszym rezyserem i aktorem w swiecie. Moze wiec zrobic nastepnyfilm,
czemu dgar Bronfman, przewodniczacy World Jewish Congress, chce zapobiec za
pomoca swojej policji mysli ADL (Fozmana), agencji Mossadu.

Biskup anglikanski ogladal Film Gibsona z Jassirem Arafatem trzy razy.
Arafat, nalezacy do kosciola koptyjskiego, plakal podczas ogladania.

"Pasja" byl najpopularniejszym filmem takze w krajach arabskich w roku 2004.

W programie tv chrzescijanskiej TBN wystapil 20 marca redaktor Paul Crouch jr
i rezyserka dokumentalnego filmu o realizacji "Pasji" Holly McClure.

Oni stweirdzili, ze Zyd Foxman, dyrektor Anti-Defamation League, agencji
Mossadu, szantazowal Gibsona swoimi "obawami", ze projekcje spowoduja
zywiolowe pogromy Zydow.

Payl Crouch jr powiedzial, ze nie bylo progromow prorokowanych przez Fozmana
i film tez nie wywolal rozruchow antyzydowskich, licznczowania Zydow w
ulicach, ani ich zsylki na Madagskar, co by moze usatysfakcjonowalo
swiatowego policjanta mysli Fozmana. Ludzie wychodzili z kina wstrzasnieci do
glebi, zaplakani i uduchowieni idea milosci blizniego.

______________________________
W wersja, ktora wejdzie na ekrany 11 kwietnia
wymontowano 6 minut najgwaltowniejszych scen,
aby film nie byl X-rated w USA i mogl byc
w Polsce dozwolony ponizej lat 18.
  • 11 kwietnia nowa wersja "Pasji Chrystusa" w kinach -
    Gość: Jedrek 25.03.05, 00:26

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Okazje.info.pl

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.