Dodaj do ulubionych

Łotwa - Rosja. Rosjanie protestują przeciw języ...

IP: 5.3.1R* / *.cache.pol.co.uk 11.02.04, 17:44
Rosyjskiej Dumie nic do spraw suwerennego państwa łotewskiego! Na Łotwie
jezykiem urzędowym powinien być język łotewski tak, jak w Rosji jezyk
rosyjski. Łotysze mogą się uczyć rosyjskiego na równi z innymi językami
obcymi tak, jak Rosjanie w Rosji np. litewskiego czy też estońskiego.
Edytor zaawansowany
  • Gość: Awx IP: 162.108.22.* 11.02.04, 18:07
    Ruskim wciaz sie wydaje, ze wroca na Lotwe, wiec po co sie uczyc lotewskiego.
    Wiec Duma bedzie nad tym dumac, az co wyduma.
  • Gość: mirmil IP: *.uBRgrb01.supercable.es 11.02.04, 18:51
    dwujezycznosc jest super. zwieksza sprawnosc umyslowa, spowalnia starzenie sie
    mozgu, wsrod osob dwujezycznych mniej jest przypadkow alzheimera. czysta
    kalkulacja :)
  • Gość: zbytkownik IP: 5.5R* / 217.17.233.* 11.02.04, 19:01
    mosci mirmil, ogolnie masz racje,
    ale tu chodzi o kolejnosc rzeczy...
  • Gość: malt IP: *.wap / *.au.poznan.pl 11.02.04, 19:57
    Jeżeli im się nie podoba, to mogą zawsze wyjechać do Rosji, która posunie się
    do tak żałosnego aktu jak "wypowiedzenie przez Dumę zdania" w sprawie
    wewnętrznej niepodległej Łotwy, żeby sobie ulżyć w uczuciu utraty znaczenia:)
    Pieprzeni carowie - nieudacznicy!!!
  • Gość: przejrzysty IP: 169.210.32.* 11.02.04, 20:12
    Pieprzeni carowie - nieudacznicy!!!
    malt: Pokrzyczałeś sobie. Ulżyło ci? Życzyłbym Polakom, żeby byli
    taki "nieudacznikami" jak "carowie"
  • durny1 11.02.04, 22:59
    Gość portalu: przejrzysty napisał(a):

    > Pieprzeni carowie - nieudacznicy!!!
    > malt: Pokrzyczałeś sobie. Ulżyło ci? Życzyłbym Polakom, żeby byli
    > taki "nieudacznikami" jak "carowie"


    no nie przesadzaj carowie poza nielicznymi wyjatkami byli największym
    nieszczęściem Rosji
  • Gość: J.G. IP: *.ip.nd.e-wro.net.pl 12.02.04, 05:13
    Cóż,powtórzę,co niedawno pisałem
    --------------------------------------------------------------------------------
    Dlaczego nie 100%przedmiotów w łotewskim?Ta ogromna mniejszość nie wybrała
    przecież Łotwy na swą
    ojczyznę,z którą chce się integrować.To żyjący dawni okupanci,"domeldowani"
    lub ich potomkowie.
    Łotwa,która uległa presji Zachodu,któremu obce są realia tych obszarów,a
    znana jest klaka o prawach mniejszości nie może się zgodzić na nowy
    Królewiec,nową enklawę na swym terytorium.Zwłaszcza,że skala zjawiska jest
    przeogromna.Dlatego szkoła musi być jedna:łotewska.Język rosyjski ew.jako
    dodatkowy,nieobowiązkowy.
    Czy na terytorium,które Moskwa zajęła,nie ma miejsca dla swych
    rodaków?A ingerencja władz rosyjskich jest tu całkowicie nie na miejscu.

  • terra0 13.02.04, 15:02
    Rzeczywiscie Rosyjskiej Dumie nic do spraw panstwa lotewskiego. Ale Rosja
    wprawie prowadzic sankcje przeciwko tego tzw panstwa. Corocznie Lotwa bedzie
    tracila $355 mln, juz nie mowiac o innych problemach na poziomie
    miedzynarodowym. Lotwa jak na razie udaje, ze te sankcje nie obchodza je, ale
    juz wystarczylo zmienic dwa lata temu przebieg rosyjskiej nafty (nie przez
    lotewski port Vientspils), do dnia dzisiejszego Lotwa nie moze odejsz z tego
    (bo przeciez uderzenie w gospodarke Lotwe i powazne). Co bedzie, gdy sankcje
    beda "na calosc". Moze prezydent Lotwy wtedy szybczej nauczy sie rosyjskego j.
    i pozostali deputowani zakochaja sie w tym jezyku?
    --
    Pozdr,
    Igor

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.