Dodaj do ulubionych

Opinia o dziecku-jak napisać

16.04.09, 18:27
Bardzo proszę o pomoc...
Muszę napisać opinię o dziecku do poradni. Chłopiec ma mieć
odroczony obowiązek szkolny. Sprawia kłopoty i ma emocjonalne
problemy.Nigdy nie pisałam takiej opini i nie mam pojęcia jak to ma
wyglądać. Czy posiadacie może przykładową opinię ?Jakiś wzór ? Nie
chodzi mi o treść a bardziej o wygląd i samą konstrukcję...
ratujcie indifferent
Edytor zaawansowany
  • 16.04.09, 22:11
    > Czy posiadacie może przykładową opinię ?Jakiś wzór ? Nie
    > chodzi mi o treść a bardziej o wygląd i samą konstrukcję...

    Nie ma gotowych wzorów.
    Konstrukcja dowolna. Proponuję datę i tytuł np. "Opinia".
    Potem piszesz np. Jan Kowalski, ur. ...., uczęszcza do przedszkola
    nr..... adres od ..... roku. A dalej to, co zaobserwowałaś, co
    uważasz za istotne dla wiedzy osób, które mają wydać ewentualną
    decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego (czyli te rzeczy/aspekty
    rozwoju, które są istotne przy określaniu dojrzałości szkolnej
    dziecka).






  • 18.04.09, 16:09
    Opinia

    Sebastian ……….. ur. ………… uczęszcza do …………………. od dnia 12.09.2007r.
    Sebastian dołączył do grupy 5-latków razem z 5 dzieci.
    Chłopiec jest dzieckiem zamkniętym, przelęknionym, smutnym.
    Nigdy nie uśmiecha się i nie przejawia radości. Cechuje go postawa
    lękowa i płaczliwość ale przystępuje do
    poleconych przez nauczyciela zadań i stara się je wykonać. Reaguje
    płaczem, gdy nie jest w stanie sobie poradzić. Chłopiec miał bardzo
    duże trudności w ubieraniu się. Cały czas potrzebował pomocy i
    wsparcia nauczyciela. W obecnej chwili nadal ma „łzy w oczach”
    podczas ubierania się. Dość długo trwała integracja chłopca z
    rówieśnikami. Często dzieci nie chciały się z nim bawić. Ma wadę
    wymowy. Rówieśnicy często nie rozumieją jego wypowiedzi. Do chwili
    obecnej nie nawiązał przyjaźni. W kontaktach z dziećmi nie jest
    konfliktowy. Uczestniczy w zabawach, ale nie jest inicjatorem tylko
    biernie podporządkowuje się inicjatywie innych.Nie
    radził sobie w zakresie „małej motoryki”. Nie potrafił
    trzymać „narzędzi pisarskich”. Poczynił tu duży postęp. Wymaga
    jednak indywidualnej pomocy podczas wykonywania zadań w książce.
    Wymaga wielokrotnego powtarzania i wyjaśnień. Ma trudności w
    rozumieniu polecenia. Nie potrafi ułożyć historyjki obrazkowej w
    prawidłowej kolejności. Opisuje każdy obrazek osobno. Zapytany
    podczas zajęć odpowiada „ Ja nie wiem”.Nie ma prawidłowej orientacji
    czasowo-przestrzennej. Ma problem z określeniem stosunków
    przestrzennych: na, pod, obok. Nie rozumie pojęć: rano, południe,
    wieczór. Nie wymienia w kolejności pór roku.
    Podczas zajęć dzieci poznały obraz graficzny liter
    A,E,I,W,P,G oraz cyfr 1,2,3,4,5. Sebastian nie nazywa żadnej litery
    ani cyfry. Chłopiec nie rozpoznaje żadnych kolorów. Ma trudności z
    nauką piosenek i wierszy.Preferuje proste zabawy samochodami. Unika
    układania puzzli i swobodnego rysowania.Wymaga indywidualizacji i
    pracy ze specjalistami z Poradni.
  • 18.04.09, 16:13
    Tu masz opinię pozytywną ale oczywiscie wzorując się na niej możesz
    zamieniąc na negatywy.
    Pozdrawiam
    anka

    Przedszkole Samorzadowe nr...
    miejscowośc........
    data.....

    Adres ......


    Opinia wydana przez nauczycielki przedszkola
    na prośbę rodzica w celu przedstawienia
    w Rodzinnym Ośrodku "..........."


    ............................... uczęszcza do Samorządowego
    Przedszkola Nr .... w .......... Dziewczynka jest przyprowadzana i
    odbierana z placówki przez .... Dziewczynka jest dzieckiem bardzo
    zadbanym. Zawsze przychodzi w czystym i odpowiednio dobranym do
    temperatury ubraniu. Na uroczystości i zabawy organizowane w
    przedszkolu dziecko ma zawsze odpowiednie stroje.
    Karolina jest bardzo silnie związana ze swoim ojcem. Ojciec bardzo
    interesuje się córką, jej rozwojem oraz osiągnięciami edukacyjno-
    wychowawczymi. Często prowadzi indywidualne rozmowy z
    nauczycielkami. Ojciec uczestniczy w zebraniach i uroczystościach
    organizowanych przez przedszkole. Wszelkie nieobecności dziewczynki
    są zgłaszane i usprawiedliwiane telefonicznie bądź osobiście.
    .................... jest dzieckiem wesołym i otwartym. Jej
    adaptacja w przedszkolu przebiegła szybko. Dziewczynka jest bardzo
    lubiana przez rówieśników, łatwo nawiązuje kontakty z kolegami i
    koleżankami. Chętnie uczestniczy w zabawach. Podporządkowuje się
    zasadom przyjętym w grupie przedszkolnej, przestrzega zawartych umów
    i potrafi ocenić własne postępowanie.
    Na zajęciach dziewczynka pracuje szybko i samodzielnie, zawsze
    kończy rozpoczętą pracę. Chętnie wypowiada się na każdy temat.
    Posiada słownictwo i wiadomości o otaczającym świecie na poziomie
    swojej grupy wiekowej. Rozwój intelektualny dziecka jest prawidłowy.

    mgr......... mgr.........




  • 18.04.09, 16:17
    CHARAKTERYSTYKA DZIECKA

    Aleksandra ……………… ur…… zamieszkała ………..Uczęszcza do przedszkola
    w………….. drugi rok.Adaptacja w grupie przebiegala bardzo długo.
    Dziewczynka słabo nawiązuje kontakty z dziećmi, zabawa polega
    na zabieraniu, rozrzucaniu zabawek, którymi bawią się dzieci,
    niszczeniu ich wytworów. Na stanowcze protesty dzieci reaguje
    krzykiem, płaczem,tupaniem i biciem. Zabawkami nie bawi się zgodnie
    z ich przeznaczeniem, lecz podrzuca do góry, wymachuje przed oczami,
    wpatruje się w jeden punkt, wiruje wokół własnej osi. Emocje okazuje
    dość wybuchowo. Wydaje nagłe głośne krzyki,dostaje spazmów..
    Je samodzielnie, o potrzebach fizjologicznych trzeba
    nagmiennieprzypominać.Wymaga pomocy w toalecie, przy ubieraniu się
    i rozbieraniu.Ola nie chce brać udziału w zajęciach. Wstaje, sięga
    po zabawki, rozmawia głośno, zaczepia dzieci,rozrzuca przedmioty z
    półek,deklaruje chęć innej czynności .Chętnie uczestniczy tylko w
    zajęciach muzycznych , jednak nie przestrzega reguł .
    Mowa jest niewyraźna, ma mały zasób słów i wypowiada tylko proste
    zdania. Opisując obrazek wylicza jego elementy. Nie potrafi opisać
    treści i sensu opowiadań,kolejności historyjki obrazkowej.
    Dziewczynka chętnie bierze udział w różnych pracach plastycznych:
    maluje, rysuje, lepi, klei, wycina, lecz zdolność do skupienia uwagi
    w czasie pracy jest bardzo krótkie. Wymaga ciągłej pomocy i
    podpowiedzi co ma robić. Rysunek jest bardzo ubogi w szczegóły, mało
    czytelny ,monotonny,często jednokolorowy,pozostaje w okresie
    bazgrot. Rysuje i wykonuje inne czynności prawą ręką. Nazywa kolory.
    Liczy, jednak nie rozumie zależności pomiędzy liczbami. Nazywa i
    rozpoznaje litery.
    Ola jest bardzo absorbującym dzieckiem, wymaga ciągłego skupienia
    na niej uwagi i zajmowania się tylko nią.






    Świetne i przydatne forum dla nauczycielek przedszkola i rodziców
    dzieci w wieku przedszkolnym.Zapraszamy!!!
    forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=47465
  • 18.04.09, 16:19
    CHARAKTERYSTYKA DZIECK
    Michalina ……………… ur…… zamieszkała ………..Uczęszcza do przedszkola
    w………….. drugi rok.Adaptacja w grupie przebiegala bardzo długo.
    Dziewczynka słabo nawiązuje kontakty z dziećmi, zabawa polega
    na zabieraniu, rozrzucaniu zabawek, którymi bawią się dzieci,
    niszczeniu ich wytworów. Na stanowcze protesty dzieci reaguje
    krzykiem, płaczem,tupaniem i biciem. Zabawkami nie bawi się zgodnie
    z ich przeznaczeniem, lecz podrzuca do góry, wymachuje przed oczami,
    wpatruje się w jeden punkt, wiruje wokół własnej osi. Emocje okazuje
    dość wybuchowo. Wydaje nagłe głośne krzyki,dostaje spazmów..
    Je samodzielnie, o potrzebach fizjologicznych trzeba
    nagmiennieprzypominać.Wymaga pomocy w toalecie, przy ubieraniu się
    i rozbieraniu.Michalinka nie chce brać udziału w zajęciach. Wstaje,
    sięga po zabawki, rozmawia głośno, zaczepia dzieci,rozrzuca
    przedmioty z półek,deklaruje chęć innej czynności .Chętnie
    uczestniczy tylko w zajęciach muzycznych , jednak nie przestrzega
    reguł .Mowa jest niewyraźna, ma mały zasób słów i wypowiada tylko
    proste zdania. Opisując obrazek wylicza jego elementy. Nie potrafi
    opisać treści i sensu opowiadań,kolejności historyjki obrazkowej.
    Dziewczynka chętnie bierze udział w różnych pracach plastycznych:
    maluje, rysuje, lepi, klei, wycina, lecz zdolność do skupienia uwagi
    w czasie pracy jest bardzo krótkie. Wymaga ciągłej pomocy i
    podpowiedzi co ma robić. Rysunek jest bardzo ubogi w szczegóły, mało
    czytelny ,monotonny,często jednokolorowy,pozostaje w okresie
    bazgrot. Rysuje i wykonuje inne czynności prawą ręką. Nazywa kolory.
    Liczy, jednak nie rozumie zależności pomiędzy liczbami. Nazywa i
    rozpoznaje litery.
    Michalina jest bardzo absorbującym dzieckiem, wymaga ciągłego
    skupienia na niej uwagi i zajmowania się tylko nią.
  • 25.02.10, 14:02
    Wydałam opinię o dziecku na prośbę matki, a teraz ojciec ma pretensje (rodzice się rozwodzą). Sprawy ciągną się w sądzie, gdzie ja również jestem wzywana, jako świadek. W związku z tym mam pytanie: Czy nauczyciel musi wydać opinie o dziecku na prośbę rodzica, czy może odmówić napisania takiej opinii? Chodzi mi o to czy są jakieś przepisy dotyczące wydawania takich opinii?
  • 27.02.11, 20:28
  • 15.03.11, 18:50
    Witajcie!
    Ja właśnie napisałam opinię dla jednego z dzieci, na prośbę mamy. Mam pytanie: czy ta opinia musi też zawirać pieczątkę przedszkola/dyrekcji?
    Czy tylko wystarczy podpis - mój i zmienniczki?
    Dzięki z góry za odpowiedź wink
  • 06.05.11, 16:18
    Tak, powinna być pieczątka przedszkola na takiej opinii. Jest ona wtedy bardziej wiarygodna.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.