Dodaj do ulubionych

Punkty do liceum

17.06.17, 22:14
Zastanawiam się czy w tym roku ok 175 to dużo czy średnio ? Jak będą punkty miały do zeszłorocznej rekrutacji? Czy z takim wynikiem rzucać się na głęboką wodę czy raczek celować w srebrne szkoły ?
Edytor zaawansowany
  • jan.nowak.7 17.06.17, 22:43
    175 punktów to bardzo dużo, ale paradoksalnie, ze względu na dodatkowe punkty z pomniejszych konkursów, takich wyników może być sporo. Prawdopodobnie w najbardziej obleganych szkołach (i klasach) 175 punktów nie gwarantuje miejsca. Ale nic nie stoi na przeszkodzie by te klasy (jeśli budzą zainteresowanie ucznia) jednak obstawić w pierwszej kolejności.
  • blum10 18.06.17, 08:50
    Punkty są bez konkursów oceny, sprawdzian, wolontariat i pasek. Jest dobrym uczniem, może nie wybitnym test to od 83% a gĺownie 90%_95% a i jest 100%. Nie wiem jak w innych szkołach, ale u nas mocno zawyżano i podciągano, więc jest mocno w tej kwestii. Dziecko tak naprawdę nie ma liceum marzeń a nawet nie jest pewne profilu. Tu raczej myśli bardziej praktycznie, zakładając co jest bardziej przyszłościowe. W związku z tym proponujemy dobre a bliskie ( choć nie ma zbyt wiele informacji w necie) żeby jeszcze miało czas na różne zajęcia a nie tylko od rana do nocy tĺukło.. A dzieciak raz myśli o topowych raz samo nie wiem a tu ostatni moment na zastanowienie ... czy wszystkie dzieciaki wiedzą co chcą robić w życiu w wieku.lat 16?
  • jan.nowak.7 18.06.17, 10:51
    Problem braku sprecyzowanych zainteresowań nie jest rzadki w tym wieku, a nawet później, przy wyborze kierunku studiów. Paradoksalnie jednak wyżej notowane LO może być antidotum na taką sytuację, ze względu na wyrazistszych nauczycieli, grupy wprowadzonych w węższe dziedziny kolegów, często też o niebo lepsze koła zainteresowań. Tak przynajmniej sytuacja lubi wyglądać w Warszawie. Dla przykładu pójście do Poniatowskiego daje szanse na poważniejsze zainteresowanie się chemią, w Staszicu łatwo zacząć programować lub budować roboty, w Witkacym ulubioną dziedziną może stać się filozofia, czy historia... Sprawa dojazdu jest wg mnie drugorzędna, bo zajęcia po lekcjach także wymagają dojazdów, a w dobrej szkole uczeń ma często niemal wszytko na miejscu. Choć oczywiście pewności jak życie się potoczy nie ma nigdy i nigdzie.
  • krecikola 18.06.17, 15:55
    Ciekawe jakie to są konkursy przedmiotowe kuratoryjne o zasięgu ogólnopolskim, które dają finaliście 10 dodatkowych pkt w rekrutacji. Bo chyba te przedmiotowe są zawsze w obrębie województw?
  • Gość: ale IP: *.centertel.pl 18.06.17, 15:41
    Jakie to jest niesprawiedliwe. Mój syn, przez ocenę z wf, religii, plastyki i muzyki (w pierwszej klasie) nie ma szans na pasek, bo u niego w szkole nie wyciągają ocen na koniec roku. Egzamin gimnazjalny powyżej 90% z każdego przedmiotu. Będzie wiec miał 156 punktów. Przegrywa na wstępie z dziećmi ze szkół, które zawyżają oceny. Uważam, że w rekrutacji ani średnia ani oceny ze świadectwa nie powinny mieć znaczenia, bo są nieobiektywne. Jedynie egzamin i konkursy są powinny być podstawą bo wszystkich traktują równo. Na pewno nie świadectwo i "wolontariat". Nie mam nic do Ciebie blum10. To żal ogólny.
  • blum10 18.06.17, 18:02
    Znalezienie złotego środka to wyzwanie. Moje dziecko na egzaminach spina się co powoduje, że popełnia głupie błędy, niezauważa jakieś części polecenia, zapomina i w rezulacie traci. Za to na bieżàco rzetelnie pracuje i ma sukcesy w takiej formie ... W religii nie bieże udziału a o muzykę i plastykę zadbało w odpowiednim czasie, choć i tak bez tego się obeszĺo
  • Gość: kim IP: *.dynamic.chello.pl 19.06.17, 01:37
    Mogl zdawać syn do Dwójki. Tam jest egzamin. Nikogo nie interesują świadectwa....
  • Gość: ale IP: *.centertel.pl 19.06.17, 05:57
    Myśleliśmy o tym ale Dwójka jest płatną szkołą.
  • jan.nowak.7 18.06.17, 18:56
    Niestety kryteria rekrutacji mamy słabe. Jedyny przemyślany ruch w tym roku to obniżenie rangi szóstek – wszystkie inne posunięcia pogłębiły sygnalizowane stare wynaturzenia. Bardzo źle, że do minimum obniżono rangę tytułu finalisty w konkursach kuratoryjnych. Punkty za oceny i pasek biją w uczniów, którzy z natury nie potrafią się poprawiać (z różnych względów). Rzeczywiście na tym tle egzamin jawi się jako najbardziej obiektywne kryterium. Ale i tu jest problem. Ten egzamin niezwykle słabo różnicuje najlepszych. Taki zresztą jest jego cel – pokazać że edukacja w kraju jest na „wyrównanym” poziomie. I mamy takie kwiatki jak warszawska szkoła (zapewne jedna z wielu), w której średnia z angielskiego podstawowego wynosi 99,7% (z rozszerzonego minimalnie mniej), zaś z języka polskiego 93%. Przy takim poziomie trudności arkuszy egzaminacyjnych różnice między bardzo dobrymi uczniami są prawie żadne.
  • troll.nocny 18.06.17, 20:21
    Moim zdaniem, punktowane powinny byc nie oceny z 3. klasy, a średnia ocena danego przedmiotu z trzech lat (z wyjątkiem oczywiści laureatów i finalistów). Ktoś ma pecha w trzeciej klasie, jakieś problemy czy zwyczajnie mu dane dzialy nie pasują i ocena leci. Z drugiej strony, można lecieć na trójach dwa lata, a w zasadzie dwa i pół, w ostatnim semestrze sie spiąć, do tego szkoła podciągnie i wpada tyle samo punktów, co uczniowi, który trzy lata zasuwał. No i oceny ciężko naciągać wszystkim przez całą szkołę.
  • basia-bma 19.06.17, 09:29
    też uważam, że punktowany powinien być tylko egzamin i konkursy, bo oceny ocenom baaardzo nierówne
    w wielu szkołach nawet słabszych uczniów wyciągają na 5, pasek mają wszyscy (często dzięki szóstkom z plastyki, muzyki, wf itp), całkiem sporo punktów za konkursy z religii i różnych dziwnych tematów to też nieporozumienie i wielka niesprawiedliwość w stosunku do finalistów konkursów kuratoryjnych, którzy naprawdę musieli włożyć w przygotowanie dużo pracy, dodatkowo uważam, że egzamin gimnazjalny powinien być trudniejszy, tak aby wyraźnie różnicował lepszych i słabszych uczniów i dawał szansę wyróżnić się tym najlepszym
  • troll.nocny 19.06.17, 12:10
    Egzamin nie może być zbyt trudny, bo przestanie różnicować uczniów przeciętnych od słabych. Poza tym, musi bazować na podstawie programowej, która jest przewidziana dla zwykłych uczniów przeciętnych szkół, a która jest dość prosta. Nie można całej edukacji ustawić pod wąską grupę najlepszych.
  • jan.nowak.7 19.06.17, 12:45
    Cały egzamin nie może być zbyt trudny, ale wystarczą dwa trzy trudniejsze pytania - nie muszą wykraczać ponad podstawę. Tak było w tym roku z arkuszem przyrodniczym, który jako jedyny ma wzorcowy rozkład wyników i idealną medianę (50). Bardzo dobrze przygotowani uczniowie to nie taki margines, skoro są całe szkoły gdzie średnie wyniki z wszystkich arkuszy zawierają się w przedziale 90-100% I to oni mają problemy w rekrutacji. W niżej notowanych szkołach średnich miejsc jest pod dostatkiem.
  • krecikola 21.06.17, 06:35
    Patrząc na końcowe wyniki w szkole corki poziom 175 punktów to niestety wynik większości uczniów, bez pkt za konkursy.
  • Gość: ale IP: *.centertel.pl 21.06.17, 10:19
    Mój Boże,mam nadzieje ze to topowe gimnazjum. Na 175 punktów mamy egzamin na 95%, dwie 5 dwie 6, wolontariat i pasek. To nie może być norma
  • krecikola 21.06.17, 11:15
    3/4klasy ma wynik na takim poziomie, gimnazjum najlepsze w dzielnicy, ale nie top warszawski, być może taka klasa wyjątkowa.
  • basia-bma 21.06.17, 14:37
    zdradzisz co to za gimnazjum ? :)
  • alicja99999 21.06.17, 15:56
    W Lelewelu zdaje się, było 25 średnich wyników 95% i więcej oraz kolejnych z 20-a powyżej 90% więc dla tej grupy 175 p-ów realne. Daje to blisko 50 osób z jednego gimnazjum.
  • jan.nowak.7 21.06.17, 21:37
    Wyniki egzaminu gimnazjalnego są rzeczywiście wysokie - w szkole mojego dziecka, dobrze uczącej, ale ze słabymi klasami rejonowymi 60% trzecioklasistów ma średni wynik powyżej 90%. W stosunku do ubiegłego roku jest dwa razy więcej wyników w przedziału 90-100%.
  • acek2004 28.06.17, 12:06
    na stronie OKE sa już wyniki egzaminu gimnazjalnego w poszczególnych gimnazjach, trudno mi ocenić ale z tych średnich nie wyglądają chyba na jakieś wyjątkowo wysokie, żeby miały cały system do góry nogami przewrócić.
  • basia-bma 28.06.17, 13:00
    w poszczególnych gimnazjach warszawskich ? mogę prosić o linka ?
  • acek2004 29.06.17, 09:48
    jak co roku w tym samym miejscu :)

    bip.oke.waw.pl/publikacje/podglad.php?id_publikacji=338
  • blum10 21.06.17, 09:23
    zatem możemy spodziewać się sporych niespodzianek, jeśli chodzi o progi rekrutacyjne?
    Nie wiem jak w zeszłych latach, ale mnie zaskakuje, że w niektórych liceach tych z wyższych półek np. Rejtan w pierwszym wyborze nie ma zbyt dużo chętnych a znowuż tych z póżniejszych miejsc np. Królówka, Konopnicka czy Konopczyński są klasy w których jest ponad 2 os na miejsce 1 wyboru.

  • jan.nowak.7 21.06.17, 09:45
    Kalkulacje w oparciu o statystyki biura edukacji są zawodne. Istotna jest nie tylko liczba deklaracji I wyboru, ale i kolejne wybory w przypadku osób, które najwyżej umieściły klasy, do których nie mają szans się dostać. Bardzo źle, że system nie pokazuje zajętych już miejsc w poszczególnych klasach (laureaci), bo okazałoby się, że wiele klas jest już zupełnie wypełnionych – to ważna informacja dla pozostałych uczestników rekrutacji. PS. Progi zapewne nie spadną. Wyniki egzaminu gimnazjalnego są bardzo dobre.
  • blum10 21.06.17, 10:14
    Czy dobrze sobie wyobrażam sobie proces rekrutacji ? Do maszyny losującej trafią osoby z 1 wyborem z jakąś tam ilością punktów i osoby, które nie zostały przyjęte z 2,3 itp. z jakąś ilością punktów. To jeśli ich mają więcej to dostają się do klasy a te z 1 wyboru lecą dalej ?
  • jan.nowak.7 21.06.17, 10:23
    Oczywiście - system wybiera kolejnych nieprzypisanych jeszcze do innej klasy wg punktacji, kolejność wyboru nie ma tu żadnego znaczenia. Jest w związku z tym szansa że np. w jakimś biol-chemie popularnym jako zapasowy wybór znajdą się wyłącznie uczniowie, którzy wpisali szkołę na dalszych miejscach, a ci z I wyborem spadną "niżej".
  • Gość: gość IP: *.dynamic.chello.pl 21.06.17, 22:20
    A nie jest tak, że wszystkie wybory są widoczne w systemie?
  • blum10 22.06.17, 08:52
    Czyli można przygotować się na spore niespodzianki, jeśli chodzi o progi. To że się osiągnęło spokojnie zeszłoroczne nic nie znaczy, bo w tym roku może być znacznie, znacznie wyższy. Pewnie sporo osób mając ten wyższy (tegoroczny) wybiera się do bardziej wysuniętych w rakingu szkół opierając się na zeszłorocznych punktach co może być mocnym nieporozumieniem. Czy finaliści mają szanse dostać się do IB ?
  • jan.nowak.7 22.06.17, 09:26
    Jest duże ryzyko (graniczące z pewnością) że "flagowe" IB laureaci wypełnią do ostatniego miejsca. Ale jeśli dojdzie do utworzenia dodatkowych klas IB sytuacja może się trochę zmienić. Jeśli uczeń z bardzo wysoką punktacją odpadnie - warto nie czekając na nic składać podanie/odwołanie.
  • blum10 22.06.17, 09:41
    Batory na otworzyć dwie, co ciekawe tylko mogą tam zapisać się Ci co uczyli się niemeckiego i francuskiego, bo tylko przewidują opcje kontynuacja. Mimo, że w szkole uczą hiszpańskiego nie wiedzieć czemu w ib go nie ma. Także Ci co uczyli się hiszpana mogą tylko iść do Kopernika. Czy kopernik otworzy jeszcze klasy ib?
  • Gość: stały gość IP: *.dynamic.chello.pl 21.06.17, 18:51
    Do tego istnieje dziura w rekrutacji polegająca na niedoprecyzowaniu w jaki sposób do klas są przydzielani laureaci w sytuacji gdy kandyduje ich za dużo.
  • only_demacia 26.06.17, 20:02
    Do Hoffmanowej w tym roku mat-fiz-inf 179 punktów wystarczy? Jak myślicie? Może są tu jacyś kandydaci ? Podzielcie się, proszę
  • skytlofficial 02.04.19, 17:55
    Jakby ktoś z przyszłości to czyta i jako że zasady się trochę zmieniły na 2020. Zrobiłem kalkulator. Dla gimnazjum punktownica.ueuo.com
    dla sp - punktownica.ueuo.com/sp/
    i dla telefonów - punktownica.ueuo.com/m/
  • kasia_mm 13.04.19, 10:10
    fajnie tylko dla gim źle liczy
  • skytlofficial 07.05.19, 16:45
    Przez 2 dni był błąd :). Naprawiony 15.04

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.