Dodaj do ulubionych

Czy stypendium jest dochodem...?

28.11.06, 11:52
Dzień dobry.
Jestem osobą niepełnosprawną. Studiuję zaocznie w celu przekwalifikowania
się. Za studia płacę miesięcznie 315 zł przez 10 miesięcy plus zakup
podręczników itd. Mam stypendium naukowe w wysokości 190 zł i stypendium dla
niepełnosprawnych w wysokości 150 zł miesięcznie. Obecnie chciałbym wystąpić
o dodatek mieszkaniowy, gdyż nie pracuję a nieiwlka renta - 460 zł
miesięcznie nie pozwala mi na opłacenie czynszu i zakup żywności. Panie z
opieki społecznej do dochodu każa wliczyć stypendia. Chciałbym się dowiedzieć
czy rzeczywiście stypendium w tym przypadku jest dochodem, który należy
uwzglednić? Przecież koszta uzyskania tego stypendium w zasadzie przewyższają
jego wysokość. Poza tym za otrzymane stypendia opłacam naukę i już nie mam
mozliwości przeznaczenia ich na opłatę czynszu. Jeśli za nie opłacę czynsz to
nie będę miał za co opłacić studiów i w ten sposób stracę stypendium. Bardzo
proszę o fachowa informację na ten temat.
Dziękuję
Obserwuj wątek
    • blondyneczka_niebieskooka Re: Czy stypendium jest dochodem...? 29.11.06, 11:24
      napisz coś więcej o tym stypendium dla osób niep[ełnosprawnych, co to za
      stypendium, skąd?

wiem że niektóre instytucje za dochód uważają te pieniążki od których jest
      odprowadzany podatek dochodowy.
      Tylko uwaga: niekiedy dostajemy kwotę brutto do ręki gdyż np. instytucja
      wypłacająca bierze pod uwagę ulgę podatkową i finał jest taki że my widzimy
      taką samą kwotę brutto i netto a tak naprawę jakby nie brać pod uwagę ulgi to
      byłyby one różne
      --
      Wymagając tolerancji od innych bądźmy tolerancyjni również na nietolerancję,
      lepiej uczyć, pokazywać niż nakazywać
    • osika4 Re: Czy stypendium jest dochodem...? 29.11.06, 13:59
      Uważam, że powinieneś przeczytać Ustawę dot. przyznawania
      dodatków mieszkaniowych, wtedy stwierdzisz czy należą Ci
      się pieniążki.