jak mam siać kwiaty z nasion? -pomocy! Dodaj do ulubionych

• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Po raz pierwszy chcę w tym roku spróbować posiać kwiaty na balkonie
    z nasion. I w związku z tym mam pytanie: jak się sieje kwiaty z
    nasion w skrzynki balkonowe prostokątne (60 cm)? Czy powinnam
    zrobić po srodku donicy coś w rodzaju rowka i tam siać a potem lekko
    zasypać ziemią? czy po całości donicy rozsypać nasionka i wcale nie
    przykrywać ziemią? Jestem zielona w tym temacie - zawsze sadziłam
    kwiaty z sadzonek (surfinie itp) Pomóżcie, proszę.
    • Myślę że będzie wszystkim łatwiej pomóc, kiedy napiszesz jakie kwiatki chcesz
      posiać konkretnie- niektóre nasionka przykrywa się ziemią inne nie- wszystko
      zalezy od gatunku smile

Nie przejmuj się ja też jestem początkująca w tym temacie a mam już niezłą
      dżunglę na parapecie wink
      • Potwierdzam, kfffiatek to prawdziwy fenomen tego forum, w ciagu 2 miesiecy z
        zielonej w sferze wiedzy o kwiatach stala sie oblatana, a zielony jest juz tylko
        jej balkon wink
        Kazde nasiona warto lekko przykryc ziemia, wtedy lepiej trzymaja wilgoc i
        szybciej wykielkuja. Wszytsko zalezy od wielkosci nasion, dlatego tak jak radzi
        kfffiatek, powiedz mniej wiecej co chcesz wysiac. Wieksze nasiona, jak np.
        groszek, trzeba wcisnac do ziemi. Rady dot. gestosci siewu najczesciej sa na
        opakowaniu nasion, warto czasem wysiac gesciej i kiedy wykielkuja, poprzerywac
        je, czyli powyrywac czesc, zostawiajac najladniejsze i zredukowac tym gestosc w
        doniczce.
        • Dzieki, wiedziałam, że mogę na Was liczyć...

Jakie kwiatki? no właśnie... ja trochę zaszalałam i kupiłam
          baaaardzo różne bo chcialam mieć bardzo różne na balkonie, a więc
          znajdują się wśród nich: oczywiście maciejka, petunia, lobelia,
          niecierpek, goździk chiński i brodaty...
          • Rzeczywiscie zaszalalas smile))