Dodaj do ulubionych

Najlepsze uniwersytety w Kanadzie !!

17.11.05, 01:24
Tym razem to studenci wystawiają świadectwa swoim uczelniom, oceniając ich w
różnych kategoriach.


Najlepszymi uczelniami okazały się University of Western Ontario, Queen's
University, oba z Ontario i St. Francis Xavier University z Nowej Szkocji,
które otrzymały najwyższe oceny. W wystawianiu cenzurek wzięło udział 26
tysięcy studentów oceniających kanadyjskie uczelnie, co zostało opublikowane
w ostatnim raporcie programu "University Report Card" (URP).

Oceny jakie otrzymują uniwersytety są każdego roku coraz lepsze wskazując, że
uniwersytety doskonalą swoją pracę.

W ustalaniu ocen były brane pod uwagę różne kryteria, między innymi takie jak
wielkość klas, kwalifikacje i fachowość wykładowców czy współpraca pomiędzy
uczelnią a studentami.

Wykaz najlepszych uczelni w Kanadzie, które otrzymały najwyższe oceny w
niektórych kategoriach:
Ogólna naukowa ocena:
• Uniwersytet Toronto - A+
• Uniwersytet McGill - A+
• Uniwersytet McMaster - A+
• Uniwersytet Waterloo- A+
• Uniwersytet Queen's - A+
• Uniwersytet Sherbrooke - A+
• Uniwersytet St. Franciszek Xavier - A+

Ocena za przeprowadzanie przodujących badań naukowych:
• Uniwersytet McGill - A+
• Uniwersytet McMaster - A+
• Uniwersytet Toronto - A
• Uniwersytet Alberty - A
• Uniwersytet Western - A
• Uniwersytet Waterloo - A
• Uniwersytet Guelph - A
• Uniwersytet Queen's - A

Oceny za sprawiedliwe oceny:
• Uniwersytet Concordia - B+
• Uniwersytet Laurentian - B+
• Uniwersytet Winnipeg - B+
• Uniwersytet New Brunswick at Fredericton - B+
• Uniwersytet Lethbridge - B+
• Uniwersytet Trent University - B+
• Uniwersytet St. Franciszek Xavier - B+
• Uniwersytet Nipissing - B+

Najgorzej wypadły oceny uni wersytetów jeśli chodzi o pomoc finansową.

Większość otrzymała oceny "C" i "D".

Edytor zaawansowany
  • 17.11.05, 12:40
    A co to mnie w Europie obchodzi?
  • 17.11.05, 13:02
    a kto powiedzial, ze to do ciebie pisane?
    do ciebie, to tu jest malo co pisane
    chyba, ze sam do siebie piszesz
  • 17.11.05, 13:05
    A kogo z Polonii kanadyjskiej stac na edukacje na tych rzekomo dobrych
    uniwerkach?
  • 17.11.05, 13:44
    co to znaczy 'stac'?
    kto ma checi i mozliwosci (intelektualne, nie finansowe)
    to moze sobie studiowac
    i mozesz sobie pyszczec ile chcesz
    ale finanse nie sa tu przeszkoda w studiowaniu
  • 17.11.05, 15:17
    kagan_banita napisał:
    A kogo z Polonii kanadyjskiej stac na edukacje na tych rzekomo dobrych
    uniwerkach?

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Otwarte przestrzenie, piękne krajobrazy i renifery przebiegające przez środek
    uczelnianego campusu to jedne z uroków studiowania w Kanadzie. Jednak to, co
    przyciąga corocznie 130 tyś żądnych wiedzy młodych naukowców z zagranicy, to
    przede wszystkim renoma tamtejszych uczelni i niebywale wysoki poziom
    kształcenia. Rząd kanadyjski przyznaje bardzo wysokie dotacje dla uczelni
    wyższych, co w rezultacie pozwala na uzupełnienie księgozbiorów, wyposażenie
    laboratoriów, inwestycje w coraz to nowsze rozwiązania technologiczne oraz
    zatrudnianie najlepszych wykładowców. Studia w Kanadzie ponadto ściśle łączą
    poznawanie teorii z praktyką. Po sześciu miesiącach wkuwania regułek i
    opracowywania wykresów, studenci na kolejne pół roku zatrudniani są w pełnym
    wymiarze godzin w branży pokrewnej z wybraną specjalizacją. Czego można pragnąć
    więcej? Chyba jedynie tego, by zostać przyjętym........

    www.saga.org.pl/ modules.php?name=News&file=article&sid=148


    Systemy edukacyjne
    W Kanadzie obowiązują dwa systemy szkolne – publiczny i katolicki. By móc
    uczęszczać do szkoły katolickiej należy być ochrzczonym i praktykować wiarę.
    Program nauczania w obu systemach jest identyczny. W szkołach katolickich
    uczniowie pobierają naukę religii. Oba systemy finansowane są ze środków
    publicznych. Obok nich istnieją także szkoły prywatne.
  • 17.11.05, 16:57
    W Kanadzie nie ma Kanadyjskiego systemu szkolnego. Jest natomiast system
    Ontaryjski, Quebecki, Newfie, etc.

    Moze zapoznaj sie z tematem przed wglebianiem sie w dyskusje.

    SP
  • 17.11.05, 17:04
    a ty czytac umiesz stary p.e.r.d.o.l.c.u?
    gdzie tam napisane, ze jest jakis kanadyjski system szkolnictwa?
    a moze u nufich jest 5 systemow szkolnych?
    jedno co tam napisane to, ze jest publiczne, katolickie i prywatne
    i tak jest w kazdej prowincji

    zajmij ty sie lepiej szukaniem ertesa
  • 18.11.05, 06:03
    Po pierwsze pisze jak wol "kanadyjski system" wiec masz problem z czytaniem.
    Po drugie nie kazada prowincja ma "system katolicki", wiec masz problem ze
    znajomoscia Kanady.
    Kiedy to planujesz skonczyc to liceum??

    SP
  • 18.11.05, 06:09
    Ile przeznaczasz na internet w bibliotece z welfer wyplacanego przez
    australijski rzad staryp...olo ?.
  • 18.11.05, 13:47
    www.socialjustice.org/
    An Educator's Guide for Changing the World
    Methods, Models and Materials for Anti-Oppression and Social Justice Workshops
    Subject: Movement Building
    Author: Ann Curry-Stevens
    ISBN: 0-9733292-1-1
    Price: $30.00
    File Size: 3,360 KBThe guide is a comprehensive resource for both new and
    experienced educators. The first section offers articles on critical elements
    of education, such as understanding resistance, the disruptive nature of social
    justice education and the differences in educating privileged and oppressed
    learners. The next 60 pages offer tools for use in a variety of educational
    settings, including a collection of sensitivity tools that educators can use to
    stimulate an awareness of multiple forms of oppression and privilege. The
    author has gathered and developed these tools over years of educational
    practice.

    And We Still Ain’t Satisfied
    Gender Inequality in Canada – A Status Report for 2001
    Subject: Inequality
    Author: Karen Hadley
    ISBN: 0-9688539-3-5
    Price: $5.00
    File Size: 1,120 KB

    This study summarizes the current economic status of women in Canada using the
    most recent data available from Statistics Canada. It exames both the income
    gap between women and men and the incidence of women’s lower incomes as
    compared with men’s.





    Canada's Creeping Economic Apartheid

    Subject: Inequality
    Author: Grace-Edward Galabuzi
    Price: $10.00
    File Size: 833 KB










    This report calls attention to the growing racialisation of the gap between the
    rich and poor, which is proceeding with minimal public and policy attention,
    despite the dire implications for Canadian society. It challenges some common
    myths about the economic performance of Canada’s racialised communities and
    shows how historical patterns of differential treatment and occupational
    segregation in the labour market, and discriminatory governmental and
    institutional policies and practices, have led to the reproduction of racial
    inequality in other areas of Canadian life.





    Canada's Democratic Deficit
    Is Proportional Representation The Answer?
    Subject: Democracy & Corporate Power
    Author: Dennis Pilon
    ISBN: 0-9688539-0-0
    Price: $5.00
    File Size: 132 KB










    The rise of money-driven media politics is marginalizing Canadian voters and
    contributing to a very real democratic deficit. In this paper Dennis Pilon
    argues that if we want to make parties more responsive to people rather than
    money, then we have to make elections more competitive and results need to
    better reflect what Canadians actually vote for. To that end, he takes up the
    question of reforming Canada’s voting system and what results we might expect
    from some form of proportional representation.





    Canada's Great Divide
    The politics of the growing gap between rich and poor in the 1990s
    Subject: Inequality
    Author: Armine Yalnizyan
    ISBN: 0-9684032-3-9
    Price: $10.00
    File Size: 714 KB










    Over the course of the 1990s, Canada’s growing gap became a slippery slope for
    a growing number of middle income families sliding towards the bottom of the
    income ladder. Instead of greater affluence or growing poverty, the proportion
    of familes at the richest end of the spectrum barely held their ground, while a
    growing proportion of middle income families lost ground. This report is a
    response to the publication Growing Gap and focuses on the net effects of
    government actions on Canadians’ incomes between 1989 and 1997.





    Dying for Trade
    Why Globalization Can Be Bad for Our Health
    Subject: Inequality
    Author: Ron Labonte
    ISBN: 0-9684032-5-5
    Price: $5.00
    File Size: 552 KB










    This paper examines the impact of trade agreements on our health and health
    care system, and what governments can do to ensure that health and human
    development are not sacrificed at the altar of ‘free trade.’ It begins with a
    discussion of how globalization affects our global health through changes in
    economic growth, poverty, inequality and the sustainability of our environment.





    Élargir le cercle des gens engagés à mettre fin au racisme.
    Nous avons besoin de votre aide.
    Subject: Inequality
    Author: Ann Curry-Stevens
    ISBN: 0-9733292-2-X
    Price: $5.00
    File Size: 2,152 KB










    This 24-page booklet is a collection of tools and resources that are designed
    to assist white learners understand our racist history and the details of 21st
    century racism in Canada. Drawing often from tools of educators in Canada and
    in the USA, the booklet is designed to take learners through a journey of self-
    discovery, gently asking probing questions and helping white learners come to
    understand the ways in which they both gain and lose through racism. It
    concludes with several sections on taking action – learning ways in which white
    people can stand in solidarity with people of colour and take action to
    interrupt racism. It is geared to both learners already introduced to the topic
    as well as newcomers to the topic. Available in English and French versions.





    Expanding the Circle: People who care about ending racism.
    We need your help.
    Subject: Inequality
    Author: Ann Curry-Stevens
    ISBN: 0-9733292-2-X
    Price: $5.00
    File Size: 2,751 KB










    This 24-page booklet is a collection of tools and resources that are designed
    to assist white learners understand our racist history and the details of 21st
    century racism in Canada. Drawing often from tools of educators in Canada and
    in the USA, the booklet is designed to take learners through a journey of self-
    discovery, gently asking probing questions and helping white learners come to
    understand the ways in which they both gain and lose through racism. It
    concludes with several sections on taking action – learning ways in which white
    people can stand in solidarity with people of colour and take action to
    interrupt racism. It is geared to both learners already introduced to the topic
    as well as newcomers to the topic. Available in English and French versions.





    From Poverty Wages to a Living Wage
    Why we must move beyond today's minimum wage
    Subject: Inequality
    Author: Chris Schenk
    ISBN: 0-9688539-7-8
    Price: $5.00
    File Size: 765 KB










    This paper examines the history of and reasoning behind a living wage. It
    profiles minimum wage workers of today and explains why and how governments
    should implement a living wage policy.





    Gimme Shelter!
    Homelessness and Canada’s Social Housing Crisis
    Subject: Inequality
    Author: Nick Falvo
    ISBN: 0-9733292-0-3
    Price: $5.00
    File Size: 399 KB










    This paper looks at homelessness and housing policy in Canada as a whole, but
    it pays particular attention to Toronto, surveying the growing extent of
    homelessness as well as some of its social costs. Also considered are some of
    the political and economic causes that underlie homelessness, and how the
    drastic reductions in the creation of social housing units since the early
    1990s and the significant changes made to income-support programs across
    Canada, have led to the current crisis in homelessness. Barriers to employment
    for homeless people are considered, followed by a surprising revelation about
    Canada’s tax system. In conclusion, it highlights three strategies for
    responding to Canada’s growing homeless populations.





