05.12.11, 10:33
Ostatnio, w nowej Gazecie Wspólnoty Samorządowej, w Kurierze Mareckim, był artykuł poświęcony budżetowi miasta. W tym artykule autor pisze że w budżecie zostały zarezerwowane pieniądze na utrzymanie linii autobusowych w Markach. Oprócz "naszych typowo mareckich" linii na które zostały zarezerwowane pieniądze, jest też wymieniona linia 190. Marki dofinansowują tę linię czy też to jest zwykły błąd?
Edytor zaawansowany
  • neuron8 05.12.11, 10:50
    Tak, w małym stopniu, ale tak.

    Marki i Ząbki dofinansowują ta linie wspólnie. - koszt dofinansowania to 30% (całości) z czego Marki płaca 35% tej sumy. a ząbki 65%


    --
    NEURON - Nequaquam vacuum!!!


    www.Marki2020.pl - www.ObwodnicaMarek.pl
  • nomad997 05.12.11, 11:15
    Orientuje się Pan ile nominalnie dopłacamy do tego 190?
  • tomt3 05.12.11, 11:54
    neuron8 napisał:

    > Tak, w małym stopniu, ale tak.
    >
    > Marki i Ząbki dofinansowują ta linie wspólnie. - koszt dofinansowania to 30% (c
    > ałości) z czego Marki płaca 35% tej sumy. a ząbki 65%
    Może kwota dofinansowania ze strony miasta nie jest powalająca, ale w dobie kryzysu każda złotówka się liczy. Mało jeżdżę autobusami, mogę się mylić, ale każdy może pojechać np718 kilka przystanków dalej, na Targówek i tam się przesiąść na inne linie.Wydaje mi się że linia 190 jest raczej w interesie M1 niż miasta, dowozi i odwozi im klientów, więc M1 powinno partycypować w kosztach.
  • gekon-3 05.12.11, 12:22
    Tomt3 napisał:
    Może kwota dofinansowania ze strony miasta nie jest powalająca, ale w dobie kryzysu każda złotówka się liczy. Mało jeżdżę autobusami, mogę się mylić, ale każdy może pojechać np718 kilka przystanków dalej, na Targówek i tam się przesiąść na inne linie. Wydaje mi się że linia 190 jest raczej w interesie M1 niż miasta, dowozi i odwozi im klientów, więc M1 powinno partycypować w kosztach.

    Szanowny tomt3 dobrze, ze napisałeś że mało jeździsz autobusem bo nie wiesz jak wygląda 190 w godzinach 6.30-7.30. autobus jest pełen podróżnych. Dużo młodzieży dojeżdżającej do wileńskiego lub jeszcze dalej. Mnóstwo ludzi dojeżdżających do pracy. Dużo osób to mieszkańcy marek którzy samochodem dojeżdżają do M1 – parkują pod ikea lub praktikerem i dalej komunikacją miejską. Oszczędzają w ten sposób na biletach w drugiej strefie. Moim zdaniem 190 pod M1 to bardzo dobre i potrzebne rozwiązanie.
    A co do 718 to on jest tak pełny że już w okolicach szkolnej trudno jest wsiąść do autobusu.
    Co do partycypowania M1 w kosztach to może ztm nie musi płacić za pętlę.
  • tomt3 05.12.11, 13:14
    Gekon-3 napisałeś : Dużo osób to mieszkańcy marek którzy samochodem dojeżdżają do M1 
    , parkują pod ikea lub praktikerem i dalej komunikacją miejską. Oszczędzają w ten sposób na biletach w drugiej strefie.

    1Można już parkować pod M1 i się przesiadać do autobusu?
    2 Marki mają być objęte pierwszą strefą biletową.

    Wydawało mi się że można by było trochę kasy oszczędzić. Ale jak napisałem nie znam się na tym, mało jeżdżę komunikacją miejską, więc jeśli jest dobrze, to niech sobie będzie.
  • gekon-3 05.12.11, 13:38
    Gekon-3 napisałeś : Dużo osób to mieszkańcy marek którzy samochodem dojeżdżają do M1
    , parkują pod ikea lub praktikerem i dalej komunikacją miejską. Oszczędzają w ten sposób na biletach w drugiej strefie.

    1Można już parkować pod M1 i się przesiadać do autobusu?

    Pod m1 to nie tak łatwo, łańcuszek ze znakiem zakaż wjazdu wisi i wisi. Ale ikea nie robi problemu ze swoim małym parkingiem po prawej stronie od wjazdu od strony pętli 112 i można sobie parkować bez problemu – na razie ;-)

    2 Marki mają być objęte pierwszą strefą biletową.

    I bardzo dobrze. Dojechać samochodem do śródmieścia warszawy to godzina w plecy jak dobrze idzie , autobusem 20-30 minut.


  • nomad997 05.12.11, 18:48
    tomt3 napisał:

    > Wydawało mi się że można by było trochę kasy oszczędzić.

    Kasy dałoby się zaoszczędzić, bo ZTM tak czy siak 190 spod M1 nie wycofa.
    A pieniądze mogłyby pójść na zorganizowanie choćby krótkiej linii autobusowej o charakterze dowozowym na trasie: Zieleniec - al. Piłsudskiego. Byłby z tego większy pożytek.

  • nomad997 05.12.11, 11:14
    Pamiętam jak w poprzedniej kadencji Burmistrz Werczyński mówił, że ZTM oczekuje od nas dofinansowania do linii 190. Przekonywał, iż dzięki temu ZTM będzie przychylniej patrzył na nasze problemy. Jaki mamy tego skutek po latach? Jeździ u nas w dni powszednie najstarszy tabor, którego ZTM nie ma już wysłać, bo się go wstydzi (chodzi o Ikarusy). A do Marek zdaniem ZTM pasują idealnie.
  • perrocanario 05.12.11, 12:52
    nomad997 napisał:

    >...Jeździ u nas w dni powszednie najstarszy tabor, którego ZTM nie ma już wysłać, bo się go
    > wstydzi (chodzi o Ikarusy). A do Marek zdaniem ZTM pasują idealnie.

    Co tu dużo mówić .... Marki jakie są każdy widzi, ośmielam się twierdzić, że nie tylko Ikarusy ale nawet stare Jelcze-ogórki nie kolidowały by zbytnio z krajobrazem naszego pięknego i nowoczesnego miasta.
  • sportif 05.12.11, 14:21
    pamiętam jak przez Marki jeździły jeszcze ogórki z przyczepami i była tylko jedna jezdnia, a żółte domki wyglądały godnie

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka