Dodaj do ulubionych

moj pierwszy ogrod na balkonie

28.04.09, 12:21
w doniczkach juz pelargonie. moze nie tak okazale jak sadzoki kupione w sklepie ale podarowane przez tesciowa ktora w domu nie miala co robic wiec porozsadzala duzo. oprocz tego moze uda mi sie uratowac pelargonie zwisajace, w lidlu takie zdychajace (w suchej ziemi) kupilam za 0,99e/6szt. ale w przyszlym roku jak mi tych zwisajacych nie rozsadzi tesciowa to moze jakos wytrzymam dluzej i kupie jak juz troche stanieja - teraz jeszcze ceny dosc wysokie ale ze zrbilo sie cieplo to wszyscy kupuja bo musza miec od razu duze i kwitnace.

tulipany wlasnie koncza swoj zywot ale piekne byly przez 2 tygodnie, bratki myslalam ze szybciej padna no ale tez kupilam najtansze, najmniejsze i juz miesiac a one wielkie i jeszcze pelno paczkow maja

mam jeszcze malutkie fuksje, begonie bulwiasta i posiane duzo roznych dziwnych rzeczy, szczegolie ziol (wiekszosc nie chce kielkowac) i pnacych roslinek.
zamierzalam jeszcze kupic cos co po niemiecku nazywa sie lieschen ale nie moge znalezc jak to sie zwie po polsku.

na razie maz narzeka ze mam juz wiecej nic nie kupowac bo juz prawie miejsca na balkonie nie ma. ale zanim wykielkuja mi i troche urosna zwisajace truskawki to mam wiszaca doniczke do ktorej musze jeszcze cos wymyslic. a w przyszlym roku przynajmniej w czesc nasionek zaopatrze sie w pl i nie zapomne wziac wszystkiego co mozliwe od tesciowej i rodzicow (sadzonki miety, melisy a nawet lubczyku i wszystkiego co juz bedzie roslo i nada sie do doniczki)
Edytor zaawansowany
  • ls48 28.04.09, 13:15
    Ja tez mam po raz pierwszy balkon i,....zgłupialam. Chciałabym miec
    wszystko więc sadze i kupuję jak opetana. Dziś posadzilam cobeę a
    juz rosna pelargonie, fuksje, pięć krzków róż, posialam groszek
    pachnący, dwie winorosle,lawenda, oleander. Juz wiecej nie wymieniam
    bo aż mi wstyd. Ale ja ciebie rozumiem, bo też tak mam. Zyczę
    sukcesów w uprawie i wiele radości.pozdrawiam.
  • bakali 28.04.09, 13:21
    Gratulacje big_grin
    Chciałam dodac, ze musicie mieć olbrzymie balkony, skoro to wszytsko na nich się
    mieści, ale przypomniałam sobie ile doniczek stoi na moim własnym smile smile smile
  • kfffiatek 28.04.09, 13:33
    Ja również gratuluję smile

    Wczoraj wieczorem dotarło do mnie że trochę przesadziłam z tym wysiewaniem, skończyła się ziemia, skończyły się doniczki, skończyło się wolne miejsce a ponad połowa niecierpków jeszcze na parapecie czeka na przesadzenie sad

    A jeszcze tytoń... I pomidorki.... I tykwa... I heliorop wreszcie ruszył... Może i dobrze że te begonie nie wylazły wink
  • aaaguniaaa 28.04.09, 13:39
    ja pnace roslinki posialam dopiero wczoraj, jak to wszystko wykielkuje to mnie
    maz z domu chyba z tym wszystkim wyrzucismile choc kolejne 40l ziemi wczoraj kupil...
  • yoma 28.04.09, 14:40
    Niech się nastawi, że jeszcze z 10 razy z ziemią będzie obracał smile
    --
    Chłop jest tyle wart, do ilu ukończonych miast przylega
  • aaaguniaaa 29.04.09, 12:49
    niestety tak duzego balkonu nie mam zeby mi sie tyle ziemi w doniczkach
    zmiescilo. ale jeszcze raz to na pewno smile
  • aaaguniaaa 28.04.09, 13:36
    moj balkon nie jest duzy, 3x1,6m. ale na szczescie ma barierki na ktorych da sie
    powiesic skrzynki, jakby sie uparl to nawet z 2 stron smile

    troche przesadzilam (za duzo przywiozlam a moglam zostawic tacie...) z
    pelargoniami ale ze zaczynaja ladnie rosnac to ich nie wyrzuce (no chyba ze te
    zwisajace sie jednak nie podniosa), a w przyszlym roku zamiast 4 doniczek bedzie
    1, max 2 a reszta na cos innego. no i jak padna bratki to zyskam jedna doniczke,
    40cm. najbardziej pasowaloby mi ulozyc doniczki jeszcze na podlodze wzdluz
    barierki od srodka(doniczki wisza na zewnatrz)ale to nie przejdzie bo musi byc
    miejsce na stolik i 3 krzesla. no i gdyby nie siatka dla kota i satelitka
    montowana do barierki na zawnatrz balkonu zmiescilyby sie jeszcze ze 3 doiczki.
    musze pomyslec gdzie jeszcze upchac kilka kwiatkow... smile

    jak zrobie zdjecia wieczorem to sie pochwalesmile
  • bakali 28.04.09, 13:47
    Ha, ha, Dziewczyny, wszystkie jesteśmy wariatkami big_grin
    U mnie dwa balkony, jeden 4 metry, drugi 7, i oba pozastawiane do granic
    możliwości. Na razie wszystko stoi na podłodze, bo tam najwięcej słońca, ale
    pozniej mam juz plan jak to porozstawiać, żeby mąz mnie z domu nie wyrzucił z
    całym zielskiem. Leżak się mieści, można nawet wyciągnąć nogi i nie zaczepić o
    doniczkę, ale już zaczyna się robić ciasnawo smile
  • wanda43 28.04.09, 14:29
    Moj ma 12 czy 13m2, juz nie pamietam i też sie zrobilo ciasno. Ledwie starcza
    miejsca na stolik, 2 fotele i poslanie dla psa. Wczoraj powiesilismy podwojną
    polke. Postawilam na niej kaktusy, chyba ze 30 sztuk w malych doniczkach.
    Przynajmniej sie nie plączą. Sporo miejsca zajmuje oleander, ma ok. 1,5m
    wysokości i figa prawie 2 metrowa. Skrzynki, donice, doniczki i 13 storczykow,
    ktore lubią chlodne noce. Z ciekawszych wsadzilam calle, frezje i glorioze. I
    wiele roznych roznosci. Kobea rosnie, jak szalona. Cytryna już dojrzewa i ma
    kwaity. Mandarynka obsypana kwieciem i ma juz 6 sporych zawiązkow. Jak mi
    balustrada obrosnie wilcem pierzastym i chmielem japonskim, to bedzie super
    letni pokoj i prawie małpi gaj pachnący wieczorem maciejką. A może i tuberozą?
    Rośnią, ale malutkie jeszcze są.
    --
    "I święci tak samo nie zmartwychwstaną, jak mój koń, który wczoraj zdechł!"
    (papież Bonifacy VIII).
    -------------------------------------------------
    Ciii! Diabeł spiii!
  • ls48 28.04.09, 13:51
    Zaraz polecialam zmierzyc balkon i tak: ma 7 m dlugosci i 1,5 m
    szerokosci. Ciągnie sie przez 2 pokoje (stare budownictwo)na
    balustradach są wewnętrzne żeliwne miejsca na korytka i zapomnialam
    dodać ze jeszcze mam gożdzik, bakomę i komarzyce. No, ale się
    nachwalilam. A co mi tam.pozdrawiam cieplutko
  • yoma 28.04.09, 14:41
    Przebijam: moja mamusia ma 3 balkony smile
    --
    Grupa G8. Kraje rozwinięte. Trzeci Świat. IV RP.
  • sylwia.ax 30.04.09, 11:01
    Przebijam: moja mamusia ma 4 balkony, w bloku smile)) i ... pelargonie
    tylko na jednym + jakieś iglaki (bo generalnie średnio ma rękę do
    roślin sad
  • ls48 28.04.09, 14:06
    kurcze, bakopa,bakopa a nie bakoma. Z tego wszystkiego z tej
    literówki wyszedl jogurt o tej nazwie. ha,ha,ha.
  • kfffiatek 28.04.09, 15:17
    Ehhh ale wam zazdraszczam, tych wielkich, słonecznych balkonów... Ja głupia
    kupując mieszkanie cieszyłam się że jest od północy bo nie będzie się nagrzewać
    w lecie wink No ale wtedy nie miałam pojęcia o roślinkach uncertain
  • aaaguniaaa 28.04.09, 15:53
    ja tez zazdroszcze tych wielkich balkonow. moje prawie 5m co prawda slonecznych
    nie daje mi sie zbytnio wyszalec. tym bardziej ze miejsce na stolik musi byc co
    tez mocno ogranicza moje zapedy
    szkoda ze w okolicy nie ma wolnych tanich dzialek... bo na taka za 7tys.e
    (znajomy chce sie pozbyc) mnie nie stacsad ale sasiadka juz wie ze jakby ktos z
    jej znajomych nie mial juz sily na dzialke a nie mial na niej pieknego domku,
    altanki za ktore chcialby duzo pieniedzy to chetnie sie taka dzialka zaopiekuje
  • ls48 28.04.09, 16:03
    Jeśli chodzi o stolik to może podpowiem. Ja mam swój stolik
    przytwierdzony do ściany i jest on opuszczany. Jak go nie potrzebuje
    to opuszczam, a jak chcę wypic kawe to podnoszę. Bardzo to wygodne i
    godne polecenia bo nie zajmuje niepotrzebnie miejsca. pozdrawiam
  • aaaguniaaa 29.04.09, 12:47
    niestety taki stolik nie nadaje sie na moj balkon. do sciany nie moge
    przykrecic. zdarza nam sie robic grila w 4 osoby na balkonie. a stol na tyle
    maly ze oprocz 5 talerzy duzo sie na nim nie zmiesci, reszta na parapecie (na
    nim mi kwiatki nie pasuja bo po druiej stronie jedyny domowy parapet z
    kwiatkami). grill na szczescie miesci sie we wnece zabudowanej polkami na
    specjalnie dla niego zrobionej polce.

    jak to wszystko ogarne i posprzatam to ladnie obfotografuje. na razie jednak
    brak czasu a nawet gdyby czas byl to do jutra brzydka pogoda
  • yoma 29.04.09, 16:39
    No - nie wiem, czy cię sąsiedzi kiedyś nie pogonią za ten grill...
    --
    Chłop jest tyle wart, do ilu ukończonych miast przylega
  • aaaguniaaa 29.04.09, 17:15
    grill elektryczny wiec wcale nie taki straszny sasiadom smile przynajmniej jeszcze
    im nie przeszkadzalo a juz kilka razy byl. ale od tego grila nie pachnie
    bardziej niz jakby ktos obok jakis porzadny pachnacy obiad gotowalsmile
  • yoma 29.04.09, 17:27
    Jak im nie przeszkadza, to OK smile
    --
    Lesiu zrób to!
  • ls48 29.04.09, 13:10
    Potrzeba jest matką wynalazków. Napewno znajdziesz jakies wyjście z
    sytuacji.A tak wlasciwie po co stolik jak masz kwiatki, prawda?
    ha,ha,ha pozdrawiam cieplutko
  • aaaguniaaa 29.04.09, 13:22
    maz by mi nie darowal tego stolika, po to jest mieszkanie z balkonem zeby na
    balkonie siedziec, a nie trzymac tyle kwiatkow!!!

    ale juz obmyslam sprytny plan jak to co zaczyna kielkowac zmiescic na balkoniesmile
    jeszcze troche sie zmiesci bo akurat jak tamto podrosnie to pewnie znikna juz
    calkiem bratki stokrotki i tulipany
  • yoma 29.04.09, 17:28
    Powiem tak: mieszkanie z balkonem jest po to, żeby na balkonie siedzieć w
    otoczeniu tyla kwiatków smile
    --
    Prezydent Kaczyński jest niezgodny z Konstytucją
  • aaaguniaaa 29.04.09, 17:52
    no tak, w otoczeniu tylu kwiatkow tylko nie wiecej smile
  • ls48 29.04.09, 14:14
    Masz racje. Mozesz stawiac sukcesywnie w miare przekwitania
    kwiatow.A wtedy i mąż zadowolony i kwiaty na balkonie.pozdrowienia
  • ls48 30.04.09, 16:35
    O rety. W jakim ja towarzystwie przebywam. Trzy balkony, cztery
    balkony. A ja biedna zaledwie jeden i tak sie chwalę. Ale może
    dobrze, bo gdybym miala cztery balkony to juz na chleb by mi nie
    starczylo, ponieważ kwiaty wygrywają z kazdym zakupem.Pozdrawiam
    wszystkie "nawiedzone"
  • bakali 30.04.09, 20:47
    Moze nie pierwszy ogrod na balkonie, ale i tak niezly rozsadnik smile
    Cudem jest jeszcze troche miejsca na lezak.
    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/0/fh/ed/vhwc/LgcxfbBLkLxilubZwB.jpg
  • krista57 01.05.09, 17:24
    Fotki pasują do wątku,poniewaz na pierwszym planie groszek jadalny.W planie
    zakup i uprawa balkonowa pomidorków koktailowych/ 2 szt/,pod warunkiem,że to co
    rosnie na podłodze zostanie wywiezione ...
    Na hasło ogród od razu mam skojarzenia-kwiaty,warzywa,owoce.
    http://i43.tinypic.com/2hx8vww.jpg
    Wiciokrzew w dolnej części wyłysiał.Z czasem te gołe pędy mam nadzieje
    zarosnie kobea lub tunbergia.
    http://i40.tinypic.com/21yhpj.jpg
  • bakali 02.05.09, 09:27
    Widzę, że nie tylko u mnie zielarsko-balkonowe szaleństwo big_grin
    Czy tylko ja zastanawiam się, czy to wszystko się pomieści kiedy urośnie?
  • piekna_anna 02.05.09, 21:00
    alez skadsmile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.