• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Najlepsze uniwersytety w Kanadzie !! Dodaj do ulubionych

  • 17.11.05, 01:24
    Tym razem to studenci wystawiają świadectwa swoim uczelniom, oceniając ich w
    różnych kategoriach.


    Najlepszymi uczelniami okazały się University of Western Ontario, Queen's
    University, oba z Ontario i St. Francis Xavier University z Nowej Szkocji,
    które otrzymały najwyższe oceny. W wystawianiu cenzurek wzięło udział 26
    tysięcy studentów oceniających kanadyjskie uczelnie, co zostało opublikowane
    w ostatnim raporcie programu "University Report Card" (URP).

    Oceny jakie otrzymują uniwersytety są każdego roku coraz lepsze wskazując, że
    uniwersytety doskonalą swoją pracę.

    W ustalaniu ocen były brane pod uwagę różne kryteria, między innymi takie jak
    wielkość klas, kwalifikacje i fachowość wykładowców czy współpraca pomiędzy
    uczelnią a studentami.

    Wykaz najlepszych uczelni w Kanadzie, które otrzymały najwyższe oceny w
    niektórych kategoriach:
    Ogólna naukowa ocena:
    • Uniwersytet Toronto - A+
    • Uniwersytet McGill - A+
    • Uniwersytet McMaster - A+
    • Uniwersytet Waterloo- A+
    • Uniwersytet Queen's - A+
    • Uniwersytet Sherbrooke - A+
    • Uniwersytet St. Franciszek Xavier - A+

    Ocena za przeprowadzanie przodujących badań naukowych:
    • Uniwersytet McGill - A+
    • Uniwersytet McMaster - A+
    • Uniwersytet Toronto - A
    • Uniwersytet Alberty - A
    • Uniwersytet Western - A
    • Uniwersytet Waterloo - A
    • Uniwersytet Guelph - A
    • Uniwersytet Queen's - A

    Oceny za sprawiedliwe oceny:
    • Uniwersytet Concordia - B+
    • Uniwersytet Laurentian - B+
    • Uniwersytet Winnipeg - B+
    • Uniwersytet New Brunswick at Fredericton - B+
    • Uniwersytet Lethbridge - B+
    • Uniwersytet Trent University - B+
    • Uniwersytet St. Franciszek Xavier - B+
    • Uniwersytet Nipissing - B+

    Najgorzej wypadły oceny uni wersytetów jeśli chodzi o pomoc finansową.

    Większość otrzymała oceny "C" i "D".

    Zaawansowany formularz
    • 17.11.05, 12:40
      A co to mnie w Europie obchodzi?
      • 17.11.05, 13:02
        a kto powiedzial, ze to do ciebie pisane?
        do ciebie, to tu jest malo co pisane
        chyba, ze sam do siebie piszesz
        • 17.11.05, 13:05
          A kogo z Polonii kanadyjskiej stac na edukacje na tych rzekomo dobrych
          uniwerkach?
          • 17.11.05, 13:44
            co to znaczy 'stac'?
            kto ma checi i mozliwosci (intelektualne, nie finansowe)
            to moze sobie studiowac
            i mozesz sobie pyszczec ile chcesz
            ale finanse nie sa tu przeszkoda w studiowaniu
          • 17.11.05, 15:17
            kagan_banita napisał:
            A kogo z Polonii kanadyjskiej stac na edukacje na tych rzekomo dobrych
            uniwerkach?

            +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

            Otwarte przestrzenie, piękne krajobrazy i renifery przebiegające przez środek
            uczelnianego campusu to jedne z uroków studiowania w Kanadzie. Jednak to, co
            przyciąga corocznie 130 tyś żądnych wiedzy młodych naukowców z zagranicy, to
            przede wszystkim renoma tamtejszych uczelni i niebywale wysoki poziom
            kształcenia. Rząd kanadyjski przyznaje bardzo wysokie dotacje dla uczelni
            wyższych, co w rezultacie pozwala na uzupełnienie księgozbiorów, wyposażenie
            laboratoriów, inwestycje w coraz to nowsze rozwiązania technologiczne oraz
            zatrudnianie najlepszych wykładowców. Studia w Kanadzie ponadto ściśle łączą
            poznawanie teorii z praktyką. Po sześciu miesiącach wkuwania regułek i
            opracowywania wykresów, studenci na kolejne pół roku zatrudniani są w pełnym
            wymiarze godzin w branży pokrewnej z wybraną specjalizacją. Czego można pragnąć
            więcej? Chyba jedynie tego, by zostać przyjętym........

            www.saga.org.pl/ modules.php?name=News&file=article&sid=148


            Systemy edukacyjne
            W Kanadzie obowiązują dwa systemy szkolne – publiczny i katolicki. By móc
            uczęszczać do szkoły katolickiej należy być ochrzczonym i praktykować wiarę.
            Program nauczania w obu systemach jest identyczny. W szkołach katolickich
            uczniowie pobierają naukę religii. Oba systemy finansowane są ze środków
            publicznych. Obok nich istnieją także szkoły prywatne.
            • 17.11.05, 16:57
              W Kanadzie nie ma Kanadyjskiego systemu szkolnego. Jest natomiast system
              Ontaryjski, Quebecki, Newfie, etc.

              Moze zapoznaj sie z tematem przed wglebianiem sie w dyskusje.

              SP
              • 17.11.05, 17:04
                a ty czytac umiesz stary p.e.r.d.o.l.c.u?
                gdzie tam napisane, ze jest jakis kanadyjski system szkolnictwa?
                a moze u nufich jest 5 systemow szkolnych?
                jedno co tam napisane to, ze jest publiczne, katolickie i prywatne
                i tak jest w kazdej prowincji

                zajmij ty sie lepiej szukaniem ertesa
                • 18.11.05, 06:03
                  Po pierwsze pisze jak wol "kanadyjski system" wiec masz problem z czytaniem.
                  Po drugie nie kazada prowincja ma "system katolicki", wiec masz problem ze
                  znajomoscia Kanady.
                  Kiedy to planujesz skonczyc to liceum??

                  SP
                  • 18.11.05, 06:09
                    Ile przeznaczasz na internet w bibliotece z welfer wyplacanego przez
                    australijski rzad staryp...olo ?.
                    • 18.11.05, 13:47
                      www.socialjustice.org/
                      An Educator's Guide for Changing the World
                      Methods, Models and Materials for Anti-Oppression and Social Justice Workshops
                      Subject: Movement Building
                      Author: Ann Curry-Stevens
                      ISBN: 0-9733292-1-1
                      Price: $30.00
                      File Size: 3,360 KBThe guide is a comprehensive resource for both new and
                      experienced educators. The first section offers articles on critical elements
                      of education, such as understanding resistance, the disruptive nature of social
                      justice education and the differences in educating privileged and oppressed
                      learners. The next 60 pages offer tools for use in a variety of educational
                      settings, including a collection of sensitivity tools that educators can use to
                      stimulate an awareness of multiple forms of oppression and privilege. The
                      author has gathered and developed these tools over years of educational
                      practice.

                      And We Still Ain’t Satisfied
                      Gender Inequality in Canada – A Status Report for 2001
                      Subject: Inequality
                      Author: Karen Hadley
                      ISBN: 0-9688539-3-5
                      Price: $5.00
                      File Size: 1,120 KB

                      This study summarizes the current economic status of women in Canada using the
                      most recent data available from Statistics Canada. It exames both the income
                      gap between women and men and the incidence of women’s lower incomes as
                      compared with men’s.





                      Canada's Creeping Economic Apartheid

                      Subject: Inequality
                      Author: Grace-Edward Galabuzi
                      Price: $10.00
                      File Size: 833 KB










                      This report calls attention to the growing racialisation of the gap between the
                      rich and poor, which is proceeding with minimal public and policy attention,
                      despite the dire implications for Canadian society. It challenges some common
                      myths about the economic performance of Canada’s racialised communities and
                      shows how historical patterns of differential treatment and occupational
                      segregation in the labour market, and discriminatory governmental and
                      institutional policies and practices, have led to the reproduction of racial
                      inequality in other areas of Canadian life.





                      Canada's Democratic Deficit
                      Is Proportional Representation The Answer?
                      Subject: Democracy & Corporate Power
                      Author: Dennis Pilon
                      ISBN: 0-9688539-0-0
                      Price: $5.00
                      File Size: 132 KB










                      The rise of money-driven media politics is marginalizing Canadian voters and
                      contributing to a very real democratic deficit. In this paper Dennis Pilon
                      argues that if we want to make parties more responsive to people rather than
                      money, then we have to make elections more competitive and results need to
                      better reflect what Canadians actually vote for. To that end, he takes up the
                      question of reforming Canada’s voting system and what results we might expect
                      from some form of proportional representation.





                      Canada's Great Divide
                      The politics of the growing gap between rich and poor in the 1990s
                      Subject: Inequality
                      Author: Armine Yalnizyan
                      ISBN: 0-9684032-3-9
                      Price: $10.00
                      File Size: 714 KB










                      Over the course of the 1990s, Canada’s growing gap became a slippery slope for
                      a growing number of middle income families sliding towards the bottom of the
                      income ladder. Instead of greater affluence or growing poverty, the proportion
                      of familes at the richest end of the spectrum barely held their ground, while a
                      growing proportion of middle income families lost ground. This report is a
                      response to the publication Growing Gap and focuses on the net effects of
                      government actions on Canadians’ incomes between 1989 and 1997.





                      Dying for Trade
                      Why Globalization Can Be Bad for Our Health
                      Subject: Inequality
                      Author: Ron Labonte
                      ISBN: 0-9684032-5-5
                      Price: $5.00
                      File Size: 552 KB










                      This paper examines the impact of trade agreements on our health and health
                      care system, and what governments can do to ensure that health and human
                      development are not sacrificed at the altar of ‘free trade.’ It begins with a
                      discussion of how globalization affects our global health through changes in
                      economic growth, poverty, inequality and the sustainability of our environment.





                      Élargir le cercle des gens engagés à mettre fin au racisme.
                      Nous avons besoin de votre aide.
                      Subject: Inequality
                      Author: Ann Curry-Stevens
                      ISBN: 0-9733292-2-X
                      Price: $5.00
                      File Size: 2,152 KB










                      This 24-page booklet is a collection of tools and resources that are designed
                      to assist white learners understand our racist history and the details of 21st
                      century racism in Canada. Drawing often from tools of educators in Canada and
                      in the USA, the booklet is designed to take learners through a journey of self-
                      discovery, gently asking probing questions and helping white learners come to
                      understand the ways in which they both gain and lose through racism. It
                      concludes with several sections on taking action – learning ways in which white
                      people can stand in solidarity with people of colour and take action to
                      interrupt racism. It is geared to both learners already introduced to the topic
                      as well as newcomers to the topic. Available in English and French versions.





                      Expanding the Circle: People who care about ending racism.
                      We need your help.
                      Subject: Inequality
                      Author: Ann Curry-Stevens
                      ISBN: 0-9733292-2-X
                      Price: $5.00
                      File Size: 2,751 KB










                      This 24-page booklet is a collection of tools and resources that are designed
                      to assist white learners understand our racist history and the details of 21st
                      century racism in Canada. Drawing often from tools of educators in Canada and
                      in the USA, the booklet is designed to take learners through a journey of self-
                      discovery, gently asking probing questions and helping white learners come to
                      understand the ways in which they both gain and lose through racism. It
                      concludes with several sections on taking action – learning ways in which white
                      people can stand in solidarity with people of colour and take action to
                      interrupt racism. It is geared to both learners already introduced to the topic
                      as well as newcomers to the topic. Available in English and French versions.





                      From Poverty Wages to a Living Wage
                      Why we must move beyond today's minimum wage
                      Subject: Inequality
                      Author: Chris Schenk
                      ISBN: 0-9688539-7-8
                      Price: $5.00
                      File Size: 765 KB










                      This paper examines the history of and reasoning behind a living wage. It
                      profiles minimum wage workers of today and explains why and how governments
                      should implement a living wage policy.





                      Gimme Shelter!
                      Homelessness and Canada’s Social Housing Crisis
                      Subject: Inequality
                      Author: Nick Falvo
                      ISBN: 0-9733292-0-3
                      Price: $5.00
                      File Size: 399 KB










                      This paper looks at homelessness and housing policy in Canada as a whole, but
                      it pays particular attention to Toronto, surveying the growing extent of
                      homelessness as well as some of its social costs. Also considered are some of
                      the political and economic causes that underlie homelessness, and how the
                      drastic reductions in the creation of social housing units since the early
                      1990s and the significant changes made to income-support programs across
                      Canada, have led to the current crisis in homelessness. Barriers to employment
                      for homeless people are considered, followed by a surprising revelation about
                      Canada’s tax system. In conclusion, it highlights three strategies for
                      responding to Canada’s growing homeless populations.





                      Health for Some
                      Death, Disease and Disparity in a Globalizing Era
                      Subject: Inequality
                      Author: Ronald Labonte, Ted Schrecker, Amit Sen Gupta
                      ISBN: 0-9733292-3-8
                      Price: $14.95
                      File Size: 550 KB










                      Health for Some investigates the impac
                    • 18.11.05, 14:32
                      Odpowiadam: zero.

                      Wyjasniam: raz ze w AU biblioteczny dostep do Internetu za darmo (tak, sa
                      jeszcze kraje gdzie ludziom sie cos nalezy!), dwa ze nie uzywam
                      tych "facilities" (bo mam swoj komputer), trzy ze nie dostaje zadnego "welfer"
                      od rzadu australijskiego (co nie znaczy za nie dostaje czego innego, albo ze
                      nie mam dosc swojego).

                      Pozdrawiam
                      SP
                  • 18.11.05, 14:52
                    starypie.. napisał:

                    > Po pierwsze pisze jak wol "kanadyjski system" wiec masz problem z czytaniem.
                    gdzie to stoi jak wol?

                    > Po drugie nie kazada prowincja ma "system katolicki",
                    no to akurat sie zgadza

                    > wiec masz problem ze znajomoscia Kanady.
                    ty masz z glowa problem

                    > Kiedy to planujesz skonczyc to liceum??
                    jak tylko ertes przestanie cie przesladowac
                    • 18.11.05, 15:36

                      >>...gdzie to stoi jak wol? ...<<


                      A to co? Krowa?? Cytuje:

                      Systemy edukacyjne
                      W Kanadzie obowiązują dwa systemy szkolne – publiczny i katolicki. By móc
                      uczęszczać do szkoły katolickiej należy być ochrzczonym i praktykować wiarę.
                      Program nauczania w obu systemach jest identyczny. W szkołach katolickich
                      uczniowie pobierają naukę religii. Oba systemy finansowane są ze środków
                      publicznych. Obok nich istnieją także szkoły prywatne.

                      Koniec cytatu.

                      Poza tym "system" znaczy wiecej, duzo wiecej, niz istnienie czy nieistnienie
                      szkol katolickich. Za juz nie wspomne ze nawet w szkolach katolickich uczniowie
                      glwalca ucaennice (ogladaj TV!).

                      No to jak z tym liceum??

                      SP

                      SP
                      • 18.11.05, 16:00
                        starypie.. napisał:

                        > A to co? Krowa?? Cytuje:
                        >
                        > Systemy edukacyjne
                        > W Kanadzie obowiązują dwa systemy szkolne – publiczny i katolicki. By móc
                        bardzo ladnie cytujesz, ale to wszystko co potrafisz
                        twierdziles, ze ktos napisal, iz sa kanadyjskie systemy
                        a z cytatu jasno wynika, ze jest to o systemach edukacyjnych w Kanadzie

                        wez se moze setke walnij na rozjasnienie umyslu

                        > szkol katolickich. Za juz nie wspomne ze nawet w szkolach katolickich
                        > uczniowie glwalca ucaennice (ogladaj TV!).
                        a niektorzy ksieza, to zboczency
                        i co z tego? nie o tym mowa

                        > No to jak z tym liceum??
                        a jak z tym ertesem?
                        • 18.11.05, 16:03
                          kagan jest wariat ale nie jest glupi.
                          ten tutaj jest gorszy jak kagan bo nie dosyc ze ma poprzestawiane klepki to
                          jeszcze przyglup ktory w co drugim poscie robi z siebie idiote

                          zauwaz ze czym bardziej sie denerwuje tym wiecej robi literowek i bledow hehe

                          --
                          Czlowiek legenda.
                          Obiekt fobii slabych i glupich.
                  • 18.11.05, 15:55
                    staryP a ty znowu popisujesz sie robiac tragiczne bledy?
                    Nie mozna ani napisac ani powiedziec "tam cos pisze". Slowi pisze jest
                    czasownikiem i jako taki nie moze w jezyku polskim sluzyc do opisania czegos co
                    juz jest napisane. Tak, trzeba uzyc slowa "napisane".

                    zwroc tez uwage na pisownie slowa "kazda".

                    Kiedy zamierzasz wreszcie zaczac edukacje w podstawowce?

                    --
                    Czlowiek legenda.
                    Obiekt fobii slabych i glupich.
                    • 18.11.05, 18:51
                      Kazde zdanie, tak w polskim jak i w innych jezykach, zaczyna sie ze duzej
                      litery.

                      Cos ta matura wydaje sie przed Toba umykac. No ale pracuj, pracuj. Moze
                      kiedys ....

                      SP
                      • 18.11.05, 18:58
                        pisze sie 'z duzej' a nie 'ze duzej'
                        czwartej klasy nawet nie skonczyles
                      • 18.11.05, 21:09
                        nie zaczyna sie zdania od "No"

                        wynocha do podstawowki


                        --
                        Czlowiek legenda.
                        Obiekt fobii slabych i glupich.
                        • 18.11.05, 21:22
                          Pamietaj: zlosc pieknosci szkodzi, a i zdrowiu tez nie pomaga. A po 50-tce to
                          trzeba uwazac i na jedno i na drugie.

                          Zrelaksuj sie. W koncu wszyscy tu wiemy ze piszesz ze znawstwem o rzeczach o
                          ktorych nie masz zielonego pojecia, i ze piszesz dosadnie i raczej
                          bezposrednio, a mimo to jakos zyjesz.

                          Ale co to za zycie!?(pytanie retoryczne, zeby uniknac watpliwisci) Pelnego
                          zadowolenia nie osiagniesz jesli sie nie zrelaksujesz i nie doksztalcisz!
                          Proponuje wiec na nadchodzacy weekend: RELAKS! No i moze trocje sie jednak
                          poducz :)))

                          SP
                          • 18.11.05, 21:27
                            starypie.. napisał:

                            > Zrelaksuj sie. W koncu wszyscy tu wiemy ze piszesz ze znawstwem o rzeczach o
                            > ktorych nie masz zielonego pojecia,

                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

                            Tak jak i ty .
                            • 19.11.05, 08:39
                              A Ty kto, Bycie?

                              Kolega Ertesa? Krewny? Czy moze sam Ertes pod innym nickiem?

                              Widze ze sie zachwyciles do tych 30% Kanadyjczykow co to nie bardzo umia
                              czytac, a nawet jak co przeczytaja to nie bardzo rozumieja co i jak.

                              SP
                          • 18.11.05, 21:31
                            > Ale co to za zycie!?(pytanie retoryczne, zeby uniknac watpliwisci)

                            watpliwisci? a co to za slowo? nie po polsku chyba?

                            > No i moze trocje sie jednak

                            trocje?
                            Poprosze o tlumaczenie.


                            --
                            Czlowiek legenda.
                            Obiekt fobii slabych i glupich.
                            • 19.11.05, 08:40
                              ... prostych wpisow.

                              SP
                      • 19.11.05, 23:39
                        starypie.. napisał:

                        > Kazde zdanie, tak w polskim jak i w innych jezykach, zaczyna sie ze duzej
                        > litery.
                        >
                        > Cos ta matura wydaje sie przed Toba umykac. No ale pracuj, pracuj. Moze
                        > kiedys ....
                        >
                        > SP
                        A w niemieckim?
                    • 19.11.05, 23:38
                      legendarny_ertes napisał:

                      > staryP a ty znowu popisujesz sie robiac tragiczne bledy?
                      > Nie mozna ani napisac ani powiedziec "tam cos pisze". Slowi pisze jest
                      > czasownikiem i jako taki nie moze w jezyku polskim sluzyc do opisania czegos
                      co
                      > juz jest napisane. Tak, trzeba uzyc slowa "napisane".
                      > zwroc tez uwage na pisownie slowa "kazda".
                      >
                      > Kiedy zamierzasz wreszcie zaczac edukacje w podstawowce?

                      ok. a jakiego uzyc slowa w j.p. w przypadku okreslenia czynnosci "obszedłem
                      jezioro" - ( jezioro zostało przezemnie ........... ) Nigdy tego nie moglem
                      zrozumiec


            • 18.11.05, 13:58
              Kanadyjskie realia:
              Canada's Creeping Economic Apartheid

              Subject: Inequality
              Author: Grace-Edward Galabuzi
              Price: $10.00
              File Size: 833 KB

              This report calls attention to the growing racialisation of the gap between the
              rich and poor, which is proceeding with minimal public and policy attention,
              despite the dire implications for Canadian society. It challenges some common
              myths about the economic performance of Canada’s racialised communities and
              shows how historical patterns of differential treatment and occupational
              segregation in the labour market, and discriminatory governmental and
              institutional policies and practices, have led to the reproduction of racial
              inequality in other areas of Canadian life.

              Canada's Great Divide
              The politics of the growing gap between rich and poor in the 1990s
              Subject: Inequality
              Author: Armine Yalnizyan
              ISBN: 0-9684032-3-9
              Price: $10.00
              File Size: 714 KB

              Over the course of the 1990s, Canada’s growing gap became a slippery slope for
              a growing number of middle income families sliding towards the bottom of the
              income ladder. Instead of greater affluence or growing poverty, the proportion
              of familes at the richest end of the spectrum barely held their ground, while a
              growing proportion of middle income families lost ground. This report is a
              response to the publication Growing Gap and focuses on the net effects of
              government actions on Canadians’ incomes between 1989 and 1997.

              From Poverty Wages to a Living Wage
              Why we must move beyond today's minimum wage
              Subject: Inequality
              Author: Chris Schenk
              ISBN: 0-9688539-7-8
              Price: $5.00
              File Size: 765 KB

              This paper examines the history of and reasoning behind a living wage. It
              profiles minimum wage workers of today and explains why and how governments
              should implement a living wage policy.



            • 18.11.05, 13:59
              Wiecej o Kanadzie:
              www.socialjustice.org/publications.php?filter=title
              Gimme Shelter!
              Homelessness and Canada’s Social Housing Crisis
              Subject: Inequality
              Author: Nick Falvo
              ISBN: 0-9733292-0-3
              Price: $5.00
              File Size: 399 KB

              his paper looks at homelessness and housing policy in Canada as a whole, but it
              pays particular attention to Toronto, surveying the growing extent of
              homelessness as well as some of its social costs. Also considered are some of
              the political and economic causes that underlie homelessness, and how the
              drastic reductions in the creation of social housing units since the early
              1990s and the significant changes made to income-support programs across
              Canada, have led to the current crisis in homelessness. Barriers to employment
              for homeless people are considered, followed by a surprising revelation about
              Canada’s tax system. In conclusion, it highlights three strategies for
              responding to Canada’s growing homeless populations.

              Health for Some
              Death, Disease and Disparity in a Globalizing Era
              Subject: Inequality
              Author: Ronald Labonte, Ted Schrecker, Amit Sen Gupta
              ISBN: 0-9733292-3-8
              Price: $14.95
              File Size: 550 KB

              Health for Some investigates the impact of globalization on human health.
              Although increasing affluence improves health, globalization often fails to
              deliver rapid economic growth and poverty reduction. Those who fall behind in
              the winner take all markets of global competition not only suffer from poverty
              and poor health, but also lose access to health care and other essential health-
              producing services. Reversing these trends will require decisive and
              coordinated action on the part of high-income countries in areas we often do
              not connect with: debt cancellation, increased development assistance, fair
              trade policies and global tax reforms. Ultimately, everyone should have the
              opportunity to lead a healthy life: it should be a basic human right.

              Life-Chance Guarantees
              A New Agenda for Social Policy
              Subject: Inequality
              Author: Brigitte Kitchen
              ISBN: 0-9733292-4-6
              Price: $5.00
              File Size: 2,143 KB

              Almost one-fifth of Canadians are seriously under-employed, have no work at
              all, or are potentially facing these risks. Life-chance guarantees – public
              investments to develop the capacities of individuals to enable them to make a
              success of their lives – are required to improve income, job creation and
              security. Improved policies to underwrite these guarantees invest in human
              capital, strengthen families, and result in more equitable economies.

              Making It Your Economy
              Union and Economic Justice. Are unions still necessary?
              Subject: Democracy & Corporate Power
              Author: Charlotte Yates
              ISBN: 0-9688539-6-X
              Price: $5.00
              File Size: 524 KB

              Are unions still necessary for working people? In this study, Charlotte Yates
              shows why unions are still an essential tool for economic justice.


              Poverty, Income Inequality, and Health in Canada

              Subject: Inequality
              Author: Dennis Raphael
              ISBN: 0-9688539-8-6
              Price: $5.00
              File Size: 559 KB

              This report provides an overview of the impact that poverty and income
              inequality have on the health of Canadians. Dennis Raphael argues that
              increasing poverty goes hand-in-hand with increasing income inequality. In
              addition, Raphael insists that both poverty and income inequality result from
              the social and economic policy decisions made by governments that weakened the
              social safety net. He documents the growing incidence of poverty and income
              inequality and how both of these impact upon the health of Canadians. He also
              provides recommendations on how to reduce poverty and income inequality,
              recommendations that recognize the importance of citizen participation and
              civic involvement.

            • 18.11.05, 13:59
              Zajrzyj na:
              www.socialjustice.org/publications.php?filter=title
              The High Costs of Tax Cuts
              An examination of the tax policies of the Liberal and Canadian Alliance parties
              Subject: Inequality
              Author: John Anderson
              Price: $5.00
              File Size: 172 KB

              The federal Liberal and Canadian Alliance parties make tax cuts one of their
              main economic policy planks. This report examines the effects of these tax cuts
              on future social spending and on income disparities – on the growing gap
              between rich and poor in Canada.

              Working Precariously
              The impact of race and immigrants status on employment opportunities and
              outcomes in Canada
              Subject: Inequality
              Author: Cheryl Teelucksingh and Grace-Edward Galabuzi
              ISBN: 0-0000000-0-0
              Price: $0.00
              File Size: 514 KB

              Working Precariously shows how racial discrimination in employment has an
              impact on racialized groups in the labour market. They suffer lower employment
              rates and income regardless of educational level. Economic discrimination
              occurs when employers make generalized assumptions about the worth of
              racialized employees. Exclusionary discrimination occurs when members of a
              racialized group are not hired, paid equally or promoted regardless of their
              skills and experience. Governments, employers and regulators of professions and
              trades need to systematically address the issue through measures such as
              employment equity, increasing the job pool, and better regulating working
              conditions.

              This publication is available as a free download or it can be ordered in hard-
              copy from the Canadian Race Relations Foundation.

              Your health depends more on a decent income and safe housing than on MRI
              machines
              Social determinants of health across the life-span
              Subject: Inequality
              Author: Ann Curry-Stevens
              Price: $0.25
              File Size: 66 KB

              This two-colour, six panel brochure offers an easy introduction to the social
              determinants of health and the links between health and social justice. It
              prompts the reader to imagine the health implications of living on a low
              income, of racism and child poverty, and it outlines some of the steps that
              would improve health by ensuring greater equality and social justice. The
              brochure recounts the high costs of medical intervention, and calls for a focus
              on the causes of ill health, like job loss, hunger, stress, worry and poverty.


              Centre for Social Justice
              489 College Street
              Suite 303
              Toronto, Ontario
              M6G 1A5
              Tel: 416-927-0777
              Fax: 416-927-7771
              Toll free: 1-888-803-8881
              justice@socialjustice.org

              www.socialjustice.org

      • 17.11.05, 15:03
        to po co Kaganowski to czytasz ??
    • 18.11.05, 00:29
      Kanadyjski profesor z Uniwersytetu Dalhousie w Halifaksie znalazł się na liście
      10 ludzi 2005 roku, opublikowanej przez amerykański magazyn biznesowy, Fortune.


      Ransom Myers, biolog, matematyk i fizyk, zajmuje się ekologią oceanów. Został
      wyróżniony przez magazyn za prowadzenie badań nad ginącymi gatunkami ryb i
      opracowanie sposobu ratowania systemu ekologicznego oceanów.

      Podnoszone przez niego problemy dotyczące tragicznego stanu fauny i flory w
      oceanach spowodowały, że państwa zajmujące się rybołówstwem wprowadziły zmiany
      przepisów dotyczących połowów ryb, tak aby nie zniszczyć do końca łowisk ryb.

      Magazyn Fortune wyjaśnia, że na swojej liście umieszczał nazwiska osób, których
      działalność pozostawiła po sobie niezatarty ślad.

      www.gazetagazeta.com/artman/publish/article_10721.shtml
    • 18.11.05, 13:40
    • 18.11.05, 17:25
      Kaganowski przeszedl na Ksiegarnie Wysylkowa - chlopie kogo to obchodzi !!!
      • 20.11.05, 08:34
        Zauwaz, ze wiele z tych pozycji jest bezplatnych, a strona z ktorej je
        sciagnalem jest jedna z najpopularniejszych na WWW! Jestes wyjatkowo tepym
        wyjatkiem, ktorego nie obchodza powazne problemy, z ktorymi boryka sie Kanada!
    • 20.11.05, 00:15
      The University of Waterloo, which has one of the world's leading computer
      science schools, received a huge boost today when David Cheriton donated $25-
      million. The money will be allocated to research chairs, faculty fellowships
      and graduate scholarships. Cheriton, who received his masters in math and PhD
      in computer science from UofW, is probably best-known for advising two young
      entrepreneurs - Larry Page and Sergey Brin - and then making a seed investment
      in their start-up, Google Inc. Cheriton invested $200,000 in Google, and I've
      seen the value of his stake worth $58 million to $260 million. When Cheriton
      was asked why a new building was being constructed - a common practice when
      large donations are received by universities - he dryly replied that "I often
      think rich people are like dogs and fire hydrants, and want to leave their mark
      on things. But people are the ones who have the real impact." Cheriton, by the
      way, was wealthy long before his seed investment in turned into a pot of gold.
      In 1996, Cisco spent $220-million to buy Granite Systems, which Cheriton co-
      founded with Andy Bechtolsheim (Sun Microsystem's co-founder), who also was an
      early seed investor in Google.
      For more about Cheriton, click here for the story I wrote in Saturday's
      Financial Post.

      • 20.11.05, 08:36
        Komu ten fundator ukradl te miliony, ze ma az takie wyrzuty sumienia ze funduje
        stypendia? A moze te stypendia funduje po prostu Pentagon, ktory finansuje w
        rozne sposoby ponad 90% tzw. nadan naukowych w USA i Kanadzie, czyli inaczej
        finansuje w ten sposob budowe nowych rodzajow srodkow do zabijania ludzi... :(
    • 20.11.05, 00:56
      Jak sie przekonac o randze us uczelni ?
      Wystarczy spytac sie Polo5 tych studentow-komputerowcow co to jest
      przerzutnik bistabilny a odpowiedza ci zapewne ze to srodkowy rozgrywajacy
      nie trzymajacy formy .

      • 20.11.05, 08:41
        Co maja jakies techniczne terminy z zakresu hardware'u do tematu tego forum?
        Jak nie wiesz, co to jest ow "przerzutnik bistabilny" to zajrzyj na WWW:
        "Przerzutnik bistabilny- zmienia stan na przeciwny jeżeli na wyjściu był stan
        określony a na jedno z wejść podajemy impuls o zawartości masy, czyli w
        przybliżeniu równym 0. W przerzutniku bistabilnym wyróżniamy 2 wejścia i 2
        wyjścia (rys10 schemat- wewnętrzna budowa przerzutnika bistabilnego). Załóżmy,
        że na wyjściu jest stan wysoki to T2 nie przewodzi i wysoki potencjał z
        kolektora tranzystora T2 przenosi się na bazę tranzystora T1, wówczas
        tranzystor T1 przewodzi. Czyli w obwodzie będzie występować stan zwarcia.
        Dlatego trzeba zwracać szczególną uwagę na polaryzację poszczególnego układu."
        www.wlb.vectranet.pl/~tomek/elektr/generat/l7a.htm
        Nauka nie polega na zapamietywaniu definicji! Biedni ci studenci z Kanady,
        ktorzy musz kuc na "blache" definicje, a jeszcze biedniejsi ich przyszli
        pracodawcy! Juz wiem, czemu w Kanadzie taka bryndza... ;)



    • 21.11.05, 20:17
      Pozwolam sobie wyrazic watpliwosci w sprawie tytulu tego watku. Mozliwe, ze
      przytoczony tutaj "rating" dotyczy tylko zachodnich lub centralnych prowincji
      Kanady. Trudno mi przyjac, ze uniwersytety w zachodniej prowicji sa bardzo zle
      jezeli ich absolwenci takze laduja w amerykanskich "ivy league" szkolach. To
      jedna rezerwacja.
      Druga to taka, ze wspomniane tutaj kryteria nic nam nie mowia o tym
      absolwentami ktorych szkol byli uczestnicy ankiety. To wskazuje raczej na to ze
      najliczniejszymi grupami wsrod ankietowiczow byli
      absolwenci/studenci/pracownicy naukowi instytucji, ktore otrzymaly najwyzsze
      oceny.

  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.