Dodaj do ulubionych

Matematyka klasa 5

17.09.19, 10:12
Ile przykładów dają u was nauczyciele na kartkówce?
U nas kartkówka z tabliczki mnożenia 10 przykładów z czego dwa ponad standard( 11 *9 ,15*4) było 10 minut. Druga kartkówka 12 przykładów z obliczeń pamięciowych (duże liczby) 15 minut.
Efekt taki że moje dziecko się nie wyrabia początkowe przykłady ma dobrze a końcowe robi się mało czasu i ma błędy. W domu jak ma więcej czasu liczy bez błędnie.
Edytor zaawansowany
  • slonko1335 17.09.19, 10:19
    Moim zdaniem 10 minut na 10 działań z mnożenia to bardzo dużo czasu. Moi mieli z tabliczki mnożenia trzyminutówki-tabliczkę mnożenia dziecko powinno znać a nie liczyć. Co do tych dużych liczb i obliczeń pamięciowych trudno się wypowiedzieć jak nie widać jakie to a nie były to przez 10,100,1000 przykłady?

    --
    Sygnaturka się zgubiła....
  • iwi41 17.09.19, 10:32
    np. 37+42,7+93+46+24,18*4,63-26 , 4200/60 czy 200*5*32
  • slonko1335 17.09.19, 10:43
    Mi się wydaje, ze przykłady sa bardzo proste ale nie chodzę jednak do 5 klasy, dam mojemu piątoklasiście w domu do policzenia i napiszę Ci ile mu zajęło. Myślę, że Twój synek ma problem z pracą pod presją czasu, zaczyna się denerwować.

    --
    Sygnaturka się zgubiła....
  • slonko1335 17.09.19, 10:52
    masz tą kartkówkę? spiszesz wszystkie przykłady albo zrobisz zdjęcie?

    --
    Sygnaturka się zgubiła....
  • kysu 17.09.19, 10:51
    przesadzasz. to bardzo proste rzeczy.


    --
    --
    Hesia
    [WRO]
  • iwi41 17.09.19, 11:22
    Właśnie wiem ze proste i to mnie martwi.
  • iwi41 17.09.19, 11:16
    W tamtym roku też było to samo i właśnie nie wiem czy ucieka koncentracja albo właśnie za dużo zadań ,stres) tzn. robi wszystkie zadania ale te które robi jako ostatnie i wszystko jedno czy zaczyna od początku czy od końca( w sensie ze te ostatnie są trudniejsze)są z błędami. Czy może właśnie to wina zbyt wolnej pracy?
  • iwi41 17.09.19, 11:29
    Jakieś pomysły jak to ćwiczyć ?
  • mama_dorota 19.09.19, 14:53
    Pamiętam doskonale, jak uczyły się tabliczki mnożenia moje siostry w latach 80-90-tych. Odpytywanie tygodniami. W czasach internetu problem nie wymaga zbytniego zaangażowania rodzica. Moi 10 lat temu nauczyli się całości w kilka dni, bo im się podobało, a tamta strona i tak była mniej ciekawa.
    www.xn--tabliczkamnoenia-0rd.pl/
    --
    Spotkanie w Małżeństwie

    kazdystudent.pl
  • kysu 18.09.19, 13:17
    to braki z 4 klasy.
    łączenia w pełne dziesiątki.
    do wyćwiczenia w 2 wieczory. od wytłumaczenia po zrobienie 100 przykładów.
    z matematyką tak jest - trzeba ćwiczyć, myśleć i dobrze zrozumieć cel roboty.

    --
    --
    Hesia
    [WRO]
  • makurokurosek 17.09.19, 11:55
    "np. 37+42,7+93+46+24"

    Sposobu rozwiązywania tego typu zadań dziecko uczy się w klasie drugiej .
    Pytanie co twój syn robił przez ostatnie 4 lata skoro ma takie braki
  • makurokurosek 17.09.19, 11:52
    "U nas kartkówka z tabliczki mnożenia 10 przykładów z czego dwa ponad standard( 11 *9 ,15*4)"

    Tego typu zadania byłyby ponad standard gdyby dotyczyły drugiej klasy.
    Niestandardowe, świadczące o bardzo niskim poziomie klasy są kartkówki z tabliczki mnożenia w klasie 5, przecież tabliczka mnożenia to poziom klasy 2-3.

