Dodaj do ulubionych

Lewy prawy

16.09.17, 10:21
Wczoraj przeczytalem wreszcie wywiad Roberta Lewandowskiego dany redaktorowi Spiegla i opublikowany numerze 37 (str. 111-13). Gazety i portale w Polsce i zagranica wiele juz pisaly o tym wywiadzie ale echo, jak wiadomo, deformuje fale i moze zmienic jej czestotliwosc i lepiej sie odniesc do orginalu niz komentowac echa.

No wiec sie odniesmy. Po pierwsze, popatrzmy sie na forme wywiadu: jest po niemiecku i mimo, ze sluchalem kilka wywiadow z Lewandowskim i wiem, ze mowi z dosc wyraznym polskim akcentem i niekiedy sie myli, to wywiad jest ciekawy z bardzo poprawna niemczyzna rozmowcy.

Lewandowski mowi rzeczy interesujace: ze futbol stal sie sportem, ktory jest interesujacy dla kazdego mieszkanca naszego globu, ze gracze ktorzy sa obecnie gwiazdami klubow decyduja sami o swoim losie i jak chca odejsc to odchodza i czesc. W koncu, ze futbal jest 100 % kapitalizmem i ze przyciaga coraz wiecej inwestorow, ktorzy podniosa jeszcze wyzej i zarobki i finanse klubow.

Zainteresowal mnie stososunek Lewego do jego klubu: FC Bayern. I jest ambiwalentny. To dobry klub z tradycjami ale doszedl do pewnych granic. Transfery sa ograniczane i klub nie szuka najwiekszych gwiazd i mu wielkie wystarcza. Takze, jego zdaniem, azjatyckie przygotowanie do sezonu bylo glupota.

Lewandowski jest inteligentny i rozumie pewnie, ze dla nas Polakow Niemcy sa silne ale ida troche wolniej do przodu niz inni. Dlaczego? Ano, dlatego ze staraja sie przekonac spoleczenstwo do drogi wybranej. A to zabiera troche czasu i stad opoznienie. To opoznienie widac zreszta takze na innym polu: zastepowania motorow spalinowych przez elektryczne w samochodach osobowych. I tu niemiecki przemysl czeka na swoja rewolucje i dal sie przegonic przez amerykanska Tesle.

W sumie, czytajac wywiad Lewandowskiego jestem dumny z tego ze i moje nazwisko sie na -ski konczy i ze jest co czytac i o czym porozmawiac.

PF
Edytor zaawansowany
  • 16.09.17, 10:27
    a jednak Ślimakowski, a nie Żabecki... :)
  • 16.09.17, 10:33
    Bys lepiej nauczyl Aussie, ze rak w futbolu sie nie uzywa (chyba ze Maradona):)

    PF
  • 16.09.17, 10:42
    nie da się... bo rugbyści już tak mają że lubi się obmacywać... kultury nie zmienisz
  • 16.09.17, 12:13
    Z Lewandowskim jest taki kłopot, że to Niemcy, w niemieckich klubach zrobili z niego gwiazdę a największą w tym zasługę ma trener Borussii Dortmund - J. Klopp. Niemcy potrafili go idealnie ustawić na boisku, zgrać z innymi, dopasować jego umiejętności do efektywności na boisku, itd. On potrafi niezle strzelać ale jednocześnie nie wykorzystuje zbyt wielu dobrych sytuacji. Nie potrafi tak jak to robi A. Robben czy Messi wejść w pełnym biegu w pole karne, kiwnąć 2-3 zawodników i strzelić celnie na bramkę. Lewandowski musi mieć dokładne podanie, jak go nie ma to biega po boisku bez piłki. Musi więc mieć obok siebie dokładnie zagrywających piłkarzy. W polskiej reprezentacji nie ma takich i widać bezradność Lewandowskiego. Jedyny obecnie jego atut to skuteczność w karnych.
    Zle, że się skonfliktował z Bayernem. Transfer do Realu nie pewny a jeżeli nawet dojdzie do skutku to przy tak świetnie technicznie grających zawodnikach jacy tam grają raczej będzie blado wyglądał. Hiszpanie grają zupełnie inaczej niż Niemcy i nie wiem czy Lewandowski tam się odnajdzie.
    Moim zdaniem Lewandowski popełnia błąd.
  • 16.09.17, 12:23
    Kazdy napastnik ma swoja "metode". "Bombardier narodu" bo tak zwano Gerda Müllera byl nie do ruszenia przez obroncow. Tak pisal o nim Gmoch. Robert Lewandowski ma styl polegajacym na znakomitym wyczuciu tego jak sie ustawic by strzelic gola. To moze tylko tyle ale, dla mnie, az tyle. Podobno za mlodu uprawial gimnastyke i tak nabyte zdolnosci ruchowe mu teraz sluza.

    Inteligentnym ludziom jak On rad bym nie dawal. Sami wiedza o wiele lepiej co warto zrobic.

    PF
  • 16.09.17, 13:21
    polski_francuz napisał:


    >
    > Inteligentnym ludziom jak On rad bym nie dawal. Sami wiedza o wiele lepiej co w
    > arto zrobic.
    >
    > PF


    To n ie są rady, tylko moja prywatna opinia.
  • 16.09.17, 15:12
    To dam i moja. Kopp byl i jest dobrym trenerem. I skonczyl, poki co, w lidze angielskiej a nie w Bayernie. A Bayern ma tradycje i wyniki ale trener Ancemotti niezbyt sobie z graczami daje rade. Narzekal i Müller, i Lewandowski i, na swoj franuskoprzedmiejski sposob, Ribéry. Cos jest zatem nie tak.

    A w Realu Levy bedzie mial francuskiego Araba - Zidana. Jaki polnocnoeuropejskie klub dalby Zidanowi paleczeke dyrygencka?:)

    Pozdro

    PF
  • 17.09.17, 01:58
    Zidane nie jest Arabem, za blady na Araba... ale Berberem, może nawet spokrewnionym z tobą poprzez wspólnego przodka Wandala, a to że Berberom narzucono język arabski, to inna sprawa. Tak samo jak Palestyńczykom, czyli Żydom prawdziwym, których dziś z tego powodu dyskryminują Żydzi przyszywani.
  • 16.09.17, 17:47
    "Lewandowski mowi rzeczy interesujace: ze futbol stal sie sportem, ktory jest interesujacy dla kazdego mieszkanca naszego globu,"
    Bardzo interesujace, naprawdę. Odkrywcze, awangardowe.

    PS> felusiaka futbol zupełnie nie interesuje, zatem Lewandowski nie mówi całej prawdy.
  • 16.09.17, 18:40
    Nu, felusiak, Jewropa jest ciut inna. Thanks to God:)

    Pozdro

    PF
  • 16.09.17, 19:03
    Lewabdowski jest podobno znakomitym pilkarzem ale piździ farmazony a ty pijesz to jak eliksir.
    Do tego mówisz mi, ze niemcy dali się wyprzedzić amerykanom, którzy mają Teslę. Zabierz państwowe dotacje czyli przywróć kapitalizm jak określa to Lewandowski i nie ma Tesli.
  • 16.09.17, 19:10
    Tesla jest finansowana przez panstwo czy przez akcjonariuszy?

    PF
  • 17.09.17, 02:02
    Tesla nie przynosi zysku, kapitał czerpany z emisji akcji nie wystarcza.
  • 17.09.17, 04:05
    Jak zwykle nie trafiasz. Tesla jest dotowana. Podatnik dopłaca do każdego samochodu kupionego przez klienta w USA grube tysiace dolarów a nastepnie dopłaca do kazdego ładowania baterii. Do tej pory Tesla dostała ponad 3 mld dolarów państwowych dotacji. Zabierz doplaty i dotacje i po Tesli. Nie jestem przeciwnikiem elektrycznych samochodów ale na dzisiaj technologia nie jest konkurencyjna w stosunku do samochodow spalinowych.
  • 17.09.17, 10:26
    O dotowaniu nie wiedzialem i dzieki za informacje. Tym niemniej, Tesla osiagnala to o czym marzy wielu, a mianowicie dobra reputacje. Ktora przyszla znikad. Bo wiekszosc marek samochodowych, ktore sie sprzedaja, jest znana od poczatku XX wieku.

    Jak to sie dalej potoczy to nie wiem. Jako inzynier wiem, ze litu jest za malo, ze ladowanie jest zbyt dlugie i, ze (co najwazniejsze) energie elektryczna tez trzeba jakos wytworzyc. I to bez zatruwania srodowiska

    Ale Musk poruszyl troche piramide "Autoherstellers aus Deutschland" i bardzo dobrze.

    PF
  • 17.09.17, 18:43
    Wiesz, do tej pory wszystkie innowacje odbywały sie bez rzadowego rozkazu. Niedawno czytałem, ze we Francji dekretem rzadu samochody spalinowe mają być zastapione elektrycznymi do 2045 roku. Czyli mamy nakaz stosowania ułomnej technologii bez wzgledu na koszt zamiast nie wtracać się. Powiedzmy, ze koś skonstruuje silnik spalinowy tak wydajny. że pozwoli przejechać 400 kilometrw na jednym litrze benzyny. Rząd i elektryczne lobby zrobi wszystko aby nie dopuścić do wprowadzenia wynalazku. Wszak wydali setki miliardów.
  • 17.09.17, 19:10
    Rzad powinien, przynajmniej w teorii, sluzyc interesom spoleczenstwa. W tym wypadku, interesem jest zanieczyszczenie srodowiska, i mozliwe zmiany klimatyczne. Stad te akcje.

    Czy sluszne uniwersalnie? Czy prywaciarzom udalo by sie lepiej? Moze. Ale poki co, to prywaciarze od samochodow woleli raczej oszukiwac kontrole wyziewow samochodow poprzez wprowadzanie falszujacych programow i czujnikow.

    Trudno przyjac czy jedna (rzad ma zawsze racje) czy druga (rzad zawsze sknoci) filozofie.

    PF
  • 17.09.17, 20:57
    Nic nie dzieje się bez przyczyny. Rządy wprowadziły nierealistyczne standardy. Ktoś za biurkiem w rzadowym biurze urodził genialna myśl i zamienil w przepis bez zasiegania ekspertyzy inzynierów z których każdy powiedziałby biurokracie, że przepis jest nierealistyczny. I teraz mamy dwa wyjścia. 1 zamkniecie produkcji, 2 oszukiwanie.
    Możliwe zmiany klimatyczne są dla biurokracji ważniejsze niż absolutnie pewne masowe bezrobocie i brak wpływow podatkowych.
  • 17.09.17, 21:21
    "Nic nie dzieje się bez przyczyny. Rządy wprowadziły nierealistyczne standardy. Ktoś za biurkiem w rzadowym biurze urodził genialna myśl i zamienil w przepis bez zasiegania ekspertyzy inzynierów z których każdy powiedziałby biurokracie, że przepis jest nierealistyczny."

    Ja widzialem te przepisy jako ochrone rynku USA przed autami z importu.

    "I teraz mamy dwa wyjścia. 1 zamkniecie produkcji, 2 oszukiwanie. Możliwe zmiany klimatyczne są dla biurokracji ważniejsze niż absolutnie pewne masowe bezrobocie i brak wpływow podatkowych."

    Czytalnik Spiegla wie od czego sie historia zaczela. Od pojemnika AdBlue w samochodach dieslowych. Ten AdBlue jest plynnym katalizatorem. I by go starczylo na 10-15 tys. km (tzn. miedzy kontrolami) pojemnik musialby byc duzy. Duzo za duzy jak dla szefow VW. I dla ich estetyki samochodu. I go zmniejszyli. I starczylo AdBlue na 2-3 tys. km. I trzeba bylo jakos zakompinowac. I zakompinowali czujnikami kol i odpowiednim softwarem.

    Ciala dali prywaciarze. Z chciwosci, jak to prywaciarze. I stad ten caly burdel.

    PF
  • 17.09.17, 22:07
    Dzwoni gdzieś w kościele ale nie wiesz w którym pefcia ponieważ czytasz Der Spiegel i on cie na prowadzi tam gdzie chce bys pisał takie rzeczy na forum których tak na prawdę nie rozumiesz.

    Cytat:
    Wann muss ich AdBlue nachfüllen? Wenn der AdBlue-Tank leer ist, sendet das Auto zunächst eine Warnung im Display und zeigt an, für wie viel Kilometer der Harnstoff noch reicht. Wer das ignoriert, der riskiert, dass der Wagen ins Notlaufprogramm wechselt, nicht mehr volle Leistung hat. Und: Ein Starten ist mit leerem Harnstofftank nicht mehr möglich.
    Cytat:
    Wo befindet sich der AdBlue-Tank? Meist ist neben dem Tank-Einfüllstutzen eine zweite Öffnung für den AdBlue-Tank. Bei älteren Dieseln, bei denen die Abgasnachbehandlung nicht ganz oben stand im Lastenheft, wird entweder über eine Öffnung im Kofferraumboden "nachgetankt" oder im Motorraum.
    Ein Liter AdBlue kostet an der Zapfsäule 59 Cent, der Zehn-Liter-Kanister etwa 13 Euro.


    Jakie jest zużycie AdBlue na 1l paliwa? Minimalne, wiec zatankowanie należy nie do VW tylko do użytkownika samochodu, ale kto czyta Der Spiegel ma takie pojecie > vide post pefci. :-)
  • 17.09.17, 23:05
    > Ciala dali prywaciarze. Z chciwosci, jak to prywaciarze. I stad ten caly burdel

    Co rusz to wychodzi z ciebie marksista.
  • 17.09.17, 22:24
    Felus ma tu 100% racje, dane wzięte z sufitu przez lobby bez potwierdzenia ekspertyz, czyli polityczna iluzja ponieważ wszystko ma swoje granice wytrzymałości jak i produktywności.
    Jakie stopy metalu należałoby stosować by paliwo wtryskiwane z bardzo wysokim ciśnieniem żeby otrzymać należną moc silnika jak i efektywność, jakie? Tytanowe? Cena, itd?
  • 17.09.17, 19:45
    Felus te technologie są ale w szufladach, tu chodzi o energetyczne lobby, a za tym kryje sie tez polityka by wiele krajów szczególnie na Bliskim Wschodzie wyssać z zapasów finansowych a potem pozostawić ich bez środków dochodów z ropą w ziemi. Biedne te kraje które obudziły sie za późno i nie zbudowali sobie dodatkowego przemysłu poza wydobywaniem ropy. Widziało sie to dość dokładnie podczas wizyty Trumpa w SA.
  • 17.09.17, 13:21
    Wprawdzie nie jest to tematem wątka ale jak już ktoś poruszył ten temat wiec, całkowicie zgadzam sie z wypowiedzią Felusiak1, dotyczy to wszystkich aut elektrycznych które nie wnoszą nic do przyszłości motoryzacji jak i ochrony środowiska.

    Sześc godzin i trzydzieści-cztery minuty na pokonanie trasy 172 kilometry trasy z przygodami jak i wiecznym podnieceniem strachu na karku.

    hd.welt.de/titelseite-edition/article168466690/Demuetigung-im-Elektroauto.html

    Ile dni potrzebowała bym by dojechać do pewnego celu w Polsce elektrycznym autem, trasę którą pokonuję w ciągu 14 do 15 godzin autem spalinowym wraz z postojami na krótki odpoczynek?
    Ano kierując sie tym wzorem z linka niecałe trzy dni, postęp czy cofniecie sie wstecz z komunikacją?
  • 17.09.17, 02:07
    należy zaznaczyć "inteligentny inaczej", bo ta inteligencja Lewandowskiego jest inteligencją kopacza i tylko w tej kategorii należy ją rozpatrywać. Gdybyś pogadał z nim w szatni to byś szybko zrozumiał co mam na myśli.
  • 17.09.17, 10:17
    Mowi rozsadnie o kapitalizmie. Jest inteligentny i rozumie swiat. Najlepiej ten swoj, to prawda, ale i ten ktory go otacza tez.

    PF
  • 17.09.17, 23:13
    Jak sam przyznajesz, to pieniądz dziś czyni z prostaka inteligenta. Ronaldo, jeszcze większa gwiazda od Lewandowskiego i jeszcze bardziej inteligentny, kiedy go przycisnęli w kwestii niedopłaconych podatków, usprawiedliwiał się że się na tym nie zna, bo ma tylko 6 klas podstawówki. No i co, nie jest inteligentny?
  • 17.09.17, 21:45
    i to z pewnoscia nie na terenie Bundesrepubliki.
    Ciekawe dokad...

    --
    Zdaję sobie sprawę z tego, że nawet gdyby pani premier, czy ktoś inny z rządu przeszedł po wodzie na Wiśle to opozycja by krzyknęła: "O, nie umieją pływać"

    Mateusz Morawiecki TVN 7.04.2017
  • 17.09.17, 21:50
    Do Realu pewnie. Lewy chce ugrac jakis wielki puchar a Bayern jest mu troche zbyt malo ambitny.

    Moiom skromnym zdaniem.

    Pozdro

    PF
  • 17.09.17, 23:16
    Lewy nie jest od myślenia, od myślenia jest jego menedżer i to on przede wszystkim chce zarobić.
  • 18.09.17, 11:55
    lont12 napisał:

    > Lewy nie jest od myślenia, od myślenia jest jego menedżer i to on przede wszyst
    > kim chce zarobić.


    I ten wywiad to najprawdopodobniej robota niemieckiego menedżera Lewandowskiego - M. Barthela a chodzi jak zwykle o pieniądze.

    Lewandowski powinien skupić się na strzelaniu bramek a nie idzie mu to najlepiej ostatnio, a nie na idiotycznych wywiadach i gadaniu.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.