Dodaj do ulubionych

Diagnoza 5 i 6 latka-potrzebuje,poszukuje,prosze .

  • kalanitka 11.12.08, 08:32
    W naszym województwie (podkarpackie)czy reforma wejdzie czy nie
    organizowane są spotkania właśnie odnośnie diagnozy (akurat dziś i
    jutro szkolenie cały dzień)
    Z każdego przdszkola i niektórych szkół są wytypowane osoby na takie
    spotkanie. Mają dostać wskazówki materiały na ten temat.
    Dowiedz się czy na waszym terenie coś takiego jest. U nas było takie
    ogłoszenie
    www.ko.rzeszow.pl/artykul.php?id=6491&idg=4&idp=0
  • przedszkolanka_anka 11.12.08, 09:13
    Nie radze sie za to zabierac bez odpowiedniego szkolenia.U nas w
    regionie w kazdej placowce wyznaczono dwie nauczycielki do odbycia
    szkolenia i one beda odpowiedzialne za diagnoze na terenie
    przedszkola (niezaleznie od tego z jakimi grupami wiekowymi będa
    pracowaly) i takie sa zalozenia reformy,te same,konkretne i
    przeszkolone osoby mają diagnozowac w placowce ,dlatego dziwie sie
    ze sama chcesz rzucać sie na "głęboką wode" bez odpowiedniej-nowej
    wiedzy.(Niewiedza Twoja czy dyrektorki?)
    anka
  • ewusia13 11.12.08, 17:49

    jestem właśnie po szkoleniu. organizacyjnie to wygląda tak...
    w grudniu robię zebranie z rodzicami i informuje ze w styczniu będzie badanie
    dzieci urodzonych miedzy 01.01.-30.04.2003. rodzice muszą wyrazić pisemnie zgodę
    na badanie.
    w styczniu przez 2 tyg obserwuje dzieci i wypełniam arkusz obserwacji
    w lutym spotykam się z rodzicami badanych dzieci i przekazuje im suche
    informacje o dziecku bez żadnych sugestii. to rodzic ma sam podjąć decyzje czy
    pośle dziecko do szkoły. ważne jest, że jeśli zapisze i później się rozmyśli to
    mogą grozić mu konsekwencje prawne

    pozdrawiam
    jak będę mogla pomoc proszę pisać smile
  • cheyenne_s 11.12.08, 19:16
    byłam właśnie na szkoleniu o którym piszecie

    tylko że nam nie mówiono o żadnych konsekwencjach prawnych - rodzic
    może się rozmyślić nawet w czerwcu po II rozmowie i to jego prawo
    ale prowadząca nie potrafiła powiedzieć czy powinien w takim razie
    zapisać dziecko jednocześnie do szkoły i przedszkola/zerówki?????
    niezły meksyk będzie więc
    --
  • anna19784 11.12.08, 19:39
    ja też po szkoleniu i też mi nikt nie mówił o konsekwencjach
    prawnych . Mówila tylko , że rodzice którzy nie chcą by dziecko
    poszło do szkoły piszą pismo bez żadnego uzasadnienia iż dziecko
    pozostaje w starej "zerówce"
  • graz.ka 11.12.08, 20:38
    I masz w ramach tych suchych faktów poinformować rodziców o
    konsekwencjach prawnych? A z czego wynikających - tzn. podaj
    konkretne przepisy prawa.
    --
    forum
    o origami

    serce jest
    bogactwem, którego się nie sprzedaje ani nie kupuje, ale które się
    ofiarowuje
  • ewusia13 12.12.08, 00:06
    o konsekwencjach prawnych mówiła prowadząca szkolenie, nie podała konkretnych
    przepisów ale postaram się dowiedzieć i napisze jak będę coś wiedziała.
    Mówiła tylko, że zmiana decyzji może mieć konsekwencje prawne a jeśli rodzic
    zdecyduje się posłać dziecko do zerówki a później zmieni zdanie to jest
    możliwość dopisać dziecko do szkoły o ile będą miejsca i dyrektor szkoły wyrazi
    zgodę
  • grazynarosa 12.12.08, 20:27
    Po 1-sze jesli nie masz takiego szkolenia-nie mozesz wykonac diagnozy! po 2-gie nie do 15 kwietnia a wstepna do konca stycznia a koncowa w czerwcu.I wszystkie potrzebne do tego materialy dostalysmy na szkoleniu! kto ci tak nagadal???
  • jk3377 12.12.08, 21:10
    dzieki za odzewsmile

    na takie szkolenie dyrka mnie zglosila ale nie mam potwierdzenia
    wiec chyba nie zostalam wybrana.(pracuje w oddziale w szkole).

    teraz we wtorek mialysmy rade (ja pisalam protokol wiec dobrze
    pamietamwink...)n-l wych przedszk zobowiazany jest przeprowadzic do
    15 kwietnia diagnoze 5 i 6 latkow i otrzymac ew deklaracje rodzicow
    o przystapieniu do kl I.

    pytalam ja potem o to,to mi powiedziala ze nie powiedzieli
    konkretnie jak ta diagnoza ma wygladac wiec mam znalezc jakas i
    zrobic(!!!!!)..albo zagadala sie na narzdie czy szkoleniu dyr albo
    ja juz nic nie rozumiem.

    powiem jej ze wiem ze bez szkolenia nie moge takiej diagnozy
    przeprowadzic.

    ale w moim przypadku kto ma mi te wiedze przekazac? u nas jest 1
    oddzial i tylko ja.czy ktos z poza bedzie wydelegowany do tego,czy
    dla wszystkich nauczycieli wczesniej czy pozniej bedzie
    obligatoryjne takie szkolenie?

    moja siostra jest tez dyr innej szkoly i dzis mowila mi ze nie
    rozumie postawy mojej dyrki bo ona dobrze slyszala ze to nie tak ma
    wygladac.
    nie wiem jak te sprawe z moja zalatwic zeby nie wyjsc na
    madrzejsza..wiecie jak to czasem bywa.......
    --
    Wiek Szymusia***Wiek Julci
    A my-Justyna i Jacek
    *****KALISZANKIsmile*****MOLE KSIĄŻKOWE*****
  • cheyenne_s 12.12.08, 22:25
    np to na szkoleniach każdemu mówili co innegowink
    przeszkoleni mieli zostac: po 1 nauczycielu przedszkola i po 1
    nauczycielu z co 3 szkoły (przynajmniej w naszym regionie)
    na moje pytania czy tylko ja jako że ukończyłam szkolenie moge
    prowadzić diagnozę prowadząca odpowiedziała że mamy się dzielic
    wiedza i materiałami z innymi nauczycielkami jesli w przedszkolu
    jest więcej oddziałów 5-latków

    no i najfajniejsze - nauczyciele szkolni na prowadzenie diagnozy i
    zajęcia dla tych wybranych 5-latków dostaną po 2 godziny tygodniowo
    płatene po 36 zł. brutto
    nauczyciele przedszkola oczywiście beda to samo robili w ramach
    swoich godzin pracy;/uncertain
    --
    syneczek
  • przedszkolanka_anka 13.12.08, 10:09
    To z tego wynika ,ze sami szkolący podają sprzeczne info,bo u nas
    powiedziano,ze tylko osoby przeszkolone robia diagnoze i nie ma
    potrzeby udostepniania wiedzy i materialow innych osobom z danego
    przedszkola,skoro sa juz osoby za to odpowiedzialne.
    anka
  • anika_80 13.12.08, 14:16
    Hej. Ja również jestem po takim szkoleniu. Nauczycielki przedszkola w ramach swoich godzin mają w styczniu przeprowadzić diagnozę wstępną, potem luty-czerwiec pracują z dziećmi, które tego wymagają, na podstawie napisanego przez siebie programu wspomagająco-korekcyjnego (indywidualny program dla dziecka), natomiast czerwiec - diagnoza końcowa i rozmowa z rodzicem o wynikach tejże diagnozy.

    Z każdego przedszkola miała być przeszkolona do wykonywania tych diagnoz TYLKO 1 osoba oraz 1 osoba na 3 szkoły. I tak: nauczycielki przedszkola diagnozują i pracują z dziećmi urodzonymi styczeń-kwiecień 2003 r., które uczęszczają do przedszkola, natomiast nauczyciel (1 na 3 szkoły) diagnozuje i pracuje z dziećmi urodzonymi styczeń-kwiecień 2003 r., które NIE uczęszczają do przedszkola.

    Mam nadzieję, że nie zamieszałam z tymi informacjami. Poza tym jak zawsze wszystko wprowadzane na ostatnią chwilę.

    Pozdrawiam i życzę wszystkim Paniom powodzenia smile

    Panna Anna
  • graz.ka 17.12.08, 18:53
    Polecam ten wątek z forum kadry kierowniczej oświaty - nie ma na
    dziś podstaw do prowadzenia takiej diagnozy, zatem nie spieszcie się
    zbytnio:
    oskko.edu.pl/forum/watek.php?w=34715&s=1
    --
    forum
    o origami

    serce jest
    bogactwem, którego się nie sprzedaje ani nie kupuje, ale które się
    ofiarowuje
  • mariwu 17.12.08, 22:51

    > Polecam ten wątek z forum kadry kierowniczej oświaty - nie ma na
    > dziś podstaw do prowadzenia takiej diagnozy, zatem nie spieszcie
    >się zbytnio:

    Obawiam się, że to, że OSKKO dyskutuje, świadczy jedynie o tym, że
    mamy rację pisząc o nieprawdopodobnym bałaganie informacyjnym.
    www.men.gov.pl/content/view/154/141/
    Nasza "diagnoza" ma być, zdaniem Ministerstwa, jedynie "obserwacją",
    którą, rzeczywiście, mamy przecież zwykle i tak prowadzić. Tyle, że
    tym razem ma być bardziej wnikliwa i nastawiona na konkretny cel.
    My nie decydujemy czy dziecko ma iść do I klasy.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka