Dodaj do ulubionych

Ile lektur w ciągu roku szkolnego?

05.06.17, 21:54
Chodzi mi konkretnie o klasę IV SP. Tak z ciekawości. Te dłuższe, "porządne" lektury, nie jakieś opowiadanka na 3 strony albo fragmenty.
U nas było 4. Po 2 na półrocze.
W sumie - niewiele wink.

--
Aha, czyli savoir-vivre obowiązuje tylko stacjonarnie?
(by taki-sobie-nick)
Obserwuj wątek
    • livia.kalina Re: Ile lektur w ciągu roku szkolnego? 05.06.17, 22:08
      U mojego syna (IV klasa) były:
      Pinokio
      Mikołajek i inne chłopaki
      Opowieści z Narnii
      Przygody Tomka Sawyera
      Baśnie Andersena
      Akademia Pana Kleksa
      Charlie i fabryka czekolady

Inni rodzice w klasie narzekali, ze bardzo mało ja nie mam starszych dzieci to nie mam doświadczenia. wydaje mi się, ze mogło być więcej.
      • iwoniaw Re: Ile lektur w ciągu roku szkolnego? 05.06.17, 22:12
        O, przypomniałaś mi, co było u mojego dziecięcia:

1. Lew, Czarownica i stara szafa
        2. Przygody Tomka Sawyera
        3. Charlie i fabryka czekolady
        4. Baśnie Andersena
        5. Bracia Lwie Serce

Mikołajka tylko fragmenty czytali obowiązkowo.

--
        Spójrzmy na ciąg cyfr: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Gdzie ukryła się ósemka?
        Na pierwszy rzut oka w podanym ciągu ósemki nie ma. A kiedy przyjrzymy się uważnie jeszcze raz, cyfry osiem nadal nie dostrzeżemy. Ciekawostką jest, że sztuczka ta udaje się tylko wtedy, kiedy w ciągu cyfr nie ma ósemki.
    • iwoniaw Re: Ile lektur w ciągu roku szkolnego? 05.06.17, 22:09
      U nas też niewiele - 4 albo 5. Ale za moich czasów sto lat temu _w podstawówce_ wcale nie mieliśmy więcej lektur (co innego w liceum), tylko wydaje mi się, że więcej nad nimi pracowaliśmy (znaczy pisaliśmy o nich - w domu, w klasie, na sprawdzianie - teraz połowy takich rzeczy, mam wrażenie, się nie robi).

--