Dodaj do ulubionych

dorosly po chorobie Scheuermanna-co robic i jakzyc

18.03.04, 17:57
Witam, szukam Waszej porady. Mam 33 lata, przed paroma tygodniami
dowiedzialam sie ,ze przechodzilam kiedys chorobe Scheuermanna , od kilku
miesiecy boli mnie kregoslup w odcinku piersiowym, mam ataki przypominajace
ataki serca, wtedy zebra sciskaja mnie tak bardzo, ze ledwo oddycham. Czy
ktos moze podzielic sie ze mna swoimi doswiadczeniami. Moze wskazac, gdzie
powinnam szukac pomocy (W-wa), jestem po masazach, ktore nie pomogly i na
razie po 7 zabiegach gimnast, prady, ultradzwieki, ktore musialam przerwac,
bo BOLI. Nocne ataki sa bardzo wyczerpujace. Lekarz stwierdzil lekko, ze te
zajecia wyprowadza mnie z tego stanu, choc oczywiscie cale zycie trzeba
bedzie uwazac, ale jakos mam watpliwosci. Prosze, napiszcie, bo bardzo
potrzebuje wsparcia!
Edytor zaawansowany
  • 30.03.04, 09:04
    witam,
    ja również jestem po chorobie scheuermana i tak jak ty dowiedziałam sie o tym w
    czasie badań z zupełnie innego powodu.Powiem ci tylko ze życ sie z tym da i nie
    jest najgorzej, poza tym że kręgosłup niekiedy boli okrutnie.
    Jak juz pewnie wiesz choroba ta atakuje najczęściej w wieku dojrzewania i
    powoduje trwałe zniekształcenie trzonów kręgosłupa a to w konsekwencji prowadzi
    do jego dalszych zwyrodnień ( dyskopatia ). Niestety to choroba której
    generalnie nikt nie leczy. Jedynym sensownym sposobem jest rehabilitacja ( ale
    naprawde sumienna). kILKA LAT TEMU ZMIANY W MOIM KREGOSŁUPIE BYŁY TAK DUŻE ZE
    WYLĄDOWAŁAM NA WÓZKU, OBECNIE DZIĘKI CIĄGŁYM ĆWICZENIOM UDAJE MI SIĘ UTRZYMAĆ
    SPRAWNOŚĆ I O DZIWO ! nawet nie boli tak jak kiedyś.
    Zalecenia takie jak przy dyskopatii, czyli zero dźwigania i podnoszenia cieżarów
    ( zwłaszcza na prostych nogach), unikaj długiego siedzenie i lezenia w jednej
    pozycji ( rób zawsze przerwy na mini gimnastyke), a przede wszystkim zapisz się
    na basen ...rewelacja. ( nie wiem tylko jak bardzo duże zmiany są w twoim
    kregosłupie, ale mi np. nie wolno absolutnie pływać kraulem, wyłacznie żaba i
    plecy), znajdz też w ciagu dnia dwie przerwy po minimum 10 minut na krótkie
    cwiczenia.
    Ja ćwiczę codziennie, raz w tygodniu chodzę na basen i mimo ogromnych zmian
    jest lepiej. Leczenie farmakologiczne w razie bólu tak jak porzy dyskopati (
    pamietaj że w tej chwili nie chorujesz na scheuermana, a masz tzw. stan po
    chorobie scheuermana- czyli leczysz dyskopatię i zmiany zwyrodnieniowe
    kręgosłupa- o ile takie u ciebie wyszły, bo jesli nie to nie masz sie czym
    przejmować). Pocieszę cię pewnie faktem ze w opini lekarzy scheuerman to tak
    samo popuklarne schorzenie jak skolioza czy płaskostopie, tylko ze nie u
    wszystkich daje on zmiany nadajace się do leczenia. W razie pytań, służe rada i
    pomocą
    PS. DUŻO WAPNIA!!!!! choroba scheuermana to inaczej aseptyczna martwica trzonów-
    czyli dbaj o to by uzupełniać braki wapnia
    Wszystkie moje zalecenia sa takie jak dostałam od swojego lekarza i muszę
    powiedzieć że faktycznie nie jest tragicznie...
    Pozdrawiam
  • 24.05.16, 13:29
    Nie spamuj - temat ma 12 lat
  • 28.05.16, 23:23
    To jest choroba postępująca polecam najlepszego lekarza w Polsce Dok.Bogdan Kłapeć Lublin.

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.