Opinia o dziecku-jak napisać Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Bardzo proszę o pomoc...
    Muszę napisać opinię o dziecku do poradni. Chłopiec ma mieć
    odroczony obowiązek szkolny. Sprawia kłopoty i ma emocjonalne
    problemy.Nigdy nie pisałam takiej opini i nie mam pojęcia jak to ma
    wyglądać. Czy posiadacie może przykładową opinię ?Jakiś wzór ? Nie
    chodzi mi o treść a bardziej o wygląd i samą konstrukcję...
    ratujcie indifferent
    • > Czy posiadacie może przykładową opinię ?Jakiś wzór ? Nie
      > chodzi mi o treść a bardziej o wygląd i samą konstrukcję...

      Nie ma gotowych wzorów.
      Konstrukcja dowolna. Proponuję datę i tytuł np. "Opinia".
      Potem piszesz np. Jan Kowalski, ur. ...., uczęszcza do przedszkola
      nr..... adres od ..... roku. A dalej to, co zaobserwowałaś, co
      uważasz za istotne dla wiedzy osób, które mają wydać ewentualną
      decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego (czyli te rzeczy/aspekty
      rozwoju, które są istotne przy określaniu dojrzałości szkolnej
      dziecka).






    • Opinia

      Sebastian ……….. ur. ………… uczęszcza do …………………. od dnia 12.09.2007r.
      Sebastian dołączył do grupy 5-latków razem z 5 dzieci.
      Chłopiec jest dzieckiem zamkniętym, przelęknionym, smutnym.
      Nigdy nie uśmiecha się i nie przejawia radości. Cechuje go postawa
      lękowa i płaczliwość ale przystępuje do
      poleconych przez nauczyciela zadań i stara się je wykonać. Reaguje
      płaczem, gdy nie jest w stanie sobie poradzić. Chłopiec miał bardzo
      duże trudności w ubieraniu się. Cały czas potrzebował pomocy i
      wsparcia nauczyciela. W obecnej chwili nadal ma „łzy w oczach”
      podczas ubierania się. Dość długo trwała integracja chłopca z
      rówieśnikami. Często dzieci nie chciały się z nim bawić. Ma wadę
      wymowy. Rówieśnicy często nie rozumieją jego wypowiedzi. Do chwili
      obecnej nie nawiązał przyjaźni. W kontaktach z dziećmi nie jest
      konfliktowy. Uczestniczy w zabawach, ale nie jest inicjatorem tylko
      biernie podporządkowuje się inicjatywie innych.Nie
      radził sobie w zakresie „małej motoryki”. Nie potrafił
      trzymać „narzędzi pisarskich”. Poczynił tu duży postęp. Wymaga
      jednak indywidualnej pomocy podczas wykonywania zadań w książce.
      Wymaga wielokrotnego powtarzania i wyjaśnień. Ma trudności w
      rozumieniu polecenia. Nie potrafi ułożyć historyjki obrazkowej w
      prawidłowej kolejności. Opisuje każdy obrazek osobno. Zapytany
      podczas zajęć odpowiada „ Ja nie wiem”.Nie ma prawidłowej orientacji
      czasowo-przestrzennej. Ma problem z określeniem stosunków
      przestrzennych: na, pod, obok. Nie rozumie pojęć: rano, południe,
      wieczór. Nie wymienia w kolejności pór roku.
      Podczas zajęć dzieci poznały obraz graficzny liter
      A,E,I,W,P,G oraz cyfr 1,2,3,4,5. Sebastian nie nazywa żadnej litery
      ani cyfry. Chłopiec nie rozpoznaje żadnych kolorów. Ma trudności z
      nauką piosenek i wierszy.Preferuje proste zabawy samochodami. Unika
      układania puzzli i swobodnego rysowania.Wymaga indywidualizacji i
      pracy ze specjalistami z Poradni.
      • Tu masz opinię pozytywną ale oczywiscie wzorując się na niej możesz
        zamieniąc na negatywy.
        Pozdrawiam
        anka

        Przedszkole Samorzadowe nr...
        miejscowośc........
        data.....

        Adres ......


        Opinia wydana przez nauczycielki przedszkola
        na prośbę rodzica w celu przedstawienia
        w Rodzinnym Ośrodku "..........."


        ............................... uczęszcza do Samorządowego
        Przedszkola Nr .... w .......... Dziewczynka jest przyprowadzana i
        odbierana z placówki przez .... Dziewczynka jest dzieckiem bardzo
        zadbanym. Zawsze przychodzi w czystym i odpowiednio dobranym do
        temperatury ubraniu. Na uroczystości i zabawy organizowane w
        przedszkolu dziecko ma zawsze odpowiednie stroje.
        Karolina jest bardzo silnie związana ze swoim ojcem. Ojciec bardzo
        interesuje się córką, jej rozwojem oraz osiągnięciami edukacyjno-
        wychowawczymi. Często prowadzi indywidualne rozmowy z
        nauczycielkami. Ojciec uczestniczy w zebraniach i uroczystościach
        organizowanych przez przedszkole. Wszelkie nieobecności dziewczynki
        są zgłaszane i usprawiedliwiane telefonicznie bądź osobiście.
        .................... jest dzieckiem wesołym i otwartym. Jej
        adaptacja w przedszkolu przebiegła szybko. Dziewczynka jest bardzo
        lubiana przez rówieśników, łatwo nawiązuje kontakty z kolegami i
        koleżankami. Chętnie uczestniczy w zabawach. Podporządkowuje się
        zasadom przyjętym w grupie przedszkolnej, przestrzega zawartych umów
        i potrafi ocenić własne postępowanie.
        Na zajęciach dziewczynka pracuje szybko i samodzielnie, zawsze
        kończy rozpoczętą pracę. Chętnie wypowiada się na każdy temat.
        Posiada słownictwo i wiadomości o otaczającym świecie na poziomie
        swojej grupy wiekowej. Rozwój intelektualny dziecka jest prawidłowy.

        mgr......... mgr.........




        • CHARAKTERYSTYKA DZIECKA

          Aleksandra ……………… ur…… zamieszkała ………..Uczęszcza do przedszkola
          w………….. drugi rok.Adaptacja w grupie przebiegala bardzo długo.
          Dziewczynka słabo nawiązuje kontakty z dziećmi, zabawa polega
          na zabieraniu, rozrzucaniu zabawek, którymi bawią się dzieci,
          niszczeniu ich wytworów. Na stanowcze protesty dzieci reaguje
          krzykiem, płaczem,tupaniem i biciem. Zabawkami nie bawi się zgodnie
          z ich przeznaczeniem, lecz podrzuca do góry, wymachuje przed oczami,
          wpatruje się w jeden punkt, wiruje wokół własnej osi. Emocje okazuje
          dość wybuchowo. Wydaje nagłe głośne krzyki,dostaje spazmów..
          Je samodzielnie, o potrzebach fizjologicznych trzeba
          nagmiennieprzypominać.Wymaga pomocy w toalecie, przy ubieraniu się
          i rozbieraniu.Ola nie chce brać udziału w zajęciach. Wstaje, sięga
          po zabawki, rozmawia głośno, zaczepia dzieci,rozrzuca przedmioty z
          półek,deklaruje chęć innej czynności .Chętnie uczestniczy tylko w
          zajęciach muzycznych , jednak nie przestrzega reguł .
          Mowa jest niewyraźna, ma mały zasób słów i wypowiada tylko proste
          zdania. Opisując obrazek wylicza jego elementy. Nie potrafi opisać
          treści i sensu opowiadań,kolejności historyjki obrazkowej.
          Dziewczynka chętnie bierze udział w różnych pracach plastycznych:
          maluje, rysuje, lepi, klei, wycina, lecz zdolność do skupienia uwagi
          w czasie pracy jest bardzo krótkie. Wymaga ciągłej pomocy i
          podpowiedzi co ma robić. Rysunek jest bardzo ubogi w szczegóły, mało
          czytelny ,monotonny,często jednokolorowy,pozostaje w okresie
          bazgrot. Rysuje i wykonuje inne czynności prawą ręką. Nazywa kolory.
          Liczy, jednak nie rozumie zależności pomiędzy liczbami. Nazywa i
          rozpoznaje litery.
          Ola jest bardzo absorbującym dzieckiem, wymaga ciągłego skupienia
          na niej uwagi i zajmowania się tylko nią.






          Świetne i przydatne forum dla nauczycielek przedszkola i rodziców
          dzieci w wieku przedszkolnym.Zapraszamy!!!
          forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=47465
        • CHARAKTERYSTYKA DZIECK
          Michalina ……………… ur…… zamieszkała ………..Uczęszcza do przedszkola
          w………….. drugi rok.Adaptacja w grupie przebiegala bardzo długo.
          Dziewczynka słabo nawiązuje kontakty z dziećmi, zabawa polega
          na zabieraniu, rozrzucaniu zabawek, którymi bawią się dzieci,
          niszczeniu ich wytworów. Na stanowcze protesty dzieci reaguje
          krzykiem, płaczem,tupaniem i biciem. Zabawkami nie bawi się zgodnie
          z ich przeznaczeniem, lecz podrzuca do góry, wymachuje przed oczami,
          wpatruje się w jeden punkt, wiruje wokół własnej osi. Emocje okazuje
          dość wybuchowo. Wydaje nagłe głośne krzyki,dostaje spazmów..
          Je samodzielnie, o potrzebach fizjologicznych trzeba
          nagmiennieprzypominać.Wymaga pomocy w toalecie, przy ubieraniu się
          i rozbieraniu.Michalinka nie chce brać udziału w zajęciach. Wstaje,
          sięga po zabawki, rozmawia głośno, zaczepia dzieci,rozrzuca
          przedmioty z półek,deklaruje chęć innej czynności .Chętnie
          uczestniczy tylko w zajęciach muzycznych , jednak nie przestrzega
          reguł .Mowa jest niewyraźna, ma mały zasób słów i wypowiada tylko
          proste zdania. Opisując obrazek wylicza jego elementy. Nie potrafi
          opisać treści i sensu opowiadań,kolejności historyjki obrazkowej.
          Dziewczynka chętnie bierze udział w różnych pracach plastycznych:
          maluje, rysuje, lepi, klei, wycina, lecz zdolność do skupienia uwagi
          w czasie pracy jest bardzo krótkie. Wymaga ciągłej pomocy i
          podpowiedzi co ma robić. Rysunek jest bardzo ubogi w szczegóły, mało
          czytelny ,monotonny,często jednokolorowy,pozostaje w okresie
          bazgrot. Rysuje i wykonuje inne czynności prawą ręką. Nazywa kolory.
          Liczy, jednak nie rozumie zależności pomiędzy liczbami. Nazywa i
          rozpoznaje litery.
          Michalina jest bardzo absorbującym dzieckiem, wymaga ciągłego
          skupienia na niej uwagi i zajmowania się tylko nią.
    • Wydałam opinię o dziecku na prośbę matki, a teraz ojciec ma pretensje (rodzice się rozwodzą). Sprawy ciągną się w sądzie, gdzie ja również jestem wzywana, jako świadek. W związku z tym mam pytanie: Czy nauczyciel musi wydać opinie o dziecku na prośbę rodzica, czy może odmówić napisania takiej opinii? Chodzi mi o to czy są jakieś przepisy dotyczące wydawania takich opinii?
    • Witajcie!
      Ja właśnie napisałam opinię dla jednego z dzieci, na prośbę mamy. Mam pytanie: czy ta opinia musi też zawirać pieczątkę przedszkola/dyrekcji?
      Czy tylko wystarczy podpis - mój i zmienniczki?
      Dzięki z góry za odpowiedź wink

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.