    "Efekt taki że moje dziecko się nie wyrabia początkowe przykłady ma dobrze a końcowe robi się mało czasu i ma błędy. W domu jak ma więcej czasu liczy bez błędnie"

    To nie jest efekt zbyt małej ilości czasu na kartkówce tylko gigantycznych braków. Najwyższy czas aby twoje dziecko opanowało tabliczkę mnożenia.
  • iwi41 17.09.19, 12:11
    Nie no akurat na tej kartkówce to miała jeden błąd właśnie 11 *9 bo przez gapiostwo czy właśnie pośpiech napisała ile to 11*10 .
    Generalni ma z matmy 4 . Tylko ,że jak patrzę na to jak pracuje w domu to stać ja na 5. Nie że narzekam bo 4 to dobra ocena ale to co teraz się uczą to podstawy i się obawiam co będzie w klasie 8 czy liceum.
  • makurokurosek 17.09.19, 12:41
    Ale to są podstawy klasy 2-3, w klasie piątej nie powinno być ani kartkówek z tabliczki mnożenia ani z dodawania pamięciowego. Skoro nauczyciel robi takie kartkówki to znaczy, że poziom klasy jest bardzo bardzo niski i duża część klasy nie ma opanowanych podstaw z edukacji wczesnoszkolnej.
  • iwi41 17.09.19, 12:51
    Tabliczka mnożenia tez mnie zdziwiła. Ale te działania pamięciowe są normalnie w podręczniku w ramach powtórzenie 4 klasy np. mnożenie i dzielenie przez liczby z zerami na końcu.
  • slonko1335 17.09.19, 13:27
    ale to jest teraz w programie klasy 5 pierwsze tematy to właśnie powtórka z mnożenia i liczenie w pamięci, mój tez takie pierdoły teraz powtarza...

    --
    Sygnaturka się zgubiła....
  • iwi41 17.09.19, 12:43
    Nie dotyczy to tylko akurat tych sprawdzianów . W pierwszym semestrze klasy 4 było mniej zadań na sprawdzianach wszelakich (w sensie ilościowym) córka jeszcze miała czas żeby wszystko sprawdzić .W drugim semestrze wzrosła ilość zadań o 10% i owszem dalej robi wszystkie zadania ale już te ostatnie są na tyle szybko robione( byle zdążyć) że się myli w obliczeniach. Stąd pytanie czy córka za wolno pracuje czy nauczyciel przesadza z ilością zadań. Klasa jakaś rewelacyjna z matematyki nie jest bo na koniec roku były jedna szóstka dwie piątki cztery czwórki.
  • makurokurosek 17.09.19, 14:00
    " Stąd pytanie czy córka za wolno pracuje czy nauczyciel przesadza z ilością zadań. Klasa jakaś rewelacyjna z matematyki nie jest bo na koniec roku były jedna szóstka dwie piątki cztery czwórki."

    Twoja córka pracuje za wolno i nie ma świetnie opanowanych podstaw, stąd więcej czasu potrzebuje na rozwiązanie zadań. Oceny są adekwatne do jej umiejętności
  • an.16 18.09.19, 14:57
    Nie wiem czego się spodziewałaś zadając takie pytanie na forum. Wiadomo było, ze dowalą tobie i twojemu dziecku, bo przecież wszystkie inne dzieci maja to w małym palcu a takie zadania zabierają im 5 minut a nie 15. Twoje jest za wolne, nierozgarnięte, nie opanowało klas 1-3 i do tego cała reszta klasy głupia. Masz czego chciałaś.
  • kysu 19.09.19, 11:03
    a co ... napisać, że jest wolne i będzie dobrze?
    nie będzie dobrze! będzie coraz gorzej a to niekomfortowa sytuacja i dla dziecka i dla rodzica.
    robi się błędne koło.
    albo uświadamiamy sobie prawdę i w trybie natychmiastowym próbujemy wdrożyć procesy naprawcze albo za chwilę budzimy się w horrorze.

    --
    --
    Hesia
    [WRO]
  • beliska 19.09.19, 13:03
    Nie pamiętam czy aby na pewno, ale chyba na stronie matzoo były ćwiczenia np. z mnożenia na czas. Jakieś rankingi itp. Córka jak uczyli się tabliczki mnożenia, lubiła tam grać-ćwiczyć. Fajna sprawa, gdy trzeba poćwiczyć liczenie pod presją czasu.
  • lucyjkama 19.09.19, 13:40
    Na 10-12 działań w obrębie tabliczki mnożenia powinno wystarczyć 3 minuty. Jeśli dziecko zna na pamięć to zdąży. Jak liczy to się nie wyrobi. Macie problem że znajomością tabliczki mnożenia a nie z czasem.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka