Dodaj do ulubionych

Ile kosztuje życie w Los Angeles?

IP: 213.155.167.* 11.05.06, 13:22
Czy ktoś z was mieszka lub mieszkał w LA lub w okolicach i może mi
powiedzieć jakie są tam koszty utrzymania się tzn. mieszkania i jedzenia itp.?
Jak jest z transportem miejskim? Ponoć komunikacja jest mocno ograniczona,
więc ile zapłaciłabym gdybym zechciała kupić samochód? Mam wstępną propozycję
pracy w West LA i nie wiem czy jest to propozycja opłacalna, czy koszty życia
nie pochłoną mi całego wynagrodzenia? Będę wdzięczna za info.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Kolbet IP: *.nyc.res.rr.com 11.05.06, 18:50
    Nie jest zle, choc ja nie dojezdzalem daleko, bo tylko 40min autobusem wlasnie z
    West i krotko, bo tylko 39 dni.
    Poza miastem no to nic nie jezdzi regularnie.
    Za sprawne auto od 1500$ w gore, ale przez pierwsza chwile zanim bedziesz miec
    prawo jazdy to bedzie problem. Pozatym nie wiem czy mozesz jezdzic na polskim
    prawie tam.
    Zeby przezyc w LA to chyba z 3000 netto jest najmniej. Ponizej to tak sobie.

    Kolbet.
  • Gość: mysza IP: 213.155.167.* 11.05.06, 19:40
    Kolbet, a czy mozesz podac jakies kwoty? typu: ile za wynajem jakiegos lokum,
    ile za pieczywo, za zarcie na miescie, za przejazd autobusem itp?
  • 11.05.06, 20:36
    no wiec przejazd autobusem z przesiadka to CHYBA $1.50 , wiem ze w santa monica
    lokalny byl jakies 75 centow ale podobno najbardziej sie oplaca kupic tygodniowy
    bilet, a ogolnie to komunikacja miejska jest do tylka, raz jechalam z domu na
    lotnisko i jak samochodem mi to zajmuje 15-20 minut to autobusem poltorej
    godziny - przygotuj sie na korki, z mieszkaniem zalezy gdzie - west L.A. to
    okolo 1200 za 1 bedroom, plus oplaty, ogolnie podatek od zakupow to 8.25% wiec
    nawet jak kupujesz jedzenie w zwykly supermarketach to placisz wiecej, nie wiem
    czy ceny w supermarketach typu albertsons czy ralphs sa wyzsze (target jest
    mniej wiecej w tej samej cenie tu co w connecticut czy atlancie) bo ja kupuje
    jedzenie w Trader Joe's albo Wholefoods Market, trader ma dobre ceny za dobra
    jakosc, wholefoods jest drozszy niz przecietny sklep ale jedzenie znakomite,
    poza tym jest bardzo duzo roznego rodzaju barow i sklepow wiec mozesz wybierac
    co i jak chcesz, co do dochodu to sie zgadzam ze od $3000 na miesiac na reke
    byloby idealnie ale np moja tesciowa placi gosposi 400 na reke na tydzien i
    gosposia tez zyje (placi za male mieszkanie $850 w koreatown plus oplaty) wiec
    zalezy na jakim poziomie chcesz mieszkac.

    poza tym w L.A. jest naprade fajnie, duzo rzeczy to zobaczenia a pogoda
    znakomita caly rok
    --
    in the land of sheep I choose to be a wolf ...
  • 11.05.06, 20:41
    a co do cen jedzenia na miescie to na przyklad naprawde dobre thai food na dwie
    osoby to ok $36, canters (popularna zydowska knajpka) kolacje na dwie to ok $40,
    jest pelno taniego meksykanskiego jedzenia ale ja nie lubie, wloska restauracja
    na promenadzie na jedna osobe to minimum $25, burger king $6.25(?) za double
    whopper meal,
    --
    in the land of sheep I choose to be a wolf ...
  • Gość: mysza IP: 213.155.167.* 12.05.06, 09:15
    Dzięki za info.
  • Gość: Kolbet IP: *.ny5030.east.verizon.net 12.05.06, 21:34
    Ja nie liczylem nigdy. Przejadalem +/- 500 tygodniowo. A jako Polak oszczedzalem
    na jedzeniu, choc nie jadlem w fast, bo mi zoladek wysiada po tygodnniu takiego
    jedzenia. Przepijalem sporo, bo LA to troche jak Sztokholm sterylne miasto i
    doskwieral brak towarzystwa do picia nawet.
    Transport miejski tu: www.mta.net/
    Lokum za 1600$ - nie wiem czy to duzo czy nie, bo firma placi i sie nie
    orientuje. Zarcie na miescie: jak wszedzie, zalezy od lokalu: Buffet za
    12-14$/osoba - jesz ile mozesz sie nazrec, bo ludzie tam nie jedza tylko zra jak
    swinie, restauracje ok. 60 na osobe z napiwkiem.

    Ja po pracy jezdzilem kolejka albo taxi po miescie bo jestem ogladacz.
    Na nude sposob tu: www.laokay.com/

    Kolbet
  • 18.05.06, 15:35
    Ja mieszkalam w okolicach Glendale (La Crescenta) i condo 2 bedroom kosztowalo
    $1600 (w tym woda i ogrzewanie).
    Bilet miesieczny $50, samochodu nie kupowalam, bo bylam tylko trzy miesiace.
    Jedzenie w knajpkach tajskich od $8 (+napiwek) w okolicach (Glendale, Pasadena),
    meksykanskich od ca. $10.
  • 18.05.06, 16:33
    sa rozne ceny, jezeli chcesz ryzykowac, i zlecic sprawe jakims czarnym lumpom
    to pewnie da sie zalatwic za 4-5k, ale moze byc bardzo messy....
    profesjonalisci zazadzja 15k i wiecej....za dodatki takie jak upozorowanie na
    wypadek, albo "atak serca" dodatkowo!
    --
    pozdrawiam "cieplutko"!

    "The end of our empire, if end it should, does not frighten us"

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.