Dodaj do ulubionych

Zmiana organizacji ruchu Kielecka-Maratońska

IP: *.udn.pl 13.11.05, 15:44
Przedstawiam propozycję zmiany organizacji ruchu na ulicy Kieleckiej przed
dojazdem od strony Kielc przed rondem - wyznaczenie pasa do skrętu w prawo w
ulicę Maratońską.
Zmiana polegałaby na oznakowaniu pionowym i poziomym. Pasa lewy, do jazdy
tylko na wprost zaź pas prawy do skrętu w ulicę Maratońską.
Poprawiłoby to płynność pokonywania ronda a także bezpieczeństwo pojazdów
skręcających z Maratońskiej w prawo w Kielecką, które bezkolizyjnie
wjeżdżałyby na wydzielony pas prawy ruchu.
Co wy na to?
Edytor zaawansowany
  • Gość: B.Malinowski IP: *.tkdami.net / *.tkdami.net 13.11.05, 15:57
    Pomysł do beki. Lewy pas tylko do jazdy prosto. Już widze te korki tirów na
    jednym pasie jadących na Warszawę
  • Gość: B.Leśniewski IP: *.udn.pl 13.11.05, 19:26
    Subiektywna ocena. Należy rozważyć kierunkowe natężenie ruchu na tym rondzie.
    Ulica Kielecka tylko na części przed rondem posiada dwa pasy ruchu w kierunku
    na Warsdzawę.
  • Gość: kierowca IP: *.tkdami.net / *.tkdami.net 14.11.05, 10:04
    Panie leśniewski nic nie cudować na tym rondzie nadchodzi zima i będą
    cyrki.Jadąclewym pasem na wprost dużym tirem wieżdżamy na część wyspy ułożonej z
    kostki pod kątem.Gdy będzie ślisko to karuzela gotowa jak na rondzie kozienickim.
  • Gość: Wtemacie IP: *.radom.pilicka.pl 17.11.05, 11:33
    Jednym z grzechów części naszych radomskich rond jest brak tzw. bajpasów czyli
    wydielonych pasów w prawo, które powinno się odsuwać od pozostałych
    pasów.Oczywiście muszą na to pozwalać względy terenowe i muszą uzasadniać
    wielkości poszczególnych relacji ruchu. W naszym mieście jest dość terenu przy
    rondzie na Jana Pawła, Kozienickim i wspomnianej Maratońskiej aby to zrobić.
    Nasze ronda (zwłaszcza wymienione wyżej)to nie są rozwiązania przyszłości, lecz
    dorażne rozwiązania niezapewniające przepustowości. Wydaje się ktoś je wdrożył
    w strachu przed podjęciem śmielszych rozwiązań.No ale czego się można spodzie
    wać po naszych drogowcach skoro nawet po generalnych przebudowach brakuje
    chodników przy drodze E7 tj. od Selgrosa do ronda Warszawskiego, od Zielonej w
    stronę Warszawy, na wprost CPN-u pana Kozakiewicza.Ja bym zaczął od tych spraw
    podstawowych i dopiero porządkował ronda.A czy ktoś widział w naszej ojczyżnie
    podobny kształt ronda do Maratońska-Kielecka?
  • Gość: macadam IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.11.05, 20:21
    Jeżeli jesteś w temacie to powinieneś wiedzieć, że na rondzie
    Maratońska/Kielecka zapoczątkowano budowę "bajpasów" ( np: dla pojazdów
    skręcających z ul. Maratońskiej w ul. Kielecką. A ponadto nie ma w Radomiu
    drogi E-7, jest albo droga krajowa nr 7 lub E-77.
  • Gość: macadam IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 19.11.05, 20:37
    Sory, jest również "bajpas" na tym skrzyżowaniu na wylocie budowanego obecnie
    przedłużenia ul. Maratońskiej. Pzdr.
  • Gość: B.Leśniewski IP: *.udn.pl 20.11.05, 20:44
    Jaki bajpas na rondzie przy Maratońskiej. Powinien być bezkolizyjny macadamie.
    Proponowana zmiana organizacji ruchu sopowoduje powstanie takiego pasa z
    maratońskiej>
  • Gość: macadam IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.05, 21:44
    Panie Leśniewski coś jesteś nerwowy. Jedż i zobacz, tam są "bajpasy". Mógłby
    być bezkolizyjny, ale to chyba zbyt dużo szczęścia na raz. Poza tym nawet gdy
    nie jest bezkolizyjny też nic się nie dzieje. :P
  • Gość: macadam IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.11.05, 21:51
    Proponowana przez Ciebie zmiana, jak się wyraził jeden z przedmówców, spowoduje
    korki na dojeździe do skrzyżowania od strony Kielc do Warszawy. Tam (na tym
    kierunku) przeważa ruch ciężki!
  • Gość: Niewtemacie IP: *.radom.pilicka.pl 24.11.05, 16:39
    Zgadzam się Mac Adamie na podaną przez Ciebie numerację, lecz inaczej widzę
    bajpasy. Chciałoby się, aby realizować bajpas poprzez pas włączeniia i
    wyłączenia, a nie jakieś dziwne łączniki.Widziałbym również potrzebę
    oznakowania udziwnionego kształtu tego ronda, które nie jest przecież
    kołem.Pozdrawiam i oczekuję dalszej polemiki.
  • Gość: macadam IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 25.11.05, 20:01
    Sposób włączania łącznic (także "bajpasów") zależy od natężeń ruchu.
    Oczywiście, gdyby był pas wyłączenia i włączenia dla "bajpasa" byłoby jeszcze
    lepiej.Ale w omawianym przypadku nie tworzą się korki a nawet zatory, czyli
    sposób wyłaczenia i włączenia "bajpasa" został zaprojektowany prawidłowo (nie
    znaczy, że nie mógł być lepiej). Radomscy projektanci już, od ok. miesiąca,
    zastanawiają się czy zmieniać geometrię wyspy centralnej ronda. Jeżeli dojdą do
    wniosku, że po włączeniu przedłużenia ul. Maratońskiej do ronda Jana Łaski
    trzeba ją zmienić, być może będzie przebudowa.
    Pzdr.
  • heniek_z_lasu 26.01.06, 15:59
    Moim zdaniem pomysł zły. Wg mnie powinno to wyglądać tak:
    1. Wykonać dodatkowy, osobny pas do skrętu w prawo w ul. Maratońską. Nie jest to chyba jakiś bardzo duży koszt, a miejsca o ile wiem jest tam pod dostatkiem.
    2. Muszą pozostać dwa pasy do jazdy na wprost, bo przecież jest to droga dwupasmowa. Inaczej bedą się tworzyły korki.
    3. A co ze skręcającymi w lewo w budowaną tzw. Nowomaratońską? Albo chociaż z tymi co chcieliby zawrócić? Nie mają prawa?? Później na skrzyżowaniu z Wolanowską i Przytycką i Wernera też nie mogliby zawrócić, czyli dopiero na rondzie tzw. Warszawskim??
    Tak jak jest jest chyba względnie dobrze, bo nie widać, żeby były tam jakieś problemy. Nie można zmieniać czegoś na siłę, bo ma się takie widzimisie, bo ładniej będzie wyglądać czy coś w tym stylu. Tu musze porószyć podobny przypadek na rondzie ks. Kotlarza (Reja, Malczewskiego, Okulickiego), gdzie np. z ul. Okulickeigo można było jechać na wprost z dwóch pasów, ale ktoś wymyślił, że lewy pas będzie tylko dla skręcających w lewo i namalował strzałki. Tylko po co? Czy komus to przeszkadzało, albo stwarzało utrudnienie ruchu? Teraz jest ruch o wiele bardziej utrudniony, bo większośc samochodów jedzie prosto i na środkowym pasie tworzą się niepotzrebnie kolejki, podczas gdy lewy pas stoi czesto "pusty". Ja to odbieram jako widzimisie kogoś kto decyduje o malowaniu pasów. Tylko ,że właśnie takei pomysły ktoś u musi chyba podsuwać.
    Myśleć nad usprawnianiem ruchu, a nie nad "upiększaniem" wyglądu ulic.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka