• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

zabawy integracyjne Dodaj do ulubionych

  • 14.05.07, 20:39
    Opracowanie: Jolanta Bot z Lublina

    Zabawy w kręgu

    1. "Ja jestem ja" - utrwalanie imion.

    Dzieci maszerują po kręgu. Na sygnał nauczyciela każde dziecko (po kolei),
    wypowiada swoje imię, mówiąc :

    "ja" (tupnięcie prawą nogą),
    "jestem" (tupnięcie lewą nogą),
    "Zosia" (podskok na obu nogach).

    2. Zabawa "Maskotka".

    Dzieci siedzą w kręgu, nauczycielka przedstawia maskotkę mówiąc: "To jest miś
    Kubuś,
    a ja jestem...". Każde z dzieci po kolei przedstawia się w ten spos

    3. Miejsce obok mnie jest puste zapraszam tu...

    Dzieci siedzą w kole, ciasno obok siebie. Tylko w jednym miejscu krąg jest
    przerwany. Dziecko, które ma wolne miejsce obok siebie zaczyna zabawę mówiąc:
    Zapraszam tu...( wymienia imię zaproszonego dziecka). Osoba zaproszona siada
    obok osoby zapraszającej. Następnie zaprasza dziecko, które teraz ma wolne
    miejsce obok siebie.

    4. "Kłębek przyjaźni" - zabawa integracyjna.

    Dzieci siedzą na dywanie w siadzie skrzyżnym. N-lka mówi swoje imię i rzuca
    kłębek
    w kierunku wybranej pary. Poleca dziecku owinąć nić wokół wskazującego palca,
    zwracać uwagę na to, by nie spadła. Dziecko wymawia swoje imię i rzuca kłębek
    do następnego dziecka.

    5. Zabawa - "Powitanie".

    "Witam wszystkich, którzy mają czerwone bluzeczki,
    Witam wszystkich, którzy mają krótkie spodenki,
    Witam wszystkich, którzy mają krótki rękawek,
    Witam wszystkich, którzy chcą się dobrze bawić.

    6. "Uśmiech" - zabawa integracyjna.

    Wysyłam do Was powitalny promyk uśmiechu,
    Który powróci do mnie w pośpiechu.
    N - lka i dzieci siedzą w kręgu na dywanie. N - lka dotyka ramienia dziecka
    patrzy im w oczy, uśmiecha się. Kolejno wszyscy przekazują uśmiech bez słów.


    Zabawy w parach

    1. "Podłoga się klei" - zabawa odprężająca.

    Dzieci dobierają się dwójkami. Jedno z nich kładzie się na podłodze i mocno
    do niej przylega, napinając wszystkie mięśnie. Drugie próbuje oderwać je od
    podłogi. Po chwili następuje zamiana.

    2.Ruchoma Tęcza.

    Dzieci siedzą na krzesełkach, pary naprzeciwko siebie. Nauczycielka wywołuje
    różne kolory, lub podnosi krążek w danym kolorze dzieci, które mają przypięty
    kotylion w wymienionym kolorze, zamieniają się miejscami, parami. Na hasło
    TĘCZA wszystkie dzieci zamieniają się miejscami.

    3. Idący cień.

    Dzieci ustawione parami. Jedno dziecko idzie do przodu, a drugie jest jego
    cieniem (cień podąża za nim i naśladuje jego ruchy). Na sygnał nauczycielki
    dzieci zamieniają się rolami (cień staje się przewodnikiem).


    Zabawy z chustą animacyjną

    1. Kogo brakuje?

    Dzieci stoją w kręgu z zamkniętymi oczami, trzymając chustę na wysokości
    pasa. Nauczyciel wybiera osobę lub osoby, które wchodzą pod chustę. Następnie
    wszyscy otwierają oczy
    i zgadują, kto jest pod chustą.

    2. Dzielne dzieciaki.

    Dzieci leżą na chuście, nogami zwróconymi do środka i wykonują polecania
    nauczycielki:
    Turlamy się.
    Trzymamy się za ręce i podnosimy je do góry.
    Siadamy na chuście jedno za drugim i rysujemy lub głaszczemy kolegę po
    plecach.
    Trzymamy się za ręce, leżymy na chuście i podnosimy nogi do góry, opierając
    swoje stopy o stopy kolegi, następnie opuszczamy.

    3. Kolorowe przedmioty.

    Nauczycielka kładzie na chuście przedmioty w różnych kolorach. Zadaniem
    dzieci jest posegregowanie ich według kolorów na polach chusty. Następnie
    dzieci liczą w indywidualnym zakresie przedmioty tego samego koloru lub
    wyszukują tych kolorów w swoim ubraniu.

    4. Meksykańska fala.

    Dzieci trzymają chustę. Zadaniem grupy jest takie manewrowanie chustą (
    rytmiczne podnoszenie i opuszczanie jej lub wstawanie po kolei i przysiadanie
    w celu uzyskania fali tzw. meksykańskiej.


    Zabawy przy muzyce

    1. Jak tu pięknie!

    Odpoczynek, relaks przy muzyce - oglądanie otoczenia przez kolorowe papierki
    po cukierkach.

    2. Dwie krainy muzyczne - Strusia Pędziwiatra i Żółwia Powolnego.

    Stwarzamy Dwie krainy muzyczne - Strusia Pędziwiatra i ŻółwiaPowolnego. Salę
    dzielimy, np. skakanką, na dwie części. Dzieci, słuchając muzyki wolnej i
    szybkiej, przenoszą się
    do właściwej krainy i tam poruszają się w rytm muzyki.

    3. Muzyczna chusta.

    Dzieci trzymają rozciągnięta chustę. Grupa porusza się w rytm melodii,
    falując nią. Nauczyciel przygotowuje różne fragmenty muzyczne.

    Zaawansowany formularz
    • 14.05.07, 20:50
      TOCZĄCA PIŁKA

      Dzieci rozpoczynają zabawę od wiersza:

      Stoimy ramię przy ramieniu,
      Możemy być wielcy w oka mgnieniu, (podnoszą ręce i trzymają się za nie)
      Możemy być też mali, (ręce w dół)
      Ale nigdy nie będziemy sami ( zwracają się do sąsiada i ściskają jego dłoń).

      Uczestnicy siadają w kole. Prowadząca zabawę toczy piłkę do dziecka
      siedzącej naprzeciwko niej. Dziecko łapie piłkę obiema rękami i czeka , co
      nastąpi dalej. Wszyscy wypowiadają imię osoby, która otrzymała piłkę
      i dodają coś jeszcze ważnego np.

      „Janek należy do naszej grupy” lub ” Zosia jest z grupy…..”

      Następnie to dziecko potoczy piłkę w stronę innego uczestnika zabawy.
      Zabawa trwa dotąd, aż każde z uczestników dostanie piłkę i wypowie jego
      imię.
      GORĄCY KARTOFELEK

      Uczestnicy siedzą na podłodze w kole. Podają sobie z rąk do rąk na
      niby „gorącego kartofelka.” Natomiast w środku koła siedzi uczestnik –
      „stoper”, który co jakiś czas woła STOP ! Jak tylko dziecko
      otrzyma „ziemniaka” i usłyszy STOP wypuszcza go z rąk. Sąsiedzi uczestnika
      zabawy trzymającego gorący kartofelek w ramach pocieszenia kołyszą go
      delikatnie w przód i w tył,aż wypowie DALEJ . Ziemniak wędruje znów od dziecka
      do dziecka, dopóki „ stoper” nie zawoła „ Stop”.


      ZIEMIA I KSIĘŻYC

      Uczestnicy zabawy ustawiają się tworząc koło. Łapią mocno obrus obiema rękami
      na wysokości bioder. Na obrusie położona jest wielka piłka –Ziemia,
      którą powoli obracamy. Następnie dochodzi Księżyc – to mała piłka.
      obie piłki obracają się na obrusie.

      WĘDRUJĄCA CHUSTKA

      Uczestnicy siedzą w wielkim kole na podłodze. Osoba rozpoczynająca zabawę
      przerzuca chustkę łukiem z jednej ręki do drugiej. Drugą ręką przerzuca chustkę
      dalej, do sąsiada. Chusta wędruje po całym kole.

      REKIN

      Siedzimy, trzymając chustę za krawędzie, unosząc ją na wysokość barków tak, by
      nie widzieć co dzieję się pod spodem. Wchodzi tam wybrana osoba, która zmienia
      się teraz w rekina. Wybieramy także kilku ratowników, których zadaniem będzie
      ochrona trzymających chustę. Rekin natomiast stara się wciągnąć pod
      powierzchnię jak najwięcej osób, które po tym "pożarciu" zamieniają się także w
      rekiny. W chwili, gdy rekin łapie ofiarę, ta krzyczy, wołając ratownika. Zabawa
      kończy się, gdy wszyscy staną się rekinami.

      Przy tej zabawie należy bardzo dokładnie podać zasady
      działania "rekina", "ratownika" i trzymających chustę. Rekin nigdy nie
      ciągnie "na siłę" - po wyczuciu oporu zostawia "ofiarę"; ratownik łapie ofiarę
      za ręce lub pod pachy; ofiara nie może trzymać się kurczowo chusty, tylko
      puszcza ją szybko, by nie zaplątać się w nią. Zabawa jest tym lepsza, im
      gładsza powierzchnia.



    • 14.05.07, 21:18
      opracowała: Mariola Mańka

      Okręt

      PRZEBIEG:uczestnicy stoją na środku sali zwróceni w jednym kierunku.prowadzący
      podaje różne komendy, np.- lewa burta – wszyscy biegną na lewą stronę sali,-
      prawa burta – wszyscy biegną na prawą stronę,- rufa – wszyscy biegną do tyłu
      sali,- dziób – wtedy wszyscy biegną do przodu- pokład – wszystkie osoby stoją w
      miejscu, nikt nie może się ruszyćPo każdej komendzie odpada jedna osoba, która
      najpóźniej ją wykonała lub pomyliłasię. Zabawa powinna być prowadzona w dużym
      tempie, żywo

      Atomy, atomy łączcie się

      PRZEBIEG: uczestnicy poruszają się swobodnie po sali (może być przy
      muzyce).Prowadzący podaje liczbę(np. 3) i uczestnicy jak najszybciej łączą się
      w trzyosobowe grupy.Zabawę można prowadzić w różnym tempie.

      Burza w lesie

      Przebieg: uczestnicy siadają w kręgu na krzesłach. Prowadzący siada w
      środku.Kolejno każdemu uczestnikowi przydziela nazwę zwierzątka mieszkającego w
      lesie, np.„wilk”, „lis”, „sarna”, „zając”, aż wszyscy dostaną nazwę. Zabawa
      podobna jest do „ sałatkiowocowej”, zmieniają się tylko komendy, np. wilki
      odwiedzają wilki (tzn. osoby „wilki”muszą zamienić się miejscami), „lisy”
      odwiedzają „sarny” (tzn. „lisy” i „sarny” zmieniająswoje miejsca).Osoba, której
      nie udało znaleźć miejsca, prowadzi grę dalej.Kto pierwszy Przebieg: uczestnicy
      stoją w kręgu jeden obok drugiego. Prowadzący chodzi zaplecami, w pewnej chwili
      dotyka jednocześnie dwojga uczestników stojących obok siebie.Dotknięci biegną
      jednocześnie na zewnątrz kręgu w przeciwnych kierunkach i starają się
      jaknajszybciej powrócić na swoje miejsca. Prowadzący zajmuje miejsce tego, kto
      się spóźnił,natomiast spóźnialski przejmuje rolę prowadzącego.

      Ludzie do ludzi

      Przebieg: uczestnicy dobierają się parami, prowadzący podaje komendy np. palec
      dopalca, nos do nosa, kolano do kolana, ucho do ucha, palec do czoła itp.
      Wszyscy wykonują tepolecenia. Na hasło LUDZIE DO LUDZI należy szybko znaleźć
      inną parę. Kto został bezpary – prowadzi grę dalej, podając komendy.

      Parząca chusteczka

      Przebieg: uczestnicy siedzą w kręgu. Jedna osoba wchodzi do środka. Zadaniem
      jejjest przechwycić chusteczkę przekazywaną przez osoby siedzące w kręgu.
      Chusteczkęuczestnicy zdejmują z kolan najbliższego lub dalszego sąsiada i kładą
      na swoje. Osoba ześrodka może przechwycić chusteczkę tylko wtedy, gdy ktoś
      trzyma ją w ręce. Osoba , którejzabrano chusteczkę, zamienia się miejscami z
      osobą ze środka kręgu i gra toczy się dalej.

      Trzymaj – puść

      Przebieg: uczestnicy trzymają jedną ręką rozciągniętą chustkę. prowadzący
      chodzi zaplecami uczestników i klepnięciem w ramię wskazuje osobę, wydając jej
      polecenie: trzymajlub puść. Polecenie należy wykonać odwrotnie. Kto się zagapi
      lub pomyli, przejmujeprowadzenie zabawy
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.