Dodaj do ulubionych

Frekwencja w autobusach nocnych Nxx

04.06.07, 00:31
Docieranie nocnych kursów
Krzysztof Śmietana 2007-06-03, ostatnia aktualizacja 2007-06-03 23:40
Nowe linie nocne przeszły pierwszy weekendowy chrzest bojowy. Na wydłużonych
trasach poza miasto zapełniły się np. do Legionowa, a do Zielonki woziły
głównie powietrze.
Na pętli autobusów nocnych pod Dworcem Centralnym panowało spore zamieszanie.
Dziesiątki ludzi biegały w poszukiwaniu linii, którą mają wrócić do domu. Nie
przyzwyczajeni do nowych "enek" pasażerowie wypytywali m.in. kierowców
autobusów. Ci próbowali pomagać, choć sami nie umieli zawsze odpowiedzieć,
jak się dostać do określonej dzielnicy. - Zmiany może są i dobre, ale mogłoby
być więcej informacji. W autobusach brakowało ulotek - narzekała Agata
Sumińska z Ursynowa. Zagubionym pod Centralnym pomagało 17 informatorów w
jaskrawych kamizelkach. Odpowiadali na pytania i rozdawali mapki z nowymi
trasami.

Był to też pierwszy weekend po zmianach, gdy autobusy nocne kursowały do
miejscowości podwarszawskich. - Najwięcej osób jeździło do Legionowa linią
N63, po kilkadziesiąt w autobusie. Nasi pracownicy nie widzieli za to zbyt
wielu pasażerów w autobusie do Zielonki - mówi Michał Dąbrowski z Zarządu
Transportu Miejskiego. Ocenia jednak, że frekwencja zależała od tego, czy w
miastach odbyła się kampania informacyjna.

Pasażerowie narzekali zaś, że niektóre autobusy np. na Ursynów były zbyt
krótkie i przez to zatłoczone, a inne spóźniają się. - Pracownicy działu
analiz obserwują, jak jeżdżą nocne autobusy. Czytają wnikliwie fora
internetowe. Jeśli coś źle działa, to postaramy się to poprawić - zapewnia
Dąbrowski.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Edytor zaawansowany
  • 04.06.07, 17:36
    nie ma kampanii reklamowej.
  • 05.06.07, 14:06
    kazuyoshi788 napisał:

    > nie ma kampanii reklamowej.

    To prawda teraz wszystko się reklamuje. Nie rozumiem dlaczego nie jest to
    obecne w pruszkowskich mediach ?
  • 09.06.07, 22:48
    e-pruszkow napisał:

    > kazuyoshi788 napisał:
    >
    > > nie ma kampanii reklamowej.
    >
    > To prawda teraz wszystko się reklamuje. Nie rozumiem dlaczego nie jest to
    > obecne w pruszkowskich mediach ?
    Panorama z STK się zrehabilitowała i podała informacje o nocnych.
  • 11.06.07, 21:22
    kazuyoshi788 napisał:

    > Panorama z STK się zrehabilitowała i podała informacje o nocnych.

    Tradycyjne opóznienie;)
  • 12.06.07, 02:59
    Pasażerowie pod specjalną ochroną
    autor: TOMASZ KUNERT, BOR, mz, 2007-06-11, Ostatnia aktualizacja: 2007-06-11
    W autobusach i tramwajach pojawią się prywatne patrole. Będą jeździli przez
    całą dobę w pojazdach komunikacji miejskiej. 42 ochroniarzy ma pilnować, by
    chuligani i kieszonkowcy nie nękali podróżnych.

    Ochronę pasażerów i pojazdów komunikacji szef Zarządu Transportu Miejskiego
    zapowiadał już kilka miesięcy temu. Początek będzie jednak skromny – w sierpniu
    zaledwie kilkudziesięciu ochroniarzy wyjedzie w miasto. Na ich pracę
    przeznaczono dwa miliony złotych.

    Na wezwanie

    Ulicami stolicy jeździ codziennie 1500 autobusów i blisko 700 tramwajów. – Na
    razie uważamy, że to wystarczy. Pierwszą umowę ze zwycięzcą przetargu chcemy
    zawrzeć na czas określony do końca roku. W tym czasie ustalimy, jak sprawdzi
    się ochrona, jakie będą odczucia pasażerów i jak się nam będzie układała
    współpraca z wynajętą firmą – mówi Michał Powałka, rzecznik Zarządu Transportu
    Miejskiego. Przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu dwuosobowe patrole
    piesze i zmotoryzowane mają dbać o bezpieczeństwo pasażerów i pracowników
    komunikacji miejskiej, zapobiegać niszczeniu pojazdów i urządzeń, pilnować
    przystanków, aby nie były oklejane nielegalnymi plakatami. Patrole piesze mają
    poruszać się tramwajami i autobusami, zmotoryzowani będą jeździli trasami
    komunikacji.

    Siedem rejonów

    ZTM podzielił miasto na siedem rejonów obejmujących po kilka dzielnic (np.
    Ochota, Ursus, Włochy), wyjątek stanowi Śródmieście, które jest samodzielnym
    obszarem. Jeśli miejskie autobusy wyjeżdżają poza Warszawę (np. niektóre
    nocne), to także na tych trasach pojawią się ochroniarze. W każdym rejonie
    pracować będą dwa patrole piesze i jeden zmotoryzowany. – Mają jeździć w
    pojazdach i interweniować w razie niebezpiecznych sytuacji – mówi Michał
    Powałka. – Będą miały łączność z dyżurnym ruchu ZTM, w razie potrzeby zostaną
    skierowane na miejsce wydarzeń. Na interwencję będą miały 10 minut w dzień i 5
    minut w nocy.
    Dlaczego do autobusów i tramwajów wsiądą ochroniarze? ZTM zapewnia, że patrole,
    szczególnie w autobusach nocnych, mają zachęcić warszawiaków do podróży
    transportem publicznym. – Z roku na rok w autobusach i tramwajach dochodzi do
    coraz mniejszej liczby przestępstw – zapewnia podinsp. Mariusz Sokołowski,
    rzecznik prasowy komendanta stołecznego policji. – Udało się m.in. zlikwidować
    problem kieszonkowców, którzy nagminnie kradli w autobusie linii 175 – dodaje.

    Problem: wandalizm

    W autobusach i tramwajach wandalizm jest poważnym problemem. – Kradzione są
    metalowe poręcze, cięte siedzenia – mówi Wojciech Szydłowski, rzecznik
    Tramwajów Warszawskich. ZTM na naprawę przystanków wydaje rocznie kilkaset
    tysięcy złotych. Nowe autobusy, są już wyposażone w kamery monitoringu. Każdy
    tramwaj ma guzik alarmowy i łączność radiową.


  • 12.06.07, 16:15
    Patrole są bardzo dobrym pomysłem. Pan Ruta ma głowę nie od parady:)))
  • 18.06.07, 16:34
    kristov_v napisał:

    > Patrole są bardzo dobrym pomysłem. Pan Ruta ma głowę nie od parady:)))

    Powinien być jeszcze monitoring we wszystkicj pojazdach

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.