Dodaj do ulubionych

wisy do dziennikow

08.09.08, 16:37
Czy istnieją jakieś materiały które szczegółowo określają zasady
wpisywania tematów do dzienników pracy przedszkola.
Edytor zaawansowany
  • przedszkolaczkowy_swiat 08.09.08, 17:10
    anias06 napisała:

    > Czy istnieją jakieś materiały które szczegółowo określają zasady
    > wpisywania tematów do dzienników pracy przedszkola.

    Tak,zajęcia teoretyczne i praktyczne z metodyki wychowania
    przedszkolnego oraz wskazowki metodyczek (dyskusje) na zajeciach
    zespołów samokształceniowych bowiem od jakiegos czasu są rozne
    dzienniki,w jednych wojewodztwach wpisuje sie blokowo ,w
    inych "normalnie",jeszcze w innych tylko cele operacyjne itd.
  • kalanitka 11.09.08, 08:23

    > Tak,zajęcia teoretyczne i praktyczne z metodyki wychowania
    > przedszkolnego oraz wskazowki metodyczek (dyskusje) na zajeciach
    > zespołów samokształceniowych bowiem od jakiegos czasu są rozne
    > dzienniki,w jednych wojewodztwach wpisuje sie blokowo ,w
    > inych "normalnie",jeszcze w innych tylko cele operacyjne itd.

    Masz chyba na myśli studia i przedszkola do których studenci chodzą
    pa praktyki???
    U nas nie ma kogoś takiego jak metodyczka. Każda nauczycielka
    wpisuje do dziennika jak jej pasuje: starsze często zajęcie z celami
    ogólnymi, te młodsze zajęcie z celami operacyjnymi.
    A tak przebieg całego dnia I,II i III część zajęcia, zabawy
    indywidualne i z całą grupą, pracę indywidualną itp.
    Jeśli przychodzi pani wizytator ona najczęściej stwierdza czy jest
    to dobry zapis czy nie.Raczej nie było z tym problemu.
    Nie pamiętam musiałabym to sprawdzić czy w dzienniku z tego roku
    jest "instrukcja" jak należy go wypełniać. W starym była chyba taka
    krótka informacja na temat wpisów.
    U nas dziewczyny zwłaszcza ze starszych grup miały zamiar korzystać
    z wpisów przygotowanych przez wydawnictwo książek. Lecz nie bardzo
    im się to podobało.
  • przedszkolanka_anka 11.09.08, 09:04
    kalanitka napisała:

    > U nas nie ma kogoś takiego jak metodyczka.

    Metodyczki sa w każdym miescie i na "każde zawolanie.Mozna podejsc i
    poradzic sie,po to one mają dyżuryi tą funkcję,organizują warsztaty
    i kursy,udzielają rady jesli chcesz poprowadzic jakies zajecie
    otwarte dla nauczycielek z calego miasta np.w ramach stażu i
    podwyższania stopnia awansu zawodowego..Jesli nie wiecie gdzie
    urzeduja wystarczy zapytac kolezanki,dyrektorki lub zajrzec na
    strone netową chociazy Regionalnego Ośrodka Doskonalenia
    Metodycznego.
    Wpis do dziennika jest o tyle wazby,ze jesli bedzie kontrola
    komleksowa placowki to sprawdza sie całą naszą dokumentację.Dziwi
    mnie niejednokrotnie,ze jakas osoba idzie pracowac do przedszkola
    czy szkoły i nie udaje sie po rade do opiekuna stażu lub kolezanek
    z ktorymi bedzie miala do czynienia.Jeszcze kilkanascie lat temu
    byly dosyc schematyczne reguły na wszystko.Teraz jest wieksza
    dowolnosc i swoboda w dzialaniu i najpierw nalezaloby sie
    zorientowac jakim utartym torem idzie placowka w ktorej zaczynacie
    prace,w tym wypadku wpisy do dziennika.W sumie nie dizwie sie
    tez ,ze dyrektor szkoły (jak zrozumialam) udzielil skrotowej
    instrukcji,taką wiedzę w zasadzie powinno sie wyneisc z praktyk
    studenckich lub praktyk ogolnie (jest taki punkt w ogolnym
    regulaminie praktyk:zapoznanie sie z praktyczną dokumentacją
    nauczyciela).
    Niemniej postaram sie wieczorem (po pracy) cos skrobnąc konkretnego
    co do moich "naszych" wpisow.










  • mariwu 11.09.08, 21:29
    >Wpis do dziennika jest o tyle wazby,ze jesli bedzie kontrola
    >komleksowa placowki to sprawdza sie całą naszą dokumentację.

    Podobno najbardziej dramatyczny smile wpis jaki widziała kilka lat
    temu pani wizytator nadzorująca warszawskie przedszkola niepubliczne
    wyglądał tak:
    "- zajęcie z całą grupą.
    - zabawa z całą grupą.
    - praca z Anią.
    - zabawa z całą grupą.
    - zabawa z Maćkiem".
    I tak przez cały rok smile
  • 5korka 22.08.10, 19:08
    Niestety, nie każde miasto to powiat z ośrodkiem metodycznym.
    Tysiąc gmin i miasteczek nie opłaca metodyków, n-le nie maja żadnej opieki od
    przejęcia dzieci przedszkolnych przez samorządu-czyli od 1994 roku !!!! Jedynym
    kontaktem z metodykiem jest opłacanie z własnej kieszeni kursów metodycznych
    prowadzonych przez Osrodki DN

    ............
    przedszkolanka_anka napisała:

    > kalanitka napisała:
    >
    > > U nas nie ma kogoś takiego jak metodyczka.
    >
    > Metodyczki sa w każdym miescie i na "każde zawolanie.Mozna podejsc i
    > poradzic sie,po to one mają dyżuryi tą funkcję,organizują warsztaty
    > i kursy,udzielają rady jesli chcesz poprowadzic jakies zajecie
    > otwarte dla nauczycielek z calego miasta np.w ramach stażu i
    > podwyższania stopnia awansu zawodowego..Jesli nie wiecie gdzie
    > u
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
  • adalya 10.09.08, 23:44
    mam ten sam problem. pierwszy raz uczę w zerówce, dostałam dziennik starego typu
    a w nim miejsca na każdy dzień jak pół strony zeszytu. jedyna uwaga dyrektora
    była, że wpisuje się tam zajęcia z całego dnia od schodzenia się dzieci do
    zakończenia dnia pracy. czyli co, cały konspekt? może gdzieś są dostępne jakieś
    wzory jak to powinno wygłądać? pomóżcie
  • ewusia13 11.09.08, 21:20
    U mnie pisze się przebieg całego dnia.

    Zapis z mojego dziennika w dniu dzisiejszym smile
    (dla 5-latków - 2 zajęcia)

    Zabawa rozwijająca percepcję wzrokową "Co było na obrazku?", zabawa "Jestem
    zabawką" naśladowanie ruchów zabawek i dźwięków jakie wydają
    Ćwiczenia poranne
    Integracja w czasie zabaw muzycznych, nauka piosenki "Wesołe przedszkole" metodą
    ze słuchu. Zabawa muzyczna "Droga do przedszkola", rozróżnianie dźwięków niskich
    i wysokich
    Ćwiczenia gimnastyczne na drabinkach na placu zabaw, ćwiczenia usprawniające i
    kondycyjne. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na placu zabaw
    Zabawa z wyliczanką, wymawianie tekstu w różnych pozycjach, zabawa ruchowa
    twórcza "Dotknij".

    Wpis z zeszłego tygodnia

    Rytmiczny podział imion dzieci na sylaby, wyklaskiwanie imion, szukanie rymów do
    imion swoich nowych kolegów
    Ćwiczenia poranne
    Zabawy przy piosence "Ojciec Wirgiliusz", interpretowanie tekstu gestem i
    odpowiednią intonacją głosu, ćwiczenia graficzne przy piosence (MDS)
    Kolorowanie kredkami sylwety motyla, symbolu naszej grupy. Omówienie wyglądu i
    cech charakterystycznych dla motyli
    Zabawa w przypomnienie i utrwalenie imion "Jak mam na imię?" Ćwiczenia
    ruchowo-graficzne: kreślenie w powietrzu obiema rękami określonych kształtów
  • przedszkolaczkowy_swiat 11.09.08, 21:43
    ewusia13 napisała:

    >

    Hmmmm,piszecie metodą sprzed kilku lat,u nas by to nie przeszlo smile)
    U mnie musialo by to brzmiec tak :

    >>>>>Zabawa rozwijająca percepcję wzrokową "Co było na obrazku?",

    Zabawa dydaktyczna "Co było na obrazku"-dziecko kształci
    spostrzegawczość,umie dostrzec i wymienić elementy

    >>>>>zabawa "Jestem
    zabawką" naśladowanie ruchów zabawek i dźwięków jakie wydają

    Zabawa ruchowa "Jestem zabawką"-dziecko umie nasladować sposób
    poruszania się wybranych zabawek

    >>>>>>Zabawa muzyczna "Droga do przedszkola", rozróżnianie dźwięków
    niskich
    i wysokich

    ....dziecko umie rozróżnic dźwięki niskie i wysokie

    I tak dalej czyli konkretnie rzec ujmując od kilku lat pisze sie
    konkretne cele operacyjne i bylam pewna,ze tak jest w calej Polsce
    hmmm...
  • mariwu 11.09.08, 22:04

    > U mnie musialo by to brzmiec tak :
    > Zabawa dydaktyczna "Co było na obrazku"-dziecko kształci
    > spostrzegawczość,umie dostrzec i wymienić elementy

    A u mnie jeszcze inaczej:
    "Zabawa dydaktyczna "Co było na obrazku?" - doskonalenie percepcji
    wzrokowej"

    "zabawa ruchowa "Jestem zabawką" naśladowanie ruchów zabawek i
    dźwięków jakie wydają. Doskonalenie kordynacji ruchowej, wzbogacanie
    ekspresji"

    "Zabawa muzyczna "Droga do przedszkola", doskonalenie percepcji
    słuchowej, nabywanie (lub doskonalenie) umiejetności rozróżniania
    dźwieków wysokich i niskich".

    I takie zapisy tez są w porządku.


    >

    >


  • przedszkolanka_anka 11.09.08, 22:23
    Moj zapis z zeszlego wtorku,grupa 6 -latki:

    "Bystry przedszkolak"-zabawy i gry stolikowe,puzzle,układanki,
    dobieranki o tematyce letnio-wakacyjnej;dziecko kształci umiejętność
    skupiania uwagi przez dłuższy czas oraz ćwiczy spostrzegawczość.
    "Fale morza"-ćwiczenia graficzne,praca indywidualna,dziecko potrafi
    połączyć kropki w cały wzór,wyrabia odpowiedni nacisk mięśniowy na
    ołowek (dziecko nowoprzybyłe Basia K.)

    Ćwiczeniam poranne K.Wlaźnik,zestaw nr ....,dziecko podnosi ogólną
    sprawność organizmu

    "Moje wakacyjne przygody"-wypowiedzi swobodne dzieci połączone z
    ćwiczeniami słownikowymi;dziecko rozumie i zna pojęcie
    lato,wakacje,lipiec,morze,góry,jeziora,zagranica,zna sposoby
    podróżowania i umie wymienić środki lokomocji oraz wakacyjne
    zagrożenia jakich było świadkiem,stosuje duże ilości
    przymiotników,tworzy dłuższe zdania złożone współrzędnie.Rozpoznaje
    wyrazy "lato","wakacje","morze","góry" wsrod innych czytając
    globalnie.Dzieli się wrażeniami i okazuje emocje związane z
    wakacyjnymi wspomnieniami.

    "Wakacyjne piosenki,zabawy i dźwięki" - zabawy muzyczno-
    rytmiczne ;dziecko rozpoznaje i określa zjawiska akustyczne typowe
    dla spotykanych w czasie wakacyjnych wojaży (szum morza,spiew
    mew,odgłosy środków lokomocji itp itd),rozwija umiejętność
    przedstawiania rytmu znanej piosenki prostymi elementami ruchowymi
    (podkakiwanie,klaskanie,haczyk itd),potrafi posługiwac sie
    kastanietami i marakasami.

    "Berek","Zawody przedszkolaków"- zabawy bieżne i inne dowolne na
    podwórku;dziecko reaguje na polecenia nauczycielki,przestrzega
    wcześniej ustalonych zasad zabawy.

    U mnie tez jest nacisk na cele operacyjne i tez juz od kilku lat nie
    pisze sie :naśladowanie,rozwijanie,doskonalenie ...itp Mozna uzywac
    tego wylącznie w planie na dany miesiąc w celach ogolnych ale z
    duzym naciskiem na cele operaacyjne ale w sumie tez juz tego nie
    robimy bo nie piszemy planow od kiedy wprowadzono nowe dziennniki
    tylko i wylaczie z celami operacyjnymi.
  • adalya 12.09.08, 20:30
    wielkie dzięki. ja pisałam w zeszłym tyg. właśnie doskonalenie, kształcenie
    zamiast dziecko doskonali itp. rzeczywiście to już zamierzchłe smile, ale ja
    wróciłam do zawodu po latach, uczę się dosłownie od nowa
  • essencee 12.09.08, 21:36
    na stronie MACa mozna pobrac przykladowe wpisy do dzienników.
    www.mac.pl/swiat_naucz_przed.php?id=1&ip=143-060
    tu sa dla 4-latkow , ale dla pozostalych tez znajdziesz. Wiem bo
    sama szukalam big_grin
  • ewusia13 12.09.08, 22:02
    na stronie MACa są podobne wpisy do moich... czyli chyba nie najlepsze smile

    ja pracuję 3 lata w przedszkolu, tak mnie nauczyły doświadczone nauczycielki z
    mojego przedszkola i tak piszę, ostatnia wizytacja z kuratorium była przed moim
    przyjściem do pracy ale wiem, że wpisy wyglądały wtedy tak samo.

    mam nadzieję, że przy najbliższej wizytacji nie oberwę za to smile
  • graz.ka 13.09.08, 08:08
    Nie wpisuję celów - są w planie miesięcznym. Po co dublować z
    założenia kompatybilne dokumenty? Piszę temat, rodzaj, formę zabaw
    lub zajęć, tytuł wiersza lub piosenki - tego zdarza mi się w planie
    nie mieć, bo przecież mogę tuż przed zajęciami znaleźć coś innego.
    Pracę indywidulaną - nie mamy na to osobnych dzienników.
    --
    forum
    o origami

    serce jest
    bogactwem, którego się nie sprzedaje ani nie kupuje, ale które się
    ofiarowuje
  • mariwu 13.09.08, 10:13

    > Po co dublować z
    > założenia kompatybilne dokumenty?
    Masz rację smile

    Dlatego właśnie przedszkolanka_anka napisała:
    >Teraz jest wieksza
    >dowolnosc i swoboda w dzialaniu i najpierw nalezaloby sie
    >zorientowac jakim utartym torem idzie placowka w ktorej zaczynacie
    >prace,w tym wypadku wpisy do dziennika.
    Nie ma teraz zamierzchłe-nowoczesne smile
    Może być różnie, byle CAŁOŚĆ dokumentacji pracy z dziećmi była
    prawidłowa.
    Warto jedynie ustalić jednolitość dokumentacji prowadzonej przez
    nauczycielki pracujące w konkretnym przedszkolu.
  • przedszkolanka_anka 22.08.10, 09:29

    literka.pl/pytanie/121
  • przedszkolanka_anka 22.08.10, 09:39

    www.dyrektorprzedszkola.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=58:rozklad-dnia-dzienniku-nowa-podstawa-programowa&catid=31:dyrektor-wobec-reformy&Itemid=82

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka