• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

_______Diagnoza sześciolatka SGS

  • 21.11.09, 11:03
    Czy któras z Was stosuje skalę gotowości szkolnej SGS. jesli tak, to
    kiedy ją wykonujecie, bo w opisie jest zaznaczone, że diagnoza
    wstępna w styczniu i potem końcowa w czerwcu...Moja dyrekcja każe
    JUŻ NATYCHMIAST!!! Oczywiście ze skalą się nie zapoznałauncertain
    Edytor zaawansowany
    • 21.11.09, 11:28
      Ja korzystam z innych arkuszy, lecz dyrekcja nie każe tylko ma rację:
      www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=894%3Akogo-obejmuje-diagnoza-
      przedszkolna&catid=29%3Apozostae-wydarzenia-edukacyjne&Itemid=53
      • 21.11.09, 11:39
        No ok...były badania psychologiczne, mam wyniki i na ich podstawie
        mogę wręczyć rodzicom na kartce opisową diagnozę. Następnie przy
        pomocy SGS zrobiłabym resztę w styczniu i w czerwcu, jak to jest
        zawarte w instrukcji owej skali...Po to chyba sa instrukcje aby się
        do nich stosować...
        • 21.11.09, 11:49
          MOże to coś wyjaśni
          www.cmppp.edu.pl/node/32597
          • 21.11.09, 11:52
            ...ano właśnie...
            • 21.11.09, 12:00
              Cóż my stosujemy sie do komunikatu MEN czyli I diagnoza do końca
              listopana II w kwietniu
          • 21.11.09, 11:57
            Ja korzystam ze skali dla 6 - latków a dla 5 - latków używam arkusza GE5. Diagnozę wstępną robiłam w październiku i listopadzie. Teraz piszę indywidualne programy
            • 21.11.09, 12:10
              A kiedy i w jaki sposób przekazywałas rodzicom informacje. Bo ja
              teraz napisałam w taki opisowy sposób, wskazując na mocne strony
              dziecka i na te kwestie, nad którymi nalezy pracować. Dzieci,
              które "źle rokują" zostały objete opieką poradni, poza tym piszemy
              indywidualne programy dla dzieci słabszych i zdolnych...
              • 21.11.09, 13:38
                Wszystkim rodzicom przedstawiłam na zebraniu ogólne wnioski z diagnozy, a dla każdego przygotowałam informacje o jego dziecku właśnie w postaci mocnych stron dziecka i sfer wymagających poprawy. Rodzice zapoznali się z nimi a po zebraniu niektórzy podchodzili, dopytywali.
                Ja jeszcze jestem w trakcie pisania programów ale myślę sobie, że może warto by było zapoznać z nimi rodziców... Co o tym myślicie?
                • 21.11.09, 15:11
                  o kurcze... ja pierwszy raz mam 6-latki (w zerowce szkolnej) i nie wiedzialam ze
                  cos takeigo musze zrobic...
                  Moglybyscie mnie jakos oswiecic? Z jakiego narzedzia korzystacie w przypadku
                  6-latkow??? I tak jak piszecie - 2 razy, czy wystarczy raz pod koniec roku
                  skzolnego?
                  • 21.11.09, 21:45
                    przychylam się do prośby koleżanki , czy mozecie mnie oświecić co
                    mam napisać z czego korzystac , wszelkie materiały chętnie przyimę
                    to mój meil ana6@vp.pl dodam że dopiero niedawno a mianowicie od
                    wrzesnia zaczełam prace w zerówce , mam tam zarówno 6 i 5 latki
                    • 21.11.09, 21:53
                      Zajrzyj na stronkę która podawała bece3
                      www.cmppp.edu.pl/node/32585
                      • 22.11.09, 07:52
                        Dla sześciolatków stosuję:
                        www.cmppp.edu.pl/files/Arkusz%20obserwacji%20SGS.pdf
                        choć na warsztatach dotyczących wprowadzania nowej podstawy programowej
                        dowiedziałam się, że dla sześciolatków można (a podobno bezpieczniej) stosować
                        ten arkusz co dla 5 - latków

                        Dla pięciolatków użyłam:
                        www.cmppp.edu.pl/files/ARKUSZ%20GE-5.pdf
                        Po przeprowadzeniu diagnozy należy dokonać analizy jakościowej czyli opisać
                        dziecko, co potrafi, czego nie, nad czym trzeba pracować. Ja to robię w formie
                        mocnych stron i sfer wymagających poprawy, zapoznaje z nimi rodziców na zebraniu
                        (dla kazdego karta dotycząca jego dziecka) wszystkim rodzicom przekazuję tylko
                        wnioski ogólne z czym sobie grupa radzi najlepiej, z czym są kłopoty itp.

                        Dla każdego 5 i 6 latka należy napisać indywidualny program wspomagania i
                        korygowania rozwoju, a jeśli jest to dziecko zdolne dla niego też program (ale o
                        tym jeszcze będę mieć szczegółowo na zajęciach w poniedziałek). Sama jestem w
                        trakcie ich pisania, nie ma obligatoryjnego programu jak ma to wyglądać, i to
                        jest ok, bo każdy może pisać tak, aby był dla niego czytelny i funkcjonalny.

                        Metodyczka mówiła tylko, co może on zawierać np. krótką charakterystykę dziecka
                        (to mogą być te mocne i "słabe" strony), cele operacyjne, metody, formy, środki,
                        czas realizacji i ćwiczenia doskonalące daną umiejętność. Sama nie wiem czy w
                        tej formie będę pisać ale może komuś z was się przyda

                        Myślę, że strona CMPPP dostarczy wielu informacji ale w razie konkretnych pytań,
                        pytajcie. Tu zawsze ktoś chętnie odpowie.
                  • 22.11.09, 11:34
                    >ja pierwszy raz mam 6-latki (w zerowce szkolnej) i nie wiedzialam ze
                    > cos takeigo musze zrobic...Moglybyscie mnie jakos oswiecic? Z
                    >jakiego narzedzia korzystacie w przypadku 6-latkow??? I tak jak
                    >piszecie - 2 razy, czy wystarczy raz pod koniec roku skzolnego?

                    Od września 2009 obowiązuje nas nowa podstawa programowa wychowania
                    przedszkolnego. Dotyczy ona także dzieci 6-letnich, które nie poszły
                    do I klasy. Pracujemy zgodnie z nowymi programami wychowania
                    przedszkolnego napisanymi wg. nowej podstawy programowej i
                    zatwierdzonymi do użytku w placówce przez dyrektora placówki (a nie
                    dopuszczonymi do uzytku, jak dawniej, przez MEN).

                    Zgodnie z rozporządzeniem, program wychowania przedszkolnego, aby
                    być dopuszczonym do użytku, MUSI zawierać narzędzie diagnostyczne
                    sprawdzające stan gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole.

                    Więc diagnozujemy dzieci narzędziem, które zawiera program
                    dopuszczony do użytku w danej placówce (np. wszystkie programy
                    przygotowane przez wydawnictwa mają swoje narzędzia).

                    To może być skala SGS albo GE-5, jeżeli takie własnie narzędzie
                    zawiera program wychowania przedszkolnego, który dyrektor dopuścił
                    do użytku w placówce.

    • 22.11.09, 11:39
      >w opisie jest zaznaczone, że diagnoza
      > wstępna w styczniu i potem końcowa w czerwcu...

      Tak było w zeszłym roku, bo bardzo późno nam tę skalę zaproponowano
      (szkolenia przedszkoli publicznych trwały chyba do grudnia,
      niepubliczne w Warszawie szkolono jeszcze w lutym), więc nie mogli
      zaproponować wstępnej diagnozy w październiku, bo nie znałyśmy
      jeszcze wtedy tego narzędzia.
      • 22.11.09, 12:28
        dziekuje za wytlumaczenie smile
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.