07.09.10, 12:03
mama własnie kupiła kawałek i "zrób coś" hehehe
nie mam doswiadczenia z dynią. zapiekanka, zupa w to bym poszedł, jak ktos ma cos mniej skomplikowanego to poproszę
dzięki
--
¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`
º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`º5
¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`ºø¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸
¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`
Obserwuj wątek
    • kingaolsz Re: dynia 07.09.10, 12:28
      jadlam ostatnio u kolezanki zupe i smaczna byla
      ponoc to jest karaibska zupa

      dynia ( ona uzyla pizmowej, ale ponoc ze zwyklej lepsza)
      pokroic w kostke i ugotowac na bulionie ( warzywnym, badz miesnym)

      Pokroic w kostke 1 cebule, seler naciowy ( kilka lodyg) i posmazyc, ale nie do
      zrumienienia.

      Polaczyc wywar z dynia i te podsmazone, w jedno, dodac pol zielonego, cienkiego
      chilli i zmiksowac.

      Dodac pol puszki mleka kokosowego i zagotowac.
      Wylaczyc i dodac sok z limonki ( nie gotowac juz, zeby sie nie zwarzylo)
    • fettinia Re: dynia 07.09.10, 12:58
      tu chyba najprostsza zupa dyniowasmilemozna dodac jeszcze troche startego imbirusmile
      fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,83949308,83949308.html
      --
      Kuchenne Pogaduszki
    • pani.serwusowa Re: dynia 07.09.10, 13:08
      Kasiu big_grin

      Zupa jest fajna, moim zdaniem jak sie ja podkreci czyms konkretnym - czerwona chilli, ziarnami kopru wloskiego, czy mielona kolendra. Z dyni robie tylko zupy kremy. Czasem dodaje do nich grzanki, ktore pieke w piekarniku - znowu z czyms konkretnym, najczesciej cayenne. Oczywiscie mleko kokosowe swietnie pasuje.

      Skoro o mleku kokosowym, to mozna vege curry - jesli masz jakas paste tajska. Podac z ryzem. Fajne, probowalam, wegetariance tez smakowalo.

      Risotto z dynia i gorgonzola to moje ulubione (pytanie, ktorego ja nie lubie, ale to juz inna kwestia).

      Kluski z dyni, jak nasze kopytka. Jest moj przepis w GP, albo na dyniowe albo na takie ze slodkich ziemniakow (roznica niewielka).

      A w ogole to byl wielki watek dyniowy w GP w zeszlym roku, tam pewnie jeszcze masa innych dan, o ktorych nie wspomnialam. Powodzenia!
      --
      Zmysły w kuchni
    • buka007 Re: dynia 07.09.10, 13:12
      Kasku, ja mam taki przepis:
      dynie pokroic, pora pokroic w talarki,marchewke zetrzec na tarce, wszystko udusic na masle, posolic, popieprzyc, dodac czosnku, imbiru, zalac bulionem zmiksowac, dodac mleka kokosowego i uprazonych pestek dyniowych (dobre na prostate wink ) posypac kolendrą
    • kasia_bzdeta_wons Dzięki 07.09.10, 13:46
      smile
      udusiłem warzywa na oliwie (pieruszka, marchewka, sele, papryka, cebula) dodałem dynię w kostkę, chili, na koniec troche czosknku i kawałek kiełbasy (wiem wiem, ale ja nie moge zup bez mięsa, trącą mi paszą)
      nastepnym razem będzie z mlekiem kokosowym. smile
      --
      εïз
      `` εïз
      ¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`
        • kasia_bzdeta_wons Re: Dzięki 07.09.10, 14:05
          całkiem mozliwe smile))

          --
          ¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`
          º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`º5
          ¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`ºø¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸
          ¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`
    • emigrantka34 Re: dynia 07.09.10, 14:13
      placuszki - racuszki z dynia i imbirem

      o ile pamietam skladniki - ok 400 g startej dynii na grubych oczkach
      2 jajka
      2/3 szklanki maki
      2-3 lyzki masla
      2-3 cm startego imbiru
      sol
      pieprz

      zzoltko utrzec z maslem, dodac do dyni startej i z imbirem, wymieszac, dodac przesiana make, nastepnie sol i pieprz do smaku. wymieszac.
      bialko ubic na szytwna piane, wymieszzac delikatnie z reszta
      smazyc na oleju na mocno rozgrzanej patelni - male racuszki ok 4 cm - z obu stron

      podawac z sosem warzywnym badz nawet pomidorowym lub po prostu ze smietana
    • aleksandra999 Re: dynia na słodko 08.09.10, 10:39
      a ja już 3 raz w ciągu tygodnia gotuję dla odmiany na słodko:
      pokrojona dynia w niedużą kostkę, w niedużej ilości wody, odrobina soli kawałki cynamonu, gożdziki, gotuję do miękkości ok kwadransa, jak jest za dużo wody to odlewam, ale najlepiej odparować, jak się ładnie ugotuje to mieszam intensywnie , rozpada się i wychodzi ładna pulpa gdzie nie gdzie z kawałkami. Zalewam mlekiem do pożądanej konsystencji, dodaję cukier i cukier waniliowy, zagotowuję, odrobina masła i gotowe.
      Podaję z maleńkim makaronikami albo zacierkami, ale można i samą zupę krem. Smakuje i na zimno i na ciepło
      pychota
      --

      "Odwróciła się od lustra plecami, bo nie cierpiała próżności luster"
    • czekolada72 Re: dynia 08.09.10, 10:42
      Dynia
      forum.gazeta.pl/forum/w,48129,100436772,100436772,Dynia_.html
      forum.gazeta.pl/forum/w,48129,101042981,101042981,P_Serwusowa_tagine_z_dyni_ze_sliwkami_prosze_.html
      forum.gazeta.pl/forum/w,48129,101291900,101291900,szczerze_sie_na_dynie.html
      forum.gazeta.pl/forum/w,48129,103445967,103445967,dynia_potrzebna_pomoc.html
      --
      ŚMIGŁO
      "Kto nie naraża się na szwank - ten głównej stawki nie wygrywa"
Inne wątki na temat:

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka