Dodaj do ulubionych

protest !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 07.05.05, 16:38
Wszystkim, którzy popierają mój protest, proponuję, aby skopiowali ten list i
powysyłali w mailach do Kuratoriów, Centarlnej i Okręgowych Komisji
Egzaminacyjnych.

Witam,
Chcielibyśmy wyrazić nasze oburzenie z powodu niekompetentnego przygotowania
matury pisemnej z języka angielskiego.
Zadanie drugie z arkusza I (ze słuchu) było jednym wielkim i niezrozumiałym
bełkotem i za to zadanie można było uzyskać (a raczej stracić) aż 9pkt. Był to
bardzo krótki tekst, w dodatku czytany szybko i niewyraźnie, w związku z czym,
każdy maturzysta miał problemy z zaznaczeniem prawidłowej odpowiedzi,
ponieważ natłok informacji był zbyt duży. Informacje następowały po sobie
praktycznie sekunda po sekundzie, więc nic dziwnego, ze każdy zaznaczył co
innego. W tym miejscu chcielibyśmy przytoczyć opinię pani Danuty Grycy,
współautorki znanego w całej Polsce zarówno uczniom jak i nauczycielom
„Repetytorium Oxford z języka angielskiego” przygotowującego do Nowej Matury.
Pani Gryca w serwisie www.gazeta.pl o zadaniu drugim wypowiada się w sposób
następujący: „Test wydaje się dosyć łatwy, z wyjątkiem może zadania 2
(rozumienie ze słuchu), gdzie problem może stanowić nie tyle stopień
trudności, ile typ tekstu (prognoza pogody z dużą liczbą szczegółów do
zapamiętania).” Dlatego też pytamy autorów tej matury pisemnej, dlaczego nie
zrobiono trzech zadań ze słuchu, tak jak to było na większości matur próbnych?
Dlaczego nie była to wymowa standardowa wykształconego Anglika, mówiącego
normalnym tempem? Dlaczego za to ćwiczenie można było uzyskać aż 9 pkt.? Czy
to ćwiczenie w sposób obiektywny sprawdza umiejętność rozumienia ze słuchu na
poziomie podstawowym? Czy nie było lepszej opcji, wśród tysięcy innych możliwości?
Oprócz tego, w zadaniu nr 5 z arkusza I, przy pytaniu pierwszym dwie
odpowiedzi wydają się być prawidłowe. Na stronie www.gazeta.pl, przygotowano
dwie wersje odpowiedzi dla maturzystów już w dzień po maturze. W odpowiedziach
przygotowanych przez redaktorów i lingwistów serwisu www.gazeta.pl w
zadaniu 5.1 pojawia się odpowiedź D, a w odpowiedziach przygotowanych przez
panią Danutę Grycę, pojawia się odpowiedź B. Tekst równoznacznie nie
rozstrzyga, która odpowiedź jest prawidłowa, więc jest to następna usterka
ukazująca niekompetencję autorów zadań maturalnych.
I na koniec, w zadaniu 3 z arkusza I, polecenie jest na tyle nieklarowne, ze
niektórzy uczniowie przyporządkowali nazwy hoteli tylko do czterech zdań z
ośmiu, myśląc, że do każdego hotelu, można dopasować tylko jedno zdanie.
Jak można było dopuścić do tak nieudolnego przygotowania zadań maturalnych?
Czy brak
w Warszawie specjalistów z języka angielskiego? Tegoroczna matura pisemna z
języka angielskiego, to jedna wielka pomyłka, za którą jak zwykle nikt nie
weźmie odpowiedzialności.

