• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Zabawy ruchowe ze śpiewem Dodaj do ulubionych

  • 03.06.07, 10:12
    KÓŁKO GRANIASTE

    Kółko graniaste, czworokanciaste
    Kółko nam się połamało,
    Cztery grosze kosztowało,
    A my wszyscy BĘC!


    1. Dzieci tworzę kółko i chwytają się za ręce.
    2. Śpiewają piosenkę i idą w koło.
    3. Na słowo BĘC przewracają się.
    Zaawansowany formularz
    • 03.06.07, 10:13
      PALUSZEK

      Tu paluszek, tu paluszek,
      Kolorowy mam fartuszek.
      Tutaj rączka, a tu druga,
      A tu oczko do mnie mruga.
      Tu jest buźka, tu ząbeczki,
      Tu wpadają cukiereczki.
      Tu jest nóżka i tu nóżka,
      Chodź zatańczyć jak kaczuszka.


      1. Dzieci stoją w kole lub półkolu i ilustrują ruchem słowa piosenki.
      2. Pokazują wskazujący palec prawej, a potem lewej reki.
      3. Obiema rękami chwytają fartuszek i kołyszą się.
      4. Wyciągają do przodu prawą i lewą rękę.
      5. Mrugają.
      6. Kładą dłonie na policzkach.
      7. Pokazują palcem usta.
      8. Głaszczą się po brzuchu.
      9. Wystawiają do przodu raz jedną, raz drugą nogę.
      10.Ruchem ręki zapraszają kolegę do tańca.
    • 03.06.07, 10:14
      MAŁO NAS

      Mało nas, mało nas do pieczenia chleba.
      Jeszcze nam, jeszcze nam ciebie tu potrzeba.

      1. Dzieci śpiewają piosenkę, idąc w kole.
      2. W środku znajduje się jedna osoba.
      3. Na słowa: ciebie tu potrzeba: zaprasza do wnętrza jedno dziecko.
      4. Ono wprowadza następne.
      5. Piosenkę powtarzamy wiele razy, aż wszystkie dzieci ponownie utworzą
      jedno koło.
    • 03.06.07, 10:15
      JULIJANKA

      Moja Julianko, klęknij na kolanko,
      Podeprzyj se boczki,
      Chwyć się za warkoczyki.
      Umyj się, uczesz się
      I wybieraj, kogo chcesz.

      1.Dzieci, idąc wkoło: Julianki:, śpiewają piosenkę.
      2.Julianka: ilustruje ruchem słowa piosenki:
      •Klęka
      •Kładzie ręce na biodrach
      •Łapie się za włosy
      •Udaje mycie i czesanie
      3.Na koniec wybiera następne dziecko, które wchodzi do środka koła i
      zabawa rozpoczyna się od nowa.
    • 03.06.07, 10:15
      TAŃCOWAŁY DWA MiCHAŁY

      1.Tańcowały dwa Michały,
      Tra ra ra, ra, ra.
      Jeden duży, drugi mały,
      Tra ra ra, ra.
      2.Jak ten duży zaczął krążyć,
      Tra ra ra, ra, ra.
      To ten mały nie mógł zdążyć,
      Tra ra ra, ra.
      3.Tańcowały dwa Michały,
      Tra ra ra, ra, ra.
      Jeden duży, drugi mały,
      Tra ra ra, ra.
      4.Tak tańcują dookoła,
      Tra ra ra, ra, ra.
      Aż im pot się leje z czoła,
      Tra ra ra, ra


      1.Dzieci, dobrane parami, trzymają się za ręce.
      2.Jedno z dzieci gra rolę dużego Michała, drugie małego Michała.
      3.Pierwsza zwrotka – tańczą w kółeczku.
      4.Druga zwrotka – mały Michał obraca się dookoła siebie, duży biega wokół niego.
      5.Trzecia zwrotka – tańczą w kółeczku.
      6.Czwarta zwrotka – duży Michał obraca się wokół własnej osi, mały biega
      dookoła.
    • 03.06.07, 10:16
      MAM CHUSTECZKĘ

      1.Mam chusteczkę haftowaną, co ma cztery rogi.
      Kogo kocham, kogo lubię, rzucę mu pod nogi.

      2.Tej nie kocham, tej nie lubię, tej nie pocałuję.
      A chusteczkę haftowaną tobie podaruję.


      1.Dzieci ustawione w kole trzymają się za ręce.
      2.Do środka wchodzi dziecko z chusteczką.
      3.Pierwsza zwrotka – wszyscy śpiewają piosenkę idąc w kole
      4.Druga zwrotka – dziecko z chusteczką wskazuje różne osoby
      5.Na koniec kładzie chustkę przed wybranym dzieckiem
      6.Wybraniec bierze chustkę i wchodzi do środka koła
      7.Zabawa powtarza się
    • 03.06.07, 10:17
      SIEDMIOKROCZEK

      1.Siedem kroków najpierw w przód,
      Potem siedem kroków wstecz,
      Tralala, tralala,
      I już każdy taniec zna,
      Tralala, tralala,
      I już każdy taniec zna.

      2.Do kolegi odwróć się,
      Podaj rękę, albo dwie,
      Hejże ha, hejże ha,
      I już tańczysz tak jak ja.
      Hejże ha, hejże ha,
      I już tańczysz tak jak ja.

      3.Potem ręce weź pod bok,
      Podskocz siedem razy, hop!
      Hop, hop, hop, hop, hop, hop,
      Jaki łatwy ten podskok,
      Hop, hop, hop, hop, hop, hop,
      Jaki łatwy ten podskok,

      4.W kole stańmy wszyscy wraz
      I zatańczmy jeszcze raz,
      Tralala, tralala,
      I zabawa dalej trwa.
      Tralala, tralala,
      I zabawa dalej trwa.



      1.Dzieci ustawione w kole ilustrują treść piosenki
      2.Pierwsza zwrotka:
      •Siedem kroków w przód
      •Siedem kroków w tył
      •Na słowa tralala… - przeskakuję z nogi na nogę
      •Na słowa i już każdy… - obracają się dookoła własnej osi
      •Na koniec trzy razy przytupują
      3.Druga zwrotka:
      •Tworzą pary
      •Podają sobie prawe, następnie lewe ręce
      •Obracają się w parach
      •Na koniec trzy razy przytupują
      4.Trzecie zwrotka:
      •Kładą ręce na biodrach
      •Skaczą obunóż
      •Na słowa: Jaki łatwy… - klaszczą

      5.Czwarta zwrotka:
      •Dzieci łapią się za ręce i idą w kole
      •Na słowa: tralala… - obracają się dookoła siebie
      •Na koniec trzy razy przytupują
    • 05.06.07, 18:30
      KÓŁKO GRANIASTE

      Kółko graniaste, czworokanciaste
      Kółko nam się połamało,
      Cztery grosze kosztowało,
      A my wszyscy BĘC!


      1.Dzieci tworzę kółko i chwytają się za ręce.
      2.Śpiewają piosenkę i idą w koło.
      3.Na słowo BĘC przewracają się.
    • 05.06.07, 18:31
      Baloniku nasz malutki,
      rośnij duży, okrąglutki.
      Balon rośnie że aż strach,
      Przebrał miarę, no i trach!

      Dzieci trzymają się w kole za rączki i podchodzą wszystkie do środka koła.
      Następnie powtarzając podany wierszyk cofają się -koło rośnie. Na zakończenie
      balon -koło pęka i dzieci puszczając ręce 'upadają' na podłogę.
    • 05.06.07, 18:33
      Karuzela

      Chłopcy, dziewczęta, dalej śpieszmy się.
      Karuzela czeka, wzywa nas z daleka.
      Starsi już poszli, młodsi jeszcze nie.
      Hejże ha, hejże ha! Spieszmy się.
      (do tej pory dzieci wysuwają na zmianę nogi do przodu, dotykając podłogi
      palcami, trzymają się za ręce tworząc koło)
      Hej hopsa sa
      (wszyscy w kole podskakują, powtarzamy 2x) (Dzieci podskakując posuwają się w
      prawo, a za drugim razem w lewo).

      Jak ona szybko mknie.
      Hej dalej, dalej do zabawy.. śpieszmy się.
    • 05.06.07, 18:34
      Stary niedźwiedź mocno śpi, (przykucają)
      (cicho) stary niedźwiedź mocno śpi. (przykucają)
      My się go boimy, na palcach chodzimy ¬
      Jak się zbudzi to nas zje, (przykucają)
      Jak się zbudzi to nas zje. (przykucają)
      Pierwsza godzina niedźwiedź śpi,
      Druga godzina niedźwiedź chrapie,
      (głośno) Trzecia godzina niedźwiedź łapie!!! (rozbiegają się )

      "Niedźwiedź" goni dzieci-dziecko schwytane, czy dotknięte przez "niedźwiedzia"
      wchodzi do koła i zabawa się powtarza.
    • 05.06.07, 18:34
      Uciekaj myszko do dziury,
      Niech cię nie złapie kot Bury,
      bo jak cię nie złapie kot Bury,
      To cię obedrze ze skóry.

      Dzieci stoją w kole trzymając się za ręce, na zewnątrz koła stoi "kot", w
      środku koła jest "myszka". Dzieci w kole podnoszą ręce tworząc "bramę" lub
      opuszczające i "brama" się zamyka. Przez ten otwór wpuszczają one "kota"
      lub "myszkę", mogą też zamknąć drogę i uniemożliwić ucieczkę lub pogoń.
      Gdy "myszka" jest złapana wybieramy nowe dzieci i zabawa się powtarza. Kiedy
      dzieci dobrze grę poznają możemy mieć dwie pary dzieci jednocześnie. Dzieci
      bawiąc się w tą grę są bardzo zajęte toczącą się akcją, stąd sugerowałabym, aby
      nauczyć je słów piosenki zanim tę zabawę wprowadzimy w całości.
    • 05.06.07, 18:35
      "Chodzi lisek koło drogi"

      Zabawa w kole. Dzieci siedzą po turecku tak, żeby ich kolana stykały się. Jedno
      z dzieci chodzi na zewnątrz koła, inni mówią:

      Chodzi lisek koło drogi,
      Nie ma płaszcza, jest ubogi.
      Kogo łapką przyodzieje ¬
      Ten się nawet nie spodzieje!

      Teraz chodzący dotyka głowy jednego dziecka i zaczyna uciekać, biegnąc po
      obwodzie koła. Siedzące dziecko podrywa się i stara się "lisa" złapać. "Lis"
      biegnie do miejsca ("mieszkania") dziecka i siada w jego miejsce. Maluch staje
      się nowym lisem i zabawa toczy się dalej. Jeżeli dziecko dogoni i
      złapie "lisa" może wrócić na swoje miejsce a lis szuka kogoś innego komu zechce
      zająć dom. Zabawa toczy się dalej.

      Proszę zwrócić uwagę aby nic nie wystawało na zewnątrz koła (ręce) i aby nie
      było w pobliżu żadnych przedmiotów, o które biegnące dziecko mogłoby się rozbić.
      • 07.08.07, 16:38

        Rolnik sam w dolinie 2x
        Hejże , hejże , hejże , ha
        Rolnik sam w dolinie .
        Rolnik bierze żonę 2x
        Hejże , hejże , hejże , ha
        Rolnik bierze żonę .
        Żona bierze dziecko 2x
        Hejże , hejże , hejże , ha
        Żona bierze dziecko .
        Dziecko bierze nianię 2x
        Hejże ..........
        Dziecko bierze nianię
        Niania bierze kotka 2x
        Hejże .........
        Niania bierze kotka
        Kotek bierze myszkę 2x
        Hejże ....
        Kotek bierze myszkę .
        Myszka bierze serek 2x
        Hejże ....
        Myszka bierze serek .
        Ser zostaje w kole 2x
        Hejże ...
        Ser zostaje w kole .
        • 07.08.07, 16:41
          Ustawienie w kole:
          Tańczymy
          labado 3xTańczymy labado małego walczyka !
          Ręce były – były ?
          Nie!
          (Dzieci chwytają sie za ręce)
          Tańczymy
          labado 3xTańczymy labado małego walczyka !
          Ramiona były?
          Nie!! – nie i.t.d.
          • 07.08.07, 16:42
            Ustawienie w kole,jedno dziecko 'rozyczka" w srodku:

            Stoi różyczka
            W czerwonym wieńcu,
            My się kłaniamy
            Jako książęciu.
            Ty różyczko dobrze wiesz,
            Dobrze wiesz, dobrze wiesz,
            Kogo kochasz tego bierz,
            Tego bierz.
          • 07.08.07, 16:49
            Tu wrzucilam muzykę:
            www.wrzuta.pl/audio/5OelOUFXws/praczki_p.z_pokazywaniem_dla_maluszkow

            Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,
            jak praczki pracują pokażę ja wam:

            Tak piorą, tak piorą
            przez cały boży dzień. (bis)

            Wieszają, wieszają
            przez cały boży dzień. (bis)

            Maglują, maglują
            przez cały boży dzień. (bis)

            Prasują, prasują
            przez cały boży dzień. (bis)

            Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,
            jak praczki pracują pokażę ja wam!
            • 07.08.07, 16:55
              www.wrzuta.pl/audio/puzCRITgZH/zabawa_paluszkowa
              Ten pierwszy to dziadziuś,
              a obok babunia.
              Największy to tatuś
              a przy nim mamunia.
              A to jest dziecinka mała.
              Tralalalalalala
              A to moja rączka mała .
              Tralalalalalala .

              Ten pierwszy to dziadziuś,
              a obok babunia.
              Największy to tatuś
              a przy nim mamunia.
              A to jest dziecinka mała.
              Tralalalalalala
              A to moja nóżka mała .
              Tralalalalalala .

              Ten pierwszy to dziadziuś,
              a obok babunia.
              Największy to tatuś
              a przy nim mamunia.
              A to jest dziecinka mała.
              Tralalalalalala
              A to moja głowka mała .
              Tralalalalalala .

    • 23.02.08, 23:24
      Och – jak przyjemnie i jak wesoło
      W pingwina bawić się, się, się !
      Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa,
      Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy !
      Pingwinek mama, pingwinek tata,
      Pingwinek synek, córki trzy.
      Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa,
      Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy

      Dzieci tworzą pociąg i idą wyprostowane kołysząc się na boki, ręce wzdłuż
      tułowia dłonie odgięta.
      Na słowa się, się, się- dzieci podskakują.
      Następnie wykonują to co mówią słowa piosenki.
      po zaśpiewaniu pierwsza osoba z początku idzie na koniec, itd.

      melodia do posłuchanie na stronie
      www.przedszkolak.com/index2.php?plik=sklep2.php
    • 01.04.11, 22:47
      Karuzela, karuzela kręci się wesoło,
      Karuzela, karuzela kręsi się wokoło, [dzieci w kole, trzymają się za ręce, maszerują wokoło)
      Tygrys, lew, małpa, słoń [klaszczą rytmicznie]
      Mały piesek, duży koń. [schylają się, pokazując "małego pieska", wspinają na palce, unoszą ręce pokazując "dużego konia]

      Następnie wciskamy nogą "przycisk", który przyspiesza karuzelę (należy się mocno trzymać za ręce, aby nie pospadać z karuzeli wink i rozpoczynamy zabawę na nowo, tyle że szybciej.
      I tak kilka razy - maluchy uwielbiają!


      Bawimy się też w "Kaczka,kaczka, gęś" - na tej samej zasadzie co "Chodzi lisek koło drogi", tyle że zamiast liska jest gęś. Dotyka każdego dziecka delikatnie w głowę, mówiąc: "Kaczka, kaczka, kaczka....gęś!". I podobnie jak w "lisku" - ucieka, a wskazana "gęś" goni.
      Podpatrzyłam w jednym amerykańskim serialu, moje dzieci polubiły bardziej, niż w wersji z liskiem wink
    • 18.03.12, 08:38
      .
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.