Dodaj do ulubionych

wilgoć na ścianach-poradzcie coś

18.11.07, 19:59
Zaczęło się po tym jak wymieniliśmy okana na nowe i nasila się co
roku o takiej porze(przed zimą).Wietrzymy pomieszczenia,ale nie za
wile to daje.Znacie jakieś sposoby(sprawdzone środki)jak sie tego
pozbyć?
Z góry dzięki za rady-mama Emilki i Gabrielkasmile
Edytor zaawansowany
  • marzeka1 18.11.07, 21:25
    Może ustawienie w oknie opcji mikro, daje efekt lekkiego wietrzenia.Wilgoć może być wywołana np. złą wentylacją w domu. Miałam tak kiedyś w kuchni: okno było ciągle zaparowane,wokół okna robił się czarny grzyb (brrr), a kaloryfer był u góry na ścianie, u mnie pomogło przeniesienie kaloryfera pod okno kuchenne i ustawienie okien na mikro-problem zniknął.
  • sarna73 19.11.07, 08:19
    mam to samo z tym ze nie moge ustawic okien na mikrowietrzene bo mam
    drewniane, kupilam humistop, ale na okna dziala sednio i tak sie
    woda skrapla, naatomist w mieszkaniu byc moze ogolnie mniej wilgoci
    jest, u mnie to kwestia zlej wentylacji, jak mi sie szaro zaczyna
    robic na scianac to pryskam chemią na plesn
    --
    Mikołaj 19/9/02; Aleksandra 17/7/06
    Jest taki kraj na południu, gdzie wyspy toną w błękitach, Gdzie Bog
    zapomniał o grudniu, I zawsze dźwięczy muzyka
  • tabita_1 19.11.07, 08:23
    Wietrzenie to jedno, ale trzeba też grzać solidnie. Warto sprawdzić
    czy kanały wentylacyjne są drożne.
  • emilka74 21.11.07, 12:54
    Dzieki za odpowiedzi smile Będę musiała zacząć działać,bo robi się tego
    coraz więcej...
    mama Emilki i Gabrielka
  • mary_lu 21.11.07, 13:29
    Musisz więcej wietrzyć, rozszczelnić okna, naprawić wentylację...
    Często wilgoć pojawia się w mieszkaniach, w których po wymianie
    okien przestaje działać wentylacja grawitacyjna. Do tego dołącza się
    chęć oszczędzania na ogrzewaniu (często po to były okna wymieniane).
    Wilgoć to nie tylko problem natury estetycznej - od tego mogą zacząć
    chorować Twoje dzieci...

    Na usunięcie śladów pleśni polecam preparat firmy Hagesan (HG Środek
    do usuwania pleśni). Ale to tylko usunie czarne kropki, a Ty masz
    zarodniki fruwające w powietrzu...
  • emilka74 21.11.07, 14:23
    Wietrzę codziennie,bardzo często rozszczelniam też okna.W domu jest
    cieplutko.A co do wentylacji to może rzeczywiście być coś nie tak.
    Na 4 pokoje które mamy ,nie ma tego paskudztwa jedynie w sypialni
    dziecisad Ogólnie zaatakowane są ściany zewnętrzne.
  • mary_lu 21.11.07, 14:51
    To typowe - ściany zewnętrzne są zimniejsze, skrapla się na nich
    wilgoć i grzyb ma ulubione warunki do rozwoju... Docieplenie ścian
    zewnętrznych by pomogło, ale główny powód posiadania grzyba jest
    inny - brak wentylacji. To znaczy, że takie wietrzenie i
    rozszczelnianie, jakie teraz ma miejsce, jest niewystarczające.
  • bri 21.11.07, 15:46
    Może za dużo pary produkujecie ogólnie np. suszysz w domu dużo
    prania, dużo gotujesz? Masz wyciąg nad kuchnią?
  • emilka74 21.11.07, 16:20
    Nie mam wyciągu.Może to błąd.Ale dom ma 2 poziomy,a wilgoć jest
    również u góry.Pewnie to wszystko o czym piszecie składa się na mój
    problem.No nic trzeba powalczyć.Zacznę od wentylacji i środków
    chem.do usunięcia wilgoci,bo ocieplanie domu to na pewno nie w tym
    roku(niestety)
    pozdrawiam mama Emilki i Gabrielkasmile
  • anmar123 21.11.07, 18:46
    Najpierw znajdź kominiarza. Oni teraz mają przyrządy do sprawdzania przepływu powietrza w kratkach wentylacyjnych. Są normy przepływu powietrza. Sprawdź przy zamkniętych oknach i rozszczelnionych. Jeżeli przepływ bedzie za mały, to trzeba będzie pomyśleć o poprawieniu wentylacji (np. specjalne kominki-nadstawki na komin wentylacyjny). Jeżeli w pokoju nie ma kratki wentylacyjnej, to trzeba zostawiać uchylone drzwi do pokoju i pomieszczeń, w których te kratki są (kuchnia, łazienka, wc) a w pokoju uchył okna/mikrowentylacja.
    Normy budowlane przewidują kilkakrotną wymianę powietrza w ciągu godziny w pomieszczeniu mieszkalnym - nie pamiętam ile! Wymiana powietrza w pomieszczeniu zapobiega jego zagrzybieniu.
    --
    ...
  • tosina 21.11.07, 20:04
    WItam .My tez borykalismy sie z tym problemem od czasu jak w calym
    domu wymienilismy okna.Nic nie dalo systematyczne wietrzenie i
    rozsczeelnianie .tego lata maz po wstawial w 90%pomieszczen kratki
    wentylacyjne.(teraz robia takie slizne,dyskretne ze naprawde mozna
    dostosowac do wszystkich pomieszczen)przed malowaniem jednak
    najpierw po scieral grzyb z sciany a nst popryskalpreparatem
    ghrzybobojczym.No i problem zniknal ewidetnie.Sprawdzałam dzis
    sciany w calym domu i wszystkich zakamarkach .Nie ma ichsmile
  • przytulmysie 22.11.07, 13:24
    Do Tosiny : mam podobny problem - brak dobrej wentylacji :stara kamienica
    wentylacji zero ,bo kiedyś okna i drzwi nie były tak szczelne,(jedyne kominy to
    piecowe, ale one sie nie nadają na wentylację, bo gro osoób w kamienicy w tym
    ja mamy czynne piece ) gdy sie do tego jeszcze doda elewację północną i brak
    ocieplenia ,to pleśń na ścianie kwitnie i dobrze sie ma mimo regularnego
    ścierania i traktowania preparatami (haha Vizir okazał się baaardzo skuteczny do
    szorowania ściany.) sad
    Mam pytanie czy twoj mąż podłączał kratki do istniejących już kominów
    wentylacyjnych , czy też wyznaczaliście nowe?czy masz wentylację wyprowadzoną na
    zewnąrz ?( np. przez ścinę w kuchni)

  • tosina 23.11.07, 08:02
    witaj .
    TAk moj maz podlaczyl te kratki do istniejaych juz kominow. Tylko te
    szyby nie byly w zaden sposob podlaczone do pieca ogrzewajacego dom.
    Wiesz te wszystkie kratki w domu podlaczone sa do dwoch kominow i
    poprzez nei ma ujscie na zewnatrz.Ale zaden nie bezposrednio tak jak
    pytasz.
    Gdy maz wybil jeden z nich to doslownie bylo widac jak za syssa on
    powietrze i razem z tym unaszacym sie pylem po kuciu wyciagal.
  • przytulmysie 24.11.07, 19:28
    mmmmm wentylacja jak marzenie! jeszcze odkurzacz gratis winkostatnio doradzono nam
    żebyśmy zrobili wywietrznik pod oknem (podobno kiedyś kiedyś tak w tym domu
    było, że każda kuchnia miała taką krateczkę wentylacyjną włśnie pod oknem.No
    zobaczymy. Dzięki za odpisanie.Pozdrawiam

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka