Dodaj do ulubionych

USA zablokowaly sprzedaz samolotow do Iranu

06.01.19, 22:23
Biały Dom zablokował dostawy rosyjskich samolotów do Iranu

Okazało się, że rosyjski samolot pasażerski SSJ-100 w blisko jednej piątek tworzą podzespoły amerykańskie. USA odmówiły wydania certyfikatów eksportowych na sprzedaż SSJ-100 Iranowi.
Tak duży procent amerykańskich części w rosyjskim samolocie Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) wymaga wydania zgody na transakcję przez Departament Skarbu Stanów Zjednoczonych.

Możliwe, że z powodu braku licencji Zarządu ds. kontroli zagranicznych aktywów przy Departamencie Finansów USA, o dostawie samolotów na razie nie może być mowy" - oświadczył Maksud Asadi Samani przedstawiciel Asocjacji Irańskich Linii Lotniczych, cytowany przez agencję Nowosti.

Irańczyk dodał, że zamiana amerykańskich części na inne nie wchodzi w grę, gdyż zajęłoby to zbyt wiele czasu. Teheran już wcześniej ogłosił swoje zainteresowanie kupnem SSJ-100, przyznał jednak że „jest jedna trudność. Firma (rosyjska-red) powinna otrzymać zgodę amerykańskiego dostawcy części.
Edytor zaawansowany
  • monalisa2016 06.01.19, 23:37
    No i dobrze bedzie sprzedawal swoje, Iran na BW jest potega w produkcji samochodow, niegdys zaimowal 13 miejsce na swiecie w tej branzy. Iranskie samochody sa dostosowane do warunkow na BW czy Afryce.

    --
    "Złote"(lol) mysli zebrane z forum (cytat wpisu babaobaba) "Wrogowie PiS ubzdurali sobie, że nowy minister rolnictwa zezwolił na stosowanie w rzepaku substancji toksycznych, które trują pszczoły. To atak ślepych z nienawiści osobników, którzy nie zdają sobie sprawy z tego jak niebezpiecznym owadem jest pszczoła, której użądlenie może nawet spowodować zejście śmiertelne."
    =================
    Odpowiedz: Jak zniknie pszczoła, zniknie też człowiek.
  • monalisa2016 06.01.19, 23:50
    Jaki mialy wplyw przedostatnie sankcje na Europe i Iran w przemysle samochodowym? Ano takie ze PSA koncern (Peugeot ‎Citroën) musial zwolnic ogromna ilosc pracownikow, zamknac wiele zakladow do dzis nie moze sie otrzepac Francja z tego marazmu, a Iran w ilosci sprzedazy aut na swiecie wyladowal na 13 pozycji poteg przemyslu samochodowego. Wiec pytam sie w czym zaszkodza Stany tymi sankcjami zakazu sprzedazy samochodow Iranowi?

    ........
    PSA koncern obecnie to: Peugeot, ‎Citroën i Opel.

    --
    "Złote"(lol) mysli zebrane z forum (cytat wpisu babaobaba) "Wrogowie PiS ubzdurali sobie, że nowy minister rolnictwa zezwolił na stosowanie w rzepaku substancji toksycznych, które trują pszczoły. To atak ślepych z nienawiści osobników, którzy nie zdają sobie sprawy z tego jak niebezpiecznym owadem jest pszczoła, której użądlenie może nawet spowodować zejście śmiertelne."
    =================
    Odpowiedz: Jak zniknie pszczoła, zniknie też człowiek.
  • wiktor_jerofiejew 07.01.19, 03:33
    monalisa2016 napisał(a):

    > Jaki mialy wplyw przedostatnie sankcje na Europe i Iran w przemysle samochodowy

    AB Volvo przestała montować ciężarówki w Iranie z powodu owych sankcji USA, które zakłóciły system finansowy tego kraju i nie pozwala mu płacić — poinformował rzecznik firmy w Sztokholmie
    Donald Trump wypowiedział w maju umowę jądrową z Iranem zawartą w 2015 r. i 6 sierpnia przywrócił sankcje wobec tego kraju skłaniając wiele firm zagranicznych do zmiany planów inwestycyjnych. Rzecznik Fredrik Ivarsson poinformował, że jego grupa nie mogła otrzymywać zapłaty za podzespoły wysyłane do Iranu i postanowiła wstrzymać działalność w tym kraju. To kolejny cios w sektor motoryzacji, któremu w odróżnieniu od energetyki i banków, udało się podpisać kontrakty z dużymi firmami europejskimi.

    - Przy tych wszystkich sankcjach i tym, co Amerykanie uruchomili u siebie system bankowy nie funkcjonuje w Iranie. Nie możemy dostać zapłaty, więc na razie nie prowadzimy tam działalności — powiedział Ivarsson.

    Przed przywróceniem sankcji Volvo zamierzało uczynić z Iranu główny ośrodek eksportu do krajów Zatoki Arabskiej i Afryki Płn. Szwedzi współpracowali z firmą Saioa Diesel należąca do drugiego w kraju producenta pojazdów SAIPA, która, montowała ciężarówki z zestawów przysyłanych ze Szwecji.

    Szef działu handlowego Saipa Diesel potwierdził, ze sankcje skłoniły Volvo Trucks do zakończenia porozumienia o partnerstwie. — Postanowili o tym z powodu sankcji na Iran. Od maja nie mogli z nami współpracować. Mieismy w Iranie pewne plany adaptacji nowego zakładu, ale odmówili pracy z nami — poinformował. W ciągu roku do maja zmontowano ponad 3500 pojazdów Volvo, ale w tym roku finansowym ładnego, choć umowa przewidywała 5 tys.

    Szwedzka Scania anulował wszystkie zamówienia, których nie mogła zrealizować do połowy sierpnia z powodu sankcji. Grupa PSA zaczęła już w czerwcu zawieszać działalność swych spółek
  • wiktor_jerofiejew 07.01.19, 03:36
    Operator międzynarodowego systemu komunikacji finansowej SWIFT wstrzymał dostęp do swoich operacji bankom z Iranu.
    „Zgodnie z naszą misją jako globalnego i neutralnego dostawcy usług, wspierając stabilność i jedność globalnego systemu finansowego, SWIFT wstrzymał dostęp niektórym irańskim bankom do systemu komunikacji międzybankowej” - cytuje komunikat firmy agencja Prime. Operator nie informuje, które banki dostały szlaban na międzynarodowe operacje.

    Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication (SWIFT) został założony w Brukseli w 1973 r., a w 1975 r. zostały opracowane główne procedury, zasady działania itp. Współzałożycielami systemu jest 248 banków z 19 krajów, głównie europejskich. Pierwsza wiadomość w systemie została przesłana w 1977 r. Dwa lata później ruszyło pierwsze centrum operacyjne w USA (stan Wirginia). Drugie znajduje się w Holandii.

    W 2012 r., kiedy USA po raz pierwszy wprowadziły sankcje przeciwko Iranowi, SWIFT zablokował międzynarodowe przelewy wszystkim irańskim bankom. Banki irańskie, aby mieć kontakt ze światem, dzierżawiły linie telefoniczne w Dubaju, Turcji i Chinach, do wykonywania przelewów bankowych. W 2016 r. większość tych banków znów została podłączona do SWIFT.
  • monalisa2016 08.01.19, 01:27
    Chiny, Rosja maja swoje programy bezgotowkowych przelewow w rodzaju SWIFT wiec gdzie widzisz problem vicia?

    --
    "Złote"(lol) mysli zebrane z forum (cytat wpisu babaobaba) "Wrogowie PiS ubzdurali sobie, że nowy minister rolnictwa zezwolił na stosowanie w rzepaku substancji toksycznych, które trują pszczoły. To atak ślepych z nienawiści osobników, którzy nie zdają sobie sprawy z tego jak niebezpiecznym owadem jest pszczoła, której użądlenie może nawet spowodować zejście śmiertelne."
    =================
    Odpowiedz: Jak zniknie pszczoła, zniknie też człowiek.
  • wiktor_jerofiejew 06.01.19, 23:55
    monalisa2016 napisał(a):

    > No i dobrze bedzie sprzedawal swoje, Iran na BW jest potega w produkcji samocho
    > dow, niegdys zaimowal 13 miejsce na swiecie w tej branzy. Iranskie samochody sa
    > dostosowane do warunkow na BW czy Afryce.

    Ameba !!!!!! mowa jest o samolotach ...a dokladnie o ruSSkich nielotach
    Sama musisz przyznac ze jestes malo rozgarnieta skoro nie wiesz co czytasz...

    No i oczywisce ze dobrze sie stalo , caly swiat zna Iranskie samochody i sie wrecz ich domaga...ROTFL
  • monalisa2016 07.01.19, 00:00
    Te ruskie nieloty skoro o nich piszesz lataja w zachodnich firmach przewozowych z duzym powodzeniem najlepszy przyklad w DHL-Cargo. Dla was sa nielotami dla innych madrzejszych sa oszczednymi samolotami, wiec jak to jest z wasza logika?

    --
    "Złote"(lol) mysli zebrane z forum (cytat wpisu babaobaba) "Wrogowie PiS ubzdurali sobie, że nowy minister rolnictwa zezwolił na stosowanie w rzepaku substancji toksycznych, które trują pszczoły. To atak ślepych z nienawiści osobników, którzy nie zdają sobie sprawy z tego jak niebezpiecznym owadem jest pszczoła, której użądlenie może nawet spowodować zejście śmiertelne."
    =================
    Odpowiedz: Jak zniknie pszczoła, zniknie też człowiek.
  • felusiak1 07.01.19, 00:19
    DHL nie posiada rosyjskich samolotów.
    Korzysta z Tu 204 w Rosji ale należacego do Aviastar.
  • monalisa2016 07.01.19, 00:35
    DHL-Cargo posiada rosyjskie samoloty Felus, mieszkam w Niemczech i na ten temat vor Ort troche wiecej wiem jak ty za wielkiej wody.

    --
    "Złote"(lol) mysli zebrane z forum (cytat wpisu babaobaba) "Wrogowie PiS ubzdurali sobie, że nowy minister rolnictwa zezwolił na stosowanie w rzepaku substancji toksycznych, które trują pszczoły. To atak ślepych z nienawiści osobników, którzy nie zdają sobie sprawy z tego jak niebezpiecznym owadem jest pszczoła, której użądlenie może nawet spowodować zejście śmiertelne."
    =================
    Odpowiedz: Jak zniknie pszczoła, zniknie też człowiek.
  • wiktor_jerofiejew 07.01.19, 03:19
    monalisa2016 napisał(a):

    > DHL-Cargo posiada rosyjskie samoloty Felus, mieszkam w Niemczech i na ten temat
    > vor Ort troche wiecej wiem jak ty za wielkiej wody.

    Dane oficjalne na stronach DHL a nawet Wikipedi podaja suche dane , ale
    Matol wie lepiej juz ... ROTFL

    Ale zabawa ,lepsza niz na Sylwka ...HeHe
  • monalisa2016 08.01.19, 01:07
    Poscrolluj sobie do punktu: 8 Customer Relations i przestan pisac o czym nie masz najmniejszego pojecia wiktorek.

    www.ltls.aero/documents/11920/14003/LOGbook_2-2011.pdf

    SSJ100 okresla sie jako SuperJet ale dla wiktorka to nielot.

    To dotyczy Lufthansy Cargo/DHL Cargo.


    --
    "Złote"(lol) mysli zebrane z forum (cytat wpisu babaobaba) "Wrogowie PiS ubzdurali sobie, że nowy minister rolnictwa zezwolił na stosowanie w rzepaku substancji toksycznych, które trują pszczoły. To atak ślepych z nienawiści osobników, którzy nie zdają sobie sprawy z tego jak niebezpiecznym owadem jest pszczoła, której użądlenie może nawet spowodować zejście śmiertelne."
    =================
    Odpowiedz: Jak zniknie pszczoła, zniknie też człowiek.
  • wiktor_jerofiejew 07.01.19, 00:21
    monalisa2016 napisał(a):

    > Te ruskie nieloty skoro o nich piszesz lataja w zachodnich firmach przewozowych
    > z duzym powodzeniem najlepszy przyklad w DHL-Cargo. Dla was sa nielotami dla i
    > nnych madrzejszych sa oszczednymi samolotami, wiec jak to jest z wasza logika?
    >

    Ameba kolejny raz robisz z siebie blazna i udowadniasz ze jestes $$$lupsza niz kilo ruSSkich gwozdzi
    A wystarczylo sprawdzic ze na 141 samolotow w DHL TYLKO JEDEN ,powtarzam TYLKO jeden jest to Tupolew ,zaledwie 9 to Arbuzy a reszta (132 ) to wszelkiej masci AMERYKANSKIE BOEINGI
    ROTFL...
  • wiktor_jerofiejew 07.01.19, 00:31
    Nikt nie chce rosyjskiego samolotu. Zagraniczne linie go oddają

    Miał być dowodem na to, że rosyjskie samoloty mogą latać w zagranicznych liniach. O ile kupców nie brakowało, tak teraz nabywcy są rozczarowani. I dokonują zwrotów.

    "49-miejscowy SSJ 100 z kabiną jednolicie ekonomiczną miał być konkurencją tak dla boeinga, jak i dla airbusa" - czytamy na portalu rp.pl. W sumie powstało 132 maszyny. Na początku chętnych nie brakowało, bo samoloty kupiły lub wynajęły linie lotnicze z Włoch, Meksyku czy Belgii. Najwięcej trafiło do Meksyku.

    Teraz jednak wszyscy zgodnie stwierdzili, że transakcja była pomyłką. Linie albo pozbywają się samolotów, albo nie przedłużają umowy na ich wynajem.

    Największy problem rosyjskich samolotów? Awaryjność.

    Przez to belgijska linia lotnicza musiała odwoływać latem loty. Jedyny magazyn części zamiennych znajduje się w Monachium, więc szybkie ściągnięcie materiałów i naprawianie maszyn jest problemem.

    Pomocną rękę do rosyjskich samolotów wyciąga jedynie rosyjski Aerofłot. Państwowy, a zarazem największy przewoźnik w Rosji postanowił zamówić 100 modeli SSJ 100. Wartość transakcji szacuje się na 3 mld dol. Analitycy wówczas zgodnie ocenili, że awaryjność SSJ 100 jest dużym problemem, ale samoloty mogą sprawdzić się na regionalnych trasach.
  • 5magna 07.01.19, 06:18
    musza produkowac wlasne czesci I tak sie stanie. Chinczycy tez samoloty produkuja.
  • wiktor_jerofiejew 07.01.19, 15:39
    Suchoj miał pokazać światu, że Rosjanie potrafią zbudować nowoczesną maszynę, która będzie kupowana przez zagraniczne, a nie tylko zobowiązane do tego rosyjskie, linie lotnicze. 95-miejscowy SSJ 100 z kabiną jednolicie ekonomiczną miał być konkurencją tak dla boeinga, jak i dla airbusa. I początki były obiecujące, bo w marketingu Rosjan wspierał włoski Leonardo. Teraz kontrakt z Włochami się skończył i linie oddają maszyny.

    Jaki jest powód?
    Suchoje okazały się zawodne , awaryjne ,za ciezkie i nieekonomiczne a poza tym brakuje do nich części zamiennych ktore sa w wiekszosci sprowadzane z zagranicy.

    Meksykańska linia lotnicza Interjet pozbywa się sukcesywnie SSJ 100. Należące do grupy Lufthansy Brussels Airlines, które leasingują SSJ od CityJet zapowiedziały, że nie odnowią wygasającego w marcu 2019 roku kontraktu na wynajem tych maszyn.

    Nawet rosyjskie Yakutia Airlines wycofuja suchoje ze swojej floty. Nieoczekiwanie ze wsparciem przyszedł Aerofłot, który planuje wynajęcie stu SSJ i tym samym ratuje Sukhoi Civil Aircrfat Co.

    Aeroflot od kilku lat nie mógł się doprosić obiecanych Suchoj Superjet-100. Ostatnio Samoloty Pasażerskie Suchowo obiecywały, że nastąpi to najpóźniej wiosną br. Jednak maszyny do Aeroflotu nie dotarły. Przewoźnik zapowiedział, że wystąpi do rosyjskich władz o karę finansową dla producenta tych samolotów.

    Aeroflot skarżył się też, że samoloty Suchoj Superjet-100 nie spełniają obiecanych wymagań technicznych, że np. są cięższe, a w związku z tym mniej ekonomiczne.

    Brussels Airlines miały kłopoty z serwisowaniem suchojów, bo trudno jest o podstawowe, najdrobniejsze części zamienne do tych maszyn. Linia przyznaje, że z tego powodu zmuszona była do odwołania lotów tego lata, bo każdego dnia przynajmniej jedna maszyna była wyłączona z operacji.

    Yakutia Airlines poinformowały w sierpniu, że pozbędą się suchojów z tego samego powodu, co Belgowie. Odpowiadający za flotę Yakutii Iwan Winokurow przyznał, że przez całe lato z eksploatacji wyłączone były dwa samoloty, ponieważ popsuły się w nich silniki SaM146 i nie było szansy na wymianę. Zdaniem Winokurowa nie do zaakceptowania jest, że jedyny magazyn części zamiennych do suchojów znajduje się w Monachium, skąd trudno je szybko ściągnąć. Yakutia ma dodatkową umowę z producentem silników SaM146, Powerjetem, joint venture między francuskim Safranem i rosyjskim United Engine Corporation. Powerjet zapewnia teraz, że „optymalizuje” dostępność silników zwiększając swoje moce w dwóch zakładach - we Francji i w Rosji. Jednocześnie firma podkreśla, że silnik SaM146 jest w 99,9 proc. niezawodny. Tyle że w wypadku Yakutii trzeba je wymienić po 1,5 tys. cyklów, podczas gdy był zaprojektowany na 7 tysiecy.






  • boavista4 08.01.19, 01:18
    poniewaz USA blokuje, czyli zrywa umowe, beda wiec kary. A Rosjanie z Chinczymai zapewne znaja technologie, wiec zaczna produkcje i nie beda placic kar. Sadze ze to bedzie kolejny niewypal.
  • monalisa2016 08.01.19, 01:23
    Jaki niewypal boavista4?
    Porozumienie wymiany towarow Iran >< Rosja wyglada troche inaczej jak tu wiktorek naswietla, tu wczesniej niz zostala podjeta zaoceaniczna decyzja o ktorej pisze wiktorek wytlumaczono sobie sprawy, pisaly o tym media na europejskim zachodzie.

    --
    "Złote"(lol) mysli zebrane z forum (cytat wpisu babaobaba) "Wrogowie PiS ubzdurali sobie, że nowy minister rolnictwa zezwolił na stosowanie w rzepaku substancji toksycznych, które trują pszczoły. To atak ślepych z nienawiści osobników, którzy nie zdają sobie sprawy z tego jak niebezpiecznym owadem jest pszczoła, której użądlenie może nawet spowodować zejście śmiertelne."
    =================
    Odpowiedz: Jak zniknie pszczoła, zniknie też człowiek.
  • 1.melord 08.01.19, 02:30
    Najlepiej przekonal sie o tym polski LOT (inni tez)...wystarczy przeczytac na internecie opinie/wrazenia ludzi podrozujacych z W-wy do NY czy Toronto lub z powrotem.
    Cztery LOT-owskie 787 chyba sa na amen uziemione? (ponoc silniki ,ale co to ma za znaczenie-stoja nie lataja,wiec nie zarabiaja)

    Osobiscie zaliczylem dwa przypadki z B-787...raz przestalem ponad 4 godz na plycie lotniska zanim pozwolono opuscic samolot i zapewniono hotel-wylot nastepnego dnia innym samolotem,nastepnym razem oczekiwanie w terminalu na odlot ok 5 godz i ponownie hotel.
    W obu przypadkach zapewniono dobry hotel,zarcie, transport,i...600 Euro rekompensaty.
    Unikam ten typ samolotu jesli jest taka mozliwosc,podobnie jak kiedys DC-10.
    Na dlugie dystase tylko B 380...

    Pocieszajace w tym wszystkim jest,ze nigdy nie doszlo do katastrofy.

    --
    Nie nalezy sadzic ludzi wedlug ich przekonan ,lecz wedlug tego,co przekonania te z nich czynia
  • 1.melord 08.01.19, 02:33
    napisalem ....Na dlugie dystase tylko B 380...
    sorry..
    powinno byc A-380


    --
    Nie nalezy sadzic ludzi wedlug ich przekonan ,lecz wedlug tego,co przekonania te z nich czynia
  • wiktor_jerofiejew 08.01.19, 16:59
    Awarie i problemy A380 i brak chetnych na zakup samolotu firmy Airbus

    Na produkcji A380 firma juz stracila 20 miliardow dolarow

    W rezultacie akcje Airbusa staniały o 10 procent, a w czwartek o dalsze 5 procent po informacji, że firma może wstrzymać w roku 2018 produkcję największego samolotu pasażerskiego na świecie A380, w którym pękają skrzydła, a problemy z silnikami wymagają zastąpienia ich innymi.

    Nie ma chętnych na giganty

    Kolejny kłopot Airbusa, to brak chętnych na największy samolot świata A380. Od czwartku 11 grudnia media przebąkują o wstrzymaniu jego produkcji w roku 2018. Dyrektor finansowy konsorcjum Airbusa Harald Wilhelm przyznał, że w obecnej formie trudno jest sprzedać tego europejskiego superjumbo. Sytuację pogorszyły, wspomniane już, kłopoty z rysami na skrzydłach i w konstrukcji ich dźwigarów, które trzeba było przeprojektować i wymienić. Zawodzą także silniki. Producent chce je zastąpić nowymi, znacznie oszczędniejszymi, tak, jak uczynił to już w modelach A320 i A330, ale nie wiadomo, czy w przypadku A380 taka operacja się opłaci. W tej chwili tylko linie Emirates złożyły wstępne zamówienie na zakup od 60 do 70 nowych maszyn tego typu. Szef Emirates, Tim Clark, powiedział, że jego firma gotowa jest zainwestować "dużo pieniędzy" w nowe silniki do A380 konstrukcji Rolls-Royce'a.

    Zamarzające czujniki lotu

    Jakby tego wszystkiego było jeszcze mało, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała w piątek (12.12) ostrzeżenie przed zamarzającymi czujnikami lotu i prędkości (tzw. rurka Pitota) w samolotach typu A320, A330 i A340. W skrajnym przypadku może to doprowadzić do utraty przez wprowadzonego w błąd pilota kontroli nad samolotem i zakończyć się katastrofą. Tak stało się w locie nr 447 z Rio de Janeiro do Paryża w nocy z 31 maja na 1 czerwca 2009 roku Airbusa A330 francuskich linii lotniczych Air France. Jej przyczyną była m.in. zamarznięta rurka Pitota.

    Oblodzenie czujników prędkości i położenia maszyny w locie może wystąpić zawsze, w niekorzystnych warunkach pogodowych, ale te przyrządy są dublowane i załoga wie, jak ma reagować na dziwne informacje szybkościomierza, pochyłomierza i wysokościomierza. Ostrzeżenie EASA zasługuje na uwagę z tego względu, że opiera się na niedawnej awarii, do której doszło w listopadzie na pokładzie Airbusa A321, i dlatego, że potencjalne zagrożenie dotyczy aż 3 tys. samolotów Airbusa trzech typów.


  • felusiak1 08.01.19, 17:28
    znowu piździsz. podajesz jakies plotki z palucha wyssane.
    silniki są rolls-royce a nie boeing.
    poprzednio były problemy z japońskimi bateriami.
    moja zona zaliczyła jeden przypadek z B787. LOT zgubił jej bagaż i gdyby nie moja interwencja w United Airlines, który sprzedal jej bilet to ten bagaz nigdy nie odnalazlby się. A pan z LOT-u powiedział zonie, ze sama może zadzwonic do Chicago jak chce znaleźć walizkę.
  • 1.melord 14.01.19, 10:42
    >silniki są rolls-royce a nie boeing.
    >poprzednio były problemy z japońskimi bateriami.

    znow zamulasz...kazdy kto tylko ciut interesuje sie lotnictwem wie,ze Boeing nie produkuje silnikow-w 787 sa silniki RR.
    Samolot B-787 jest wyprodukowany przez Boeinga i to on odpowiada za calosc...nie istotne ,kto jeszcze partycypuje w produkcji.
    By nowy model samolotu zostal dopuszczony do eksploatacji,musi wylatac wiele godz.pusty(z pilotami oczywiscie i ekipa techn.) by na koncu otrzymac certyfikaty dopuszczajace do sprzedarzy i eksploatacji

    --
    Nie nalezy sadzic ludzi wedlug ich przekonan ,lecz wedlug tego,co przekonania te z nich czynia
  • 1.melord 14.01.19, 10:51
    ucieklo cholera zanim dokonczylem...
    Musiano wiec wiedziec o kiepskich bateriach , nie dopracowanych silnikach RR i kilku innych rzeczach.
    Nie powstrzymala to jednak Boeinga do wprowadzenia samolotu do eksploatacji.
    Jak zalatwiono certyfikaty gotowosci i sprawnosci,pozostanie tajemnica.
    wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/577365,silniki-dreamlinery-wymiana-problem-samoloty-lot.html


    --
    Nie nalezy sadzic ludzi wedlug ich przekonan ,lecz wedlug tego,co przekonania te z nich czynia
  • wiktor_jerofiejew 14.01.19, 16:44
    Problemy techniczne samolotów Airbus A380 mogą doprowadzić nawet do uziemienia tych maszyn. Pęknięcia odkryte na skrzydłach największych pasażerskich odrzutowców świata skłoniły Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotnictwa (EASA) do wydania dyrektywy zalecającej natychmiastową inspekcję A380.

    Kilka dni temu informowaliśmy o odkryciu drobnych pęknięć na łączeniach żeber skrzydeł niektórych Airbusów A380. Producent oraz obsługujący samoloty przewoźnicy zgodnie zapewniali, że nie stanowią one zagrożenia dla bezpieczeństwa lotów. Jednak kolejne inspekcje wykryły znacznie poważniejsze pęknięcia.

    Teraz australijscy inżynierowie zalecają uziemienie wszystkich A380, a EASA domaga się natychmiastowego przeglądu wielu maszyn.

    Nowa forma pęknięć na łączeniu żeber została zidentyfikowana podczas inspekcji. Jest ona istotniejsza niż oryginalne pęknięcia - czytamy w dzisiejszej (20.1) dyrektywie EASA skierowanej do użytkowników Airbusów A380.

    - Ta sytuacja, jeśli nie zostanie wykryta i naprawiona, może potencjalnie wpływać na strukturę i integralność samolotu - alarmuje EASA

  • wiktor_jerofiejew 14.01.19, 16:56
    W 2018 r. Boeing wysunął się na prowadzenie zarówno pod kątem zrealizowanych dostaw jak i zebranych zamówień. Europejski producent specjalizował się w kategorii samolotów wąskokadłubowych, Boeing - szerokokadłubowych.

    Pod względem dostaw, Boeing wyprzedza Airbusa od 2012 roku, kiedy to odnotował wysoki 26 proc. wzrost. Od 2008 roku producent utrzymuje średnioroczny wzrost w granicach 8 proc. Airbus do tej pory dostarczał mniej samolotów od swojego amerykańskiego rywala, jego średnioroczny wzrost wyniósł 5 proc.

    W 2018 r. producenci umacniali się w różnych kategoriach - Airbus w kategorii samolotów wąskokadłubowych, natomiast Boeing - samolotów szerokokadłubowych.

    Amerykański producent zdeklasował europejskiego konkurenta w kategorii samolotów szerokokadłubowych - dostarczył ich 226 i zebrał zamówienia na 219 sztuk. Europejski konkurent dostarczył 154 samoloty i zebrał zamówienia na zaledwie 71 sztuk

    Airbus
    Firma ma za sobą dość trudny rok. Obniżył założenia dotyczące wielkości produkcji, miał problemy z podwykonawcami, a także dotknęły go śledztwa o korupcję i zmiany kadrowe.

    Pod kątem zamówień nie było już tak dobrze jak w roku 2017. Airbus, po odliczeniu anulowanych zamówień, sprzedał 747 maszyn, a ta liczba wypada blado w zestawieniu z 1109 zamówionymi samolotami w 2017 r. W ubiegłym roku anulowano zamówienia na 84 maszy ny, z czego najwięcej na airbusy A350-900 - 22 anulacje, airbusy A320neo - 20 anulacji oraz airbusy A380 - 16 anulacji.

    Mimo to backlog, czyli lista niezrealizowanych dostaw urosła do rekordowych 7577 samolotów. Na taki wynik miało wpływ sfinalizowanie przejęcia programu C-Series i wprowadzenie dwóch nowych modeli samolotów wąskokadłubowych - airbusów A220-100 (wcześniej bombardier CS100) i A220-300 (wcześniej bombardier CS300).

    Z poszczególnych modeli najwięcej zamówień, po odliczeniu anulacji, firma otrzymała na samoloty wąskokadłubowe: A320neo - 373, A321neo - 136 oraz A220-300 - 135. Pozostałe modele wąskokadłubowe zebrały szczątkowe zamówienia, A319ceo - 2 samoloty, A319neo - 22 samoloty, A320ceo - 7 samolotów i A321ceo - 1 samolot.

    Boeing
    Sześć samolotów, o tyle więcej od Airbusa, dostarczył jego amerykański konkurent. Na 806 dostarczonych samolotów złożyły się dostawy 580 boeingów 737, 6 boeingów 747, 27 boeingów 767, 48 boeingów 777 oraz 145 boeingów 787 Dreamliner.

    Pod względem zebranych zamówień amerykański producent również zajął pierwsze miejsce z 893 samolotami (po odliczeniu anulacji). Najwięcej na modele B 737 - 674, i B787 - 110. Mniejsza popularnością cieszyły się boeingi 777 - 110 zamówień, boeingi 767 - 40 zamówień oraz boeingi 747 - 18 zamówień.

    Tak jak Airbus, Boeing odnotował spadek liczby zamówień w stosunku do 2017 r., kiedy to zebrał zamówienia opiewające w sumie na 912 samolotów. Mimo to w 2018 r. amerykański producent zdołał przewyższyć swojego europejskiego konkurenta zarówno pod względem zebranych zamówień jak i tych zrealizowanych. Ostatnim razem taka sytuacja miała miejsce w 2012 r.
    Mimo zeszłorocznego rekordu dostaw Boeing nie był w stanie dostarczyć zakładanych 810-815 samolotów. Przeszkodziły mu w tym opóźnienia produkcyjne wskutek niedoboru kadłubów czy silników. Kołem napędowym Amerykanów był program 787, producent skorzystał na malejących kosztach produkcji samolotów z tej gamy.
  • wiktor_jerofiejew 18.01.19, 16:08
    Su_choj Super_Shit 100 - na kłopoty zmiana nazwy

    Ten ruch nie jest zaskoczeniem w sytuacji, kiedy producent Suchojów od dłuższego czasu miał problem z terminowością dostaw oraz serwisowaniem często psujących się samolotów. W listopadzie doszło do sytuacji, w której cierpliwość straciła rosyjska firma leasingowa State Transport Leasing Company (STLC) i domagała się od SCAS odszkodowania w wysokości 7,7 mln dol. Za opóźnienia w dostawach 30 maszyn. Głównym powodem niedoróbek były wadliwe silniki dostarczane przez rosyjsko-francuskie joint venture Powerjet.

    Silniki te wymagały gruntownych remontów zaledwie po 2 tys. godzinach lotów, podczas gdy w gwarancji miały zapisane bezproblemowe wykonanie 7,5-8 tys. godzin — napisały „Wiedomomosti".

    Kłopoty z silnikami i dostawami spowodowały też rezygnację z Suchojów przez należące do Lufthansy belgijskie linie Brussels Airlines. Brussels miał w swojej flocie 4 takie maszyny i linia postanowiła nie przedłużać ich leasingu.

    Tyle, że połączenie programów Suchoja i MC-21 nie gwarantuje sukcesu. Będzie raczej fuzją dwóch firm, które mają potężne kłopoty. Program budowy MC-21 ma kolejne opóźnienia, a prezes firmy, Aleksander Rubcow przyznał, że certyfikacja nastąpi najwcześniej w 2020 roku. Sam UACS też ma kłopoty i na mocy dekretu podpisanego 24 października 2018 ma zostać włączony do państwowej firmy Rostec, a proces integracji ich działalności ma potrwać 18 miesięcy.
  • wiktor_jerofiejew 08.01.19, 17:08
    Polskie linie systematycznie rozbudowują siatkę połączeń. W ubiegłym roku uruchomiły obsługę 23 tras, w tym roku dołożyły kolejne 19. I przymierzają się do rozbudowy floty. Osiem długodystansowych Boeingów 787 Dreamliner, które generują sporą część zysku przewoźnika na razie wystarcza do obsługi bieżących strumieni pasażerów. Ale LOT, który w ubiegłym roku przewiózł nieco ponad 5 mln pasażerów w ciągu kilku lat chciałby tą liczbę podwoić. Za sprawą polskich klientów, ale także pasażerów z innych krajów regionu, których LOT chciałby zwozić mniejszymi samolotami do Warszawy i stąd wysyłać ich w świat. Bo loty długodystansowe to najbardziej lukratywna część rynku. Dlatego prezes Milczarski przymierza się do zwiększenia floty, w tym do podwojenia liczby latających za ocean i na Daleki Wschód Dreamlinerów.

    Loty długodystansowe to najbardziej lukratywna część rynku.

    Dlatego prezes Milczarski przymierza się do zwiększenia floty, w tym do podwojenia liczby latających za ocean i na Daleki Wschod najmniej awaryjnych Dreamlinerow.
  • wiktor_jerofiejew 08.01.19, 17:16
    LOT zwieksza flote ,najlepiej sprzedajacy sie na swiecie pasazerski samolot B787 Dreamlianer
    zwiekszy flote do 8 samolotow .

    Boeingi 787 sprzedaja sie jak cieple buleczki ,a kolejka kupujacych sie wydluza i trzeba czeka pare lat na dostawy bo amerykanska firma Boeing nie nadaza z produkcja tych bezawaryjnych samolotow.

    Samoloty zostaną dostarczone w 2019 r. W sumie LOT posiada dziś we flocie osiem mniejszych B787-8 i jednego większego B787-9.



    Biorąc pod uwagę wszystkie podpiane kontrakty, w tym i przyszłym roku przewoźnik włączy do swojej floty sześć Dreamlinerów. LOT podpisał umowy ze spółkami Avolon Aerospace Leasing Limited na leasing operacyjny trzech nowych samolotów
    Boeing 787-9. Nowe samoloty będą pochodziły prosto z fabryki Boeinga w Everettt, a ich dostawy są zaplanowane na maj 2019 r. (dwa egzemplarze) i październik 2019 r. (jeden). Umowy leasingowe zostały zawarte na 12 lat.

    - Nowe samoloty to nowe połączenia. Cieszymy się, że dzięki kolejnemu kontraktowi na nowe Dreamlinery będziemy mogli dalej, w rekordowym tempie rozwijać naszą siatkę połączeń dalekiego zasięgu. W sumie do końca 2019 r. będziemy mieli do dyspozycji aż 15 Boeingów 787, co jest nie tylko historycznym rekordem LOT-u, ale i potwierdzeniem, że naszą strategię w zasadzie możemy uznać za zrealizowaną. LOT postawił przy tym na większe od dotychczasowych B787-9, które zabierają na pokład aż 294 pasażerów i był to strzał w dziesiątkę, gdyż pasażerowie coraz chętniej korzystają z naszych usług – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT.

    – W tej chwili mamy w ofercie 13 bezpośrednich połączeń dalekiego zasięgu, a każdy nowy samolot to możliwość otarcia jednego-dwóch kolejnych nowych kierunków – dodaje.
  • boavista4 08.01.19, 18:09
    ostania nowa linia to do kopalni w Wieliczce, na najnizszy poziom,
    Ostatnio lecialem Dreamlinerem, nie bylo swiatel nad fotelami, kiedy zwrocilem uwage, stewardessa odpowiedziala mi ze nie zatrzymaja samolotu zeby naprawic instalacje. LOT jak lot , stale podobny , zawsze ponad 9 godzin od dawien dawna, zadnego postepu w szybkosci i sprawnosci lotnisk, jedyne co jest to coraz wiecej ludzi na lotniskach. Najgorsze to Norweskie !
  • senioryta13 09.01.19, 13:44
    boavista4 napisał(a):

    > Najgorsze to Norweskie !

    alez dlaczego, bo najtansze ?
    ja za LOT dziekuje, nigdy wiecej.
  • wykrywacz_klamcow 09.01.19, 12:42
    przed kupnem bubla ;)

    Belgowie już się pozbyli złomu i zamierzają to samo Meksykanie ;)

    Pierwsze Superjety pojawiły się we flocie CityJet w czerwcu 2016 i do końca 2018 przewoźnik odebrał 7 z 15 zamówionych odrzutowców tego typu. Początkowo wydawały się one idealnym wyborem jako następcy konstrukcji brytyjskich, oferując pasażerom komfortowe kabiny. Z czasem okazało się jednak, że ich obsługa, a szczególnie usuwanie awarii, jest mocno problematyczna i czasochłonna, bowiem jedyne europejskie centrum obsługowe tych samolotów znajduje się w Wenecji. W praktyce bardzo często skutkowało to długotrwałym uziemieniem samolotów, szczególnie w przypadku problemów rosyjsko-francuskich silników SaM 146, które w toku codziennej eksploatacji okazały się dużo bardziej awaryjne niż zakładano
    Spowodowało to, że w 2018 CityJet nie były w stanie obsługiwać wielu lotów na rzecz Brussels Airlines nawet pomimo skierowania do ich realizacji swoich innych Superjetów. Pierwsze dwa Superjety zostały zwrócone przez Brussels Airlines liniom CityJet już w grudniu 2018, a ostatnie wróciły do Irlandii w pierwszych dniach stycznia br.
    Problemy z awaryjnością i obsługą Superjetów dały się we znaki także meksykańskim liniom Interjet, które rozważają zastąpienie tych samolotów A320neo. W końcu października 2018 z powodu kłopotów z dostawami części zamiennych tylko 10 z 22 należących do tego przewoźnika rosyjskich odrzutowców było sprawnych, a jeden z nielatających egzemplarzy był już pozbawiony silników i przeznaczony do kanibalizacji






    --
    Jorl napisał 28.12.15, 13:42: "Ty Eva i Igor macie mentalnosc jak tu chytrze chapnac a nie zapracowac. Obydwoje wisicie na jakis garnuszkach socjalnych wiec i wam sie wydaje ze i kraje powinny tak robic. Praca wam smierdzi, zyc z pracy innych to jest fajnie. Ale wasnie wasza argumentacja jest takiego odbiorcy socjalow."
  • jk2007 10.01.19, 09:30
    ciekawa analiza
    zen.yandex.ru/media/travelmaniac/chego-i-skolko-v-superdjete-amerikanskogo-5c337435867e5900ab6381c6?from=feed
  • wykrywacz_klamcow 10.01.19, 09:51
    supejeta pozbył się nawet sam ich producent i przekazał jego produkcje do kompanii Irkut - producenta drugiego bubla rosyjskiego ;)


    --
    Jorl napisał 28.12.15, 13:42: "Ty Eva i Igor macie mentalnosc jak tu chytrze chapnac a nie zapracowac. Obydwoje wisicie na jakis garnuszkach socjalnych wiec i wam sie wydaje ze i kraje powinny tak robic. Praca wam smierdzi, zyc z pracy innych to jest fajnie. Ale wasnie wasza argumentacja jest takiego odbiorcy socjalow."
  • wykrywacz_klamcow 10.01.19, 14:19
    no to robi się ciekawie ;)
    USA i Japonia wstrzymały eksport materiałów potrzebnych do budowy rosyjskiego samolotu - następcy TU-154. Bez zagranicznych części maszyna nie poleci.

    Chodzi o materiały dla tzw. kompozytowego czarnego skrzydła samolotu MC-21 (znany też jako MS-21 - Magistralnyj Samolot 21 wieku), dowiedziała się gazeta Kommersant. Szereg komponentów wykorzystywanych w materiałach kompozytowych skrzydła i części ogona samolotu Rosjanie importowali z amerykańskiej firmy Hexcel i japońskiej Toray Industries.



    --
    Jorl napisał 28.12.15, 13:42: "Ty Eva i Igor macie mentalnosc jak tu chytrze chapnac a nie zapracowac. Obydwoje wisicie na jakis garnuszkach socjalnych wiec i wam sie wydaje ze i kraje powinny tak robic. Praca wam smierdzi, zyc z pracy innych to jest fajnie. Ale wasnie wasza argumentacja jest takiego odbiorcy socjalow."
  • wykrywacz_klamcow 14.01.19, 09:11
    Rosyjski samolot Irkut MC-21 miał wejść do seryjnej produkcji w 2020 roku i zagrozić Boeingowi i Airbusowi. Nie zagrozi, bo Amerykanie i Japończycy nie sprzedadzą Rosjanom kompozytów.

    Rosyjska firma Aerocomposit (jest częścią United Aircraft Corporation — UAC— powołanej dekretem Władimira Putina w 2006 roku) została obłożona amerykańskimi sankcjami i nie może sprowadzać innowacyjnych materiałów. Rosjanie kupowali je dla Irkut Corporation w amerykańskiej firmie Hexcel i japońskiej Toray Industries — informuje rosyjski „Kommiersant”.

    Przewagę nad konkurencją Irkutom miały dać wyjątkowo długie skrzydła, właśnie wykonane z ultralekkich kompozytów. Bez nich wyprodukowanie skrzydeł spełniających wymagane parametry nie jest możliwe. A brak dostępu do tego materiału może cały program przesunąć o 5 i więcej lat — uważa „Kommiersant”.


    no to może niech wezmą się za produkcję walonek, tą technologię mają opanowaną ;)

    --
    Jorl napisał 28.12.15, 13:42: "Ty Eva i Igor macie mentalnosc jak tu chytrze chapnac a nie zapracowac. Obydwoje wisicie na jakis garnuszkach socjalnych wiec i wam sie wydaje ze i kraje powinny tak robic. Praca wam smierdzi, zyc z pracy innych to jest fajnie. Ale wasnie wasza argumentacja jest takiego odbiorcy socjalow."

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.