Dodaj do ulubionych

_______Diagnoza sześciolatka SGS

21.11.09, 11:03
Czy któras z Was stosuje skalę gotowości szkolnej SGS. jesli tak, to
kiedy ją wykonujecie, bo w opisie jest zaznaczone, że diagnoza
wstępna w styczniu i potem końcowa w czerwcu...Moja dyrekcja każe
JUŻ NATYCHMIAST!!! Oczywiście ze skalą się nie zapoznałauncertain
Edytor zaawansowany
  • 21.11.09, 11:39
    No ok...były badania psychologiczne, mam wyniki i na ich podstawie
    mogę wręczyć rodzicom na kartce opisową diagnozę. Następnie przy
    pomocy SGS zrobiłabym resztę w styczniu i w czerwcu, jak to jest
    zawarte w instrukcji owej skali...Po to chyba sa instrukcje aby się
    do nich stosować...
  • 21.11.09, 11:52
    ...ano właśnie...
  • 21.11.09, 12:00
    Cóż my stosujemy sie do komunikatu MEN czyli I diagnoza do końca
    listopana II w kwietniu
  • 21.11.09, 11:57
    Ja korzystam ze skali dla 6 - latków a dla 5 - latków używam arkusza GE5. Diagnozę wstępną robiłam w październiku i listopadzie. Teraz piszę indywidualne programy
  • 21.11.09, 12:10
    A kiedy i w jaki sposób przekazywałas rodzicom informacje. Bo ja
    teraz napisałam w taki opisowy sposób, wskazując na mocne strony
    dziecka i na te kwestie, nad którymi nalezy pracować. Dzieci,
    które "źle rokują" zostały objete opieką poradni, poza tym piszemy
    indywidualne programy dla dzieci słabszych i zdolnych...
  • 21.11.09, 13:38
    Wszystkim rodzicom przedstawiłam na zebraniu ogólne wnioski z diagnozy, a dla każdego przygotowałam informacje o jego dziecku właśnie w postaci mocnych stron dziecka i sfer wymagających poprawy. Rodzice zapoznali się z nimi a po zebraniu niektórzy podchodzili, dopytywali.
    Ja jeszcze jestem w trakcie pisania programów ale myślę sobie, że może warto by było zapoznać z nimi rodziców... Co o tym myślicie?
  • 21.11.09, 15:11
    o kurcze... ja pierwszy raz mam 6-latki (w zerowce szkolnej) i nie wiedzialam ze
    cos takeigo musze zrobic...
    Moglybyscie mnie jakos oswiecic? Z jakiego narzedzia korzystacie w przypadku
    6-latkow??? I tak jak piszecie - 2 razy, czy wystarczy raz pod koniec roku
    skzolnego?
  • 21.11.09, 21:45
    przychylam się do prośby koleżanki , czy mozecie mnie oświecić co
    mam napisać z czego korzystac , wszelkie materiały chętnie przyimę
    to mój meil ana6@vp.pl dodam że dopiero niedawno a mianowicie od
    wrzesnia zaczełam prace w zerówce , mam tam zarówno 6 i 5 latki
  • 22.11.09, 07:52
    Dla sześciolatków stosuję:
    www.cmppp.edu.pl/files/Arkusz%20obserwacji%20SGS.pdf
    choć na warsztatach dotyczących wprowadzania nowej podstawy programowej
    dowiedziałam się, że dla sześciolatków można (a podobno bezpieczniej) stosować
    ten arkusz co dla 5 - latków

    Dla pięciolatków użyłam:
    www.cmppp.edu.pl/files/ARKUSZ%20GE-5.pdf
    Po przeprowadzeniu diagnozy należy dokonać analizy jakościowej czyli opisać
    dziecko, co potrafi, czego nie, nad czym trzeba pracować. Ja to robię w formie
    mocnych stron i sfer wymagających poprawy, zapoznaje z nimi rodziców na zebraniu
    (dla kazdego karta dotycząca jego dziecka) wszystkim rodzicom przekazuję tylko
    wnioski ogólne z czym sobie grupa radzi najlepiej, z czym są kłopoty itp.

    Dla każdego 5 i 6 latka należy napisać indywidualny program wspomagania i
    korygowania rozwoju, a jeśli jest to dziecko zdolne dla niego też program (ale o
    tym jeszcze będę mieć szczegółowo na zajęciach w poniedziałek). Sama jestem w
    trakcie ich pisania, nie ma obligatoryjnego programu jak ma to wyglądać, i to
    jest ok, bo każdy może pisać tak, aby był dla niego czytelny i funkcjonalny.

    Metodyczka mówiła tylko, co może on zawierać np. krótką charakterystykę dziecka
    (to mogą być te mocne i "słabe" strony), cele operacyjne, metody, formy, środki,
    czas realizacji i ćwiczenia doskonalące daną umiejętność. Sama nie wiem czy w
    tej formie będę pisać ale może komuś z was się przyda

    Myślę, że strona CMPPP dostarczy wielu informacji ale w razie konkretnych pytań,
    pytajcie. Tu zawsze ktoś chętnie odpowie.
  • 22.11.09, 11:34
    >ja pierwszy raz mam 6-latki (w zerowce szkolnej) i nie wiedzialam ze
    > cos takeigo musze zrobic...Moglybyscie mnie jakos oswiecic? Z
    >jakiego narzedzia korzystacie w przypadku 6-latkow??? I tak jak
    >piszecie - 2 razy, czy wystarczy raz pod koniec roku skzolnego?

    Od września 2009 obowiązuje nas nowa podstawa programowa wychowania
    przedszkolnego. Dotyczy ona także dzieci 6-letnich, które nie poszły
    do I klasy. Pracujemy zgodnie z nowymi programami wychowania
    przedszkolnego napisanymi wg. nowej podstawy programowej i
    zatwierdzonymi do użytku w placówce przez dyrektora placówki (a nie
    dopuszczonymi do uzytku, jak dawniej, przez MEN).

    Zgodnie z rozporządzeniem, program wychowania przedszkolnego, aby
    być dopuszczonym do użytku, MUSI zawierać narzędzie diagnostyczne
    sprawdzające stan gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole.

    Więc diagnozujemy dzieci narzędziem, które zawiera program
    dopuszczony do użytku w danej placówce (np. wszystkie programy
    przygotowane przez wydawnictwa mają swoje narzędzia).

    To może być skala SGS albo GE-5, jeżeli takie własnie narzędzie
    zawiera program wychowania przedszkolnego, który dyrektor dopuścił
    do użytku w placówce.

  • 22.11.09, 11:39
    >w opisie jest zaznaczone, że diagnoza
    > wstępna w styczniu i potem końcowa w czerwcu...

    Tak było w zeszłym roku, bo bardzo późno nam tę skalę zaproponowano
    (szkolenia przedszkoli publicznych trwały chyba do grudnia,
    niepubliczne w Warszawie szkolono jeszcze w lutym), więc nie mogli
    zaproponować wstępnej diagnozy w październiku, bo nie znałyśmy
    jeszcze wtedy tego narzędzia.
  • 22.11.09, 12:28
    dziekuje za wytlumaczenie smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.