• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Edukacja europejska Dodaj do ulubionych

  • 24.08.09, 08:57
    Mam nadzieję że nie powielam tematu.

    Zbieram wszystko co związane z powyższym tematem. "Znalezione" zamieszczę tu.
    Może i Wy macie coś ciekawego smile
    Edytor zaawansowany
    • 24.08.09, 09:01
      4. W tajemniczym ogrodzie.
      Dzisiaj udamy się w wyobraźni do tajemniczego ogrodu w Holandii, gdzie

      kwitną tulipany, inne kwiaty i owoce ...

      Siadamy lub kładziemy się wygodnie, zamykamy oczy. Spokojnie oddychamy,

      zapominamy powoli o otoczeniu i problemach, czujemy wewnętrzny spokój...

      Wyobraź sobie, że jesteś w pięknym, tajemniczym ogrodzie. Rozglądasz się

      wokoło... Twoją uwagę przyciągają piękne CZERWONE tulipany. Cała polana!

      Patrzysz i sycisz wzrok tą czerwienią. Jak tu pięknie... Idziesz dalej...

      Oto POMARAŃCZOWE róże. Właśnie otwierają swe pąki, dotknij delikatnie

      jednej... Popatrz, jaka piękna jest natura! Dalej ŻÓŁTE żonkile. Cała polana.

      Nie możesz oderwać wzroku od pięknej żółci. Chciałbyś położyć się i zasnąć.

      Ale szkoda ci kwiatków. Kładziesz się w ich pobliżu, na ZIELONEJ trawie.

      Jest miękka, puszysta jak dywanik. Patrzysz, sycisz wzrok pięknem zieleni.

      Odczuwasz radość i przypływ energii. Nad tobą BŁĘKIT nieba. Żadnej chmurki

      zakłócającej harmonię tego magicznego miejsca. Jesteś spokojny

      i zrelaksowany...Cóż to?

      Na niebie pojawił się ptak w kolorze INDYGO ( granatowo - fioletowym) i leci

      wprost do ciebie. Nie boisz się go, czujesz się dobrze i bezpiecznie, obserwujesz

      jego lot. Przyfrunął... W pyszczku trzyma FIOLETOWĄ lilię dla ciebie. To symbol

      prawości i odwagi. Niech doda ci sił w codziennych zmaganiach. Trzymasz lilię

      i jesteś szczęśliwy. Czujesz się doskonale.

      To uczucie wywołałeś sam. Możesz je przywołać w pamięci, kiedy tylko zechcesz.

      Otwórz teraz powoli oczy... przeciągnij się... Wróć silniejszy do rzeczywistości.

      Skopiowane z:nauczycieleprzedszkola.pl/viewpage.php?page_id=76
    • 24.08.09, 09:05
    • 24.08.09, 09:07
      1. Rozwiąż krzyżówkę








      1. Zwierzę kojarzące się z Hiszpanią.
      2. Miasto z wieżą Eiffla (ajfla).
      3. Najbardziej na zachód wysunięte państwo Europy.
      4. Sport zimowy popularny w Szwecji i Finlandii.
      5. Mieszkańcy państwa w kształcie buta.
      6. Stolica Grecji.
      7. Państwo położone na wyspie.
      8. Ojczyzna Hansa Christiana Andersena.

      HASŁO : ______________________ jest stolicą Belgii oraz siedzibą władz Unii
      Europejskiej.


      Nie wiem już od kogo wink
      • 24.08.09, 09:10
        Szczegółowy scenariusz

        Odział dzieci 6-letnich

        Opracowanie scenariusza i prowadzenie: Krystyna Poloczek

        Temat: Podróż do Grecji.

        Cele ogólne:

         rozbudzanie zainteresowań życiem, kulturą, sztuką i językiem ludzi
        w innych krajach,
        odczuwanie zadowolenia i radości w czasie odkrywania i tworzenia,

        Cele operacyjne:
        Dziecko:
         aktywnie uczestniczy we wspólnych zabawach,
         zna barwy narodowe Grecji,
         potrafi wskazać na mapie Europy położenie Grecji,
         zna nazwę stolicy – Ateny,
         wie jak wygląda strój greckiego żołnierza,
         wie jak smakuje ser feta,
         wie jak wyglądają oliwki, gdzie rosną i jak smakują,
         wie jak wygląda czapka macedońska,
         wie jak wygląda porcelana grecka.

        Metody: czynne i oglądowe z wykorzystaniem elementów technik C. Freineta i
        elementów pedagogiki zabawy.

        Forma:
        zbiorowa i indywidualna.

        Pomoce:
         mapa Europy (wydanie dla dzieci),
         ilustracje przedstawiające Grecję (plansze, wycinanki z gazet,
        czasopism, album, fotografie, widokówki),
         grecka porcelana: filiżanka, talerzyk, wazon ( na czarnym tle
        greckie wzory złocone),
         odtwarzacz CD,
         płyta CD: nagranie muzyki tańca ludowego „Sitraki” ( „Zorrba”wink,
         wideokaseta: film z zdjęciami widoków i krajobrazem Grecji,
        zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza,
         czapka macedońska.

        Narzędzia:
        muszle, ramki, skakanki, ser feta, oliwki.

        Przebieg zajęcia:

        1. Zabawa dydaktyczna „Burza mózgów” – dzieci wymieniają kraje, do których
        chciałyby pojechać latem. ( Gdy podana zostanie Grecja zatrzymujemy zabawę i
        wzbudzamy zainteresowanie tym krajem).
        2. Odszukiwanie i wskazywanie na mapie Europy położenie Grecji.
        3. Zabawa ruchowa pt.: „Jedziemy autokarem do Grecji”.
        Podział dzieci na dwie grupy wycieczkowe, wybór 2 kierowców, skakankami
        wyznaczamy miejsca w autokarze.( Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie głosów
        jazdy autokarem.)
        4. Projekcja filmu z wideokasety przedstawiającej obrazy widoki z Grecji,
        zabytki i stolicę – Ateny.
        5. Zabawa w „dziennikarzy” (wykorzystanie ramki jako aparat fotograficzny),
         wykonywanie zdjęć przedstawiających zabytki i sztukę Grecji,
         Akropol
         Teatr grecki
         Posągi bogów i bogiń
         Kamieniczki
         Góra Olimp
         Zdjęcia greckiej porcelany
         wypowiedz dziennikarzy na temat swoich zdjęć.
        6. Oglądanie fragmentu filmu z wideokasety – zmiana warty przy Grobie
        Nieznanego Żołnierza. Wskazywanie różnic i podobieństw w umundurowaniu żołnierza
        polskiego a greckiego. Przymierzanie czapki macedońskiej.
        7. Zabawa ruchowa pt.: „Zmiana warty”. Dzieci naśladują krok żołnierzy.
        Maszerując wykonują polecenia nauczycielki „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do
        przodu”.
        8. Zabawa ruchowa pt. „Spacer brzegiem mórz”. Zbieranie muszli – wypowiadani
        się na temat, „Co mówi twoja muszla”. (Oglądanie muszli, porównywanie kształtów,
        kolorów, liczenie, tworzenie zbiorów.).
        9. „Muszelkowy obraz” – Komponowanie różnych wzorów z nazbieranych muszli.
        Wypowiadanie się na temat ułożonego wzoru.
        10. „Wizyta w nabrzeżnej Tawernie”:
         opis wyglądu greckiej porcelany,
         degustacja oliwek (opisywanie wyglądu, kształtu, smaku oliwek oraz
        właściwości),
         degustacja sera feta (poznanie właściwości, smaku i potraw greckich),
         słuchanie melodii tańca ludowego pt.: „Sitraki” ( „Zorrba”wink,
         nauka tańca ludowego pt.: „Sitraki”.
        11. „Wyprawa na górę Olimp” – (słuchanie krótkiego opowiadania nauczycielki
        w oparciu o opowiadanie pt.: „Olimp” – Pentliczek nr 30/96 ilustrowane obrazkami.
        12. „Mała olimpiada” – zawody sportowe:
         rzut woreczkiem do celu,
         skok w dal z miejsca,
         bieg – kto szybciej,
         podawanie piłki w tunelu.
        13. Zabawa ruchowa pt.: „Defilada zwycięzców”.
        14. Powrót do Polski – zabawa ruchowa pt.: „Lot samolotem”.



        • 24.08.09, 09:15
          • 24.08.09, 09:23
            to opracowane przez:Agata Śliwicka (niektóre wybrałam)

            1. "ABC Unii Europejskiej" : szkolny turniej dla klas nauczania zintegrowanego /
            Barbara Żądło, Bożena Garstka // Wszystko dla Szkoły. - 2005, nr 2, s. 9-10

            6. DNI europejskie w Szkole Podstawowej nr 1 w Lubusku / Agnieszka Olejnik //
            Biblioteka w Szkole. - 2005, nr 9, s. 15-18

            8. DZIECI świata / Małgorzata Gąciarz // Życie Szkoły. - 2004, nr 5, s. 358-363

            9. DZIEŃ Europy : propozycja konkursu w szkole podstawowej / Krystyna Hamera //
            Biblioteka w Szkole. - 2004, nr 6, s. 18
            10. EDUKACJA europejska / Lilla Bohdanowicz // Życie Szkoły. - 2003, nr 1, s. 34-36
            11. EDUKACJA europejska / Małgorzata Mszyca // Wychowanie w Przedszkolu. - 2005,
            nr 4, s. 32(224)-34(226)
            12. EDUKACJA europejska : Hasło w Encyklopedii Pedagogicznej / Iwona Wal // Nowe
            w Szkole. - 2004, nr 5, s. 12-13
            13. EDUKACJA europejska : "Wspólna podróż po Europie" / Lucyna Graczyk,
            Małgorzata Roszak // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. -
            2004/2005, nr 1, s. 46-56
            14. EDUKACJA europejska : zestawienie bibliograficzne w wyborze / Renata
            Zubowicz, Agnieszka Opala // Biblioteka w Szkole. - 2003, nr 10, s.29-31
            16. EDUKACJA europejska przez zabawę / Tamara Minda // Nauczanie Początkowe :
            kształcenie zintegrowane. - 2004/2005, nr 1, s. 91-97
            17. EDUKACJA europejska w programie nauczania klas trzecich / Katarzyna Lembicz
            // Życie Szkoły. - 2004, nr 5, s. 335-339
            18. EDUKACJA europejska w świetlicy szkolnej / Krystyna Folwarczna // Problemy
            Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2004, nr 5, s. 20-21
            21. ELEMENTY wiedzy o Europie w edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Gąciarz //
            Wszystko dla Szkoły. - 2004, nr 1, s. 1-5
            27. IRLANDIA - zielona wyspa / Elżbieta Siebielec, Agnieszka Kukawska-Żydek //
            Wychowanie w Przedszkolu. - 2005, nr 2, s. 41(105)-44(108)
            31. JESTEM Polakiem i Europejczykiem / Wiesław Czerwiec // Wychowanie w
            Przedszkolu. - 2004, nr 1, s. 40-41
            37. MAŁY Europejczyk : konkursy wiedzy o Unii Europejskiej / Marzanna Ślusarz,
            Ewa Cieślak // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - 2004/2005, nr
            1, s. 42-45
            45. POCIĄGIEM do Rzymu / Wiesława Jończyk // Wychowanie w Przedszkolu. - 2004,
            nr 1, s. 42-43
            49. POZNAJEMY kraje Unii Europejskiej : metoda projektu w kształceniu
            zintegrowanym / Mariola Witkowska // Wszystko dla Szkoły. - 2004, nr 1, s. 6-7
            50. POZNAJEMY wybrane kraje Unii Europejskiej : karty pracy / Marzanna Ślusarz,
            Ewa Cieślak // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - 2004/2005, nr
            1, s. 79-90
            53. PROPOZYCJA scenariusza zajęć z wykorzystaniem paszportu europejskiego /
            Jolanta Klim // Nauczanie Początkowe : kształcenie zintegrowane. - 2004/2005, nr
            1, s. 57-64
            54. PRZEGLĄD literatury dotyczącej problematyki europejskiej w nauczaniu dzieci
            i młodzieży / Anna Klimaszewska // Nauczanie Początkowe : kształcenie
            zintegrowane. - 2004/2005, nr 1, s. 102-105
            65. ZJEDNOCZONA Europa : jestem Europejczykiem : scenariusz zajęć dla klasy I /
            Elżbieta Jaworska-Sęk // Wszystko dla Szkoły. - 2005, nr 2, s. 11
            66. ZABAWY, gry, ćwiczenia stosowane podczas realizacji edukacji europejskiej w
            klasach I-III / Wioletta Muszyńska // Nauczanie Początkowe : kształcenie
            zintegrowane. - 2004/2005, nr 1, s. 98-101



  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.