Dodaj do ulubionych

zakres obowiązków nauczyciela wspomagającego

15.03.05, 08:10
jakie obowiązki ma nauczyciel wspomagajacy? Kto powinien sprawować opiekę nad
moim dzieckiem (MPD-czterokończynowe) na przerwach. Mi nie wolno przychodzić
do szkoły zaś nauczyciel wspomagający zostawia dziecko na korytarzu i idzie
sobie.
Edytor zaawansowany
  • herbatazcytryna 15.03.05, 17:59
    No i co z tego?? Czy dziecko nie ma prawa do chwili bez doroslego obok siebie? I
    czy taka straszna krzywda mu sie dzieje??
  • mc37 15.03.05, 21:15
    własciwie masz rację!!!!!
  • herbatazcytryna 15.03.05, 21:19
    :)pozdrowienia:)
  • jus-nka 14.04.19, 17:23
    Witam, od kilku miesięcy jestem nauczycielem wspomagającym dla ucznia z ZA. Jest to uczeń średniej szkoły. Czy ktoś mógłby mi udzielić fachowej porady co należy do moich obowiązków? Nie wyobrażam sobie, żebym miała tak jak tego chcą moi koledzy uczyć chłopca każdego przedmiotu, bo nie kłamiąc nie znam się na matmie czy przedmiotach zawodowych. Moim zdaniem ja mam tylko wspomagać nauczyciela uczącego tj. podpowiedzieć jak przygotować test dla ucznia, pomóc opracować taki test, przygotować dodatkowe pomoce dla ucznia, pomóc w razie potrzeby zapisać treść lekcji, prowadzić zajęcia rewalidacyjne na których mam uczyć go funkcjonowania w społeczeństwie, a nie przerabiać po kolei: polski, matmę, angielski itd. Jest dwie godziny rewalidacji, a co tydzień kilku przedmiotowców chce żebym przerobiła z chłopcem to czy owo. Ponadto ja mam współpracować z rodzicem. To jest moje wyobrażenie o mojej pracy, ale moje koleżanki mają zupełnie inne i już dzisiaj chociaż przed nami jeszcze trzy lata nauki mówią mi, że to będzie moja wina jak chłopak matury nie zda, a ma spore braki. Moim zdaniem ważniejsze jest żeby rozwijał się społecznie, nauczył panować nad emocjami niż zdał maturę, skoro nie jest jak to sie zwykło mówić o osobach z ZA - geniuszem. Proszę o porady i sugestie, co zmienić w swoim myśleniu, a co powinni inni zmienić, by pracowało n