11.04.09, 21:41
czy kots na szybko moglby udzielic info odnosnie kopytek, jakie
proporcje maki do ziemniakow i czy w ogole maka ziemaniaczana, a
jesli tak to ile. bardzo prosze, gotowane ziemaniaki juz
przecisniete przz praske i prawie ostudzone, wiec to pilna sprawa.
nie musza byc idealne, byle wstydu przed rodzina do baraniny nie
bylo wink
Edytor zaawansowany
  • wilowka 11.04.09, 21:56
    yyyy specjalistką nie jestem ale daję sporo mąki zwykłej, pszennej i tylko
    trochę ziemniaczanej. i jajko daję i pokrojoną natkę - wychodzą wtedy plamiaste
    i wyglądem nadrabiają wink
    --
    Nie wszystko złoto co się świeci,
    Nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
    www.kot-malenstwo.blogspot.com do czytania
    www.ztworzonka.blogspot.com robótkowy
  • shachar 11.04.09, 21:59
    dziex smile)mam ok 2 kg surowych ziemniakow ktore zostaly ugotowane, to
    ile maki mam dac?
  • wilowka 11.04.09, 22:09
    ojej smile ja bym dała objętościowo niecałą 1/4 mąki (jak przy kluskach śląskich i
    dosypała z pół szklanki ziemniaczanej i potem kombinowała na dotyk, czy dobre smile

    Tylko pamiętaj, że ciasto ziemniaczane trzeba od razu gotować, bo robi się
    rzadkie jak leży.

    Powodzenia smile
    --
    Porządek to wróg zwierządek!
    www.kot-malenstwo.blogspot.com do czytania
    www.ztworzonka.blogspot.com robótkowy
  • 363636r 11.04.09, 22:13
    Nigdy nie mierzę ile daję mąki, sypię "na oko" i wyrabiam, póki ciasto nie
    nabierze odpowiedniej konsystencji. Nie może się lepić, ale nie powinno też być
    zbyt twarde, trzeba kwestię wyczuć. Daję samą mąkę pszenną i jedno jajko na
    porcję taką czteroosobową. Ale niektórzy dają tez odrobinę mąki ziemniaczanej,
    moja mama dodawała łyżkę tejże.
    --
    BETTER MOTORHEAD THAN DEAD
  • shachar 11.04.09, 22:46
    dodalam 4 cups maki pszennej, dalam tez 3 male jaja. bardzo fajnie
    sie rolowalo w walki
    juz wszystko ugotowane
    nie takie dobre jak moja mama wytwarzala, ale wygladaja jak
    kopytka smile
    dziekuje Wam bardzo
  • arim28 11.04.09, 23:02
    Moga byc twarde przez te jajka sad

    Gdzies czytalam o takich proporcjach - ziemniaki powinne stanowic
    1/4 calej masy, reszta to maka i jedno jajko.

    Ja tak jak poprzedniczki na "oko" robie. Wczeniej gotuje ziemniaki z
    cebulka i zabkiem czosnku(razem miksuje z lyzka masla) - naprawde
    lepiej smakuja.
    --
    http://tinylink.pl/fztl
  • fettinia 12.04.09, 02:30
    oj wiem ze juz za pozno,ale..gotowane ziemniaki przecisniete przez
    praske/najlepiej z poprzedniego dnia/ i na krzyz jak przy slaskich-wyjac 1/4
    wsypac maki pszennej,reszte nazad i jajko do tego.Wymiachac dokladnie,formowac
    waleczki i nozem kopytkasmile
    --
    no i jeszcze Pinezka
    Kuchenne Pogaduszki
  • shachar 12.04.09, 03:41
    dzieki smile to byly moje pierwsze kopytka, chyba troche przesadzilam z
    maka (sypalam na oko bo wczesniej umylam woda wage elektroniczna,
    wiec przestala wazyc)i te 3 jajca tez chyba moglam ograniczyc do
    jednego, ale kopyta nie sa jak u konia, mozna pogryzc wink
  • salsadura 13.04.09, 19:23
    He,he,to przepis,którego szukamwinkWszyscy chcą,żeby miękkie były,a ja wręcz
    przeciwnie!To samo z pierogami...
  • pasqoodnikowo 15.04.09, 12:42
    Prawie tak samo, czyli u mnie bez jajka. I ziemniaki MUSZĄ być z
    poprzedniego dnia. Mąki dosypuję tak ok. 1/4 objętości ziemniaków.
    Jak za mało (ciasto zbyt lepkie) to dosypuję na oko. Plus trochę
    soli. I już! Do wrzątku porcjami i gotuję aż wypłyną.

    Lubię też dodać np. drobniutko posiekany koperek, wtedy wychodzą w
    ciapki.

    I robiłam jeszcze z dynią. Też mniej więcej 1/4 objętości to była
    dynia. Plus of kors mąka. I były ślicznie pomarańczowe smile

  • stukam_kopytkami 29.05.09, 10:21
    to tu się przywitam smile

    żeby nie tworzyć nowego wątku i może też podzielę się swoim przepisem smile

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka