• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego

Inulina - czy ktos uzywa? Dodaj do ulubionych

  • 10.05.11, 21:20
    Czy ktos z Was uzywa w kuchni inuliny? A jesli tak to do czego i w jakich dokladnie proporcjach, bo jakos nie moge znalezc konkretnych przepisow a zalega mi w domu z pol kilo (nie wiem skad to mam!).
    Wyczytalam o inulinie same ciekawe rzeczy, ale jakos boje sie eksperymentowac.
    Bede wdzieczna za przepisysmile
    --
    Sprzedaje moje spokojne, miłe biuro
    Edytor zaawansowany
    • 10.05.11, 21:27
      nie uzywam,ale mam w starych Wrozkach cos na ten temat-poszukam oki?smile
      --
      Kuchenne Pogaduszki
    • 10.05.11, 21:44
      A jesteś pewna że to inulina wink
      --
      "Kobiety rodzą się aniołami, ale kiedy życie połamie im skrzydła - pozostaje już tylko latanie na miotle" by dzidaa
      http://img1.jurko.net/Chick3.gif

      51%Angel 49%witch wink
      • 10.05.11, 22:03
        właśnie wyczytałam, że niezłe wiatry sie po tym masmile bardzo zachęcające
    • 10.05.11, 22:23
      Wiedzmo, chodzilo mi dokladnie o inuliny a czemu pytasz?

      Edyta, czytalam o gazach smile ale nie zamierzam tego jesc w duzych ilosciach, wiec moze przezyje. Inne wiadomosci wydaja sie byc kuszace mimo wszystko.
      --
      Sprzedaje moje spokojne, miłe biuro
      • 11.05.11, 07:48
        Wiesz pół kilo białego proszku big_grin może być niezła zabawa wink
        ps. oczywiście żartuję
        --
        "Kobiety rodzą się aniołami, ale kiedy życie połamie im skrzydła - pozostaje już tylko latanie na miotle" by dzidaa
        http://img1.jurko.net/Chick3.gif

        51%Angel 49%witch wink
        • 11.05.11, 07:50
          Zastosowanie inuliny w domowej kuchni

          Inulina jest dobrym zagęstnikiem do zup czy sosów (w miejsce tradycyjnej białej mąki). Po roztarciu z olejem i dowolnymi dodatkami otrzymujemy słodką pastę, którą możemy posmarować naleśniki, wafle lub pieczywo. Sprawdza się ona także jako składnik ciasta, dodając smaku różnym domowym wypiekom - dzięki niej zyskują na teksturze i trwałości, a kruche ciastka na chrupkości. Inulinę możemy również dodać do wszelkiego rodzaju produktów mlecznych - w tym mleka sojowego - jak jogurt, kefir czy zsiadłe mleko. Także do deserów, takich jak budyń, kisiel, galaretka czy kogiel-mogiel...
          To dlatego, że gotowana z wodą inulina zyskuje postać galaretki, a także gładkość i smarowność, dzięki czemu może częściowo zastąpić różne skrobie oraz tłuszcz - zmniejszając tym samym kaloryczność pokarmu. Jest też dobrym stabilizatorem emulsji (na przykład majonezów) oraz piany białkowej. Można ją także dodawać do past warzywnych, twarożków, pasztetów - wszędzie tam, gdzie przyda się coś stabilizującego, zagęszczającego lub wiążącego...

          Inulina
          --
          "Kobiety rodzą się aniołami, ale kiedy życie połamie im skrzydła - pozostaje już tylko latanie na miotle" by dzidaa
          http://img1.jurko.net/Chick3.gif

          51%Angel 49%witch wink
          • 11.05.11, 07:53
            Przepis na Granulinę nasienną
            Składniki: do wyboru: nasiona sezamu, nasiona lnu lub płatki lniane, nasiona maku, ziarna słonecznika, wiórki kokosowe, płatki owsiane, pokruszone orzechy.
            Wykonanie: 3-4 pełne łyżki dowolnej kompozycji proponowanych składników (lub jednego z nich) uprażyć lekko na suchej patelni. Pod koniec prażenia oprószyć inuliną (ok. 1 łyżka) – jednocześnie szybko mieszając – prażyć nadal przez chwilę.
            Uformować na ciepło kulki lub pozostawić grys do ostygnięcia. Tę deserową posypkę lub gotową przekąskę można przechowywać w lodówce około 10 dni.
            Przepis
            --
            "Kobiety rodzą się aniołami, ale kiedy życie połamie im skrzydła - pozostaje już tylko latanie na miotle" by dzidaa
            http://img1.jurko.net/Chick3.gif

            51%Angel 49%witch wink
            • 11.05.11, 07:56
              Inulinki kokosowe

              Wymieszać 1 cz. inuliny z 2 cz. wiórków kokosowych. Zagniatać masę dodając odrobinę wody. Uformować kulki lub pałeczki, pozostawić do pełnego stężenia
              --
              "Kobiety rodzą się aniołami, ale kiedy życie połamie im skrzydła - pozostaje już tylko latanie na miotle" by dzidaa
              http://img1.jurko.net/Chick3.gif

              51%Angel 49%witch wink
              • 12.05.11, 08:47
                Fajne te przepisy! smile - dzięki!

                Używam inuliny do jogurtu wegańskiego z mleka ryżowego. Smaczny wychodzi wink
        • 11.05.11, 18:48
          Wiedzmo, w pierwszej sekundzie po odnalezieniu tego opakowania sprawdzilam czy to aby nie TEN proszek big_grin Z przykroscia stwierdzilam, ze nie, wiec sprawdzilam date przydatnosci.
          Dzieki za przepisy, ale te juz znalazlam. Mialam nadzieje, ze moze ktos robil z tego np. galaretki albo kiesiele czy cos w tym stylu.
          No nic, bede musiala eksperymentowacsmile
          Dam Ci znac czy jest zabawnie, czy tylko smrod w domu na skutek wzdecbig_grin
          --
          Sprzedaje moje spokojne, miłe biuro
          • 12.05.11, 07:22
            Koniecznie, bo jak sobie poczytałam o jego właściwościach to sama bym chętnie pobiegła go kupić....
            --
            "Kobiety rodzą się aniołami, ale kiedy życie połamie im skrzydła - pozostaje już tylko latanie na miotle" by dzidaa
            http://img1.jurko.net/Chick3.gif

            51%Angel 49%witch wink
    • 12.05.11, 12:43
      A w Wiki napisali, ze inulina w przeciwieństwie do skrobi ma wyraźnie zaznaczoną siłę redukcyjną, pod działaniem kwasów lub enzymu - inulinazy zostaje rozłożona całkowicie do fruktozy - czy to oznacza, ze jednak nie jest taka wspaniala? Bo fruktoza wcale zdrowa nie jest.

      --
      Żona pierze, gotuje, sprząta, robi zakupy i opiekuje się dziećmi, mąż wbija gwoździe, pilnuje domostwa przed niedźwiedziami i zombie oraz zdobywa żywność na polowaniu.
    • 15.05.11, 10:06
      tego jest 2 strony drobnym drukiemuncertain albo zeskanuje albo drukne i ci posle oki?
      --
      Kuchenne Pogaduszki
      • 15.05.11, 14:31
        jak mozesz zeskanowac to bede wdziecznasmile Ale mam nadzieje, ze nie po niemieckubig_grin
        --
        Sprzedaje moje spokojne, miłe biuro
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.