    Health for Some
    Death, Disease and Disparity in a Globalizing Era
    Subject: Inequality
    Author: Ronald Labonte, Ted Schrecker, Amit Sen Gupta
    ISBN: 0-9733292-3-8
    Price: $14.95
    File Size: 550 KB










    Health for Some investigates the impac
  • 18.11.05, 14:32
    Odpowiadam: zero.

    Wyjasniam: raz ze w AU biblioteczny dostep do Internetu za darmo (tak, sa
    jeszcze kraje gdzie ludziom sie cos nalezy!), dwa ze nie uzywam
    tych "facilities" (bo mam swoj komputer), trzy ze nie dostaje zadnego "welfer"
    od rzadu australijskiego (co nie znaczy za nie dostaje czego innego, albo ze
    nie mam dosc swojego).

    Pozdrawiam
    SP
  • 18.11.05, 14:52
    starypie.. napisał:

    > Po pierwsze pisze jak wol "kanadyjski system" wiec masz problem z czytaniem.
    gdzie to stoi jak wol?

    > Po drugie nie kazada prowincja ma "system katolicki",
    no to akurat sie zgadza

    > wiec masz problem ze znajomoscia Kanady.
    ty masz z glowa problem

    > Kiedy to planujesz skonczyc to liceum??
    jak tylko ertes przestanie cie przesladowac
  • 18.11.05, 15:36

    >>...gdzie to stoi jak wol? ...<<


    A to co? Krowa?? Cytuje:

    Systemy edukacyjne
    W Kanadzie obowiązują dwa systemy szkolne – publiczny i katolicki. By móc
    uczęszczać do szkoły katolickiej należy być ochrzczonym i praktykować wiarę.
    Program nauczania w obu systemach jest identyczny. W szkołach katolickich
    uczniowie pobierają naukę religii. Oba systemy finansowane są ze środków
    publicznych. Obok nich istnieją także szkoły prywatne.

    Koniec cytatu.

    Poza tym "system" znaczy wiecej, duzo wiecej, niz istnienie czy nieistnienie
    szkol katolickich. Za juz nie wspomne ze nawet w szkolach katolickich uczniowie
    glwalca ucaennice (ogladaj TV!).

    No to jak z tym liceum??

    SP

    SP
  • 18.11.05, 16:00
    starypie.. napisał:

    > A to co? Krowa?? Cytuje:
    >
    > Systemy edukacyjne
    > W Kanadzie obowiązują dwa systemy szkolne – publiczny i katolicki. By móc
    bardzo ladnie cytujesz, ale to wszystko co potrafisz
    twierdziles, ze ktos napisal, iz sa kanadyjskie systemy
    a z cytatu jasno wynika, ze jest to o systemach edukacyjnych w Kanadzie

    wez se moze setke walnij na rozjasnienie umyslu

    > szkol katolickich. Za juz nie wspomne ze nawet w szkolach katolickich
    > uczniowie glwalca ucaennice (ogladaj TV!).
    a niektorzy ksieza, to zboczency
    i co z tego? nie o tym mowa

    > No to jak z tym liceum??
    a jak z tym ertesem?
  • 18.11.05, 16:03
    kagan jest wariat ale nie jest glupi.
    ten tutaj jest gorszy jak kagan bo nie dosyc ze ma poprzestawiane klepki to
    jeszcze przyglup ktory w co drugim poscie robi z siebie idiote

    zauwaz ze czym bardziej sie denerwuje tym wiecej robi literowek i bledow hehe

    --
    Czlowiek legenda.
    Obiekt fobii slabych i glupich.
  • 18.11.05, 15:55
    staryP a ty znowu popisujesz sie robiac tragiczne bledy?
    Nie mozna ani napisac ani powiedziec "tam cos pisze". Slowi pisze jest
    czasownikiem i jako taki nie moze w jezyku polskim sluzyc do opisania czegos co
    juz jest napisane. Tak, trzeba uzyc slowa "napisane".

    zwroc tez uwage na pisownie slowa "kazda".

    Kiedy zamierzasz wreszcie zaczac edukacje w podstawowce?

    --
    Czlowiek legenda.
    Obiekt fobii slabych i glupich.
  • 18.11.05, 18:51
    Kazde zdanie, tak w polskim jak i w innych jezykach, zaczyna sie ze duzej
    litery.

    Cos ta matura wydaje sie przed Toba umykac. No ale pracuj, pracuj. Moze
    kiedys ....

    SP
  • 18.11.05, 18:58
    pisze sie 'z duzej' a nie 'ze duzej'
    czwartej klasy nawet nie skonczyles
  • 18.11.05, 21:09
    nie zaczyna sie zdania od "No"

    wynocha do podstawowki


    --
    Czlowiek legenda.
    Obiekt fobii slabych i glupich.
  • 18.11.05, 21:22
    Pamietaj: zlosc pieknosci szkodzi, a i zdrowiu tez nie pomaga. A po 50-tce to
    trzeba uwazac i na jedno i na drugie.

    Zrelaksuj sie. W koncu wszyscy tu wiemy ze piszesz ze znawstwem o rzeczach o
    ktorych nie masz zielonego pojecia, i ze piszesz dosadnie i raczej
    bezposrednio, a mimo to jakos zyjesz.

    Ale co to za zycie!?(pytanie retoryczne, zeby uniknac watpliwisci) Pelnego
    zadowolenia nie osiagniesz jesli sie nie zrelaksujesz i nie doksztalcisz!
    Proponuje wiec na nadchodzacy weekend: RELAKS! No i moze trocje sie jednak
    poducz :)))

    SP
  • 18.11.05, 21:27
    starypie.. napisał:

    > Zrelaksuj sie. W koncu wszyscy tu wiemy ze piszesz ze znawstwem o rzeczach o
    > ktorych nie masz zielonego pojecia,

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Tak jak i ty .
  • 19.11.05, 08:39
    A Ty kto, Bycie?

    Kolega Ertesa? Krewny? Czy moze sam Ertes pod innym nickiem?

    Widze ze sie zachwyciles do tych 30% Kanadyjczykow co to nie bardzo umia
    czytac, a nawet jak co przeczytaja to nie bardzo rozumieja co i jak.

    SP
  • 18.11.05, 21:31
    > Ale co to za zycie!?(pytanie retoryczne, zeby uniknac watpliwisci)

    watpliwisci? a co to za slowo? nie po polsku chyba?

    > No i moze trocje sie jednak

    trocje?
    Poprosze o tlumaczenie.


    --
    Czlowiek legenda.
    Obiekt fobii slabych i glupich.
  • 19.11.05, 08:40
    ... prostych wpisow.

    SP
  • 19.11.05, 23:39
    starypie.. napisał:

    > Kazde zdanie, tak w polskim jak i w innych jezykach, zaczyna sie ze duzej
    > litery.
    >
    > Cos ta matura wydaje sie przed Toba umykac. No ale pracuj, pracuj. Moze
    > kiedys ....
    >
    > SP
    A w niemieckim?
  • 19.11.05, 23:38
    legendarny_ertes napisał:

    > staryP a ty znowu popisujesz sie robiac tragiczne bledy?
    > Nie mozna ani napisac ani powiedziec "tam cos pisze". Slowi pisze jest
    > czasownikiem i jako taki nie moze w jezyku polskim sluzyc do opisania czegos
    co
    > juz jest napisane. Tak, trzeba uzyc slowa "napisane".
    > zwroc tez uwage na pisownie slowa "kazda".
    >
    > Kiedy zamierzasz wreszcie zaczac edukacje w podstawowce?

    ok. a jakiego uzyc slowa w j.p. w przypadku okreslenia czynnosci "obszedłem
    jezioro" - ( jezioro zostało przezemnie ........... ) Nigdy tego nie moglem
    zrozumiec


  • 18.11.05, 13:58
    Kanadyjskie realia:
    Canada's Creeping Economic Apartheid

    Subject: Inequality
    Author: Grace-Edward Galabuzi
    Price: $10.00
    File Size: 833 KB

    This report calls attention to the growing racialisation of the gap between the
    rich and poor, which is proceeding with minimal public and policy attention,
    despite the dire implications for Canadian society. It challenges some common
    myths about the economic performance of Canada’s racialised communities and
    shows how historical patterns of differential treatment and occupational
    segregation in the labour market, and discriminatory governmental and
    institutional policies and practices, have led to the reproduction of racial
    inequality in other areas of Canadian life.

    Canada's Great Divide
    The politics of the growing gap between rich and poor in the 1990s
    Subject: Inequality
    Author: Armine Yalnizyan
    ISBN: 0-9684032-3-9
    Price: $10.00
    File Size: 714 KB

    Over the course of the 1990s, Canada’s growing gap became a slippery slope for
    a growing number of middle income families sliding towards the bottom of the
    income ladder. Instead of greater affluence or growing poverty, the proportion
    of familes at the richest end of the spectrum barely held their ground, while a
    growing proportion of middle income families lost ground. This report is a
    response to the publication Growing Gap and focuses on the net effects of
    government actions on Canadians’ incomes between 1989 and 1997.

    From Poverty Wages to a Living Wage
    Why we must move beyond today's minimum wage
    Subject: Inequality
    Author: Chris Schenk
    ISBN: 0-9688539-7-8
    Price: $5.00
    File Size: 765 KB

    This paper examines the history of and reasoning behind a living wage. It
    profiles minimum wage workers of today and explains why and how governments
    should implement a living wage policy.



  • 18.11.05, 13:59
    Wiecej o Kanadzie:
    www.socialjustice.org/publications.php?filter=title
    Gimme Shelter!
    Homelessness and Canada’s Social Housing Crisis
    Subject: Inequality
    Author: Nick Falvo
    ISBN: 0-9733292-0-3
    Price: $5.00
    File Size: 399 KB

    his paper looks at homelessness and housing policy in Canada as a whole, but it
    pays particular attention to Toronto, surveying the growing extent of
    homelessness as well as some of its social costs. Also considered are some of
    the political and economic causes that underlie homelessness, and how the
    drastic reductions in the creation of social housing units since the early
    1990s and the significant changes made to income-support programs across
    Canada, have led to the current crisis in homelessness. Barriers to employment
    for homeless people are considered, followed by a surprising revelation about
    Canada’s tax system. In conclusion, it highlights three strategies for
    responding to Canada’s growing homeless populations.

    Health for Some
    Death, Disease and Disparity in a Globalizing Era
    Subject: Inequality
    Author: Ronald Labonte, Ted Schrecker, Amit Sen Gupta
    ISBN: 0-9733292-3-8
    Price: $14.95
    File Size: 550 KB

    Health for Some investigates the impact of globalization on human health.
    Although increasing affluence improves health, globalization often fails to
    deliver rapid economic growth and poverty reduction. Those who fall behind in
    the winner take all markets of global competition not only suffer from poverty
    and poor health, but also lose access to health care and other essential health-
    producing services. Reversing these trends will require decisive and
    coordinated action on the part of high-income countries in areas we often do
    not connect with: debt cancellation, increased development assistance, fair
    trade policies and global tax reforms. Ultimately, everyone should have the
    opportunity to lead a healthy life: it should be a basic human right.

    Life-Chance Guarantees
    A New Agenda for Social Policy
    Subject: Inequality
    Author: Brigitte Kitchen
    ISBN: 0-9733292-4-6
    Price: $5.00
    File Size: 2,143 KB

    Almost one-fifth of Canadians are seriously under-employed, have no work at
    all, or are potentially facing these risks. Life-chance guarantees – public
    investments to develop the capacities of individuals to enable them to make a
    success of their lives – are required to improve income, job creation and
    security. Improved policies to underwrite these guarantees invest in human
    capital, strengthen families, and result in more equitable economies.

    Making It Your Economy
    Union and Economic Justice. Are unions still necessary?
    Subject: Democracy & Corporate Power
    Author: Charlotte Yates
    ISBN: 0-9688539-6-X
    Price: $5.00
    File Size: 524 KB

    Are unions still necessary for working people? In this study, Charlotte Yates
    shows why unions are still an essential tool for economic justice.


    Poverty, Income Inequality, and Health in Canada

    Subject: Inequality
    Author: Dennis Raphael
    ISBN: 0-9688539-8-6
    Price: $5.00
    File Size: 559 KB

    This report provides an overview of the impact that poverty and income
    inequality have on the health of Canadians. Dennis Raphael argues that
    increasing poverty goes hand-in-hand with increasing income inequality. In
    addition, Raphael insists that both poverty and income inequality result from
    the social and economic policy decisions made by governments that weakened the
    social safety net. He documents the growing incidence of poverty and income
    inequality and how both of these impact upon the health of Canadians. He also
    provides recommendations on how to reduce poverty and income inequality,
    recommendations that recognize the importance of citizen participation and
    civic involvement.

  • 18.11.05, 13:59
    Zajrzyj na:
    www.socialjustice.org/publications.php?filter=title
    The High Costs of Tax Cuts
    An examination of the tax policies of the Liberal and Canadian Alliance parties
    Subject: Inequality
    Author: John Anderson
    Price: $5.00
    File Size: 172 KB

    The federal Liberal and Canadian Alliance parties make tax cuts one of their
    main economic policy planks. This report examines the effects of these tax cuts
    on future social spending and on income disparities – on the growing gap
    between rich and poor in Canada.

    Working Precariously
    The impact of race and immigrants status on employment opportunities and
    outcomes in Canada
    Subject: Inequality
    Author: Cheryl Teelucksingh and Grace-Edward Galabuzi
    ISBN: 0-0000000-0-0
    Price: $0.00
    File Size: 514 KB

    Working Precariously shows how racial discrimination in employment has an
    impact on racialized groups in the labour market. They suffer lower employment
    rates and income regardless of educational level. Economic discrimination
    occurs when employers make generalized assumptions about the worth of
    racialized employees. Exclusionary discrimination occurs when members of a
    racialized group are not hired, paid equally or promoted regardless of their
    skills and experience. Governments, employers and regulators of professions and
    trades need to systematically address the issue through measures such as
    employment equity, increasing the job pool, and better regulating working
    conditions.

    This publication is available as a free download or it can be ordered in hard-
    copy from the Canadian Race Relations Foundation.

    Your health depends more on a decent income and safe housing than on MRI
    machines
    Social determinants of health across the life-span
    Subject: Inequality
    Author: Ann Curry-Stevens
    Price: $0.25
    File Size: 66 KB

    This two-colour, six panel brochure offers an easy introduction to the social
    determinants of health and the links between health and social justice. It
    prompts the reader to imagine the health implications of living on a low
    income, of racism and child poverty, and it outlines some of the steps that
    would improve health by ensuring greater equality and social justice. The
    brochure recounts the high costs of medical intervention, and calls for a focus
    on the causes of ill health, like job loss, hunger, stress, worry and poverty.


    Centre for Social Justice
    489 College Street
    Suite 303
    Toronto, Ontario
    M6G 1A5
    Tel: 416-927-0777
    Fax: 416-927-7771
    Toll free: 1-888-803-8881
    justice@socialjustice.org

    www.socialjustice.org

  • 17.11.05, 15:03
    to po co Kaganowski to czytasz ??
  • 18.11.05, 00:29
    Kanadyjski profesor z Uniwersytetu Dalhousie w Halifaksie znalazł się na liście
    10 ludzi 2005 roku, opublikowanej przez amerykański magazyn biznesowy, Fortune.


    Ransom Myers, biolog, matematyk i fizyk, zajmuje się ekologią oceanów. Został
    wyróżniony przez magazyn za prowadzenie badań nad ginącymi gatunkami ryb i
    opracowanie sposobu ratowania systemu ekologicznego oceanów.

    Podnoszone przez niego problemy dotyczące tragicznego stanu fauny i flory w
    oceanach spowodowały, że państwa zajmujące się rybołówstwem wprowadziły zmiany
    przepisów dotyczących połowów ryb, tak aby nie zniszczyć do końca łowisk ryb.

    Magazyn Fortune wyjaśnia, że na swojej liście umieszczał nazwiska osób, których
    działalność pozostawiła po sobie niezatarty ślad.

    www.gazetagazeta.com/artman/publish/article_10721.shtml
  • 18.11.05, 17:25
    Kaganowski przeszedl na Ksiegarnie Wysylkowa - chlopie kogo to obchodzi !!!
  • 20.11.05, 08:34
    Zauwaz, ze wiele z tych pozycji jest bezplatnych, a strona z ktorej je
    sciagnalem jest jedna z najpopularniejszych na WWW! Jestes wyjatkowo tepym
    wyjatkiem, ktorego nie obchodza powazne problemy, z ktorymi boryka sie Kanada!
  • 20.11.05, 00:15
    The University of Waterloo, which has one of the world's leading computer
    science schools, received a huge boost today when David Cheriton donated $25-
    million. The money will be allocated to research chairs, faculty fellowships
    and graduate scholarships. Cheriton, who received his masters in math and PhD
    in computer science from UofW, is probably best-known for advising two young
    entrepreneurs - Larry Page and Sergey Brin - and then making a seed investment
    in their start-up, Google Inc. Cheriton invested $200,000 in Google, and I've
    seen the value of his stake worth $58 million to $260 million. When Cheriton
    was asked why a new building was being constructed - a common practice when
    large donations are received by universities - he dryly replied that "I often
    think rich people are like dogs and fire hydrants, and want to leave their mark
    on things. But people are the ones who have the real impact." Cheriton, by the
    way, was wealthy long before his seed investment in turned into a pot of gold.
    In 1996, Cisco spent $220-million to buy Granite Systems, which Cheriton co-
    founded with Andy Bechtolsheim (Sun Microsystem's co-founder), who also was an
    early seed investor in Google.
    For more about Cheriton, click here for the story I wrote in Saturday's
    Financial Post.

  • 20.11.05, 08:36
    Komu ten fundator ukradl te miliony, ze ma az takie wyrzuty sumienia ze funduje
    stypendia? A moze te stypendia funduje po prostu Pentagon, ktory finansuje w
    rozne sposoby ponad 90% tzw. nadan naukowych w USA i Kanadzie, czyli inaczej
    finansuje w ten sposob budowe nowych rodzajow srodkow do zabijania ludzi... :(
  • 20.11.05, 00:56
    Jak sie przekonac o randze us uczelni ?
    Wystarczy spytac sie Polo5 tych studentow-komputerowcow co to jest
    przerzutnik bistabilny a odpowiedza ci zapewne ze to srodkowy rozgrywajacy
    nie trzymajacy formy .

  • 20.11.05, 08:41
    Co maja jakies techniczne terminy z zakresu hardware'u do tematu tego forum?
    Jak nie wiesz, co to jest ow "przerzutnik bistabilny" to zajrzyj na WWW:
    "Przerzutnik bistabilny- zmienia stan na przeciwny jeżeli na wyjściu był stan
    określony a na jedno z wejść podajemy impuls o zawartości masy, czyli w
    przybliżeniu równym 0. W przerzutniku bistabilnym wyróżniamy 2 wejścia i 2
    wyjścia (rys10 schemat- wewnętrzna budowa przerzutnika bistabilnego). Załóżmy,
    że na wyjściu jest stan wysoki to T2 nie przewodzi i wysoki potencjał z
    kolektora tranzystora T2 przenosi się na bazę tranzystora T1, wówczas
    tranzystor T1 przewodzi. Czyli w obwodzie będzie występować stan zwarcia.
    Dlatego trzeba zwracać szczególną uwagę na polaryzację poszczególnego układu."
    www.wlb.vectranet.pl/~tomek/elektr/generat/l7a.htm
    Nauka nie polega na zapamietywaniu definicji! Biedni ci studenci z Kanady,
    ktorzy musz kuc na "blache" definicje, a jeszcze biedniejsi ich przyszli
    pracodawcy! Juz wiem, czemu w Kanadzie taka bryndza... ;)



  • 21.11.05, 20:17
    Pozwolam sobie wyrazic watpliwosci w sprawie tytulu tego watku. Mozliwe, ze
    przytoczony tutaj "rating" dotyczy tylko zachodnich lub centralnych prowincji
    Kanady. Trudno mi przyjac, ze uniwersytety w zachodniej prowicji sa bardzo zle
    jezeli ich absolwenci takze laduja w amerykanskich "ivy league" szkolach. To
    jedna rezerwacja.
    Druga to taka, ze wspomniane tutaj kryteria nic nam nie mowia o tym
    absolwentami ktorych szkol byli uczestnicy ankiety. To wskazuje raczej na to ze
    najliczniejszymi grupami wsrod ankietowiczow byli
    absolwenci/studenci/pracownicy naukowi instytucji, ktore otrzymaly najwyzsze
    oceny.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.