zabawy integracyjne Dodaj do ulubionych


Opracowanie: Jolanta Bot z Lublina

Zabawy w kręgu

1. "Ja jestem ja" - utrwalanie imion.

Dzieci maszerują po kręgu. Na sygnał nauczyciela każde dziecko (po kolei),
wypowiada swoje imię, mówiąc :

"ja" (tupnięcie prawą nogą),
"jestem" (tupnięcie lewą nogą),
"Zosia" (podskok na obu nogach).

2. Zabawa "Maskotka".

Dzieci siedzą w kręgu, nauczycielka przedstawia maskotkę mówiąc: "To jest miś
Kubuś,
a ja jestem...". Każde z dzieci po kolei przedstawia się w ten spos

3. Miejsce obok mnie jest puste zapraszam tu...

Dzieci siedzą w kole, ciasno obok siebie. Tylko w jednym miejscu krąg jest
przerwany. Dziecko, które ma wolne miejsce obok siebie zaczyna zabawę mówiąc:
Zapraszam tu...( wymienia imię zaproszonego dziecka). Osoba zaproszona siada
obok osoby zapraszającej. Następnie zaprasza dziecko, które teraz ma wolne
miejsce obok siebie.

4. "Kłębek przyjaźni" - zabawa integracyjna.

Dzieci siedzą na dywanie w siadzie skrzyżnym. N-lka mówi swoje imię i rzuca
kłębek
w kierunku wybranej pary. Poleca dziecku owinąć nić wokół wskazującego palca,
zwracać uwagę na to, by nie spadła. Dziecko wymawia swoje imię i rzuca kłębek
do następnego dziecka.

5. Zabawa - "Powitanie".

"Witam wszystkich, którzy mają czerwone bluzeczki,
Witam wszystkich, którzy mają krótkie spodenki,
Witam wszystkich, którzy mają krótki rękawek,
Witam wszystkich, którzy chcą się dobrze bawić.

6. "Uśmiech" - zabawa integracyjna.

Wysyłam do Was powitalny promyk uśmiechu,
Który powróci do mnie w pośpiechu.
N - lka i dzieci siedzą w kręgu na dywanie. N - lka dotyka ramienia dziecka
patrzy im w oczy, uśmiecha się. Kolejno wszyscy przekazują uśmiech bez słów.


Zabawy w parach

1. "Podłoga się klei" - zabawa odprężająca.

Dzieci dobierają się dwójkami. Jedno z nich kładzie się na podłodze i mocno
do niej przylega, napinając wszystkie mięśnie. Drugie próbuje oderwać je od
podłogi. Po chwili następuje zamiana.

2.Ruchoma Tęcza.

Dzieci siedzą na krzesełkach, pary naprzeciwko siebie. Nauczycielka wywołuje
różne kolory, lub podnosi krążek w danym kolorze dzieci, które mają przypięty
kotylion w wymienionym kolorze, zamieniają się miejscami, parami. Na hasło
TĘCZA wszystkie dzieci zamieniają się miejscami.

3. Idący cień.

Dzieci ustawione parami. Jedno dziecko idzie do przodu, a drugie jest jego
cieniem (cień podąża za nim i naśladuje jego ruchy). Na sygnał nauczycielki
dzieci zamieniają się rolami (cień staje się przewodnikiem).


Zabawy z chustą animacyjną

1. Kogo brakuje?

Dzieci stoją w kręgu z zamkniętymi oczami, trzymając chustę na wysokości
pasa. Nauczyciel wybiera osobę lub osoby, które wchodzą pod chustę. Następnie
wszyscy otwierają oczy
i zgadują, kto jest pod chustą.

2. Dzielne dzieciaki.

Dzieci leżą na chuście, nogami zwróconymi do środka i wykonują polecania
nauczycielki:
Turlamy się.
Trzymamy się za ręce i podnosimy je do góry.
Siadamy na chuście jedno za drugim i rysujemy lub głaszczemy kolegę po
plecach.
Trzymamy się za ręce, leżymy na chuście i podnosimy nogi do góry, opierając
swoje stopy o stopy kolegi, następnie opuszczamy.

3. Kolorowe przedmioty.

Nauczycielka kładzie na chuście przedmioty w różnych kolorach. Zadaniem
dzieci jest posegregowanie ich według kolorów na polach chusty. Następnie
dzieci liczą w indywidualnym zakresie przedmioty tego samego koloru lub
wyszukują tych kolorów w swoim ubraniu.

4. Meksykańska fala.

Dzieci trzymają chustę. Zadaniem grupy jest takie manewrowanie chustą (
rytmiczne podnoszenie i opuszczanie jej lub wstawanie po kolei i przysiadanie
w celu uzyskania fali tzw. meksykańskiej.


Zabawy przy muzyce

1. Jak tu pięknie!

Odpoczynek, relaks przy muzyce - oglądanie otoczenia przez kolorowe papierki
po cukierkach.

2. Dwie krainy muzyczne - Strusia Pędziwiatra i Żółwia Powolnego.

Stwarzamy Dwie krainy muzyczne - Strusia Pędziwiatra i ŻółwiaPowolnego. Salę
dzielimy, np. skakanką, na dwie części. Dzieci, słuchając muzyki wolnej i
szybkiej, przenoszą się
do właściwej krainy i tam poruszają się w rytm muzyki.

3. Muzyczna chusta.

Dzieci trzymają rozciągnięta chustę. Grupa porusza się w rytm melodii,
falując nią. Nauczyciel przygotowuje różne fragmenty muzyczne.

Przeczytaj całą dyskusję
  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.