Dodaj do ulubionych

Inwestycje w złoto?

14.05.16, 08:47
Trafiłem w internecie na następujący artykuł:
Kiedy umiera pieniadz
i się przeraziłem. Z grubsza autor przewiduje, że nasze papierowe pieniądze ($, JPY, EURO, PLN) mogą przestać być cokolwiek warte w niedalekiej przyszłości. Dlatego chcę się Was podpytać - co sądzicie o inwestowaniu w złoto, srebro itd? Czy warto?
Edytor zaawansowany
  • kfugktru23 14.05.16, 09:18
    Nie warto! Warto inwestować gdy było tanie. Czyli kilka lat temu. Teraz to Ambergold.
  • radoszko 09.06.16, 16:29
    Wydaje mi się, że bardzo dużo ludzi inwestuje do tej pory w złoto. Myślę, że na pewno na tym nie stracą. Najpierw coś spada, później podnosi się w górę, jak wszystko w co można inwestować. ;)
    Dlatego uważam, że jeśli ma się pieniądze to powinno się dokonać zakupu złota.
  • superspec 14.05.16, 09:42
    z przyszłością. Najlepsze są profesję związane z rynkiem zdrowia.;)
    www.marketwatch.com/story/10-professions-with-the-best-job-security-2015-03-20
    --
    Jestem leczonym psychiatrycznie anarchistą.
    pl.wikipedia.org/wiki/Anarchokapitalizm
  • felusiak1 14.05.16, 19:47
    Kiedy papierowy pieniądz stanie się bezwartościowy to bezwartościowe bedzie twoje złoto.
  • dicksmith 15.05.16, 02:15
    jeśli można kupić akcje kopalni złota. Nic nie ważą i nie trzeba ich też zamykać na klucz.
  • kylax1 16.06.16, 16:05
    dochód tak długo, aż nie wyczerpią się złoża. A do tego daleeeeeka droga.

    --
    Ratujmy wolność kobiet i ich prawo do decydowania o własnej seksualności:
    ratujmykobiety.pl/
    Podpisz projekt ustawy o liberalizacji aborcji.
  • j-k 17.05.16, 08:47
    Rzeczywiscie warte jest tylko to - czego podaz jest ograniczona - czyli ziemia i nieruchomosci.
    - tyle tylko, ze tym trzeba sie zajmowac (czyli gospodarzyc).

    Zloto ma wprawdzie swoja (wysoka) wartosc, ale jest ciagle produkowane i kurs zlota w duzym stopniu zalezy od stanu gospodarki i losu pieniadza papierowego.
    Osobiscie optuje za tym, ze na kupnie Zlota sie nie straci, ale zyskow tez nie ma sie co spodziewac.
    pl.wikipedia.org/wiki/Tezauryzacja
    Dr. J.K.
    ekonomista.
  • dicksmith 19.05.16, 04:07
    > Zloto ma wprawdzie swoja (wysoka) wartosc, ale jest ciagle produkowane

    Złoto jest ciągle produkowane, ale jeszcze ciąglej się nim handluje. Rocznie handluje się w Londynie 1,355,400 tonami złota, podczas gdy całkowita ilość złota wydobytego przez ludzkość z ziemi do tej pory wynosi 187,000 ton. Rocznie wydobywa się 3,200 ton złota. Dziennie handluje się ilością złota która 600x przekracza ilość złota produkowanego globalnie w tym dniu. 95% złota, którym handlują w Londynie to tylko papier bez pokrycia, tak samo jak każda waluta. Złoto nie jest więc żadnym zabezpieczeniem, jeśli trzymasz go w banku, bo tego złota po prostu nie masz, bo go tam nie ma.
  • dicksmith 19.05.16, 04:10
    zapomniałem dodać na końcu że nie jestem dr ekonomistą, ale kimś więcej - inż. spekulantem giełdowym.
  • felusiak1 19.05.16, 05:13
    Przecież to derywatywy. Kazdy inwestor wie co kupuje. Fakt, że handlują derywatywami mówi, ze oni nie chcą fizycznego złota.
  • dicksmith 19.05.16, 05:40
    wciąż mają zaufanie, ale co będzie jak stracą wiarę i zażądają fizycznego złota?
  • felusiak1 09.06.16, 16:28
    Derywatywy nie są wymienialne na złoto zatem nigdy nie zażądają
  • j-k 19.05.16, 11:33
    dicksmith napisał:
    Złoto nie jest więc żadnym zabezpieczeniem, jeśli trzymasz go w banku,
    bo tego złota po prostu nie masz, bo go tam nie ma.



    formalnie (w Twoim komentarzu) masz racje.

    Przepraszam za niescislosc.
    Mialem na mysli przypadek, gdy trzymasz swoje zloto w schowku w banku, gdzie ono realnie jest.
  • dicksmith 19.05.16, 04:02
    po co inwestować w złoto, jeśli można zacząć inwestować w dolara i amerykańskie akcje
  • boavista4 19.05.16, 16:46
    wszyscy co zainwetowali w dolara to albo zarobili tak jak Trunp, albo stracili tak jak emeryci.
    najlepiej poczytac co amerykanie sadza o tym.www.facebook.com/FoxBusiness/videos/10154177741275238/
  • dicksmith 01.06.16, 11:52
    Skoro aż tyle wiesz, to powiedz jeszcze czy cena złota w tym momencie (USD 1215-1220) jest zachęcająca do kupna, czy lepiej poczekać?
  • engine8 02.06.16, 00:32
    Warto ale z odrobina rozsadku i nie tylko... najlepiej to inwestowac w siebie
  • felusiak1 02.06.16, 01:41
    Można kupować albo fizyczne złoto albo złote derywatywy.
    Derywatywy wychodzą taniej gdyż przechowywanie fizycznego złota wiąże się z kosztem.
    Złoto osiagnęło szczyt 24 lipca 2011 kiedy notowano $1,837.68 za uncję. Dzisiaj cena wynosi $1,213.35 ( 0:33 GMT).
    Jeśli ktoś chce jedynie spekulować i zarabiać na dziennych wahaniach notowań to jego wola ale w ostatnim tygodniu cena spadla o nieco ponad 19 dolarow. Jedynym momentem w ostatnim tygodniu kiedy można bylo zarobić 12 dolarów na uncji były 30 i 32 maja. Dla inwestorów długoterminowych złoto jest kiepską lokatą.
    Pewnie lepsze byłoby zainwestować w crude futures z odbiorem w maju 2018 za 52 dolary za beczkę. Jeśli pójdzie w górę do 80 to znakomity zarobek. Jeśli spadnie to strach sie bać.
  • kylax1 16.06.16, 16:04
    Tak, wiem że to literówka. :)

    --
    Ratujmy wolność kobiet i ich prawo do decydowania o własnej seksualności:
    ratujmykobiety.pl/
    Podpisz projekt ustawy o liberalizacji aborcji.
  • radoszko 09.06.16, 16:23
    Według mnie inwestycja w złoto jest bardzo dobrym pomysłem. Sam sukcesywnie inwestuje w złoto, zawsze kupowałem w mennicy, ale teraz chciałbym dokonać zakupy w innym miejscu. Czy macie jakieś propozycje? Gdzie wy dokonujecie takiej inwestycji?
  • j-k 31.01.19, 22:59
    czyli zloto, ziemia, nieruchomosci...
    zasoby te sa ograniczone.

    pieniadz - to rzecz wtorna, relatywna i umowna.
  • engine8 31.01.19, 23:02
    Ale przeciz my prawie juz ich nie uzywamy... Zaminilismy papierowe pieniadze na numery ktore sobie przekazujemy nawzajem...uzywajac kart, smartfonow itp?
    A inwestowac kazdy moze tak jak chce i na wlasne ryzyko..
  • 5magna 01.02.19, 02:36
    Centralne banki kupuja zloto jak nigdy dotad, Chiny, Rosja, Indie, Arabi. Nawet miliarderzy amerykanscy. Zlota nie da rady drukowac a nowe zloza juz sa mizerne.Przez 5000 lat mialo wartosc I bedzie mialo przez nastepne 5000 .
  • engine8 01.02.19, 03:03
    Eh z tym zlotem to ja widze ze ci co maja to zloto stwarzaja wlasnie takie historyjki ktore go wartosciuja tylko po to zeby to zloto roslo ana wartosci...
    Niech oni go sobie kupuja i sie nim zachlystuja - ja tam nie widze potrzeby ani sensu w tym aby przykladac do tego wiecej wagi niz to ma sens... i powoli ten orginalny i tradycyjny fenomen i fascunacja minie... bo juz niewirle atutow zlota jest na tyle uniklane i wazne aby ciagle ubostwiac ten metal... Jedynym co go odroznia od innych to to ze ma tradycje - kiedys valuty bylu nim poparte ale to sie skonczylo, mozna bylo i ciagle mozna z niego robic monety i jest go na tyle aby bylo popularne i dostepne ale na tyle jest go malo aby nie wszytkim starczylo....
    Powoli monety przejda do historii, elektronika znajdzie lpesze materialy a bez zlotej bizuterii tez mozna sie obejsc....
    No i nie wiem czy lepiej i bezpieczniej inwestowac z zloto czy Bitcoins? :)
  • 5magna 01.02.19, 03:55
    bitcoin stracil 80% wartosci. jakbys chcial robic monety ze zlota to na jedna uncje wypadloby $10000 papierowych czy elektronicznych dolarow. pomyslyc ze jedna zlota 20 dolarowka byla warta $20. to byla 1 uncja…...
  • engine8 01.02.19, 17:27
    To co bylo ni jest wazne....
    No wiec dzis zloto warte ok $1300/oz czyli wartosc wzrosla 65x?
    Tak samo mozesz policzyc ile byly warte akcje Apple np w 1980.... $1000 zaiwestowane wtedy dzis ma wartosc ok $300 tys.... a wiec 300x..
    Dom kupiony w SV w 1980 za 30 tys dzis sprzedjale sie za $1.8M czyli podobnie wzroslo jak zloto? A jak doliczysz ile zarobiles bo przez te prawie 40 lat nie placiles za wynajem? Tolepsza inwestycja jak w zloto.
  • 5magna 01.02.19, 18:02
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • engine8 01.02.19, 19:14
    Wiesz czemu oni kupuja? Bo podejrzewaja ze zawsze sie znajda tacy co zaplaca wiecej rozwniez liczac ze i od nich ktos kupi za wiecej.... Ja w goraczki zlota jakos nie mam.... te pol kg co zona ma w swojej szyfladzie wystarczy ..
  • engine8 01.02.19, 19:15
    dorzeczy.pl/swiat/91988/Moskwa-pomaga-Maduro-sprzedawac-rezerwy-zlota-Wenezueli.html
  • 5magna 01.02.19, 19:27
    20 ton to jest nic. Rosja I Chiny szykuja sie aby ich waluty byly oparte na zlocie. Tak okaze sie ze dolar jest oparty na dlugu bo zloto w Ft. Knox juz dawno ukradzione…….
  • monalisa2016 01.02.19, 19:48
    Nie tylko Rosja i Chiny 5magna ale tez Stany, jak wynika z dzialan Trumpa moga byc pierwsze w zastapieniu fiat-waluty waluta pokryta zlotem. Trump zapowiedzial w kampanii wyborczej i do tego dazy.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • monalisa2016 01.02.19, 20:04
    engine8 napisał(a):

    > To co bylo ni jest wazne....
    > No wiec dzis zloto warte ok $1300/oz czyli wartosc wzrosla 65x?

    Tylko 65 razy?
    Nie pomyliles sie?
    Od ktorego roku liczysz?
    Dawno temu, znaczy w latach '70 (1971) uncja zlota kosztowala 35 dolarow, ile kosztuje obecnie?
    Tu widzisz jak fiat-waluta stracila na wartosci.


    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • engine8 01.02.19, 21:11
    Licze od czasu kiedy uncja byla po $20 jak magna napisal.... a to bylo gdzies w roku 1900... i do lat 70-tych trzymalo sie w granicach ~+/- $40
    Jak liczyc W 1980 to wtedy bylo chyba ok $500... a poten newet spadlo bo jak kupowalem w latach 90-tych to bylo ok $350.. a okolo roku 2000 to nawet spadlo do blisko $250.
    onlygold.com/m/Prices/Prices200Years.asp
    A wiec w porownaniu z innymi inwestycjami to zloto jest kiepska inwestycja ale ludzi wierza w zloto.
  • engine8 01.02.19, 21:21
    A cen zlota na rynku jest wykladnikiem niczego innego jak strachu czy paniki inwestorow a najwiecej zyskuja spekulatorzy i brokerzy ...
    A zloto sie "liczy" glownie dlatego ze ciagle duze banki i IMF maja "obowiazek" trzymania 1/5 inwestycji w zlocie.
    I ciagle dzieki tym co wierz w zloto swiat jest rzadzony przez "Golden Rule" - One who has gold - rules.
  • monalisa2016 01.02.19, 22:15
    Moj post o zakupie przez polski bank centralny zlota wylecial w kosmos, dlaczego? Bylo cos tam zdroznego albo nieprawda? Nic z tego, a mimo tego wylecial.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • szwampuch58 01.02.19, 21:28
    AfD nie spi
    tiny.pl/tmxfm
    www.youtube.com/watch?v=S07XJA7VaVA
  • j-k 01.02.19, 21:29
    pisalem o tym juz dawno na innym foro.

    rozsadnie to inwestuje sie w to - co ma wartosc realna i czego podaz jest ograniczona.

    czyli m.in. w zloto
    nieruchomosci, ziemie...

    zyskac na tym sie byc moze nie zyska, ale sie i nie straci.

    inwestycje w "papiery" - to zawsze loteria.

    - no, ale co kto lubi.

    Dr. J.K.
    ekonomista
  • engine8 01.02.19, 22:57
    Ale i zloto to przeciez loteria jak widac.... W kazdym momencie inwestujac w zloto mozna stacic... podobnie i nieruchomosci nie zawsze i nie wszedzie rosna... Co co zaiwestowali w 2006 to dopiero teraz widza swiatlo..
    No i stara zasada mowi ze bez ryzyka nie ma zysku...
  • 5magna 02.02.19, 00:58
    Jezeli nawet US chce dolara oprzec na zlocie tak jak to bylo do 1971 to na 1 uncje przypadnie $10000 tyle jest dolarow na swiecie. Jezeli spekulacyjny bitcoin oparty na niczym mogl pujsc na $19000 to dlaczego nie zloto ?
  • monalisa2016 02.02.19, 02:06
    5magna cosik tu nie rozumiesz, pomysl glebiej i realistycznie o jaka techniczna sprawe by tu chodzilo.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • felusiak1 02.02.19, 08:23
    Bzdura. Złoto kupuje się jako ostatnie zabezpieczenie na czarną godzinę a nie jako inwestycję.
    Inwestuje się w instrumenty płynne (akcje i obligacje) albo w nieruchomości. Nieruchomości mają tę dobrą stronę, że kupując
    wplaca się powiedzmy 20% wartosci a reszta rozłozona jest na raty. Takiej możliwości nie ma kupujac akcje, obligacje i złoto.
    Można też inwestować w derywatywy ale tu ryzyko jest ogromne.
    Inwestujemy aby zyskać. Mówiac, ze kupując złoto albo nieruchomość "zyskac na tym sie byc moze nie zyska, ale sie i nie straci" mówi się bzdury. Jeden kupil złoto za 100 tys dolarów 10 lat temu a drugi kupił akcje (index DJI). Pierwszy ma dzisiaj 128 tys dolarów, drugi ma 353 tys dolarów.
  • boomerang 02.02.19, 02:51
    Złoto jest odwrotnością amerykańskiego dolara. Pójdzie w górę tylko jeśli dolar spadnie, a jak dolar może upaść, jeśli już za miesiąc wojna w Iranie.
  • 5magna 02.02.19, 06:28
    musza bronic dolara I atakowac kraje posiadajace rope I surowce……..
  • zeitgeist2010 02.02.19, 08:48

    to beda żrec te zloto i derywatywy czy jak?

  • kylax4 03.02.19, 14:32
    Na górce się sprzedaje.

    Innymi słowy, jak nawet taksówkarz mówi, żeby coś kupować, to tak naprawdę należy to sprzedać. I odwrotnie, jak wszyscy mówią, żeby czegoś się pozbyć, to należy do skupować na potęgę.



    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • engine8 03.02.19, 18:49
    Czego Ty mi tego wczesniej nie mowiles? A ja wlasnie tak robilem jak taksowkarz mowil.
  • 5magna 03.02.19, 22:46
    A co teraz jest tanie. Banki nadmuchane gdzie sie nie obejzysz. Juz prawie ze nie walnelo……..
  • engine8 04.02.19, 00:56
    Tanie? Ciagle tanie jest gadanie

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.