OGRODNICZO skalniak, kwiaty na balkonie, warzywa Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • zaczynam watek ogrodowy :-)

    moze macie jakis fajny pomysl na skalniak? moze jakies zdjecia? link
    do strony www jak go projektowac i jakie roslinki?

    pochwalcie sie zdjeciami waszych rabatek, balkonow, ogrodow, oczek
    wodnych

    zazdroszcze tym co maja domy z ogrodem ale i tak sie ciesze ze mam
    dzialke ogrodnicza na ktorej moge sie wyzywac i odpoczywac
    na razie mamy kilka duzych drzew owocowych, posadzilismy tuje
    naokolo, swierk, jest masa tulipanow, zonkili i bujanow
    teraz chcialabym zrobic jakis fajny skalniak, moze w przyszlosci
    oczko wodne z wanienki po malym :-))
    z jakiego krzaka mozna zrobic zywoplot? bukszpan patrzylam ale za
    malutka sadzonke 30zl a 30cm okolo 100zl hm

    hodujecie warzywa? w tamtym roku mialam marchew, pomidory, fasolke,
    buraki, troche ziol, salate i cebule ale w tym roku chyba tylko
    rzodkiewke, pomidory i papryke posadze, ewentulanie natke pietruszki

    marzy mi sie juz ze siegam po poziomki lezac na hamaku, ptaszki
    spiewaja i dolatuje mnie zapach grilla

    maly ma piaskownice, pompujemy basenik w lato, jak meza jakos
    zachece to moze zbuduje drewniana lawko-hustawke?

    na balkonie tez nigdy kwiatow nie mialam- mam 2 tuje ale z checia
    posadzilabym jakies kwiaty- co sie nadaje na bardzo sloneczny balkon?
  • Ja jeszcze za bardzo nie mam się czym chwalić, bo krzewy i drzewa mają max 3
    lata i są małe. ;-)
    Mam trochę róż, głownie dzikich i historycznych. Własnie teraz już mi zakwitła
    śliczna żłóta:
    img97.imageshack.us/gal.php?g=0002884.jpg
    Marzy mi się ogród maksymalnie zarośnięty, tajemniczy... Na razie pusto jest. Za
    parę lat będzie się czym pochwalić.
    Mam trochę drzew i krzewów, które zwykle oglada się w arboretach- dawidię,
    palecznika, urodlin, jabłoń nadobną, kasztanowiec drobnokwiatowy, hurmę
    wirginijską, ambrowca...no, sporo innych też. Trzy magnolie- parasolowatą,
    gwiaździstą i Siebolda (polecam- kwitnie dopiero latem!). Kasztan jadalny.
    Poczciwą jarzębinę- uwielbiam.
    Ale wszystko to jest jeszcze maluteńkie i nieefektowne.
    Żywopłot mamy kolorowy- berberysy, pigwowce, jaśminowce, forsycje, róża
    pomarszczona, pięciorniki krzewiaste, budleje w różnych kolorach, różowa
    śnieguliczka. To wszystko kwitnie w różnym czasie i w różnych kolorach, ma różny
    pokrój i liście, więc sporo się w tym żywopłocie dzieje- nie chcieliśmy takiego
    "grzecznego".

    Bardzo fajnie wygląda żywopłot z pęcherznic- są takie o jasnożółtych liściach i
    zupełnie ciemnych, purpurowych. Mało wymagające, można te dwie odmiany
    pokombinowac razem, żeby nie było nudno:
    www.allegro.pl/item1028581820_pecherznica_darts_gold.html
    www.allegro.pl/item1025939638_diabelsko_ciemna_pecherznica.html
    Berberysy też są różne, bordowe i złote, ale drańsko się je tnie: mocno kłują!

    Można robić żywopłot też z dereni- są odmiany o kolorowych liściach, takich
    pstrych, i kolorowych gałęziach.
    www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=168
    Z owoców mamy super wielkie krzaczory borówki amerykańskiej, świdośliwę,
    jabłonkę, czereśnię, poziomki (odmiana "Regina" jest suuuuuper! owocuje do
    późnej jesieni, od końca maja), truskawki, porzeczki, maliny różne.

    Z warzyw sieję przede wszystkim różne fasole, cukinie, patisony, mam trochę
    ziół. No i standardowo trochę marchewki, pietruszki, rzodkiewki, cebulę, sałatę,
    pomidorki koktajlowe (w "normalne" pomidory już się nie bawię, za dużo roboty).

    W kwestii skalniaka nie pomogę, bo jakoś nie przepadam, za oczkami też. Ale
    suuper forum znam, o:
    forumogrodnicze.info/
    Tu na pewno znajdziesz inspiracje. :-)

    Fajnie jest w ziemi podłubać, nie?


    --
    Zenon Witek Emilka
    Tereska
    Jaksa
  • Tu jeszcze tulipany z tego roku i jesienny obrazek- tak mam obsadzony
    kompostownik (bajzel z przodu- trwały prace przy budowie ścieżki z kamieni)
    img517.imageshack.us/gal.php?g=0002532.jpg
    --
    Zenon Witek Emilka
    Tereska
    Jaksa
  • Ja właśnie przesadziłam do duzych donic iglaki i klony, jakie dostaliśmy na
    urodziny. Mają być do ogrodu, ale tam trzeba jeszcze ze 2m ziemi nawieźć i
    koparka też może je rozjechać, więc przynajmniej do jesieni muszą poczekać. Ale
    za to 3 tygodnie temu posadzilismy 32 brzozy, 4 dęby i jarzebinę. Już pięknie rosną.

    A na balkonie posadziłam dodatkowo groszek pachnący i maciejkę, żeby mi pieknie
    pachniało w lecie. Jutro do jednej skrzyki dokupie pewnie lawendę. A, i mam
    jedna skrzynkę z ziołami (takimi ogrodowymi, a nie marketowymi). Wystarczy je
    podlać i cały balkon pachnie majerankiem, tymienkiem, mietą itp.

    A co do ogrodu, to własnie dałamznajomemu projekt zagospodarowania działki, zeby
    mi przygotował projekt ogrodu. Liczę, ze dostanę od niego mapkę z naniesionmi
    roslinami i ich nazwami. Ze względu na wielkość ogrodu, bedziemy go urządzać
    stopniowo, ale już tam widzę magnolie, lilaki, lawendę, wrzosy na tle mojego
    lasu brzozowego (przydałoby sie jeszcze ze 3x tyle brzóz).
  • amalota 32 brzozy???? wklejaj zdjecie! :-)

    lucy niezle zdjecia- fajna droga z kamieni

    ogrod to praca na lata- ja ejstem starsznie niecirpliwa i oczami
    wyobrazni widze juz jak wszystkei dzrewka sa duze, odgradzaja nas od
    sasiadow
    tez mam borowke amerykanska- w tamtym roku posadzilam i chyba beda
    owoce w tym roku
    z drzewek bede musiala pozbyc sie 2ch brzoskwin bo od kilku lat sa
    chore, opadaja liscie, owoce takie pomarszczone - za zamiast posadze
    sliwe bo jednak stara z carabistymi owocami musielismy wyciac zeby
    taras przedluzyc

    lucy ja bym chciala taki zywoplot zeby mozna bylo go formowac w
    prostokat wzdluz siatki i na tyle gesty zeby odgrodzic od sasiadow

    nigdy nie widzialam magnolii
    uwielbiam bujany- maja przepiekne, twarde kwiaty i po scieciu w
    wazonie dlugo wytrzymuja
  • aha ale maciejka i groszek to sa chyba pnace wiec gdzie stawiacie
    donice na balkonie? na podlodze? czy na barierke wieszacie i zwisa
    na zewnatrz?
  • a to moja boska czeresnia- owoce ma takie jasne ale slodziutkie :-)
    ech lato!
    na zdjeciu moj szpak czeresniowy :-)
    aha i maz w tle na hamaku
    www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f2eb69b8852ae3c.html

  • boazeria napisała:
    > nigdy nie widzialam magnolii

    Boazeria, wklejam moje fotki magnolii, uwielbiam je. Niestety nie z mojego ogródka, tylko z botanika:)

    picasaweb.google.com/mcdusia00/AlbumBezTytuU02?authkey=Gv1sRgCP-nobHjtITSFw#
    --
    Dobrochna 27.07.2007
    Staś 6.04.2004
    --------------------
    "(...)Na świecie istnieją egzemplarze podobne do siebie jak krople wody, z takimi samymi ilustracjami, inicjałami i literami. Niezwykła wizja, nawet przerażająca!" z "Piekła Gutenberga"
  • Na jednym ze zdjęć masz magnolię- jeszcze malutka jest, ma z 70 cm, ale kwitnie
    niezawodnie i ślicznie pachnie, to jest seria zdjęć sprzed miesiąca mniej
    więcej. :-)

    Z pęcherznicy czy berberysów byś mogła taki formowany żywopłot trzasnąć.
    Najbardziej tradycyjny to taki z ligustru. I tani jest. Bukszpan bym odpuściła,
    wolno rośnie, może podmarznąć.
    Ładnie formuje się grab, cis, tuje, porzeczka alpejska. Forsycję też się
    spokojnie tnie.

    Na początku trzeba ciąć naprawdę silnie, żeby te krzewy nie wyszły wysokie, a
    przy tym ogołocone od dołu.

    Myślę, że dobrym pomysłem byłoby podjechac do jakiejś dużej szkółki-
    obejrzałabyś, wybrałabyś krzewy, jakie Ci się podobają, a pracownicy by Ci
    doradzili w kwestii formowania.
    Ja miałam prościej- u mnie ma być dziko i fruwająco. Tzn ciąć też muszę, żeby to
    było gęste, ale z założenia ma to być nieład. ;-P


    --
    Zenon Witek Emilka
    Tereska
    Jaksa
  • No. I to jest to. Owocki, trawka, hamak, relaks. :-) Coś pięknego. Jej, fajne to
    zdjęcie. :-)

    Pełnowymiarowe to ja mam tylko dwie śliwy, w tym jedną prawdziwą starą węgierkę.
    Te stare śliwy i borówki amer. kupiliśmy razem z działką. Borówy owocują
    obłędnie, krzaki już są wielkie i rozłożyste- w zeszłym roku w szóstkę mieliśmy
    problem, jak to wszystko pożreć. ;-)

    Acha, bo piszesz, że jesteś niecierpliwa- zawsze możesz też pomyśleć o
    żywopłocie z pnączy. Jest w cholerę szybkorosnących gatunków, również
    zimozielonych. Puszczasz na płot i z głowy. ;-)
    --
    Zenon Witek Emilka
    Tereska
    Jaksa
  • Na oknach mam donniczki z posianą nastrucją. A na balkonie piękne,
    łososiowe pelargonie oraz wysianą maciejkę, pachnący groszek i
    fasolę ozdrobną. Mam też na stałę dużą donniczkę z poziomkami. Są
    naprawde pyszne i zarezerwowane dla moich pociech. Fotki wkleję jak
    wszystko zakwitnie :-)


    --
    JULIA 27.07.2007
    HANIA 03.01.2009
  • Maciejka 30-50cm, a groszek tez mam taki, co dorasta max. do 50cm. Mam w
    skrzynkach i zakładam, że będą zwisać.

    Pozostałe donice na podłodze i na stoliku (zapomniałam wspomnieć o trzech
    klonach, które choduję, by podrosły do przesadzenia na działkę.
  • Ha, to tak jak u mnie, tylko zanim tak się stanie, to jeszcze długo poczekam, bo
    działka to wcześniej było pole, na którym brak nawet jednego starego drzewa.
  • U nas też było pole, ziemniaczane. :-)
    Tylko u szczytu działki własciciel puścił rząd borówek, a na dole przy drodze
    rosną własnie te śliwy, jesion wyższy od domu i dosyć spory klon.
    Jak przestanie lać, cyknę jeszcze parę zdjęć- będzie wyraźnie widac, że
    prawdziwy ogród to to będzie za X lat...
    --
    Zenon Witek Emilka
    Tereska
    Jaksa
  • Brzozy mają koło 1m, więc na razie to krzewinki, dęby kolo 2m.

    Byłam wczoraj i przedwczoraj na działce, to mogłam zrobić, a następnym razem
    pewnie będę za półtora tygodnia, po powrocie z wakacji, więc wtedy zrobię takie
    całościowe (i z widokiem, a co:))

    A teraz tylko takie z dnia sadzenia:
    picasaweb.google.com/malota.anna/Drzewa?authkey=Gv1sRgCLOz_anlgYvYcw#5471047550505050130
    Na pierwszym planie jarzębina, w tle część brzóz.
  • Lucy, piękne słoneczniki. Muszę o nich pamiętać, jak tylko uporządkują mi ziemie
    na działce. A co to za drzewo o takich róznokolorowych liściach na pierwszym planie?
  • A jak wygladają te bujany, bo jak wpiszę w google, to wyskakuja mi jakieś bzdury?
  • ohh, amalota, lucy, peknie mi przez was serce! jak ja kocham takie dzikie
    ogrody, drzewka owocowe, kwiatki wszedzie. i co ja na swoich 7 arach nasadze...
    na razie posadzilismy JEDNA brzózke, a ja tu czytam o kilkudziesieciuuu, reety
    u mnie tez dzialka wydzielona z pola, zboze na nim rosło :))
    obecnie jestem na etapie obmyslania, kombinowania, rysowania jaki dom mi sie na
    szerokosci 19 metrow zmiesci... a za rok juz bym chciala go stawiac
    --
    Dawid, 19. 07. 2007r.
    ---
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
  • bujan to piwonia
    wklejam jakies zdjecie ale moje sa duzo wieksze krzaki i piwonie
    sliczne, wisniowe, z twardymi platkami i cudnie pachna
    galeria.swiatkwiatow.pl/zdjecie/bujan--piwonia,29575,1341.html
  • a groszek i maciejke na balkon to do kiedy mozna siac? nie jest za
    pozno?
    cos jeszcze do nich mozna dosiac zeby bylo gesciej?
  • No, my jesteśmy w trakcie budowy. Teraz nie możemy ruszyć, bo nikt przy tych
    deszczach nie jest nam w stanie dowieźć materiałów na naszą górkę(do działki
    dojazd jest, ale z drugiej strony, a robotnicy co najmniej tydzień by musieli to
    przenosić). Czekamy na tydzień słońca. Liczę, że w tym roku się zamkniemy, a w
    zimie będziemy robić w środku tak, by na wiosnę przyszłego roku się wprowadzić.

    Z doświadczenia wiem, że 19 m szerokości to już nie tak mało. Da się fajny dom
    wykombinować, jeszcze wszystko jest zależne od stron świata.

    Spojrzysz na te 7 arów inaczej, kiedy będziesz musiała kosić:)
    A tak na serio. Ja mam 22a i ich wielkość uświadomiłam sobie dopiero jak
    niedawno moi rodzice sprzedawali dom moich dziadków (byłam bardzo zdziwiona, że
    tam było "tylko" 7a, a pamiętam, że z kuzynami kosiliśmy to cały dzień).
    Wydawało mi się to ogromne - było miejsce na dom, garaż, szklarnię w ogrodzie i
    stare drzewa. Przypominając sobie tamten ogród, myślę, że i na takiej
    powierzchni da się zrobić fajne rzeczy.
    Gdzieś ostatnio mignęły mi zdjęcia z małego ogrodu, który był tak zrobiony, że
    wszystkie krzewy i drzewa zasłaniały płot i domy sąsiadów. Mimo, że plot był
    zaraz za nimi (tymi krzewami i drzewami), to wydawało się, że ogród gęstnieje i
    ciągnie się nie wiadomo ile. Generalnie ktoś tak nad tym popracował, żeby mieć
    wrażenie dużo większej przestrzeni. Oczywiście wymagało to dobrych kilku lat
    pracy, ale warto było.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.