Dodaj do ulubionych

GIMP - narzędzia

25.11.09, 15:38
Na początek Łatka.
Trochę przewrotnie za pomocą Łatki przemieniłam białą wstążkę:

http://s6.tinypic.com/apjxoy_th.jpg http://s6.tinypic.com/2z3x73p_th.jpg http://s6.tinypic.com/30k56kz_th.jpg http://s6.tinypic.com/2qx4a6t_th.jpg http://s6.tinypic.com/rk3k1g_th.jpg

http://i50.tinypic.com/2r53n0o.jpg

Jeszcze nie do końca poznałam działanie Łatki.
Pierwszy raz użyłam tego narzędzia przy retuszu zdjęcia Ani, i wtedy odkryłam, że Łatka umiejscowiona ponad głowami ludzi, gdzie były ledwo widoczne krzaki, to hortensje.
To było takie dziwne, bo te krzaki poprzednio z sepii zabarwiłam na zielono, a w malowaniu Łatką ukazywały się okrągłe grona kwiatów hortensji w różnych kolorach.
W tym wątku umiejscowiłam łatkę w środku róży na przezroczystym tle na innym obrazku. I malowanie Łatką dało kwiat o naturalnych kolorach na białym tle. A na tle niebieskim te same kolory z Łatki weszły w mieszanie z tłem i kolory wokół róży w centrum są zmienione.

Edytor zaawansowany
  • 25.11.09, 23:59
    Nic z tego nie rozumiem,ale efekt Twojej pracy podoba mi się,ciekawie to wyglądasmile
    --
    *************************************************************
    Serce miej otwarte dla wszystkich,zaufaj niewielu.
    William Shakespeare
    http://i36.tinypic.com/2q9j57q.gif
  • 26.11.09, 15:59
    Dzięki Helenko za dobre słowa.

    Dzisiaj za pomocą Barwienia i Łatki pokolorowałam swoje stare czarno - białe zdjęcie:

    http://i46.tinypic.com/mj0l05.jpg
  • 26.11.09, 18:02
    O proszę!! A pamiętam, że szukałaś sposobu jak pokolorowa zdjęcie i
    wygląda na to, że znalazłaś.smile
  • 26.11.09, 18:48
    Ta potrzeba pokolorowania zdjęcia czarno - białego pojawiła się, gdy dałaś do retuszu zdjęcie swoich przodków. Bo w kolorze widać więcej szczegółów.

    Szukałam tutoriala na ten temat, ale nie znalazłam i wtedy przypomniałam sobie o Łatce i hortensjach z tamtego zdjęcia.
    Znowu się potwierdza, że żaden trud nie jest daremny. smile smile smile
    --
    a spróbuj nie - thing not done and you are gone
    http://www.animaatjes.nl/plaatjes/b/bloemenlijn/0-glitter71.gif grafika widok z okna http://www.wasilkow.pl/przedszkole/Nowy%20folder/kwiatki.gif
  • 27.05.10, 13:09
    http://i48.tinypic.com/13z7p1g_th.jpg Narzędzie Ścieżka

    Tekstu na ścieżce uczyłam się z tego tutorialu: www.gimpuj.info/index.php/topic,26980.0.html

    http://s6.tinypic.com/14jatsh.jpg
    1. Wypełniłam deseniem.
    Dodatkowo zrobiłam na napisie Filtry ->Światła ->efekt Xach.
    "Pisanie" to trick wymazywania na kolejnych warstwach końcowych liter.
    Motyl zmieniany narzędziem Perspektywa. Mogłam dodać cień motylowi, ale zapomniałam.

    http://s6.tinypic.com/33k7i4n.jpg
    Najpierw dodałam chmury i kwiatki do tła, wykadrowanego ze zdjecia.
    Napis to wypełnienie zaznaczenia napisu ze ścieżki gradientem.
    Efekt fal programem Sqirlz, bo łatwiej, niż w GIMPie.

    http://s6.tinypic.com/33fg3yx.jpg
    Tutaj łatwo: Edycja -> Rysuj wzdłuż zaznaczenia, kolor niebieski, nastepnie
    Edycja ->Wypełnij kolorem piewszoplanowym, kolor zielony.

    http://s6.tinypic.com/e9u7py.jpg
    Aby zrobić ścieżkę serce, trzeba zrobić 5 punktów ścieżki i na górne wybrzuszenie pociągnać ścieżkę pomiędzy punktem 1 - 2, a boki delikatnie wyregulować prowadnicami ścieżki.
    Z tym napisem na ścieżce serca namęczyłam się, bo dużo tekstu, długo się przetwarza, trzeba spokojnie poczekać. W dodatku trudno tak utrafić, aby długi, skomplikowany tekst kończył się na końcu ścieżki. No i w katach, aby nie było zbitek, trzeba dać odstępy (cisza czyli przerwa w uderzeniu serca), lub kropki/kreski jak w alfabecie Mors`a (poetycznie nawet, bo dodatkowe treści).

    http://s6.tinypic.com/2yl1f90_th.jpg http://s6.tinypic.com/34zdn41.jpg
    Tło to wcześniej przygotowane warstwy mrugających gwiazdek, jako gif.
    Osobny obrazek to: Plik -> Nowy, Warstwy ->Nowa warstwa przezroczysta. Ścieżka serce, Zaznaczenie ze ścieżki, Rysuj wzdłuż zaznaczenia. Zaznaczenie ->Pomniejsz, Rysuj wzdłuż zaznaczenia. I wypełniam to zaznaczenie kolorem. Zaznaczenie ->Nic.
    Teraz narzędziem Magic (jest powyżej narzędzia Ścieżki) zaznaczam miejsce, które wypełniam gradientem zielono -niebieskim.
    Przesmyk jest przezroczysty.
    Ten osobny obrazek z sercem wklejam jako warstwę na tło z gwiazdkami. Duplikuję serce tyle razy, ile jest warstw z gwiazdkami i przesuwam pomiędzy warstwy, ale serce ma być wyżej (ach, jak poetycznie). Łączę każde serce z gwiazdkami (ach...!)
    Animacja ->Optymalizacja dla formatu gif, Zapisz jako. Gotowe.

    A w ostatnim obrazku, gdzie gania energia, to dodane pędzlem Sparks kropki, na kolejnych warstwach gwiazdek, malowane (lub przesuwane) na kolejne odcinki.

    Warstwa, na której chcemy zrobić jakąś operację, musi być aktywna, czyli w okienku dokujacym zaznaczona na niebiesko smile
  • 27.05.10, 17:20
    Jestem zachwycona Twoimi umiejętnościami Bogatko,ja nawet jak coś
    zrobię,to i tak po pewnym czasie zapomnę,chociaż myślę,że coś tam w głowie mi zostanie.Moja głowa dziurawasad Ty to już jesteś ekspert w tych sprawach.


    --
    http://i44.tinypic.com/10xel9c.gif
  • 27.05.10, 18:26
    Zobacz jakie cudo stworzyłam.big_grin big_grin tongue_out a miał być napis uncertain

    http://i47.tinypic.com/117e13k.gif


    --
    http://i44.tinypic.com/10xel9c.gif
  • 27.05.10, 19:37
    http://forumprawne.org/images/smilies/roza.gif Jaguś, na moje oko to siedzący, śpiący ptak. Już się budzi i przeciąga skrzydła smile

    To była Ścieżka, ale za bardzo się pośpieszyłaś.
    Zacznij jeszcze raz krok po kroku, tak jak jest w tutorialu z linku,
    Jeśli gdzieś nie pójdzie, to pokaż obrazek i napisz co ostatnio robiłaś - a to masz wyszczególnione, gdy klikniesz

    http://i49.tinypic.com/2hr25nn.jpg jest tu zapisana Historia operacji,
    tu też możesz usunać kilka operacji jednocześnie,
    albo powrócić do obrazka bazowego.

    A obok jest okienko Ścieżek, gdy klikniesz, to widzisz jakie masz ścieżki,
    tu możesz je robić niewidoczne, klikając na oko,
    wybierać, która ma być aktywna (klikasz i podświetla się na niebiesko),
    albo usuwać, gdy jest już niepotrzebna(klikasz na nią, potem kosz poniżej).

    Zawsze możesz wrócić do okna Warstwy, klikasz na ikonkę z tymi białymi kartkami.
    Pod tymi ikonkami jest napisane, jakie jest okno dokujące otwarte.

    Jaguś, to jeszcze raz, ćwiczenie czyni Mistrzynię smile
  • 30.05.10, 00:50
    W Sqirlz zrobiłam wodę, animację fali i kolor wody.
    I mogłoby tak zostać, ale chciałam dodać napis. To już w GIMPie:
    Nowa warstwa przezroczysta,
    - Narzedzie Ścieżka,
    - Narzędzie T i piszę tekst,
    - Tekst za ścieżką (kliknąć na dole po lewej),
    - i teraz usuwam warstwę tekstową(klik na nią i do kosza poniżej).
    - Zaznaczenie -> Ze ścieżki;
    - Edycja ->Rysuj wzdłuż zaznaczenia (kolor niebieski)
    - Edycja ->Wypełnij kolorem (zielony mógłby zostać, ale zmienię w gradient Tropikal Colors).
    - Zaznaczenie ->Nic
    - w okienku dokującym ikonka Ścieżki ->Zamykam oko(żeby nie było widać ścieżki)
    Tekst na ścieżce gotowy. Klikam w okienku dokujacym na ikonkę Warstwy.

    Trzeba było dodać kolumny, żeby napis tak nie wisiał, tylko miał dwa filary.
    Klatek animacji jest 15, więc trzeba było zduplikować Napis z filarami też 15 razy, obniżając tą zieloną strzałeczką poniżej. ale tak, by każda zduplikowana warstwa z napisem i filarami był powyżej kazdej warstwy animacji.
    Klikam na warstwę z napisem PPM, Połącz w dół - i tak parami łączę aż do końca.
    Sprawdzam Animacja ->Odtwórz, czy jest dobrze.
    Zapisuję jako .gif i potwierdzam Zapisz w postaci animacji.

    Pierwszy obrazek to oryginał, drugi mały po Sqirlz, duży po przejściach w GIMPie.

    http://i47.tinypic.com/2iupykn_th.jpg http://s6.tinypic.com/2dbw9dv_th.jpg

    http://s6.tinypic.com/2s6ty8g.jpg
    --
    a spróbuj nie - thing not done and you are gone - grafika widok z okna http://forumprawne.org/images/smilies/roza.gif
  • 30.05.10, 21:28
    Ale pięknie to zrobiłaś Bogatko.big_grin
    Dopiero teraz sobie przypomniałam,że pisałam.Jutro spróbuję,
    ale ta woda ......cudo.big_grin



    --
    http://i44.tinypic.com/10xel9c.gif
  • 06.06.10, 21:28
    Dołączyłam do Grona Gimpowców ale jestem zielona. Szukam sposobu na 'wywabienie' tego napisu. Pomożecie?

    http://wstaw.org/m/2010/06/06/R%C3%B3%C5%BCe.all_jpg_600x400_q85.jpg


    --
    Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy
  • 06.06.10, 21:55
    Narzędzie Klon. Klikasz blisko napisu z wciśniętym Ctrl.
    Puszczasz Ctrl i malujesz jak pędzlem.

    http://tmp1.glitery.pl/gify/156/69/1-DOBRY-WIECZR-4184.gif
  • 07.06.10, 20:47
    Dzieki wielkie załapałam

    pociągnęłam jeszcze Rozsmarowywanie i Łatką by usunąć nieregularności ale chyba
    niewystarczająco bo trochę znać, że cóś było jak się dobrze przyjrzeć. Jest
    jeszcze Pobranie koloru coś jak pipetka?

    http://wstaw.org/m/2010/06/07/R%C3%B3%C5%BCe.all_jpg_600x400_q85.jpg

    a to już w innym tle

    http://wstaw.org/m/2010/06/07/R%C3%B3%C5%BCe.all.1_jpg_600x400_q85.jpg
    --
    Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy
  • 07.06.10, 22:01
    Pobieranie koloru z obrazka jest koło lupy, po lewej.
    Agnieszkos, nikt się nie będzie wpatrywał, jest dobrze.
    Widziałam te zdjęcia w necie bez napisów, może w Deccorii, teraz nie pamiętam, czy była to reklama aranżacji wnętrza, czy grafiki.
    --
    http://media2.mojageneracja.pl/oiyqrwreqr/mediumko14i3564a7cb50ba37ae33687.jpg
  • 09.06.10, 16:54
    chyba galeria kominków już dobrze nie pamiętam zdjęcia miały służyć za tło

    http://wstaw.org/m/2010/06/09/galeriaKominek_jpg_600x400_q85.jpg

    rzeczywiście nikt nie będzie lupą oglądał więc chyba wystarczy, dzięki za
    instrukcje


    --
    Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy
  • 20.12.10, 06:02
    http://s7.tinypic.com/2ugewzr.jpg Przypadkiem wyciągnęłam okienko Historii operacji, czyli Cofanie z zakładki Okna dokującego.
    Powinno to okienko wrócić do zakładki po kliknięciu krzyżyka, ale nie wróciło.
    Zrobiłam tak: kliknęłam na znaczek konfiguracji (ten zaznaczony kółkiem) i dodałam kartę Cofanie.
    Miałam w okienku Cofanie dwie ikonki (jako żółte strzałki)
    Chwyciłam wskaźnikiem ikonkę i przesunęłam ją nad zakładkę Okna dokującego,
    a gdy wskaźnik zmienił się w rączkę, upuściłam ikonkę Cofania, czyli puściłam lewy przycisk myszy.
    Tym sposobem okienko Cofania jest znowu w zakładce Okna dokującego.
    http://s7.tinypic.com/15xoh15.jpg
    --
    http://elementarz1.blox.pl/resource/nowes4.gif
  • 06.06.10, 21:55
    Bogatko,udało mi się zrobić rameczkę,co prawda niezbyt udanie,
    bo obrazek wszdł na rameczkę.Mam pytanie,czy można dać kolor w rameczce,
    bo kombinuję i nic mi nie wychodzi.big_grin


    http://i45.tinypic.com/2hrgwns.jpg


    --
    http://i45.tinypic.com/14w4u2h.gif
  • 06.06.10, 23:03
    Jaguś, dobra jest.
    Kolor do ramki: Narzędzie kubełek, wybierasz farbę i klikasz tam, gdzie chcesz wypełnić.

    Ramka na wierzch:
    Kroplomierzem pobierasz kolor,
    Zaznaczasz wewnątrz ramki Narzędziem pierwszym u góry,
    Zaznaczenie ->Odwróć
    Warstwa ->Nowa warstwa przezroczysta
    Kubełek i wylewasz kolor na ramce, zakrywa to, co było na ramce, zostaje wewnątrz.
    Połącz, zapisz.


    http://i47.tinypic.com/15dt5k9.jpg
  • 07.06.10, 10:10
    http://i49.tinypic.com/2q8tyq0.gif


    --
    http://i45.tinypic.com/14w4u2h.gif
  • 07.06.10, 18:36
    Helenka ma racje, szybko Jaguś robisz postępy w nauce.
    Ramka bardzo ładna, cieniowana. Brawo!

    http://i48.tinypic.com/2gww203.jpg
  • 07.06.10, 19:26
    Jestem tępa jak but Bogatko,do tej pory nie rozgryzłam
    tego napisu falowanego.Gdzieś mi giną literki.sad
    Ja mam Gimpusia-226.nie mogę sobie wgrać 228,bo mam stary komputer po synu.i pewnie się różni,a zatem zanim się połapię.wink big_grin

    Takie to moje wypocinki big_grin

    http://i50.tinypic.com/261dlw0.gif

    http://i49.tinypic.com/wb87rl.gif

    http://i49.tinypic.com/pvr5y.gif

    --
    http://i45.tinypic.com/14w4u2h.gif
  • 07.06.10, 21:09
    Nooo, superaśne! Ciekawe desenie na ramkach, a czym zrobiłaś kulę,
    bo z Filtry - Odwzorowania - Odwzorowanie obiektu jest z podcieniem:

    http://s6.tinypic.com/2r7bpcn.jpg dodałam jeszcze cień na zewnątrz
  • 09.06.10, 18:12
    A co wstawisz na to honorowe miejsce?
    --
    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/09/1276069499-740.gif
  • 09.06.10, 19:22
    myślałam o tym obrazie

    http://wstaw.org/m/2010/06/09/r%C3%B3%C5%BCe___jpg_600x400_q85.jpg

    --
    Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy
  • 14.12.11, 01:36
    Pomimo poznania PS, PSP i innych, GIMP jest nadal moim ulubionym programem.
    Napis: Plik > Utwórz >Logo > Napis po okręgu, a następnie Filtry > Światło i cień > Xach

    To epitafium obrazowe ku pamięci Violetty Villas.

    http://s5.tinypic.com/rwky7o.jpg

    Pogrzeb odbędzie się 19 grudnia o godz 14:00 w Warszawie na Powązkach.
  • 03.11.12, 21:38
    Gimp 2.6 czemuś wlazł do kąta, otwieranie go daje info, że Aplikacja lub biblioteka DILL c:\Program Files\Gimp2.0\lib\gegl-0.0\ppm-load.dill nie jest poprawnym obrazem systemu Windows NT
    Może powodem jest któraś z aktualizacji Windows.
    Szukałam libgegl-0.2-0.dill, aby pobrać i zainstalować, ale jeszcze nie znalazłam.

    Zainstalowałam GIMPa 2.8.2: www.gimp.org/downloads/ ma trochę nowości w narzędziach, nowe przydatne pędzle.
    Aby zapisać obrazek w jpg, png, gif, trzeba kliknąć w Wyeksportuj, a nie w Zapisz jako.

    Przekopiować trzeba dawne ulubione dodatkowe pędzle z Gimpa 2.6, muszę też na nowo zainstalować Fx-Foundry i kilka pluginów, bo te pliki na szczęście pozostały w folderze Gimp 2.6.
    file://localhost/C:/Program%20Files/GIMP-2.0/share/gimp/2.0/lib/gegl-0.0/GAP.2.6_win/TUTORIAL_Doc/Gap_Help_Tutorial/Gap-For-Animated-Gif-9937.html to lektura na jutro, dzisiaj tylko przetłumaczyłam fragmenty w Google Tłumacz:
    (...)"Kolejną przydatną funkcją Gimp do tworzenia animacji GIF jest Xtns <Toolbox> / Script-Fu / menu Logos. Tutaj możesz stworzyć bardzo fajne logo tekstowe mogą być animowane z animatorami GIMP wbudowanych lub włączone do animacji GAP. Wraz z The GIMP w oknie dialogowym Warstwy te narzędzia, aby tworzyć proste animacje GIF łatwe. (Jestem wielkim fanem automatyki, więc kiedy widzę możliwość pracy odciążenia na komputerze, to wezmę. Więc kiedy widzisz mnie odnosząc się do logo i animatora script-Fu, to nie dlatego, że jestem co sugeruje, że są najlepszym sposobem, aby uzyskać wyniki estetycznie przyjemne. Tyle, że jestem jak dziecko w sklepie ze słodyczami, jeśli chodzi o automatyzację rzeczy.)

    Aby rozpocząć, należy utworzyć nowy obraz Gimp otwierając <Toolbox> File / New ... lub <image> File / New ... dialogowe, lub wciskając Ctrl + N na klawiaturze.
    (...)
    Liczba w nawiasie oznacza, że klatka animacji powinien być wyświetlany na 2000 milisekund, lub 2 sekund. Warstwy można nazwać w dowolny sposób, który chcesz, inaczej. Numerując je sequencially pomaga je zidentyfikować, ale nie jest to bezwzględnie konieczne. Naciśnij klawisz Enter na klawiaturze, kiedy komentarz jest zakończone, a następnie klawisz strzałki w górę, a następnie naciśnij Enter, aby edytować komentarza dla każdej warstwy po kolei.
    http://i49.tinypic.com/259khev.jpg
    When you have finished entering timing information for all of the frames you can view the results by opening the <Image>Filters/Animation/Playback... dialog.

    Jeśli jesteś zadowolony z wyników, optymalizacji animacji z <image> Filtry / Animacja / Optymalizuj (dla formatu GIF) element menu. Spowoduje to utworzenie kopii animacji. Zapisać z rozszerzeniem. Gif. Należy wybrać opcję Zapisz jako przycisku radio Animacji w następnym oknie dialogowym. W przeciwnym razie, Gimp spłaszczy obraz przez połączenie wszystkich warstw w jednej warstwie.

    Kroki:
    - tworzenia pliku obrazu Gimp
    - dodając warstwy obrazu
    - modyfikacji komentarza warstw - zmiana nazwy warstwy
    - optymalizacji dla formatu GIF
    - i zapisywanie jako animacji GIF
    to wszystko, co jest potrzebne do tworzenia animacji z Gimp. Z wyjątkiem, oczywiście, że jest dużo więcej niż to, że jeśli chcesz stworzyć bardzo fajne efekty i skomplikowane przejścia.

    Prosta Animacja Gimp
    Teraz możemy przejść do niektórych bardziej interesujących funkcji Gimpa do generowania animacji automatycznie. Do tego procesu będziemy korzystając z logo The Gimp tworem script-fu. Skrypty te umożliwiają tworzenie i dostosowywanie fajnie wyglądającego tekstu, który można animować z animatorami GIMP już wbudowanych.

    Zacznij od otwarcia Xtns <Toolbox> / Script-Fu / Logos menu i wybierając Alien Glow ....
    http://i50.tinypic.com/2wem9ut.jpg
    Na razie, zaakceptuj ustawienia domyślne w oknie dialogowym, które pojawia się i ten skrypt do pracy. Stworzy to nowy obraz ze słowem zielonym, tekst świecący na czarnym tle. Upewnij się, że nowy obraz jest wybierany i przejdź do okna dialogowego Warstwy. Kliknij prawym przyciskiem myszy i kliknij przycisk Scal w dół z menu pop-u. Następnie, od nowego obrazu, otwarty <image> Script-Fu/Animators/Rippling ....
    http://i46.tinypic.com/14o8vi9.jpg
    Zaakceptuj domyślne ustawienia w tym oknie dialogowym do teraz. Znowu nowy obraz zostanie utworzony, tym razem z wypaczonego wersji ALIEN tekstu z pierwszego zdjęcia. Z tego drugiego obrazu nowego, wybierz <image> Filtry / Animacja / odtwarzania .... Pojawi się nowe okno zawierające widok pierwszej klatki animacji. Kliknij przycisk Play / Stop.Gimp teraz odtworzy swój nowo utworzony animację. Kiedy skończysz, kliknij przycisk Zamknij. Teraz możesz zapisać animację jako GIF, stosując procedurę opisaną powyżej do tworzenia prostych animacji Gimp lub jako Gimp. Pliku XCF do wykorzystania później w innych animacji.

    Script-Fu na logo oferują możliwość zmiany tekstu, czcionek i kolorów używanych do tworzenia obrazów i animacji script-Fu pozwalają dostosować liczbę klatek i innych parametrów charakterystycznych dla każdego animatora. Niektóre wymagają obrazu na wiele warstw, niektóre tylko z jednym. Pobaw się z zarówno z logo i animatora script-fu, by sprawdzić, jakie fajne efekty tekstowe można tworzyć i zobaczyć, co inne ciekawe efekty animacji można wygenerować."
  • 03.11.12, 22:24
    Instalacja GAP
    Użytkownicy Windows mają łatwo. Jest dostępny program instalacyjny, który instaluje DPR na win-gimp stronie: gimp-win.sourceforge.net/stable.html kliknąć na polską wersję, aby zainstalować GAP - GIMP Help 2 (version 2.8.0).

    Po zainstalowaniu tego pakietu z menedżera pakietów znajdziesz pluginy GAP w / usr/lib/gimp/2.0/plug-ins i skryptów w / usr/share/gimp/2.0/scripts GAP. Aby zlokalizować katalogów systemowych używanych wtyczek i skryptów przez wersji Gimpa, otwórz <Toolbox> Plik / dialogowe Preferencje i poszukaj w sekcji Foldery. Nie będzie podsekcje tam wtyczek i skryptów. GIMP to katalogi systemu będą tam wymienione. Alternatywnie, możesz skopiować pliki GAP do katalogów wymienionych w tym samym oknie dialogowym na koncie użytkownika.

    Jeśli wszystko pójdzie dobrze, następnym razem otworzysz obraz w Gimpie, będzie nowe menu na wszystkie Twoje zdjęcia oznaczonego wideo Windows. Jeśli nie ....

    GAP zajmuje GIMP Animation na zupełnie nowy poziom. Gdzie Gimp traktuje każdą warstwę wielowarstwowego obrazu jako klatki animacji, GAP traktuje każdy plik XCF Gimp jako wielowarstwową ramach pojedynczej animacji. Proces edycji animacji z GAP tworzy tyle Gimp pliki XCF jak są ramki w animacji docelowej. A każdy z tych ramek zawiera wiele warstw.

    Jeśli kiedykolwiek stworzył animacji GIF z Gimp, który zawierał fading różnych elementów graficznych i musiał scalić warstwy w kółko dla każdej ramki ręcznie, z pewnością docenią to, co ma do zaoferowania, GAP. (Kiedyś to zrobić z 300-ramy banery, które zawierały bardzo złożonych sekwencji przejścia. Proces zajęło mi około 10 godzin, aby zakończyć i musiałem korzystać z arkusza kalkulacyjnego do śledzenia mojej pracy. To co skłoniło mnie do nauki GAP. ) eliminuje wszystko to poprzez kierowanie go automatycznie. Zamiast obliczać zmienia krycie się, podać początkowy i końcowy krycie krycie i liczbę klatek na przejście. GAP zrobi resztę. Robi to samo do przenoszenia elementów graficznych z punktu do punktu w animacji i perspektywy oraz obrót wpływa również.

    Aby tworzyć i edytować animacje z przerwą, pliki docelowe będą musiały być w stanie obsługiwać warstwy i jednocześnie źródłem i pliki docelowe będzie musiał mieć ten sam tryb kolorów, RGB lub indeksowane. Mieszanie dwa tryby koloru nie będzie działać. Natywny format GIMP jest XCF jest idealna do formatu pliku docelowego. Obrazy źródłowe mogą być w dowolnym formacie, dopóki ich meczach trybu kolorów, które z waszych klatkach docelowych. GAP jest bardzo szczególności o nazwy używane dla plików docelowych, również. Format jest dowolny-old-filename_000001.xcf. Część nazwy jest wybredna jest _000001.xcf część. Druga część nie ma znaczenia. Jeśli starają się działać na pliku z innym formacie nazwy pliku, GAP po prostu wyświetla komunikat o błędzie i kończy pracę.

    Pierwsze kroki
    Tak więc, aby zacząć z GAP, utwórz plik Gimp XCF, zakończyć swoją nazwę _000001.xcf i przechowywać go w swoim folderze. Jeśli nie umieścić go w swoim folderze, możesz skończyć z jak wielu plików XCF jak są ramki w animacji zamieszkują katalogu, w którym się go przechowywać w. Jeśli to jest twój pulpit, będziesz miał wielki bałagan oczyścić później. Lepiej zagrody animacji w osobnym folderze z wyprzedzeniem i uniknięcia zadanie oczyszczania całkowicie.

    Teraz, że masz poprawnie nazwie Gimp plik XCF trzeba stworzyć pewne ramy dla GAP pracować. Pamiętaj, że ramki są tylko Gimp XCF plików, które mają prawidłowy format nazwy pliku. Można tworzyć kopie pierwotnego ramki samodzielnie z powłoki lub użyć <image> Film / zduplikowanych ramek ... dialog.
    http://i46.tinypic.com/o5vloj.jpg
    Dolny suwak tego okna dialogowego jest oznaczona N razy, i będzie powielać ramki animacji tyle razy, ile można określić. Tak więc, jeśli chcesz utworzyć 200 ramek animacji, ustaw suwak na 199. Nawiasem mówiąc, suwak tylko zwiększyć do 99, ale pole obok wirowania może być stosowane w celu zwiększenia liczby klatek zduplikowanych poza 99.

    Gdy klikniesz przycisk OK, twoje ramy są tworzone w tym samym katalogu, w którym zamieszkuje początkowy ramki bez dalszej interakcji z użytkownikiem. Jeśli spojrzeć w tym katalogu, można zobaczyć wiele plików XCF Gimp z _000002.xcf, _000003.xcf i tak jak na ostatniej części nazw plików.

    Następnym krokiem jest utworzyć obraz źródłowy. Może to być plik XCF lub inny format pliku, ale może to być nazwane co ​​tylko chcesz. Można umieścić go w tym samym katalogu co pliki klatek animacji. Ten plik może zawierać wiele warstw obrazu, każdy z nich inny obraz źródłowy. Upewnij się, że ten plik i pliki klatki animacji mają ten sam zestaw trybów kolorów RGB lub indeksowane. W przeciwnym razie, różnica nie rozpozna go jako ważnego obrazu źródłowego.
    http://i48.tinypic.com/ih2zd1.jpg
    Jest to dobre miejsce do przechowywania tekstu logo utworzony ze script-fu w GIMP. Po usunięciu warstwy tła z obrazów stworzonych przez tych skryptów logo, ożywiając je przed warstwami tła w animacji będzie znacznie łatwiejsze. Ponadto, umieszczając je w lewym górnym rogu obrazu źródłowego ułatwia precyzyjnie pozycjonować je w animacji; GAP oblicza lewym górnym rogu zdjęcia źródłowego warstwie źródłowej z lewym górnym rogu płótna obrazu, nie warstwy w lewy górny róg. Uważam, że to wygodne, aby umieścić poziome i pionowe prowadnice w pozycji 0 i 0 na płótnie obrazu źródłowego, tak, że kiedy przenieść moje warstw źródłowych do stanowiska, że zatrzaskują się w górnym lewym rogu. Ja też im znaczące nazwy, aby łatwiej zidentyfikować je w szczelinę w oknie Move Path, gdzie są one identyfikowane przez ich komentarzem warstwy.
  • 03.11.12, 22:45
    Dialog Move Path
    http://i50.tinypic.com/5bzfie.jpg
    Po Twojej obraz źródłowy tworzony i wypełniany warstw grafiki i tekstu, to jest czas, aby zacząć przenosić rzeczy. Z jednym, i tylko jeden, z ramek animacji otwartych i jednego lub więcej obrazów źródłowych otwartych, otwórz menu Wideo w oknie klatki animacji i wybierz Move Path ....Powodem, to tak jest, że mają więcej niż jeden animowany klatka otwarta może spowodować uszkodzenie plików animacji. Więc upewnij się, że tylko jeden animowany klatka otworzyć na raz. Można mieć wiele zdjęć open source. Wystarczy upewnić się, że i twoje klatek animacji mają ten sam tryb kolorów, np. Gimp XCF plików, które są wszystkie albo indeksowany lub RGB, lub GIMP XCF pliki docelowe, które są indeksowane i gif obrazu źródłowego, które są zawsze indeksowane. Należy także pamiętać, że po otwarciu okna Move Path z okna klatki animacji w menu Video, a nie z twojego obrazu źródłowego w menu Video.Dialogowe Move Path oczekuje obraz gdzie została powołana, aby być poprawnym plikiem ramka GAP i będzie stomp jej wybredny stopy, jeśli nie jest.

    Jeśli po moje instrukcje dokładnie, okno Move Path Powinna pojawić Image Source / box combo warstwy w górnej części okna powinien mieć jedną z warstw wybranego źródła.

    Nawiasem mówiąc, nie ma powodu, aby zachować warstwy źródłowego na ekranie, nic z tego, nie będzie odnosić się do niego od teraz. Tylko musi być otwarta, tak aby okno Move Path może go użyć.Dialogowe Ścieżka Move pokaże ci wszystko, czego potrzebujesz, aby zobaczyć, (no prawie wszystko).

    Dialogowe Move Path początkowo wybiera najwyżej położonego warstwy obrazu źródłowego. Jeśli to nie jest ten, który chcesz pracować, wybrać inną warstwę z obrazu źródłowego / Layer polu kombi. Dwa inne ustawienia w tym oknie będzie pracy z warstwy źródłowej możliwe.Pierwszy to pole wyboru Zastosuj błyskawiczne znaleziono w dolnej lewej części okna.http://i45.tinypic.com/21l4izm.jpg
    This will instantly update the preview pane of your animation, which is located just above it. This allows you to see what you are doing. The second is the Step Mode combo box located directly below the Source Image/Layer combo box.- Ten natychmiast zaktualizować okienko podglądu animacji, który znajduje się tuż nad nim. Pozwala to zobaczyć, co robisz.Drugi to tryb Step pole kombi, położony bezpośrednio pod obrazem źródłowym / Layer polu kombi.
    http://i49.tinypic.com/ok5s3n.jpg
    To pole jest zawsze wstępnie ustawione na pętli. Co to oznacza to, że GAP będzie pętli każdego warstwy obrazu źródłowego, mapowanie każdej warstwy do jednej klatki animacji. Jeśli obraz źródłem były animacja samodzielnie, to może być dobre ustawienie do utrzymania, gdyż pozwoli na integrację istniejącego pliku animacji w animacji GAP. Ale jeśli to, co chcesz zrobić, to animować jedną warstwę obrazu źródłowego, a następnie ustawić tryb Step pole kombi na None.

    To pole kombi ma kilka innych dostępnych ustawień. Są Loop, Reverse Loop, raz, raz do tyłu, Ping Pong i Brak. Jak można się domyślać, to będzie pętli każdego warstwy obrazu źródłowego (pętla), wielokrotnie mapowanie warstwy do klatek, to samo w odwrotnej (reverse loop), każda warstwa map tylko raz (raz), tylko raz w odwrocie (raz do tyłu), mapę przodu, a następnie do tyłu wielokrotnie (ping-pong), oraz brak (brak), które będą trzymać się z jednej warstwy. Inne opcje, które są takie same jak te powyżej, ale z dołączonymi ramce są do integracji innych animacji GAP w aktualnej animacji GAP i pracować w taki sam sposób, jak opisany.

    Tak więc, aby animować jedną warstwę obrazu źródłowego, wybierz opcję Brak z trybu Step polu kombi.
  • 03.11.12, 23:16
    Punkty
    GAP działa na animacji poprzez obliczenie zmiany, które określają między określonymi punktami.Chodzi sequencially numerowane zbiór atrybutów, które określa stan animacji w danym punkcie w czasie. Domyślnie, pierwszy punkt odpowiada pierwszej klatki animacji i ostatni punkt odpowiada ostatniej klatce. Na przykład można określić, że w pkt 1 Twój obraz źródłowy jest w pełni przejrzysta i że w punkcie dwa jest w pełni nieprzezroczysty. Możesz również określić, że obraz źródłowy znajduje się w lewym dolnym rogu w punkcie jednej i na górnym prawym rogu w punkcie 2. To pozwala myśleć tylko o początkowego i końcowego stanu Twojego sekwencji animacji. Nie trzeba myśleć o tym, jak dostać się z punktu A do punktu B (lub, w kategoriach Gap, pkt 1 do pkt 2); GAP obsługuje wszystkie szczegóły obliczania zmian krycia i przepływu obrazów z jednego miejsca do drugiego. Jeśli podgląd animacji na tym etapie, Twój obraz źródłowy będzie powoli widzenia, jak porusza się od dolnego lewego rogu do górnego prawego rogu, gdzie będzie osiągnąć pełną siłę krycia przed animacja zapętla i rozpoczyna się ponownie. Użyję tego prostego sekwencję animacji wyjaśnić lukę w funkcji.

    Te dwie zmiany, nieprzezroczystość i położenia, są sterowane przez suwak Krycie X i Y i suwaków.
    http://i45.tinypic.com/730xag.jpg
    Dodatkowo, jak Twój obraz źródłowy jest umieszczony zależy, jaka część z nich służy do pomiaru jego stanowisko. Jest to kontrolowane przez pola kombi uchwyt i może być jedną z następujących wartości: Lewy górny, lewy dół, prawo Top, Prawy dolny lub Center, które odnoszą się do narożników obrazu Źródło i Centrum.
    http://i48.tinypic.com/1z52q1t.jpg
    Te pozycje uchwytów wpływa gdzie w obrazie źródłowym warstwa źródło przebywa. Jeśli 50 pikseli przez 50 źródłowym warstwy pikseli jest w prawym dolnym rogu zdjęcia o 300 pikseli na 300 pikseli, płótnie, w lewym górnym rogu będzie na 0, 0 z obrazu źródłowego płótnie, nie warstwa źródłowego w lewym górnym rogu . A centrum będzie mierzony od tego samego rogu płótna prawym dolnym rogu płótna. Tak więc, aby uzyskać żądane zachowanie od tych ustawień, wskazane jest, aby zawsze umieścić warstw źródłowych w tej samej pozycji można oczekiwać, aby używać jako uchwyt w oknie dialogowym Ścieżka Move. Na przykład, jeśli chcesz użyć uchwyt środkowy w oknie Move Path, centrum warstwy źródło w obrazie źródłowym. Jeśli chcesz użyć prawego uchwytu dolnego, umieść warstwę w prawym dolnym rogu obrazu źródłowego. Do centrum warstwę w obrazie źródłowym, upewnij się, że jest aktywny w oknie warstw, następnie wyciąć go i wkleić go natychmiast z powrotem do obrazu źródłowego i kliknij przycisk Nowa warstwa w oknie warstw. Zmień nazwę, jeśli chcesz opisową etykietę dla okna Ścieżka MOVE Image Source / Layer polu kombi.

    Tak więc, do pracy z jednej warstwy obrazu źródłowego, ustawić tryb Step pole kombi na None. Aby umieścić lewy górny róg obrazu źródłowego w dolnym lewym rogu animacji, zaznacz pole wyboru Zastosuj błyskawiczne, dzięki czemu można zobaczyć, co robisz i przenieść X i Y suwaki aż obraz źródłowy jest do widzenia w podglądzie Okienko na animacji w lewym dolnym rogu. Ustaw suwak Krycie do zera, aby warstwa źródło przejrzyste. Teraz dokonaniu ustawień dla pierwszego punktu w animacji, który jest tworzony dla Ciebie automatycznie przez DPR.

    Jedną rzeczą, którą musisz wiedzieć o panelu podglądu w oknie dialogowym Ścieżka Move jest to, że nie zawsze pokazać pełny obraz animacji, szczególnie po prawej stronie i dolne krawędzie animacji. Czasami okazuje się, że jest źródłem swój warstwy poza prawej krawędzi, podczas gdy w rzeczywistości, nie osiągnęła jeszcze. Aby przenieść obrazy źródłowe do dokładnego prawej krawędzi animacji wymaga czasem wiedzieć, ile pikseli szerokości Twój warstwa źródło i animacji zarówno są. Następnie, za pomocą pól X i Y wirowania, można precyzyjnie umiejscowić warstwę źródłowy. I zazwyczaj bacznie kalkulatora by podczas tworzenia animacji.

    Nawiasem mówiąc, można umieścić warstwy źródłowe, klikając i przeciągając w okienku podglądu. Jeśli można zobaczyć, jak warstwa źródło współdziała z innymi elementami animacji w tym momencie, to może być wygodnym sposobem ruchomych obrazów. Aby to ułatwić, można ustawić ramkę wykazanej przez okienko podglądu przez suwak klatek na dole okna Move Path.
    http://i48.tinypic.com/2n1yg7s.jpg
    Spowoduje to aktualizację okienko podglądu, pokazując odpowiednią klatkę animacji. Następnie można przeciągnąć bieżącą warstwę źródłową wizualnie umieścić go w odniesieniu do istniejących elementów animacji. W ten sposób nie musisz pracować w niewidomych.

    Aby dostosować ustawienia do drugiego punktu, musisz najpierw utworzyć, klikając przycisk Add Point.
    http://i50.tinypic.com/11avme1.jpg
    Gdy to zrobisz, bieżący wskaźnik punktu nad X i Y będą czytać suwaków [2] z [2] i ustawienia z punktu jeden zostaną skopiowane do punktu drugiego. Teraz przesuń suwak Krycie powrotem na 100 i ustaw X i Y do suwaki umiejscowić warstwę źródłową w prawym górnym rogu animacji. Skończysz dostosowanie wartości dla punktu drugiego i są gotowe do podglądu animację, aby zobaczyć, jak gra.

    Kliknij przycisk Podgląd Anim w dolnej części okna dialogowego. Kolejne okno wyskakuje.
    http://i47.tinypic.com/8y9hy1.jpg
    Wybierz Dokładne Obiekt w ramkach i ustawić suwak Skala podglądu do 100. Następnie kliknij przycisk OK.GAP tworzy plik animacji zawierający ustawienia i wywołuje GIMP okno odtwarzania animacji. Kliknij przycisk Play / Stop, aby odtworzyć animację. Kliknij przycisk zamykania i zamknij plik wygenerowany do podglądu bez zapisywania.

    Na tym etapie można dodać więcej punktów do animacji, usunąć bieżący punkt, usunąć wszystkie punkty i wstawić punkty. Możesz poruszać się między punktami z następnego punktu, Prev punkt, punkt pierwszy i ostatni przycisk Point.

    Jeśli dodać trzeci punkt, czas między punktami 1 i 2, oraz między punktami 2 i 3, zostaną podzielone równo. Domyślnie, punkt 2 będzie półmetku animacji. Aby to zmienić, należy punkt 2 bieżący punkt i ustawić Keyframe pola pokrętła znajdujące się pod X i Y do suwaków punkt 2 występują w danej klatki animacji. W 100-ramki punktu animacji 2 występują zazwyczaj w klatce 50. Ustawienie na 25 przyspieszy animacji od punktu 1 do punktu 2 i spowolnić go między punktem 2 i pkt 3.
    http://i46.tinypic.com/2465lyc.jpg
    Klatki kluczowe można ustawić tylko na punkty 2 do przedostatniego punktu. Tak więc, w jaki sposób możesz kluczowy punkt 1 do ramki do ramki innego niż ostatni niż ramki 1 i punktem ostatniego? To jest z z ramki do ramki i suwaków w prawym dolnym rogu okna dialogowego. To pozwala na pracę z podzbiorem animacji bez wpływu co klatkę, tak aby można było, na przykład, wstawić w połowie obrazu źródłowego poprzez wideo. Podczas pracy z kilku swoich klatek animacji Przycisk Podgląd Anim tylko generuje podglądy podzbioru ramek z którymi pracujesz. Aby zobaczyć podgląd całego animacji wymaga generowania pliku animacji z ramek używając <image> / Video / Ramki do obrazu ... dialogowe, które pojawia się później. To może być dokonywane tylko po oddalenia okno Move Path, chyba że pracujesz z każdej klatki animacji w czasie. Niestety, GAP tylko pozwala mieć jeden z jego okien dialogowych otwartych w danej chwili. To jest naprawdę ograniczenie Gimp zamiast GAP.GAP jest naprawdę zestaw wtyczek. Każde okno jest oddzielny plugin i Gimp dopuszcza tylko jeden plugin być aktywne jednocześnie.
    http://i49.tinypic.com/ephawj.jpg
    Teraz załóżmy, że jesteś zadowolony z tego, jak pierwsza warstwa źródło wygląda w animacji. Chcesz zapisać stan animacji, klikając przycisk OK w oknie dialogowym Ścieżka Move. Dopóki nie są gotowe, aby zapisać zmiany, należy unikać tego przycisku, jak ognia. Nie można łatwo cofnąć zmiany, jeśli przypadkowo kliknąć ten przycisk, przedwcześnie. Można to zrobić, ale nie jest automatycznie. Kliknięcie tego przycisku powoduje zamknięcie okna dialogowego i zobowi
  • 03.11.12, 23:42
    ...zobowiązuje zmian na każdej klatce animacji bez dalszych interakcji z użytkownikiem. Jeśli nie skończysz dodawanie obrazów i tekstu do animacji i chcesz dodać więcej, to w porządku. Wystarczy otworzyć okno Move Path ponownie i wybrać inną warstwę źródłowy z Image Source / Layer pola kombi i zacząć od nowa. Wszystkie ustawienia z poprzedniego stosowania w oknie Move Path zniknie. To będzie jak zaczyna od nowa, tylko Twoja poprzednia praca będzie widoczna w okienku podglądu, jeśli cykl w ramach istniejących ram.

    Perspective, Layer Stack, Scaling, Rotation, Paint Mode, and Selection Handling
    Perspektywa, Stos warstw, Skalowanie, Obrót, Tryb Paint, i Selekcja.

    Na tym etapie możesz grać z innymi ustawieniami dialogowe Ścieżka Move oferuje.
    Zakładka perspektywa 8 wirowania pola, po jednym dla każdego rogu warstwy źródłowego X i Y component. To pozwoli Ci na ścinanie lub dostosować perspektywę obrazu źródłowego i, oczywiście, do animacji zmiany perspektywy.
    Korzystanie - można dostosować te pola spin pojedynczo w małych zwiększa się lub zmniejsza, aby zobaczyć wpływ na warstwie źródłowej wygląd. Bądź jednak ostrożny, czyniąc to z dużych obrazów. To może zająć dużo mocy przetwarzania używać tej funkcji z Instant Apply włączony. Ale używane razem z suwakiem Opacity i X i Y położenia suwaków, ciekawe efekty mogą być tworzone.

    Suwak Layerstack w prawym dolnym rogu okna dialogowego kontroluje Twoją warstwę źródłem jest włożona do animacji.
    http://i50.tinypic.com/i27m86.jpg
    Na 0, Twój warstwa źródło znajduje się powyżej wszystkich innych warstw animacji. Większe wartości stopniowo dalej umieścić w stos warstw, za innymi elementami.

    Można skalować warstwę źródłowego za pomocą polach Szerokość i Wysokość wirowania na skali i modyfikowanie kartę.
    http://i48.tinypic.com/29lcz14.jpg
    Domyślnie te pola spinowe skalować warstwę źródłowy do 100% jego wielkości. Można skalować to mniejsze lub większe, jak chcesz, i można go skalować pionowo i poziomo przez arbitralne kwot, jeśli klikniesz na link po prawej stronie łańcucha, który pozwoli niezależne korekty do każdego pola wirowania.

    Suwak Obracanie, znajduje się pod Krycie suwak na skali i modyfikowanie kartę, będzie obracać warstwę źródłowego w prawo lub w lewo, zależnie od tego czy to jest dane dodatnie i ujemne wartości, odpowiednio.

    obraz może być obracany o dowolnych ilościach. Mierzy się w ilości stopni obrotu i mogą być albo wielokrotności frakcje koła pełne. Nastąpi obrót na osi Z.. To jest, widoku z obrotu jest wzdłuż linii osi. Jeśli chcesz rotacja występuje od przodu do tyłu / do tyłu do przodu, nie ma rotacji script-fu animator dostępny z repozytorium wtyczek Gimpa, że zrobi to za Ciebie. Wystarczy użyć go do utworzenia oddzielnej animacji i zintegrować go z animacji GAP według instrukcji dam później w tym tutorialu.

    Pole kombi Mode, znajduje się na prawo od źródła pochodzenia obrazu / Layer polu kombi pozwala określić tryb mieszania używany do bieżącej warstwy źródłowej.
    http://i49.tinypic.com/2nhqhbd.jpg
    Zobacz GIMP dokumentacji Więcej informacji na temat trybów farby dostępne tutaj.

    Jeśli dokonać wyboru w obrazie źródłowym, można użyć tylko, że wybór w animacji poprzez zaznaczenie Use (od początkowego obrazu źródłowego) lub wyboru użycia (ze wszystkich zdjęć źródłowych) z rozwijanej listy na karcie Handling Selection.

    Wtapianie z wyboru (s) jest kontrolowana przez Feather Selection suwakiem Radius na tej samej karcie.
    http://i45.tinypic.com/xefm88.jpg
  • 04.11.12, 00:00
    Tracelayer
    Checkbox Tracelayer stworzy efekt ogon komety dla obiektów, które poruszają.Różnica między tym a tweensteps że szlak jest gładsza i bardziej trwałe niż efekt tweensteps.

    Bluebox Filter
    Checkbox BlueBox pozwala zmienić krycie danego koloru. Że kolor jest kontrolowana przez przycisk Keycolor, która pokazuje aktualnie aktywne keycolor. Kliknięcie tego przycisku powoduje wyświetlenie okna dialogowego BlueBox.
    http://i49.tinypic.com/2vbpq2w.jpg

    Krycie, próg, i wtapianie można bardzo precyzyjnie dostroić. Głównymi kontrole zwrócić uwagę na to keycolor dialogowe, alpha source i suwaki alpha docelowe oraz przycisk podglądu, który pozwala zobaczyć efekt Twoich wyborów w innych kontroli. Poprzez utrzymanie box Edges Feather sprawdzane i dostosowując promień wtapiania można stworzyć rodzaj smużenia obrazów, które składają się z jednego, koloru stałej.

    Ustawianie szybkości klatek
    Gdy skończysz dodawanie warstw źródłowych do animacji i punktów ustawień, nadszedł czas, aby stworzyć prawdziwe animacji z plików ramek lukę.Pierwszym krokiem w tym procesie jest otworzyć okno Nawigatora wideo z ramkę w <image> Video / VCR Navigator ... element menu.

    http://i48.tinypic.com/29cxtkw.jpg

    To okno dialogowe zawiera pole wirowania oznaczony framerate. Ustaw to na ilość klatek na sekundę pożądane i zamknąć okno dialogowe. Ustawienie zostanie zapisane automatycznie.

    Następnym krokiem jest stworzenie pliku obrazu, który zawiera animację już opracowaną. Otwórz <image> Video / Ramki do obrazu ... dialogowe.

    http://i45.tinypic.com/2mra2z5.jpg

    To okno domyślne ustawienia są odpowiednie dla naszych celów. Wystarczy kliknąć OK. The gap generuje plik animacji i otwiera.

    Na tym etapie działania są identyczne do tworzenia prostej animacji. Możesz obejrzeć go za pomocą GIMP filtry <image> / animacja / odtwarzanie ... dialogowe i można zoptymalizować go z <image> Filtry / Animacja / Optymalizuj (dla formatu GIF) element menu. Zapisz uzyskany obraz jak GIF i wybierz Zapisz jako animację z następującym oknie, aby utworzyć plik animacji.

  • 04.11.12, 00:42
    Łączenie animacji

    Jedną z miłych cech Gimp jest zdolność do animowania zdjęć z jego script-fu animatorów. Te skrypty tworzenie prostych plików animacji, które można włączyć do swojej animacji GAP. Aby to zrobić, należy użyć pliku animacji jako źródła obrazu i ustawić Stepmode pole kombi na inną niż Brak. Jak wspomniano powyżej, to pole kombi domyślnie Loop, która pobierze jedną warstwę animacji source odwzorować go do jednej ramki animacji docelowej oraz pętli wielokrotnie poprzez obraz źródłowego warstw aż nie ma więcej klatek w animacji do zastosowaniaźródłowych warstwy obraz. Wszystkie warstwy obrazu źródłowego zostaną wykorzystane. W tym przypadku nie ma potrzeby, aby wybrać warstwę źródłowy, chyba że trzeba rozpocząć animowanie w określonej pozycji w animacji źródłowego. Jeśli tak jest, po prostu zaznacz warstwę źródłowy chcesz animacji na początku.

    Ale robi się jeszcze lepiej. Można włączyć do innych animacji GAP w aktualnej animacji GAP w ten sam sposób. Wystarczy otworzyć pierwszą klatkę animacji GAP drugiej jako źródła obrazu i ustawić Stepmode do klatki Loop lub jeden z innych wartości ramki. Ustawienia te są zaprojektowane do łączenia animacji GAP w aktualnej animacji. Jeśli używasz Brak ramki jako ustawienia, można wybrać pojedynczą klatkę z animacji źródłowego i wstawić go w całości na swojej aktualnej animacji, traktując wielowarstwową ramkę jako płaski obraz.

    Dialogowe Move Path ma pola pokrętła SpeedFactor znajdujący się pod obrazem źródłowym / Layer polu kombi. To kontroluje jak szybko animacja źródłem jest "odtwarzane", gdy włączenie go do animacji GAP.

    http://i45.tinypic.com/2yuetlu.jpg

    To ustawienie klatek animacji source w odniesieniu do animacji docelowej klatek. 1,0 dokładnie odpowiada źródłowe i docelowe klatek. 0,5 Mapy jedna ramka źródła do dwóch docelowych klatek, czyli gra na pół źródło prędkości. 2,0 podwaja animacji źródłowego prędkość animacji docelowej.

    Animowanie maski warstwy

    Niektóre naprawdę fajne przejścia i inne efekty mogą być tworzone przy użyciu animowanych masek warstw w Gap.Problem staje się coraz maski do swoich animacji GAP i czyniąc je przenieść. To nie jest dokładnie to proste, zwłaszcza, gdy są stosowane w celu szybkiego dodanie maski warstwy do pojedynczej warstwy obrazu w oknie dialogowym warstwy w GIMP.

    Jak dodać maskę do całego zestawu ramek GAP? A jak zrobić ten ruch maski?

    Odpowiedzi są nieco irytujące na początku, ponieważ wydają się tak skomplikowane, tak jak robi się GAP podczas pierwszego uruchomienia programu. Ale procedura jest naprawdę bardzo proste po to zrozumieć. Tworzenie szary obraz skali wykorzystania jako maski, animować tego obrazu oddzielnie lub jako część głównej animacji, a następnie obrócenie warstwy zawierającą obraz maski na rzeczywiste maski warstwy do ramek Usuń oryginalny stos warstw potem.

    Zacząć od szary obraz skali, którego chcesz użyć jako maski i animowanie go przy użyciu techniki I wymienione powyżej. Oto maska animacja stworzyłem.

    http://i48.tinypic.com/72ytlx.jpg

    Ciągle to jako animacji GAP i używane stepmode ustawienia ramki Gdy w oknie dialogowym Ścieżka Move zintegrować go z mojej animacji. Umieść maskę animacji tuż nad lub tuż poniżej layerstack chcesz używać maskę. Po zakończeniu włożeniem do animacji należy przekonwertować go na maskę warstwy dla layerstack ma ona zastosowanie do.

    Aby to zrobić otwórz wideo <image> / Frames Modify ... dialogowe.

    http://i49.tinypic.com/ohuzw6.jpg

    Wybierz layermask Kopiuj z warstwy powyższej opcji z rozwijanej listy funkcji i wprowadź numer layerstack do którego chcesz dodać maskę warstwy w strukturze warstwy polu tekstowym. Jeśli chcesz pracować na tylko podzbioru ramek, zmień od ramy do ramy i suwaki. Ale uważaj, że w tym przypadku można ustawić layerstack poprawnie. Gdy skończysz, kliknij przycisk OK.

    Po zakończeniu operacji należy usunąć warstwę maskującą lub wyłączyć jego widoczność. Można go usunąć za pomocą <image> / Video / Layer Ramki Usuń ... dialogowe.

    http://i50.tinypic.com/21x6hv.jpg

    Wiele, wiele bardziej interesujące efekty można tworzyć przy użyciu animowanych masek w GAP. Baw się dobrze.

    Animacje szczypanie

    Jednym z ograniczeń automatyki oferowane przez animator GIMP w script-Fu i różnica jest, że informacje, czas dla wszystkich klatek zazwyczaj jest jednolity. Możesz zmienić ustawienia dla poszczególnych klatek po utworzeniu pliku animacji z obrazu ramki Wideo <image> / ramki do obrazu ... dialogowe prostu edytując każdym warstwy obrazu docelowego komentarz w oknie dialogowym Warstwy.

    Możesz użyć jednego z dwóch trybów dla każdej klatki animacji, swobodnie mieszając tryby z ramki do ramki - (kombajn) i (wymienić). Wpisane w komentarzu warstwy po informacji czasowych dokładnie tak jak pokazano, te tryby pozwalają ramki animacji w połączeniu z wcześniej wyświetlanych ramek lub ich wymiany, odpowiednio. Na przykład, jeśli chcesz wyświetlić warstwy 2 na 3 sekundy i całkowicie zastąpić warstwę 1, wpisz komentarz warstwy w następujący sposób:
    CODE:
    layer 2 (3000ms)(replace)

    ((combine-łączyć) jest trybem domyślnym.

    Istnieją dwa ogólne ścieżki można wykonać w celu optymalizacji animacji. Można zoptymalizować go jako obraz RGB, a następnie przekształcić go indeksowane, czy można przekonwertować go do indeksowania, a następnie zoptymalizować indeksowany wersję. Proponuję spróbować obu metod w celu uzyskania wyników, które w mniejszych obrazów dla każdego projektu.

    dokumentacja
    W tym momencie powinieneś być w stanie tworzyć ładne animowanego przy użyciu GIMP Logo script-fu-tych, animować je używając Script-Fu animatorów, a włączenie ich do animacji GAP wraz z innymi tekstu i obrazów.Dokumentacja, która powinna pochodzić z GAP RPM (wydaje się z kodem źródłowym), wyjaśnia wszystkie luki w funkcji w szczegółach. Zostawiam resztę do Ciebie.

    Inne zasoby
    Gimp Tutorial Prosty Animacje www.gimp.org/tutorials/Simple_Animations/
    Gimp Tutorial Korzystanie GAP www.gimp.org/tutorials/Using_GAP/
    Zaawansowane animacje Gimp Tutorial www.gimp.org/tutorials/Advanced_Animations/
    Zaawansowana animacja uproszczony www.gimptalk.com/index.php?showtopic=147
    Effect Flash Korzystanie GAP brickfilms.com/groups/wiki/docs/main-page
    Sniper Scopt Effect Korzystanie GAP - Sniper Scopt Effect Using GAP
    Przegląd GAP www.gimptalk.com/index.php?showtopic=2204
    Toteu Zaawansowane animacje Tutorial - Toteu Advanced Animations Tutorial
    Zaawansowane techniki animacji Korzystanie z GAP
    Zanikanie Ramki z GIMP GAP sean-michael.deviantart.com/art/Fading-Frames-with-Gimp-GAP-26913368
    Zanikanie Transitions z GAP www.gimptalk.com/index.php?showtopic=791
    Wkładanie Animated GIF'S www.gimptalk.com/index.php?showtopic=300
    Miga Tutorial Text Do GAP - Flashing Text Tutorial For GAP
    Flash-Based Tutorial GAP (Excellent!) - Flash-Based GAP Tutorial (Excellent!)


  • 23.11.12, 20:19
    Jest kilka sposobów na usunięcie brzegów,
    na screenie NarzędziA
    1 - Zaznaczanie
    2 - Crop

    http://i40.tinypic.com/opcye9.jpg

    Trzeci sposób:
    Można także w Obraz > Wymiary płótna i w okienku rozłączyć wysokość i szerokość,
    oraz wyśrodkować kursorem myszki lub przyciskiem Wyśrodkuj.
  • 27.07.17, 14:31
    Wyciągam ważniejsze wątki na pierwszą stronę.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.