Opinia o dziecku-jak napisać

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Bardzo proszę o pomoc...
    Muszę napisać opinię o dziecku do poradni. Chłopiec ma mieć
    odroczony obowiązek szkolny. Sprawia kłopoty i ma emocjonalne
    problemy.Nigdy nie pisałam takiej opini i nie mam pojęcia jak to ma
    wyglądać. Czy posiadacie może przykładową opinię ?Jakiś wzór ? Nie
    chodzi mi o treść a bardziej o wygląd i samą konstrukcję...
    ratujcie indifferent
    • 16.04.09, 22:11 Odpowiedz
      > Czy posiadacie może przykładową opinię ?Jakiś wzór ? Nie
      > chodzi mi o treść a bardziej o wygląd i samą konstrukcję...

      Nie ma gotowych wzorów.
      Konstrukcja dowolna. Proponuję datę i tytuł np. "Opinia".
      Potem piszesz np. Jan Kowalski, ur. ...., uczęszcza do przedszkola
      nr..... adres od ..... roku. A dalej to, co zaobserwowałaś, co
      uważasz za istotne dla wiedzy osób, które mają wydać ewentualną
      decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego (czyli te rzeczy/aspekty
      rozwoju, które są istotne przy określaniu dojrzałości szkolnej
      dziecka).






    • 18.04.09, 16:09 Odpowiedz
      Opinia

      Sebastian ……….. ur. ………… uczęszcza do …………………. od dnia 12.09.2007r.
      Sebastian dołączył do grupy 5-latków razem z 5 dzieci.
      Chłopiec jest dzieckiem zamkniętym, przelęknionym, smutnym.
      Nigdy nie uśmiecha się i nie przejawia radości. Cechuje go postawa
      lękowa i płaczliwość ale przystępuje do
      poleconych przez nauczyciela zadań i stara się je wykonać. Reaguje
      płaczem, gdy nie jest w stanie sobie poradzić. Chłopiec miał bardzo
      duże trudności w ubieraniu się. Cały czas potrzebował pomocy i
      wsparcia nauczyciela. W obecnej chwili nadal ma „łzy w oczach”
      podczas ubierania się. Dość długo trwała integracja chłopca z
      rówieśnikami. Często dzieci nie chciały się z nim bawić. Ma wadę
      wymowy. Rówieśnicy często nie rozumieją jego wypowiedzi. Do chwili
      obecnej nie nawiązał przyjaźni. W kontaktach z dziećmi nie jest
      konfliktowy. Uczestniczy w zabawach, ale nie jest inicjatorem tylko
      biernie podporządkowuje się inicjatywie innych.Nie
      radził sobie w zakresie „małej motoryki”. Nie potrafił
      trzymać „narzędzi pisarskich”. Poczynił tu duży postęp. Wymaga
      jednak indywidualnej pomocy podczas wykonywania zadań w książce.
      Wymaga wielokrotnego powtarzania i wyjaśnień. Ma trudności w
      rozumieniu polecenia. Nie potrafi ułożyć historyjki obrazkowej w
      prawidłowej kolejności. Opisuje każdy obrazek osobno. Zapytany
      podczas zajęć odpowiada „ Ja nie wiem”.Nie ma prawidłowej orientacji
      czasowo-przestrzennej. Ma problem z określeniem stosunków
      przestrzennych: na, pod, obok. Nie rozumie pojęć: rano, południe,
      wieczór. Nie wymienia w kolejności pór roku.
      Podczas zajęć dzieci poznały obraz graficzny liter
      A,E,I,W,P,G oraz cyfr 1,2,3,4,5. Sebastian nie nazywa żadnej litery
      ani cyfry. Chłopiec nie rozpoznaje żadnych kolorów. Ma trudności z
      nauką piosenek i wierszy.Preferuje proste zabawy samochodami. Unika
      układania puzzli i swobodnego rysowania.Wymaga indywidualizacji i
      pracy ze specjalistami z Poradni.
      • 18.04.09, 16:13 Odpowiedz
        Tu masz opinię pozytywną ale oczywiscie wzorując się na niej możesz
        zamieniąc na negatywy.
        Pozdrawiam
        anka

        Przedszkole Samorzadowe nr...
        miejscowośc........
        data.....

        Adres ......


        Opinia wydana przez nauczycielki przedszkola
        na prośbę rodzica w celu przedstawienia
        w Rodzinnym Ośrodku "..........."


        ............................... uczęszcza do Samorządowego
        Przedszkola Nr .... w .......... Dziewczynka jest przyprowadzana i
        odbierana z placówki przez .... Dziewczynka jest dzieckiem bardzo
        zadbanym. Zawsze przychodzi w czystym i odpowiednio dobranym do
        temperatury ubraniu. Na uroczystości i zabawy organizowane w
        przedszkolu dziecko ma zawsze odpowiednie stroje.
        Karolina jest bardzo silnie związana ze swoim ojcem. Ojciec bardzo
        interesuje się córką, jej rozwojem oraz osiągnięciami edukacyjno-
        wychowawczymi. Często prowadzi indywidualne rozmowy z
        nauczycielkami. Ojciec uczestniczy w zebraniach i uroczystościach
        organizowanych przez przedszkole. Wszelkie nieobecności dziewczynki
        są zgłaszane i usprawiedliwiane telefonicznie bądź osobiście.
        .................... jest dzieckiem wesołym i otwartym. Jej
        adaptacja w przedszkolu przebiegła szybko. Dziewczynka jest bardzo
        lubiana przez rówieśników, łatwo nawiązuje kontakty z kolegami i
        koleżankami. Chętnie uczestniczy w zabawach. Podporządkowuje się
        zasadom przyjętym w grupie przedszkolnej, przestrzega zawartych umów
        i potrafi ocenić własne postępowanie.
        Na zajęciach dziewczynka pracuje szybko i samodzielnie, zawsze
        kończy rozpoczętą pracę. Chętnie wypowiada się na każdy temat.
        Posiada słownictwo i wiadomości o otaczającym świecie na poziomie
        swojej grupy wiekowej. Rozwój intelektualny dziecka jest prawidłowy.

        mgr......... mgr.........




        • 18.04.09, 16:17 Odpowiedz
          CHARAKTERYSTYKA DZIECKA

          Aleksandra ……………… ur…… zamieszkała ………..Uczęszcza do przedszkola
          w………….. drugi rok.Adaptacja w grupie przebiegala bardzo długo.
          Dziewczynka słabo nawiązuje kontakty z dziećmi, zabawa polega
          na zabieraniu, rozrzucaniu zabawek, którymi bawią się dzieci,
          niszczeniu ich wytworów. Na stanowcze protesty dzieci reaguje
          krzykiem, płaczem,tupaniem i biciem. Zabawkami nie bawi się zgodnie
          z ich przeznaczeniem, lecz podrzuca do góry, wymachuje przed oczami,
          wpatruje się w jeden punkt, wiruje wokół własnej osi. Emocje okazuje
          dość wybuchowo. Wydaje nagłe głośne krzyki,dostaje spazmów..
          Je samodzielnie, o potrzebach fizjologicznych trzeba
          nagmiennieprzypominać.Wymaga pomocy w toalecie, przy ubieraniu się
          i rozbieraniu.Ola nie chce brać udziału w zajęciach. Wstaje, sięga
          po zabawki, rozmawia głośno, zaczepia dzieci,rozrzuca przedmioty z
          półek,deklaruje chęć innej czynności .Chętnie uczestniczy tylko w
          zajęciach muzycznych , jednak nie przestrzega reguł .
          Mowa jest niewyraźna, ma mały zasób słów i wypowiada tylko proste
          zdania. Opisując obrazek wylicza jego elementy. Nie potrafi opisać
          treści i sensu opowiadań,kolejności historyjki obrazkowej.
          Dziewczynka chętnie bierze udział w różnych pracach plastycznych:
          maluje, rysuje, lepi, klei, wycina, lecz zdolność do skupienia uwagi
          w czasie pracy jest bardzo krótkie. Wymaga ciągłej pomocy i
          podpowiedzi co ma robić. Rysunek jest bardzo ubogi w szczegóły, mało
          czytelny ,monotonny,często jednokolorowy,pozostaje w okresie
          bazgrot. Rysuje i wykonuje inne czynności prawą ręką. Nazywa kolory.
          Liczy, jednak nie rozumie zależności pomiędzy liczbami. Nazywa i
          rozpoznaje litery.
          Ola jest bardzo absorbującym dzieckiem, wymaga ciągłego skupienia
          na niej uwagi i zajmowania się tylko nią.






          Świetne i przydatne forum dla nauczycielek przedszkola i rodziców
          dzieci w wieku przedszkolnym.Zapraszamy!!!
          forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=47465
        • 18.04.09, 16:19 Odpowiedz
          CHARAKTERYSTYKA DZIECK
          Michalina ……………… ur…… zamieszkała ………..Uczęszcza do przedszkola
          w………….. drugi rok.Adaptacja w grupie przebiegala bardzo długo.
          Dziewczynka słabo nawiązuje kontakty z dziećmi, zabawa polega
          na zabieraniu, rozrzucaniu zabawek, którymi bawią się dzieci,
          niszczeniu ich wytworów. Na stanowcze protesty dzieci reaguje
          krzykiem, płaczem,tupaniem i biciem. Zabawkami nie bawi się zgodnie
          z ich przeznaczeniem, lecz podrzuca do góry, wymachuje przed oczami,
          wpatruje się w jeden punkt, wiruje wokół własnej osi. Emocje okazuje
          dość wybuchowo. Wydaje nagłe głośne krzyki,dostaje spazmów..
          Je samodzielnie, o potrzebach fizjologicznych trzeba
          nagmiennieprzypominać.Wymaga pomocy w toalecie, przy ubieraniu się
          i rozbieraniu.Michalinka nie chce brać udziału w zajęciach. Wstaje,
          sięga po zabawki, rozmawia głośno, zaczepia dzieci,rozrzuca
          przedmioty z półek,deklaruje chęć innej czynności .Chętnie
          uczestniczy tylko w zajęciach muzycznych , jednak nie przestrzega
          reguł .Mowa jest niewyraźna, ma mały zasób słów i wypowiada tylko
          proste zdania. Opisując obrazek wylicza jego elementy. Nie potrafi
          opisać treści i sensu opowiadań,kolejności historyjki obrazkowej.
          Dziewczynka chętnie bierze udział w różnych pracach plastycznych:
          maluje, rysuje, lepi, klei, wycina, lecz zdolność do skupienia uwagi
          w czasie pracy jest bardzo krótkie. Wymaga ciągłej pomocy i
          podpowiedzi co ma robić. Rysunek jest bardzo ubogi w szczegóły, mało
          czytelny ,monotonny,często jednokolorowy,pozostaje w okresie
          bazgrot. Rysuje i wykonuje inne czynności prawą ręką. Nazywa kolory.
          Liczy, jednak nie rozumie zależności pomiędzy liczbami. Nazywa i
          rozpoznaje litery.
          Michalina jest bardzo absorbującym dzieckiem, wymaga ciągłego
          skupienia na niej uwagi i zajmowania się tylko nią.
    • 25.02.10, 14:02 Odpowiedz
      Wydałam opinię o dziecku na prośbę matki, a teraz ojciec ma pretensje (rodzice się rozwodzą). Sprawy ciągną się w sądzie, gdzie ja również jestem wzywana, jako świadek. W związku z tym mam pytanie: Czy nauczyciel musi wydać opinie o dziecku na prośbę rodzica, czy może odmówić napisania takiej opinii? Chodzi mi o to czy są jakieś przepisy dotyczące wydawania takich opinii?
    • 15.03.11, 18:50 Odpowiedz
      Witajcie!
      Ja właśnie napisałam opinię dla jednego z dzieci, na prośbę mamy. Mam pytanie: czy ta opinia musi też zawirać pieczątkę przedszkola/dyrekcji?
      Czy tylko wystarczy podpis - mój i zmienniczki?
      Dzięki z góry za odpowiedź wink

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.