Nauczyciele języka angielskiego i maturzyści
Edytor zaawansowany
  • Gość: maturzystka IP: *.forward.pl / 213.77.14.* 07.05.05, 16:40
    a ja się pytam czy Wy naprawdę chcecie poprawiać maturę bo OKE I CKE mogą
    zareagowac na to w ten sposób że 3ba będzie pisac 2 raz - ja nie mam zamiaru!!!
  • Gość: yyyyyyyyyyyyyy IP: *.pl / 80.48.247.* 07.05.05, 16:44
    a czemu nie masz zamiaru-może ci ją ktoś załatwił i nie jesteś pewna swojej
    wiedzy?????
  • Gość: G IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.05.05, 16:46
    takie dziwne ze ktos nie ma zamiaru drugi raz przez to przechodzic???? ja
    inehcce kolejnych 6h spedzac na egzaminie!!!!! a moze tobie tak zle poszlo, ze
    chcesz jeszcze raz pisac ????? egoista!
  • Gość: gosc IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 16:48
    ehh, przestancie z tymi prostestami. to jest matura, nie wszystko musisz miec
    napisane dobrze. nie test na koniec podstawowki, ale matura. niektorzy dobrze
    osluchani wylapali wszystko, bo ewidentnie sie dalo.
  • Gość: julia f. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 19:56
    zeby zrozumieli ci, ktorzy potrafia zrozumiec (przeciez nie bylo tak, ze nikt
    tego nie zrobil, a sadze ze 3/4 ludzi, ktorzy tu na tym forum sie wypowiadaja-
    patrz post "ile dostaliscie, na oko" wszyscy pisza, ze podst. ok 100%), a nie
    po to, zeby wszyscy na pewno zrozumieli. o to w maturze chodzi, zeby byla jakas
    selekcja umiejetnosci wykazana.
  • Gość: zosia IP: *.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl 08.05.05, 17:29
    wiecie co... ja jestem osłuchana z jezykiem, mam tzw stały kontakt z "nativami"
    i z próbnej z podst miałam maksa a z rozszerzonej 44,5 pkt. a za cholere
    (przepraszam za słowo ale nadal nie moge dojść do siebie) nie byłam w stanie
    wyłapać wszystkiego... a głosy typu "selekcja umiejetności" czy też "o to
    właśnie chodzi" mnie dobijają!!! miałam zamiar zdawać na filologie ang!!! nie
    po to wybrałam angola żeby teraz przez jeden bełkot spikera przekreślili mój
    wymarzony kierunek, na ktory mialam realne szanse sie dostać!!!!! ja byłabym w
    stanie pisać ja jeszcze raz.
  • Gość: xz IP: *.tvgawex.pl 08.05.05, 17:39
    ja tez nie mam zamiaru powtarzac matury. poszlo mi jak poszlo, a ten tekst nie
    byl az tak bardzo niezrozumialy i osoby osluchane w jezyku zrozumialy o co w
    nim chodzi. fakt, moze nie byl to tekst przeznaczony na poziom podstawowy, ale
    jesli osoba ktora napisala ten protest nie zdawala poziomu rozszerzoego to nie
    powinna wogole sie odzywac, bo tam dopiero byly nierozumiale nagrania...
  • Gość: benita IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 16:52
    szczerze powiem, ze duzo osob ktore znam, a angielski umieja swietnie, nienawidzi prognoz pogody, ale ja za pierwszym razem uslyszalam wszystkie informacje, moje odpowiedzi zgadzaja sie z tymi ktore publikuja, wiec nie uwazam by ten protest byl konieczny. co do zad.5.1 to nie ma watpliwosci ze b, trzeba umiec tylko dobrze czytac.
  • Gość: Marta IP: 195.117.119.* 07.05.05, 20:54
    Ja napisałam maturę sporym wysiłkiem i kosztem jeszcze większych nerwów!!! też
    nie jestem zadowolona z wszystkich zadań i nie zdałam egzaminu na 100%. Mimo to
    nie mam zamiaru pisać matury po raz drugi, potrafię sie pogodzić z cześciową
    porażką!!! Wiec przestań oskarżać i wyładowywać swoje frustracje na innych!
    Pozdrawiam.
  • Gość: alojzy IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.05, 10:38
    A dlaczego? Na studiach masz z 5 matur w roku.
  • Gość: jA =) IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 20:26
    ja takze nie mam zamiaru pisac tego drugi raz =/.............bedzie jak bedzie
  • Gość: JA IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 08.05.05, 19:45
    KTO UMIE NAPISZE JESZCZE RAZ:)
  • Gość: tak IP: *.zamosc.mm.pl 08.05.05, 22:50
    no wlasnie jak wszyscy sa tacy dobrzy to czemu sie boja pisac jeszcze raz???
  • Gość: córka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.05, 20:34
    jesteście nienormalni. czy jest przepraszam jakiś przedmiot którego szanowi
    maturzyści nie chcą powtarzać? ja nie zamierzam pisać tego jeszcze raz i to nei
    dlatego, ze ktoś mi załatwił, po prostu nie i już. zadanie z pogodą naprawde
    było proste. to jest matura z angielskiego a nie żenujące dyktowanie wam
    odpowiedzi, tak jak w zadaniu pierwszym tegoż arkusza. no działacie mi na nerwy.
  • Gość: idiotkom nie IP: *.zamosc.mm.pl 10.05.05, 15:48
    to ty mi dzialasz na nerwy... sama strzelalas w tym zadaniu a sie idiotko
    wymadrzasz!!!!bleeeeee
  • Gość: bleee IP: *.eltronik.net.pl 07.05.05, 16:53
    no sory,ale przeciez nie o to chodzi żeby pół Polski zdobyło 100%,to zadanie
    miało na celu troche zróznicować te wyniki, a nie że nagle ktoś, kto sie uczy
    od dwóch lat angielskiego dostanie tyle samo ile ktoś kto sie uczy od
    dziecka??!!
  • Gość: Marcin IP: *.crowley.pl 07.05.05, 17:19
    Niektórzy po dwóch latach umieją więcej niż ten co się od dziecka angielskiego
  • Gość: ergh IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 23:28
    i ten nie powinien miec problemow z tym zadaniem :P
  • Gość: filipinkachgo IP: *.dsl.emhril.ameritech.net 08.05.05, 17:48
    ale madralinscy sie znalezli!!! hhahahhahaha przyjedz do USA po kilku latach
    nauki angieskiego (British english) w Polsce to ci kopara opadnie, nie
    zrozumiesz prawie nic, bo Amerykanie wymawiaja inaczej. A tez ANGIELSKI, ktory
    zdaje si epowinniscie rozumiec skoro tak super go znacie!trzeba sie tu osluchac!
    i niewazne czy uczysz sie 2 lata czy od dziecka, gramatyka opiera sie na takich
    samych zasadach z malymi wyatkami , ale wymowa jest diametralnie inna!
  • Gość: Ja IP: *.jjs.pl 07.05.05, 17:18
    Przylaczam sie do głosów, że ten protest nie ma sensu! Ja zdaję jeszcze 4
    pisemne i nie mam ochoty dokładać sobie angielskiego "gratis". To by było
    samobójstwo i tak już padam, i choć jakoś rewelacyjnie mi nie poszło to nie
    bede wybrzydzać.
    A co do zadania 5.1 to zaznaczyłam b, ale jakoś teraz zaczęłam wątpić... Ale
    czy ktoś kiedyś widział idealnie ułożoną mature?! NIe jesteśmy pierwsi i nie
    ostatni, a błędy zawsze się zdzrzały i zdarzać się będą... :)
  • Gość: netnik@interia.pl IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 07.05.05, 17:20
    ten protest nie mial na celu tego, aby powtorzyc mature, tylko, aby za rok
    zadania przygotowali bardziej przemyslane......
  • Gość: julia f. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 20:02
    tam wczesniej byla wypowiedz, ze trzeba po prostu dobrze zrozumiec.. zgadzam
    sie. jesli ktos mial okazje zdawac FCE to wie, ze te pytania wyboru zawsze sa
    nieco podchwytliwe i trzeba umiec dobrze oszacowac informacje i nie dac sie
    wrobic.
  • Gość: Ania G. IP: *.ists.pl / *.ists.pl 07.05.05, 20:07
    słuchajcie,ta matura nie była trudna. Tekst na listeningu,owszem był
    bełkotliwy,ale znajomość języka to jest znajomość języka obcego,a nie używanego
    przez polaka. Odpowiedzi do tekstu czytanego w cale nie są sporne,jedynie w
    tekście o RSPCA nie do konca wiadomo czy zwierzęta wszystkie zostały,czy nie
    zostały adoptowane. Poprawianie matury nie ma sensu,napisaliście ja tak,jak
    byliście przygotowani.
  • Gość: michal IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 07.05.05, 17:18
    ja jestem autorem tego protestu, moj mail : netnik@interia.pl . Ja maturę mam
    dawno poza sobą i swoją kopię tego listu wyslalem juz do komisji centralnej i
    kilku okregowych, a ten mądry, ktory napisał ze w zadaniu 5.1 poprawną
    odpowiedzią jest B, ma rację, ale niech teraz udowodni, że fałszywą i
    nieprawidlową jest D, bo wedlug tekstu D tez jest poprawna, skoro w tekscie
    pisze, ze w wynku zmian wprowadzono klasy składające sie tylko z dziewczyn, wiec
    odpowiedz D, ze wszysscy uczniowie chodzili do jednopłciowych klas jest tez
    prawidlowa. Bo skoro stworzono klasy tylko z dziewczynami, to pozostałe klasy
    musiały byc tylko z chlopcami.
  • Gość: dbl IP: *.crowley.pl 07.05.05, 17:32
    Jak jestes autorem to dlaczego podpisales sie "nauczyciele jezyka angielskiego i maturzysci" (czy podobnie, nie chce mi sie sprawdzac)? Masz jakies rozszczepienie jazni? Sugeruje wizyte u specjalisty :)
  • Gość: michal IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 07.05.05, 17:36
    Czemu sie tak podpisalem?
    Bo sam jestem nauczycielem j.ang. a maturzysci jeszcze wczoraj strasznie sie
    skarzyli na zadanie drugie ze sluchu, a jezeli chodzi o "nie chce mi sie
    sprawdzac" to nie mam pojecia o co ci chodzi bo ja czegos takiego nie pisalem.
  • Gość: havoc IP: *.aster.pl / *.aster.pl 07.05.05, 17:41
    tak geniuszu stworzono ale dopiero potem i to własnie był jeden z podjętych
    króków dlatego własnie to należało zaznaczyć (czyli odp B)
  • Gość: michal IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 07.05.05, 17:47
    W tekscie nie pisze, ze stworzono potem. Mogli się wyrobić jeszcze w tym samym
    roku. Zmiany mogły zajść na poczatku roku np. styczniu czy lutym i wprowadzone
    mogly byc tego samego roku kalendarzowego po wakacjach, gdy rozpoczynał sie nowy
    rok szkolny. I w dalszym ciągu mogło to byc dwadziescia lat temu. W tekscie
    dodatkowo pisze, ze "okolo dwadziescia lat temu."
  • Gość: dżizas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 18:06
    ja pierd.... juz nie filozofuj. Nawet chocbyw tym samym roku to nikaj nie
    pisze ze wszyscy chodizli do taki klas!! Tylko ze byly tez specjalne klasy dla
    lasek,a nie koniecznie przeciez tylko takie klasy.
  • Gość: michal IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 07.05.05, 18:14
    Naucz sie pierw angielskiego, to dopiero bedziesz mogl ze mna rozmawiac. Dobra,
    nie chce mi sie juz odpisywac na te wasze nieudolne argumenty.
  • Gość: dżizas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 18:24
    > Naucz sie pierw angielskiego, to dopiero bedziesz mogl ze mna rozmawiac

    Ja mam sie nauczyc angielskiego? Nie musze juz umiem i mature napisalam bardzo
    dobrze i byla łatwa, i smieszy mnie to co robicie buhahahhaha
  • morskie.powietrze 08.05.05, 02:27
    Ot, typowa belferska odpowiedź, gdy już argumetnów brakuje, to się ad personam
    jedzie. Żenada!
  • Gość: julia f. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 20:05
    wczesniej, w innych postach, pewien pan ladnie wytlumaczyl juz.. zle to
    rozumiesz. tu jest pewne nastepstwo czasu. informacja w odp. D musialaby byc
    taka: W latach 20.: "wprowadzono zmiane, ze all pupil went to single sex
    classes" czy co tam jest.., a nie,ze : W latach 20. wszyscy chodzili, bo
    jeszcze nie chodzili!! musieliby chdozic juz w 1919 zeby obejmowalo to cale
    lata 20.!! a nie chodzili, tylko dopiero wprowadzono zmiane. czyli tak jak w
    odp B.
  • Gość: ej IP: *.czajen.pl / 80.51.251.* 07.05.05, 20:11
    ty to juz calkiem pomieszlas, jakie lata dwudzieste, przeciez tam nie bylo mowy
    o zadnych latach dwudziestych
  • Gość: julia f. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 20:44
    no ok, to 20 lat temu
  • Gość: ergh IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 23:32
    wprowadzenie tych klas bylo jednym ze sposobow, ja nie odebralam tego w
    znaczeniu ze wszystkie szkoly w calym kraju wprowadzily klasy jednoplciowe. Nie
    jest tak napisane, mozemy sie jedynie domyslac czy pojedyncze szkoly, wiekszosc
    czy wszystkie. Tak w kazdym razie myslalam na maturze dochodzac do tego, ktora
    odp zaznaczyc.
  • morskie.powietrze 08.05.05, 02:25
    Oj, coś kiepsko z myśleniem logicznym! Z tego, że wprowadzono klasy tylko z
    dziewczynami wcale nie wynika, że WSZYSTKIE dziewczyny chodziły do tych klas. A
    zatem pozostałe klasy mogły być tez mieszane.
  • Gość: ww IP: *.chello.pl 08.05.05, 13:42
    stworzono klasy tylko dla dziewczyn, ale nie wszystkie do nich chodzily- klasy
    koedukacyjne tez pozostaly, przynajmniej tak ja to rozumiem. a co do tekstu o
    pogodzie to masz racje- to byl jeden niezrozumialy belkot. ucze sie
    angielskiego ok 10 lat, mam CAE, a udalo mi sie wylapac 3 odpowiedzi. reszte
    wystrzelalam
  • Gość: agw IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 08.05.05, 18:47
    nie, powiedziono że tworzono takie klasy, nie że wszystkie takie były. zdanie z
    matury byłoby równie logicznie poprawne gdyby takich klas stworzono 3 jak i 103
  • Gość: dżizas IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 17:50
    Nie przesadzajcie, bylo jak bylo, ja nie narzekam uwazam,ze byla prosta, poslzo
    mi bardzo fajnie. Jak sie wku..e to napsize list do cke ale odwrotny bo nie
    mam zamiaru pisac czegos powtornie dlatego,ze nie umiecie czytac ze
    zrozumieniem abo sluchac. Jakso smieszy mnie to, ze nikt sie nie przyzna do
    swej niewiedzy tylko blad tlumaczy zle przygotowanym egzaminem itp. Troche
    samokrytki!! Uwazam, iz owszem sluchanie na poz. podst. tekst 2gi byl
    masakryczny ale dalo sie go zrobic bezblednie jak sie wsluchalo, tym bardziej z
    e2 razy lecialo.
  • Gość: maturzystka :P IP: 62.233.230.* 07.05.05, 18:04
    to jest matura wiesz?? widocznie nie byleś dobze do niej pzygotowany bo
    oczekiwałes ze ci będą literować albo lepiej nagaja ci odpowiedzi :/ ciesz sie
    ze dali zwykły angielski a nie gware np szkocka bo byś sie nie pozbierał :/
    tekst nie był najprostrzy ale był mówiony tak jak każdy normalny człowiek mówi
    (widocznei dało sie go zrozumieć skoro mam całe to zadanie dobrze a wcale orłem
    nie jestem) niepodobna jest zeby mature wszyscy zdali na 100 % bo to nei byłaby
    matura tylko jakies badziewie :/ wymowa była jak najbardziej normalna a mówił
    naprawde normalnie :]

    po drugie tylko ostatni osioł przypożądkował do każdego hotelu tylko jedna
    wypowiedz skoro nawet na karcie odpowiedzi były rubryczki na kazde zdanko
    domyślam sie ze byłes wśród tych nielicznych osób :D to jest matura do tego
    potrzeba mieć nei tylo wiedze ale i odrobine inteligencji :/ nazekasz na
    angielski a wiedze ze masz problemy ze zrozumieniem polskiego tesku (ciekawe ja
    ci poszło czytanie ze zozumieniem co?? )

    po ostatnei tekst jednoznacznie mówi jaka jest odpowiedź ale każdemu moze
    zdarzyć sie błąd :/

    pozdrawiam i mam nadzieje ze ludzie są na tyle dorośli ze ponieważ im coś tam
    nei poszło nei będą komplikowac życia innym ządając np unieważnienia egzaminu
    bo nauczyciel kichnął :/
  • Gość: MICHAL IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 07.05.05, 18:11
    byla to odpowiedz typowej samolubnej i egoistycznej kwoki, no pewnie, po co jej
    protest skoro ona napisala dobrze w zadaniu drugim:) a ja dziecko mam mature
    dawno za sobą a pisze w imieniu ucznia "sredniego", pod ktorego ta matura na
    podstawowym powinna byc przygotowana. Bełkotliwy tekst o pogodzie i to jeszcze
    za 9 pkt, na pewno sie do poziomu podstawowowego nie nadawal.
  • Gość: ... IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 18:43
    śmieszycie mnie wszyscy... a szczególnie ty, szanowny panie nauczycielu...cała
    matura, zarówno na poziomie podstawowym jak i na rozszerzonym była łatwa i do
    zrobienia! A ci którzy mieli problemy z podstawową niech chwile pomyślą i
    zastanowią się czy zdali by starą mature z tego języka. Żeby zdać trzeba miec
    jedyne 30% a to naprawde... nawet analfabeta by zdobył!!!
    a jak twoi "średni" uczniowie op trzech latach nauki mieli problem z
    rozwiązaniem matury na poziomie podstawowym... to może należy zastanowić się
    nad zmianą zawodu...
  • Gość: ewka IP: *.chello.pl 07.05.05, 18:58
    Nie chodzi o to, zeby zdać mature na nędzne 30%, tylko, zeby zdać ją jak
    najlepiej (tak, zeby starczyło na wybrany kierunek)... Ja miałam pewne
    trudności ze zrozumieniem tego nagrania, ale jakoś mi się w końcu udało
    wszystko dobrze zaznaczyć... wiem natomiast, ze osoby, które wcale nie są
    gorsze z angielskiego odemnie miały problemy z tym zadaniem... Nie znaczy to,
    ze nie znają dobrze języka... bo matura ta nie sprawdza moim zdaniem
    umiejętności, czy posiadanej wiedzy... Liczy się głównie szczęście...
  • Gość: michal IP: *.czajen.pl / 80.51.251.* 07.05.05, 19:53
    smieszny czlowieczku, nie mieli problemow ze zdobyciem 30%, tylko problem jest
    w tym, ze zamiast miec 50pkt, moga miec 46 czy 48 pkt.
  • Gość: agw IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 08.05.05, 18:56
    jak ktoś miał problemy znaczy się nie rozumie języka mówionego
  • Gość: Marta IP: 195.117.119.* 07.05.05, 21:03
    Ja porządną naukę angielskiego zaczęłam w liceum (wcześniej nie miałam do tego
    warunków w szkole a na prywatne lekcje mnie nie stac). Tak że jestem typową
    uczennicą, która zdaje egzamin na poz. podst. I (choc nie przeczę, że był
    trudny) tekst o pogodzie zrobiłam bezbłędnie (wg. unformacji na portalu
    gazety). Czyli jednak się dało, choć banalnie nie było... Pozdrawiam.
  • Gość: gość :P IP: *.daminet.pl / *.daminet.pl 07.05.05, 22:14
    typowe samolubne krówki to pisza takie prostesty, bo im źle poszło :/ ludzie
    opanujcie się, to nie jets podstawą do unieważnienia matury!
  • Gość: ja IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 08.05.05, 18:54
    to był poziom podstawowy, zgoda, ale jednak matura, jej wyniki powinny
    odzwierciedlać umiejętności, uczę się ang. od dawna i nie miałam żadnych
    problemów z tym zadaniem, i to ci, co ledwo dukają i żądają najlepszych
    wyników "bo im się należy" są samolubni
  • Gość: belfer IP: *.net.autocom.pl 07.05.05, 18:48
    Po opublikowaniu wyników matury można składać protesty do OKE. W zadaniu X były
    dwie możliwości, ponieważ..... Tylko wtedy ktoś(dyrektor OKE) Was wysłucha i
    będzie musiał na pismo odpowiedzieć. Jeśli w kazdym oke tak będzie, zaczną
    myśleć przed ułożeniem zestawu.
  • Gość: kasia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 18:58
    Propozycja dla autoroa - puknij sie w glowe!

    Ludzie, czy z powodu wlasnej glupoty macie zamiar spowodowac to, ze wszyscy
    bedziemy pisac drugi raz?! Pogodzcie sie z tym ze Wam nie poszlo i nie
    szukajcie dziury w calym!!! I nie tworzcie miliona watkow tylko po to zeby
    wyrazic wlasne niezadowolenie.
  • utin 07.05.05, 19:06
    dajcie sobie spokuj ja nie mam zamiaru nic poprawiać wszystko ściągnołem a i
    tak wogóle nie słuchałem tego lektora.. dajcie sobie na luz bo w końcu jakaś
    trzoda z tego będzie!!!!!!!
  • Gość: julia f. IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 19:51
    mysle, ze nie ma sie co bulwersowac, bo styl w jakim ten facet mowil o pogodzie
    byl, smiem twierdzic, nawet klarowniejszy albo przynajmniej porownywalny do
    tego, jaki jest w telelewizji angielskiej,a ta matura ma chyba sprawdzac jak
    rozumiemy rodzimych uzytkownikow mowy ang. (tak przynajmniej jest powiedziane w
    drugiej czesci..), tak? po drugie zadanie 5.1 to trzeba po prostu na logike
    wziac.. a ze sobie panowie z gazety pl. strzelali tak a nie inaczej, to juz
    tylko do nich mozna miec pretensje.. i nie ufac tak wszystkiemu i wszystkim ;>
    a potem jeszcze to z hotelami: trzeba tez pomyslec, ze skoro jest tyle luk, to
    tyle ich trzeba wypelnic.. mysle, ze tego typu pretensje (jak np. pisanie w
    brudnopisie, bo na polskim bylo odwrotnie!) trzeba miec akurat do siebie (co
    innego z poziomem trudnosci sluchania itp.).
  • Gość: suuuper IP: *.zamosc.mm.pl 07.05.05, 20:27
    super wysylam zaraz!!!!!nareszcie ktos madry napisal cos madrego:)
  • Gość: piotr IP: *.czajen.pl / 80.51.251.* 07.05.05, 20:48
    Super protest, ja tez zaraz wysylam !!!!
  • Gość: ja IP: *.jjs.pl 07.05.05, 21:09
    Ludzie!!!! Czy Wy wszyscy chcieliście napisać na 100%. Owszem text drugi był
    trudny... a może inaczej TRUDNIEJSZY niż na próbnych, ale dało się go
    zrozumieć. Mi może rewelacyjnie nie poszło, ale znam wiele osób, które napisały
    na powyżej 90%(bez oceny wypracowań), a z anglika są przeciętne.
    Do tego sami sobie zawdzięczamy taki poziom. Przeżyjcie posty na forum po
    próbne "to było banalne", "nic prostrzego nie mogli dac", u mnie w szkole
    średnia wnosiła ponad 90%"... jak po takich wypowiedziach cke miało dać coś
    prostego?! Utrudniono, żeby były bardziej zróżnicowane wyniki.

    PS. Szanowny Panie Nauczycielu, za to zdanie można było dostać aż 9 punktów,
    ale nawet największy głąb ode mnie z klasy dostał 4 punkty, więc to chyba nie
    taki zły wynik?! A straciwszy całe 10% to jakoś nie powinno się rozpaczać,
    przynajmniej takie jest moje zdanie. Aha i jeszcze jedn, radzę szanownemu panu
    poduczyć się języka ojczystego, bo mówi się "tam było napisane", a nie "tam
    pisało". Kto Panu tam pisał?!
  • Gość: ja2 IP: *.zamosc.mm.pl 07.05.05, 22:01
    z jezykiem polskim u nauczyciela wszystko w porzadku tylko z toba cos nie tak
    matole!!!
  • Gość: Ja IP: *.jjs.pl 07.05.05, 22:30
    Taaaak??? Ciekawa opcja.... ciekawe jak Ci polski pisemny poszegl....
  • Gość: maturzystka :P IP: 62.233.230.* 07.05.05, 23:23
    poprawna forma: jest napisane a nie pisze :/ wiem bo za takie coś u nas w
    szkole dawali pały :)
  • Gość: GOSC IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 08.05.05, 01:08
    I CO Z TEGO, PALE TO TY MI MOZESZ WYLIZAC, PISZEMY TU O ANGIELSKIM A NIE POLSKIM
  • Gość: ania180 IP: *.toya.net.pl 08.05.05, 11:12
    >>poprawna forma: jest napisane a nie pisze :/ wiem bo za takie coś u nas w
    >>szkole dawali pały :)

    buahhaah to gratuluje wiedzy dziewczynko, bo obecnie obydwie formy sa uznane za
    poprawne(bodajże od 2001 lub 2002 roku) chyba wiec nie jestes na biezaco
    panienko od paly
  • Gość: aka IP: *.piotrkow.cvx.ppp.tpnet.pl 08.05.05, 11:03
    "pisało" czy "było napisane" - obie wersje już sa poprawne:) kiedyś poprawna
    była ta druga, ale obecnie obie weszły w użycie i zostały zatwierdzone:)
  • Gość: gabi IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 21:07
    ja jakośzrobiłąm to zadanie dobrze-całe!! tzn. tak jak zrobiła to ekspert z
    gazety wyborczej
    może nie było bardzo łatwe, ale dało się zrobić:)
  • mamosz 07.05.05, 21:07
    ten protest potwierdza przekonanie inteligentnych nauczycieli oraz uczniów ,ze
    matura jest dla ćwierćinteligentów ,jeśli maturzysta czytając prymitywny tekst
    o hotelach mial wątpliwosci co z tym zrobic (zadanie bylo banalne)
    bo "polecenie było niejasne" to sorry....moze trzeba bylo zdawać kaszubski
  • Gość: oburzona IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 08.05.05, 18:57
  • Gość: ergh IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.05.05, 23:27
    > każdy maturzysta miał problemy z zaznaczeniem prawidłowej odpowiedzi,

    mow za siebie...
  • kermitt18 07.05.05, 23:41
    Cała Polska pisała ten sam test. Cała Polska rozwiązywała zadanie z pogodą,
    szanse takie same, więc o co chodzi? Ci którzy przygotowali się dobrze na
    zadania ze słuchu mieli z tym mniej problemów, a ci którzy przygotowywania
    olali teraz chcą robić protesty i unieważniać zadanie... to nonsens. Czy ktoś
    kiedykolwiek słyszał żeby unieważniać maturę bo "była za trudna?".
    W zadaniu 5.1. natomiast ekspert Gazety po prostu pomylił się i źle
    zinterpretował, ale liczy się klucz odpowiedzi CKE, a nie redaktora GW.
    Wszyscy moi znajomi którzy nie mają problemów z angielskim nie mieli problemów
    również i z tym zadaniem... co oznacza, że odpowiedź była jak najbardziej
    jednoznaczna.
  • Gość: autor IP: *.czajen.pl / 80.51.251.* 07.05.05, 23:45
    CKE nie podala jeszcze swoich odpowiedzi bo zrobi to dopiero w nastepnym
    tygodniu !!!!
  • kermitt18 08.05.05, 00:01
    Rozumiem, ale nie powołuj się na odpowiedzi redaktorów Gazety. Jeszcze raz
    powtarzam - arkusz był taki sam dla wszystkich. I to, że był trudny nie może
    być powodem do jego odwołania. To byłby absurd
  • Gość: autor IP: *.czajen.pl / 80.51.251.* 08.05.05, 00:13
    czy mozesz mi wytlumaczyc czemu w arkuszu I , zadanie 5, pytanie 1, odpowiedz D
    jest niepoprawna? jest to czytanka o zmianach w szkolnictwie . wedlug mnie jest
    poprawna B i D
  • kermitt18 08.05.05, 00:23
    Z chęcią. Po pierwsze - czemu niepoprawna jest odpowiedź "D". Informacja jaką
    mamy zawartą w tekście - utworzone zostały klasy tylko dla dziewczyn. Ale nie
    ma już informacji na ten temat, że były TYLKO klasy typu single-sex dla
    chłopców i dziewczyn. Klasy single-sex-girls stanowiły zatem jedynie pewną
    część ogółu klas.

    Być może mogłeś zinterpretować to w inny sposób (wszystkie klasy były single-
    sex) ale wtedy odpowiedź opierasz jedynie na swoich domysłach, a nie fakcie z
    tekstu, co nie jest poprawne.

    Zwłaszcza, jeżeli nie ma wątpliwości, że poprawna jest odpowiedź B - na
    podstawie informacji zawartej w tekście (various steps were taken to improve
    the results of the girls) a nie swobodnych interpretacji.
  • Gość: autor IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 08.05.05, 00:37
    jezeli w tekscie jest informacja, ze utworzone byly klasy tylko dla dziewczyn,
    to dla mnie jest to rownoznaczne z tym, ze dotyczy to wszystkich klas, bo czemu
    mialoby nie dotyczyc wszystkich, przeciez w tekscie nie napisano, ze dotyczy to
    tylko niektorych klas.A jezeli utworzono klasy tylko dla dziewczyn, to logiczne
    jest, ze pozostale byly tylko dla chlopcow. Analogicznie, jesli jest napis na
    drzwiach : Nieuprawnionym wstep wzbroniony, to chyba dotyczy on wszystkich
    nieuprawnionych a nie tylko niektorych nieuprawnionych, prawda? Jezeli w wakacje
    w radio podają, ze w danym dniu tiry mają zakaz jazdy w dzien, to chyba dotyczy
    to wszystkich tirów a nie tylko niektorych. Przeciez nie bedzimy wszedzie
    doklejać slowa "wszyscy, wszystkich" itd.
  • kermitt18 08.05.05, 00:48

    Zastanów się zatem dlaczego w tekście jest napisane "single sex girls-only"?
    Czemu nie jest po prostu "single sex"? Właśnie dlatego, że klasy typu single
    sex tworzono TYLKO dla dziewczyn, np. robiąc kilka eksperymentalnie.

    Poza tym, nawet jeśli masz do wyboru: odpowiedź opartą na swojej interpretacji
    (D) a odpowiedź opartą na jednoznacznej informacji (B) to oczywiste jest, że
    musisz wybrać tą drugą.
  • Gość: AUTOR IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 08.05.05, 00:51
    JAKBY TO NIE TLUMACZYC, TO JASNE JEST, ZE TAKI PRZYKLAD NIE BYL ODPOWIEDNI NA
    MATURE PODSTAWOWA, BO NIKT SIE NIE MUSI DOMYSLAC, CZY BYLO KILKA
    EKSPERYMENTALNIE ZROBIONYCH KLAS CZY TEZ NIE, BO O TYM TEZ W TEKSCIE NIE MA MOWY.
  • kermitt18 08.05.05, 00:53
    Zgadzam się z tym, że "nikt się nie musi domyślać" bo wystarczyło zaznaczyć
    odpowiedź "B" w przypadku której niczego nie trzeba było dwuznacznie
    interpretować.
  • Gość: AUTOR IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 08.05.05, 01:03
    GDYBYM MIAŁ SIE JESZCZE CZEPIAC, TO WTYM PYTANIU PISZE "20 YEARS AGO", A W
    TEKSCIE "ABOUT TWENTY YEARS AGO", I W ODPOWIEDZI B PISZE, ZE SCHOOL AUTHORITIES
    WPROWADZILY ZMIANY, A W TEKSCIE NIE PISZE KTO WPROWADZIL ZMIANY, TYLE TYLKO, ZE
    TO SIE MOZE NASUWAC SAMO KTO SIE TYM ZAJAL, ALE I TAK JEST TO TYLKO NASZ DOMYSL,
    CHOCIAZ BARDZO PRAWDOPODOBNY
  • kermitt18 08.05.05, 01:15
    Masz rację, to już byłoby czepianie się ;) Sądzę, że wobec tylu protestów CKU
    ugnie się i może uzna tę odpowiedź, ale na więcej bym nie liczył.
  • Gość: ania IP: *.zamosc.mm.pl 08.05.05, 10:29
    kermit zamknij juz ryja bo glupi jak but jestes,autor ma racje w
    100%!!!!!!!!!!!!nareszcie jakis madry czlowiek wsrod tego plebsu!!!!
  • Gość: aka IP: *.piotrkow.cvx.ppp.tpnet.pl 08.05.05, 11:12
    Ania bravo! hehe... jesli komuś akurat udało się usłyszeć wszystkie odpowiedzi
    do zadania z pogody to gratuluję - może siedzieliście obok radia czy głośnika,
    ja jednak nie usłyszałam prawie nic poza "tomorrow":( może siedziałam za daleko
    i dlatego nie słyszałam w ogóle nic w nagraniu a może koles za bardzo bełkotał?
    tak czy inaczej jestem za protestetm! nawet jesli miałabym pisac jeszcze raz!
    nad czym i tak się zastanawiam czy nie poprawiac tego w styczniu, bo chyba
    można nie? :) PozdrawiaM:)
  • Gość: ergh IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.05, 11:16
    z powodu glupiego listeninga chcialabys miec rok w d...?
    w ogole, ot gdygby nie to,z e jestem za leniwa i po poniedzialkowej macie chce
    juz miec WOLNE, to bylabym za porpawka :D tylko po to, zeby zobaczyc jakimi
    zadaniami by wam dopieprzyli i jakie byscie mieli miny. BO nie wiem czemu
    sadzicie, ze gdyby zrobiono wam drugi raz mature, to bylaby banalna iqw szyscy
    mielibyscie full
  • Gość: Kermit IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.05, 11:59
    Gdybym był głupi, to miałbym problemy z tym zadaniem.
  • Gość: protest IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 09.05.05, 02:49
    protestujmy przeciwko tej maturze!!!!!
  • Gość: dgryca IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.05, 08:29
    Szanowni Państwo
    Dowiedziałam się właśnie, ku swojemu ogromnemu zdziwieniu, że uważam podobno,
    że matura z języka angielskiego była zbyt trudna. Nieprawda. Wcale tak nie
    uważam. Powiedziałam publicznie, że dwa zadania z poziomu podstawowego były
    nieco trudniejsze. Trudniejsze, a nie ZA trudne!
    Żadne zadanie w egzaminie maturalnym nie wybiegało poza zakres materiału i
    standardy wymagań egzaminacyjnych, opisane w Informatorze Maturalnym, a to, że
    stopień trudności zadań jest zróżnicowany, jest zaletą, a nie wadą każdego
    testu. Egzamin, w którym wszystkie zadania są jednakowo łatwe, nie ma przecież
    żadnego sensu, bo nie daje szansy na odróżnienie słabszych i lepszych zdających.
    Jestem gotowa wziąć odpowiedzialność za wszystkie swoje błędy :( opinie i
    głoszone poglądy. Proszę jednak wszystkie osoby, którzy się na mnie powołują, o
    wzięcie pod uwagę, że nie mogę się podpisać pod opinią, z którą się nie zgadzam.
    Życzę wszystkim dobrych wyników
    dgryca
  • Gość: RROTECTOR WOLA IP: *.pl / 80.48.247.* 08.05.05, 11:21
    no i wszystko jasne-DANUTA GRYCA SIĘ WYPOWIEDZIAŁA
  • Gość: DUPA OSRANA IP: *.st.elpoinformatyka.pl / 80.51.14.* 08.05.05, 17:25
    JAK MOZNA SIE PODSZYWAC POD DANUTE? NIE ROZUMIEM TEGO???????????????
  • Gość: basler IP: *.daminet.pl / *.daminet.pl 08.05.05, 11:36
    trzeba bylo sluchac a nie ja na 9 pkt zdobylem 8 mozna bylo sie w sluchac i
    wylapac to co trzeba bylo wiec juz tak nie przesadzajcie a moze bylo by lpiej
    jak byscie napsili niemiecki :)
  • Gość: bleee IP: *.zamosc.mm.pl 08.05.05, 11:56
    pani Gryca sie wypowiada a sama robi potworne byki.prosze wybaczyc ale jak pani
    pisze w liscie na koniec yours sincerely a nie yours faithfully zaczynajac od
    dear sir to dla mnie byk straszliwy...moze lepiej powinna pani zrobic come back
    do podstawowki a nie ksiazki pisac...
  • Gość: kasia IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.05, 13:31
    He he he, widac ze kujon z Ciebie. Ale zastanow sie... i zacznij robic to co Ci
    bedzie w zyciu potrzebne zamiast sie wymadrzac... Bo to idiotyzm!
  • Gość: kujon heheh IP: *.zamosc.mm.pl 08.05.05, 16:20
    no skoro ty nie zauwazylas tego bledu to juz swiadczy o tym jak jestes
    przygotowana do matury z angielskiego hehehehehe
  • Gość: wrrr IP: *.eltronik.net.pl 08.05.05, 18:59
    wiesz co młoda strasznie bezczelna jesteś, żeby wjeżdżać na kogoś kto ma więcej
    doswiadczenia i wiedzy, a przede wszystkim lat, to chyba swiadczy o braku
    jakichkolwiek zasad wychowania minimalnie dobrego, albo o zawyżonym poczuciu
    własnej wartości, bo przepraszam, ale co ty sobie myślisz, że wszyscy są
    nieomylni??!!no oczywiście pewnie sobie myslisz że poza tobą nie istnieje taka
    osoba...troche szacunku, a nie wyjezdżasz dorosłej kobiecie żeby sie cofneła do
    podstawówki :/
  • Gość: pyza IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.05, 08:50
    Co z was za maturzysci!?ja pierdziele jestescie niewychowanymi rozpieszczonymi
    bachorami!!to wam zadanie nie podeszlo to zganiacie na CKE!DLACZEGO!?qrwa trza
    bylo sie uczyc!!a teraz nie zgrywac najmadrezjszych na swiecie i jeszcze
    zwracac uwage kobitce ktora tak samo jak my nie wie wszystkiemu-kazdemu
    zdarzaja sie bledy..a Pani Gryca po prostu sie pomylila i nie mozna jej przez
    obrazac!!ciesz sie w ogle ze zamiescila jakies odpowiedzi..ja tesh napisalam
    yours sincerely bo mi sie mylnelo i nie bede za to obwiniac calego swiata a tym
    bardziej formy tej matury BO JEST QRWA NA POZIOMIE PODSTAWOWKI A NIE LICEUM!!
    ZACZNIJCIE SIE W KONCU UCZYC GLABY!!
  • Gość: mich IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 08.05.05, 17:45
    bez przesady. tekt był troche trudny ale już nie płacz że przez niego bedziesz
    protest składała. ja tam wszystko zrozumiałem jak sie wsłuchałem. widocznie
    cienko Ci poszlo i sie teraz odgrywasz
  • Gość: agw IP: *.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl 08.05.05, 18:42
    to matura, wynik maksymalny nie powinien być z góry pewny dla każdego kto uczy
    się choć trochę! jedno zadanie musiało być trudniejsze, dzięki temu wyniki będą
    wiarygaodne, 100% otrzymają ci ktorzy angielski znają naprwdę dobrze, problemu
    z osiągnięciem 30% chyba nie będzie. jak ktoś nie rozumie NATURALNIE mówionego
    tekstu (posłuchaj jak mówisz po polsku)powinni mieć max. ok. 80% to było
    rozumne zadanie
  • Gość: Maturzysta IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.05, 09:16
    Po czesci przyznaje racje. Zgadzam sie z tym ze nagranie w zad.2 bylo
    niewyrazne, a do tego dochodzil poglos jesli ktos pisal w sali gimnastycznej.
    Do zad.5.1 owszem wydaja sie byc prawidlowie 2 odp.Jednak nie zgodze sie z tym,
    ze tresc polecenia do zad.3 jest nieklarowna.Wyraznie jest napisane
    przyporzadkuj litery A-D do informacji 3.1-3.8,za kazda poprawna odp otrzymasz
    1pkt., a punktow mozesz uzyskac 8, co zostalo napisane przy numerze zadania.
    Ponadto w karcie odpowiedzi, do ktorej przenosisz swoje odp mozna bylo
    zaznaczac tylko A,B,C lub D, nie bylo rubryki 'X',ktora oznaczalaby,ze dana
    informacja nie znajduje sie w zadnym z 4 tekstow o hotelach.
  • Gość: bonk IP: 83.168.76.* 09.05.05, 20:18
    parodia w formie ofiacjalnej.
    to mi przypomina pewną anegdotę o Andrzeju Lepperze ktory w przedszkolu
    protestowal przeciwko podawaniu owsianki. Pozniej jego niesmak to zboża odbil
    sie w masowym mordzie owsa.
  • Gość: pokar IP: 83.168.76.* 09.05.05, 20:43
    masowy mord to nie taki zly pomysl:> hehe....
    Co ty na to AUTORZE PROSTESU? Jezeli pojdą za mną masy to rozprawimy sie z CKE,
    ktora jest przeciez wg moich przedmowcow 'wszystkiemu winna'. Dziwie sie ze nikt
    przede mna na to nei wpadł:)Chociaz kto wie :)

    ( to oczywiscie zart szanowna Komisjo:] )
  • Gość: córka IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.05.05, 20:36
    jesteście nienormalni. czy jest przepraszam jakiś przedmiot którego szanowi
    maturzyści nie chcą powtarzać? ja nie zamierzam pisać tego jeszcze raz i to nei
    dlatego, ze ktoś mi załatwił, po prostu nie i już. zadanie z pogodą naprawde
    było proste. to jest matura z angielskiego a nie żenujące dyktowanie wam
    odpowiedzi, tak jak w zadaniu pierwszym tegoż arkusza. no działacie mi na nerwy.
  • Gość: kkk IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.05.05, 10:58
    Wszystkim, którzy popierają mój protest, proponuję, aby skopiowali ten list i
    powysyłali w mailach do Kuratoriów, Centarlnej i Okręgowych Komisji
    Egzaminacyjnych.

    Witam,
    Chcielibyśmy wyrazić nasze oburzenie z powodu niekompetentnego przygotowania
    matury pisemnej z języka angielskiego.
    Zadanie drugie z arkusza I (ze słuchu) było jednym wielkim i niezrozumiałym
    bełkotem i za to zadanie można było uzyskać (a raczej stracić) aż 9pkt. Był to
    bardzo krótki tekst, w dodatku czytany szybko i niewyraźnie, w związku z czym,
    każdy maturzysta miał problemy z zaznaczeniem prawidłowej odpowiedzi,
    ponieważ natłok informacji był zbyt duży. Informacje następowały po sobie
    praktycznie sekunda po sekundzie, więc nic dziwnego, ze każdy zaznaczył co
    innego. W tym miejscu chcielibyśmy przytoczyć opinię pani Danuty Grycy,
    współautorki znanego w całej Polsce zarówno uczniom jak i nauczycielom
    „Repetytorium Oxford z języka angielskiego” przygotowującego do Nowej Matury.
    Pani Gryca w serwisie www.gazeta.pl o zadaniu drugim wypowiada się w sposób
    następujący: „Test wydaje się dosyć łatwy, z wyjątkiem może zadania 2
    (rozumienie ze słuchu), gdzie problem może stanowić nie tyle stopień
    trudności, ile typ tekstu (prognoza pogody z dużą liczbą szczegółów do
    zapamiętania).” Dlatego też pytamy autorów tej matury pisemnej, dlaczego nie
    zrobiono trzech zadań ze słuchu, tak jak to było na większości matur próbnych?
    Dlaczego nie była to wymowa standardowa wykształconego Anglika, mówiącego
    normalnym tempem? Dlaczego za to ćwiczenie można było uzyskać aż 9 pkt.? Czy
    to ćwiczenie w sposób obiektywny sprawdza umiejętność rozumienia ze słuchu na
    poziomie podstawowym? Czy nie było lepszej opcji, wśród tysięcy innych
    możliwości?
    Oprócz tego, w zadaniu nr 5 z arkusza I, przy pytaniu pierwszym dwie
    odpowiedzi wydają się być prawidłowe. Na stronie www.gazeta.pl, przygotowano
    dwie wersje odpowiedzi dla maturzystów już w dzień po maturze. W odpowiedziach
    przygotowanych przez redaktorów i lingwistów serwisu www.gazeta.pl w
    zadaniu 5.1 pojawia się odpowiedź D, a w odpowiedziach przygotowanych przez
    panią Danutę Grycę, pojawia się odpowiedź B. Tekst równoznacznie nie
    rozstrzyga, która odpowiedź jest prawidłowa, więc jest to następna usterka
    ukazująca niekompetencję autorów zadań maturalnych.
    I na koniec, w zadaniu 3 z arkusza I, polecenie jest na tyle nieklarowne, ze
    niektórzy uczniowie przyporządkowali nazwy hoteli tylko do czterech zdań z
    ośmiu, myśląc, że do każdego hotelu, można dopasować tylko jedno zdanie.
    Jak można było dopuścić do tak nieudolnego przygotowania zadań maturalnych?
    Czy brak
    w Warszawie specjalistów z języka angielskiego? Tegoroczna matura pisemna z
    języka angielskiego, to jedna wielka pomyłka, za którą jak zwykle nikt nie
    weźmie odpowiedzialności.

    Nauczyciele języka angielskiego i maturzyści
  • Gość: skar IP: 83.168.76.* 10.05.05, 16:41
    co ty odwalasz?chyba nie zrozumiales przeslania KKK. Nie tu sie to gowno kopiuje
    tylko tam gdzie to kompletnie oleją czyli do CKE

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka