Dodaj do ulubionych

Rzad madrzejszy niz ludzie

29.01.19, 09:09
Jako, ze pochodze z kraju, gdzie ludzie byli i madrzejsi i sprytniejsi niz rzad z trudnosci akceptuje, ze moze byc odwrotnie. A jednak, trzeba sie ugiac przed sila faktow.

A fakty sa brutalne. 1 lipca tego roku rzad francuski wprowadzil ograniczenie predkosci na drogach poza autostradami na 80 km/h. I obecnie zrobili bilans: 116 ofiar mniej po wprowadzeniu tego ograniczenia.

A wlasnie m.in. ta decyzja rzadu byla atakowana przez, trwajacy od listopada, ruch "zoltych kamizelek". I zolci zaczeli niszczyc radary, ktore predkosc kontrolowaly. I we wczorajszym radiowym w RTL uslyszalem, ze zniszczeniu radarow, liczba ofiar zaczyna znow rosnac.

I o dziwo, nawet nasi zdyscyplinowani sasiedzi powoli dojrzewaja do wprowadzenia ograniczenia predkosci na 130 km/h na autostradach.

A co, troche dyscypliny sie kazdemu przyda.

PF
Edytor zaawansowany
  • dicksmith 29.01.19, 10:01
    czym jest statystyka to zrozumieli najlepiej Benjamin Disraeli i Mark Twain
  • engine8 29.01.19, 18:47
    No chyba wiesz ze przy beldnych zalozeniach wyciagamy zwykle bledne wnioski.
    Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz ze za PRL ludzi byli madrzejsi i sprytniejsi od rzadu? Rzad byl na tyle sprytny ze pomimo ze ludzi byli glodni i biedni to przez dlugie lata ciagle byli patriotami i sie nie buntowali... az do czasu kiedy rzad doszedl do wniosku ze czas na kontrolwana zmiane i "odpuscil" na tyle ze ludzie mogli popchnac te zmiany... A ludzi byli na tyle durni ze rzeczywiscie uwierzyli ze to oni zmusili rzad do kapitulacji....
    Ale zobacz kto w tym czasie sie nachapal? Ci z rzadu... wiekszosci wlos im z glowy nie spadl i stali sie bogatszymi niz byli..
    Przejeli zaklday, domy, osordki i robili sobie co chcieli wykorzystujac prawa i przepisy ktore sobie na zapas przygotowali.
    Oczywiscie troche pionkow taki jak szare SB trzeba bylo poswiecic ale wszem i wobec wiadomo ze za tym co sie stalo staly WSI i nikogo nawet nie "rozgrzeszano" czy nie stawino przed komisja lustracyjna. A to ze ludzi byli sprytni i jakos sobie w tych czsach radzili? Nie ma systemow idelanych i idealnie szczelnych a nie mozna bylo petli zacisnac na 100% bo to ze mozna bylo kombuinowac pomagalo i tym przy korytach. Nawet w wiezieniach sobie radza...

    Ograniczenia predkosci zawsze pokaza zmniejszenie ilosci wypadkow a zwlaszcza smiertelnych... a najlatwiej zmniejszyc ogranicznie do zera i wtedy bedzie ich najmniej....
    Pytanie - czy te 116 ofiar mneij mozna w 100% skorelowac z faktem ograniczenia predkosci?
    Nie na tym polega wolnosc aby nam poprawiac byc poprzez ograniczenia....

    A Was rzad przeciez nic nie ma zamiaru robic z tego co chca ludzie ubrani w zolte kamizelki.
    Jedyne co robi to nic nie robi i czeka az narod sie tym zmeczy i zacznie narzekac . i jak widac to zaczyna dzilac ... i to jest dobry rzad a zli ludzie?

    A to ze Niemcy kontempluja ograniczenie predkosci to nastepny dowod na oraniczenia praw ludzi przez "zielonych" - z jedenj strony ogranicza sie ludziom wolnosc szybkiej jazdy bo to zwieksza ilosc wypadkow ale z drugiej pozwala sie na eutanazje, aborcje itp... Kontrola populacji na rozne sposoby.

  • polski_francuz 29.01.19, 19:25
    "Rzad byl na tyle sprytny"

    Gomulki juz niezbyt pamietam. Ale, ze z zona Zydowka wpuscil sie w marcowe hece, to byla niezrecznosc, lagodnie mowiac. Gierka lepiej pamietam. Otworzyl Polska na Zachod, z czego i Ty i ja zesmy skorzystali (za 130 U$ o ile pamietam) Ale zadluzyl Polske niemilosiernie. Stosowal zasade "pozyczam a z produkcji splace dlugi". I nie dal rady splacic. Jaruzela oceniam najlagodniej. Wielu Polakow nie zabil, zatrzymal troche anarchie i oddal wladze jak zrozumial, ze nie ma co rzadzic jak dyrygent.

    A ze sie po okraglym stole ci i owi zalapali, to juz raczej jako obywatele a nie jako rzad. Powiedzmy, ze mieli doswiadczenie w rzadzeniu panstwem.

    Co do korelacji "smierci na drodze" vs. "szybkosc maksymalna" to istnieje. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze ludzie zaczeli sie "obawiac" radaru. I zaczeli jezdzic ostrozniej. I jak obnizono jeszcze granice to ludzie zaczeli od nowa uwazac. Stad spadek smiertelnych wypadkow.

    Widzisz mam doswiadczenie z innego kraju lacinskiego: Wloch. I tam panstwo, prawie ze, nie istnieje. Ludzie, ich rodziny, wioski...sa wazne. I ten ruch zoltych kamizelek jest troche ruchem "lacinskiej mentalnosci". Typu "ja jestem wazny". Ale, trudno to ocenic syntetycznie i jednoznacznie.

    Trzeba poczekac na rezultaty. Tak jak rezultaty ograniczenia predkosci. I wowczas zaczniemy oceniac.

    PF
  • felusiak1 29.01.19, 21:25
    I ja, stary cap, muszę czytać takie bzdury. No cóż, niektórzy ludzie lubia anegdotalne kotelacje.
    Można zrobić statystykę, ze prowadzenie pojazdu po zjedzeniu pomidorówki jest śmiertelne. Okazuje się, że w piatek zgineło na drogach 5 osób i wszystkie jadły pomidorówke. Pomidorówka jest śmiertelna.
    I ta twoja statystyka, ze po ograniczeniu zgineło o 116 osób mnniej to własnie taki masaż.
    Interesujące jest też, że kiedy w USA podwyższono predkość maksymalną z 55mph do 65mph ilość smiertelnych wypadków spadła. W Texasie jeździmy 75-85mph i jest mniej smiertelnych wypadków niż w Kalifornii i na Florydzie gdzie jeżdżą wolniej.
  • polski_francuz 29.01.19, 22:12
    W Kalifornii jest duzo wijacych sie drog. Wiele wiecej niz w TX i stad pewnie wiecej wypadkow. problemem Francuzow jest brak dyscypliny. I musza miec rzad, ktory i dyscyplinuje.

    Howgh!

    PF
  • felusiak1 29.01.19, 22:52
    Obok. Fakt, ze zginęło o 116 osób mnie nie moąe być interpretowany jako wynik ograniczenia prędkości.
    Kazdy student po kursie statystyki i ekonometrii ci to powie.
    To dziwne bo jesteś z nauk scisłych i jakims dziwnym trafem nie kontaktujesz.
  • eva15 30.01.19, 00:03
    No właśnie, mnie na 1. roku studiów w Niemczech uczono, jak zwodniczo można interpretować korelacje statystyczne. Mój ówczesny prof,. podał przykład zależności ilości urodzeń od ilości bocianów.
    No i wyszło na to, że faktycznie bociany przynoszą dzieci.
    Wiadomo wszak, że ilość dzieci/kobieta na wsiach była (a pewnie i nadal jest) większa niż w mieście. Miastowe baby miały 1-2 dzieci, albo wcale, średnio coś 1,2 dziecka, a wiejskie 2-4. Uczeni zauważyli także przytomnie:-), że na wsiach jest więcej bocianich gniazd, w miastach jest ich niewiele.
  • polski_francuz 30.01.19, 08:42
    niz slowa o korelacji:
    i.f1g.fr/media/figaro/680x/2019/01/28/INF484dab7e-230a-11e9-9b55-a9fdd7b846b1-805x453.jpg
    PF
  • felusiak1 30.01.19, 20:29
    Obrazek wcale nie jest lepszy. Widać doskonale, że od 2014 praktycznie liczba wypadkow śmiertelnych pozostawała niezmienna i można powiedzieć, ze w 2018 była nieco wyzsza niż w 2014. Zanotowano nieznaczny spadek w 2017 w stosunku do 2016 i to bez ograniczenia do 80 km/h. Jak to wytłumaczysz?
  • polski_francuz 30.01.19, 21:33
    Moja interpretacja obrazka jest taka, ze liczba wypadkow sie ustabilizowala przy okolo 3000 ofiar i to dzieki radarom, ktore pozwolily podzielic przez dwa liczbe ofiar. 80 km/h dalo nowy impuls do uwazania na radary. I liczba ofiar zaczela znow malec. Kluczem jest poczucie kontroli, ktore niektore ludy i ludzie maja w sobie a inne musze miec z zewnatrz. Francuzi musza miec poczucie, ze "big brother is watching you" i wtedy sa grzeczni. Niemcy nie musza miec radarow, bo maja (albo raczej mieli) wustarczajaco samodyscypliny.

    PF
  • engine8 29.01.19, 23:56
    W Kaliforni sa K i demkraci u wladzy dlatego tutaj jest wiecej ograniczen - ktore zreszta policja interpretuje po swojemu. Tzn w naszej okolicy pomimo ze na autostradach jest ograniczenie do 65mph to mandaty pisza powyzej 80mph.. moze 75mph ale rzadko...
    A jak policja podchodzi do tego?
    Np u nas w miescie jest draga prosta przez "miasto" ze swiatlami z ograniczniem do 50mph ale ludzi jezdza tak 70+mph...
    No wiec na spotkaniu z Policja mieszkancy miszkjacy obok zazadali aby policja kontrolowala tam ruch i zmusila kieorwcow do wolniejszej jazdy.. Wiesz co szef policji powiedzial?
    "no i co z tego ze jezdza szybciej... tam wogole nie ma wypadkow spowodowanych predkoscia a ja swoich policjanotw nie bede narazal - bo tam nie ma wystarczajaco szerokiego pobocza.."
    "Poza tym jak zmusimy ludzi do jazdy ponizej 50mph to za pare lat bedziemy musilei ograniczy ta predkosc jeszcze nizej ze wzgledu na metode ustalani ogranczen predkosci.."
    A ograniczenie w obrebie miast ustala sie (inzynier od ruchu drogowego w miescie) tak (przynajmnije u nas) nie arbitralnie ale mierzy sie predkosc pojazdow przez jakis czas pozwaljac ludziom jechac z normalna dla nich predkoscia. Zaklada sie ludzie jada tak jak in "serce dyktuje i zona pozwala" i predkosc ustala sie zakldajac ze 85% ma racje a wiec tak jak jedzie 85% ludzi i czasami doklada sie do 5mph zeby nie bylo drobnych ..
    Tak ze jak zmusisz ludzi do jazdy 50mph to po nastepnych pomiarach trzeba byc moze ograniczyc do 40-45 mph.. (50 x .85 = )
    A wiec aby utrzymac ogranczenie predkosci zaklada sie ze 15% je bedzie przekraczac.... a drobne przekroczenia sie toleruje a tych szybszych karze mandatami...
    A jak cie zlapia za predkosc to idziesz do sadu drogowego i masz prawo zazadac m.in ostatnich pomiarow na danym odcinku i uzasadnienia tego ograniczenia.
    Tak ze my mamy drogi glowne przez miasto z ograniczeniami do 50mph - drogi dojazdowe do osiedli to zwykle 40-45mph. Jedynie sa normy ze obok szkol (tylko wtedy jak widac dzieci albo blyska swiatlo) 25mph i drogi waskie - jeden pas w jedna strone na osiedlach tez do 25mph ... Aha i zabronine sa tzw "pulapki radarowe" - tzn lapnie z aut nieoznakowanych (te lapia ale jedynie mierzac wlasnym licznikiem w ruchu na odcinakch z ostrzezeniem i musz mierzyc na co najmnije 0.8 mili) i tam np gdzie nikt sie tego nie spodziewa bo nie napisane ze na tym odcinku lapia radarem albo jak np jest ograniczenie na widocznym i krotkim odcinku bez ostrzezenia..
  • polski_francuz 30.01.19, 08:44
    Amerykanie jezdza o wiele spokojniej niz Francuzi. Tutaj zawsze sie znajdzie jakis idiota, ktory chce wszystkich minac. I na takich nie ma innego lekarstwa niz radary.
    Dlatego tez trudno porownac Stany z Francja.

    PF
  • engine8 30.01.19, 18:15
    No to niech sobie mija.... tyle samo czasu zajmuje przeszkadzanie mu w tym jak i przyzwolenie....
  • boavista4 01.02.19, 21:55
    to nie temat do dyskusji na FS, moze na Forum PLOTY I GLUPOTY!
    Z watku wynika , bez watpliwosci ze zmniejszajac szybkosc samolotow do szybkosci samochodow byloby o wiele mniej katastrof samolotowych, albo ze zmniesjzajac szybkosc samochodu do szybkosci piechura moznaby pisac na FS bezpiecznie.
  • engine8 29.01.19, 23:34
    U nas doszli do wnioskow ze radary nic nie poprawija a wrecz przeciwnie - ludz widzac gwaltownie hamuja i w ten sposob robia wypadki typu " rear-ending" a do tego robiac nam zdjecia bez pozwolenia naruszja nasze prawo do prywatnosci. I pozdejmowali prawie wszedzie... i nikt z tego powodu nie placze.
    Ba, ofocjalnie policjantom nie wolno uzywac radarow do mierzenia predkosci - jedynie moga byc uzywane do potwierdzenia.. Tzn policjant musi na oko ocenic i jesli oceni ze ktos jedzie za szybko to dopiero mierzy dla potwierdzenia.. I kazdy z nioch aby dostac do obslugi "suszarke" musi co rok zdawac testy oceny predkosci...jak nie zgadnie z dokladnoscie =/-5mph to nie ma suszarki przez nastpeny rok..
    Na pozor to smieszne bo kto wie czy najpierw ocenil czy zmierzyl - i to prawda ale z tego wzgledu nie mozna staiwc bramek do pomiaru czy tez pomiorow odcinkowych - same maszyny nie beda nas lapac ani karac.. (przynajmniej narazie dopuki sie te K liberaly za to nie wezma)

  • boomerang 30.01.19, 07:50
    Statystycznie najmniej wypadków samochodowych powodują kierowcy jadący na bosaka. Ilość wypadków samochodowych wzrasta wraz z rozmiarem buta kierowcy.
  • aby 30.01.19, 18:56
    "powoli dojrzewa"?
    Rząd RFN odrzuca zadecydowanie wprowadzenia ograniczenia prędkości do 130 km/h na autostradach.
    Regierung lehnt Tempolimit ab – die Bevölkerung bleibt bei dem Thema gespalten
    Der Verkehrsminister Andreas Scheuer sagte, ein Tempolimit sei gegen jeden Menschenverstand.
    Cyt. z SÜDKURIER, 29 stycznia 2019.
  • polski_francuz 30.01.19, 20:00
    Auf der anderen Seite Die in Deutschland zulässige freie Fahrt ermögliche erst die hohen Differenzgeschwindigkeiten, die oftmals für dramatische Autobahnunfälle ursächlich sind, heißt es in der DPolG-Stellungnahme unter Berufung auf den Leiter einer Autobahnpolizei-Dienststelle. Durch die stark unterschiedlichen Geschwindigkeiten, die gefahren würden könne es zu gefährlichen Situationen kommen, zudem steige die Wahrscheinlichkeit von Staus, da der Verkehr dann weniger flüssig fließe.

    Es ist an der Zeit, mit intelligenten Entscheidungen Menschenleben, Gesundheit und Umwelt zu schützen, sagte Rettinghaus. Geschwindigkeit ist immer noch der Killer Nummer eins auf deutschen Straßen.


    Zwiazek zawodowy policji DPolG jest za ograniczeniem predkosci.. Policja mysli inaczej niz minister i to mowi.

    PF
  • felusiak1 30.01.19, 20:33
    U nas tez są zwiazki zawodowe policji i też były przeciwne podwyższeniu szybkości maksymalnej mówiąc, ze będzie wiecej wypadkow. Okazało się, ze wypadkow było mniej i szef zjadł papier na którym protestował.
  • polski_francuz 30.01.19, 21:34
    "szef zjadł papier"

    Stad u was tylu otylych...

    PF
  • felusiak1 30.01.19, 22:14
    Cóś musi być na rzeczy. A może było napisane tłustym drukiem?
  • polski_francuz 30.01.19, 23:19
    Juz zaczynasz mowic po francusku:)

    PF
  • eva15 30.01.19, 23:31
    Na większości autostrad jest całe mnóstwo ograniczeń prędkości na wielu odcinkach, często bezsensownie ustalanych, zwłaszcza w landach rządzonych przez zielonych/czerwonych. Jazda bez ograniczeń jest możliwa coraz rzadziej i dlatego cała ta dyskusja to bicie piany i wywoływanie kolejnych wojen zastępczych, byleby tylko lud skakał sobie do oczu, a media miały o czym pyskować.
  • polski_francuz 31.01.19, 08:11
    Analiza nienajgorsza. Dodalbym jeszcze, ze wiele autostrad w zachodnich Niemczech jest odnawiana i sa odcinki gdzie trzeba niezle zwolnic. I tam cwaniaki stawiaja radary. Co mnie kosztowalo mandat w ubieglym roku. Radar mi zrobil zdjecie i zaczeto w pracy szukac kim jest ta tajemnicza postac. Padlo na mnie, jedynego w delegacji w Niemczech:)

    PF
  • felusiak1 31.01.19, 09:53
    Ale mandat jest dla samochodu. My też to mamy ale okazało się, ze mandaty tego typu są nieściagalne jeśli własciciel się uprze.
  • polski_francuz 01.02.19, 18:24
    Niemiec pani Svenja Schulze jest tez za ograniczeniem predkosci. I minister Scheuer ma nowego przecinika. Tym razem z rzadu niemieckiego.

    Mozna jeszcze dodac komentarz, ze ministerka jest czerwona (SPD) a minister czarny (CSU). I roznice w Niemczech n/t ograniczenia predkosci zaleza, jak widac, od przynaleznosci politycznej.

    PF
  • engine8 01.02.19, 19:10
    Ja tam tez jestem za ograniczenim predoksci w Niemczech bo jak jade do D i wypozyczam jakiegos rzecha z silnikime 1.1L to bede jezdzil tak jak reszta a nie "skromnie" jechal prawym pasem i patrzyl jak 90% mnie mija - bo moze . :)
  • kylax4 02.02.19, 20:31
    powyżej 130 km/h (85 mph), skoro w większości państw świata to górny limit prędkości?

    Czy koncerny samochodowe same nie propagują łamania prawa drogowego?



    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • engine8 02.02.19, 20:55
    Koncerny samochodowe produkuja samochody a nie przepisy ograniczajce ich mozliwosci i chac aby ludzie nimi lubili i chcieli jezdzic.. Nie oni ustalaj jakies tam limity - nawet zakladam ze sa temu przeciwni..
  • kylax4 03.02.19, 14:15
    Nie, bo nie ma to sensu i prawdopodobnie jest też zakazane.

    Zatem jaki jest sens produkować samochody, które mogą jeździć powyżej limitu prędkości? Też powinno to być zakazane.


    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • polski_francuz 03.02.19, 14:22
    Ekonomia "zakazow" i "prikazow" konczy sie tak jak dzisiajsza Rosja. Obecny system bazuje na "sprzedawaniu co sie ludziom podoba". Czyli, raz jeszcze, trzeba zaczac od wychowywania ludzi. Czy od ich przekonywania.

    PF
  • caesar_pl 02.02.19, 20:56
    Ta Svenja Schulze to wychowana w NRW,dziadowskim i biednym Landzie.Wole Scheuera - przedstawiciela najbogatszego,najmadrzejszego Landu w Niemczech.
    U nas pod Dortmundem niektore ulice nie byly asfaltowane od czasow powojennych,syf nie do opisania,jak na ukrainskiej wsi.
    Jezdzilem kiedys z kolega z pracy samochodem po Dortmundzie.Pytam sie - ta ulica to pewnie zfrezowana przed polozeniu asfaltem,a on odpowiedzial ze nie,ona zawsze taka byla od jego urodzenia,a on ze 35 lat stary!!!!Pytam sie go,taki syf tutaj a on mowi - ten syf to wlasnie jest to,zaglebie Ruhry i tu mu sie podoba zyc.!!
    Dlatego uwazam,wszystkim politykom,ktorych zyciorys ma troche wspolnego z tym regionem,wywalic z urzedow na zbity pysk.
  • 0sz0llom-z-radia-maryja 31.01.19, 12:29
    popadnie..a ten niby głupszy jest ciągany po euro sadach bo ma czelność po swojemu reformować swój kraj naruszając interesy wpływowych kast...
  • polski_francuz 31.01.19, 15:16
    Policja jeszcze nie zabila zadnej zoltej kamizelki. 11 ofiar to bylo ofiary glownie ruch drogowego (1 hiszpanski kierowca i jeden polski o ktorych slyszalem). Napisz moze cos troche o wiezach dla blizniakow przy ulicy Srebrnej czy cos takiego. Rozumiem, ze to sa te reformy?

    PF
  • 0sz0llom-z-radia-maryja 01.02.19, 15:11
    głupoty i fakty prasowe tj fake newsy mnie nie obchodzą
  • mara571 31.01.19, 14:54
    Podobno najbardziej spadla liczba wydatkow, wszedzie tam, gdzie zolte kamizelki unieszkodliwyly radary-pulapki.

    --
    Postprawda to stwierdzenie, że nie liczą się żadne obiektywne argumenty i uczciwe dążenie do prawdy. Ważne są tylko narracje, budowane przez mistrzów współczesnej mistyfikacji i kłamstwa, odwołujące się do emocji, uprzedzeń ludzkich, lęków. Mistyfikacje, których skutek jest osiągany przez media dążące do tego, abyśmy znaleźli się w świecie ogromnego zagubienia i bezradności. Taki jest dzisiejszy świat
    Abp M. Jedraszewski
  • polski_francuz 31.01.19, 15:12
    RTL zrobilo wywiad z jakims odpowiedzialnym za bezpieczenstwo drogowe. I on stwierdzil, ze liczba ofiar zaczela wzrastac od tego momentu. Ten pan wydawal mi sie spokojny i rozsadny. Z drugiej strony zolte kamizelki wysylaja wiele fake news, pelnych nienawisci.

    Gdzie jest prawda nie wiem.

    PF
  • mara571 02.02.19, 06:11
    potem E. Kopacz przepraszala na TT.
    Ona wierzy w Miska, czyli Michala Kaminskiego. On byl i pozostal jej glownym doradca. Nieco
    wczesniej Misiek jezdzil wypasionym autem po Warszawie i udzielal wywiadu red. Weglarczykowi dla Onet.pl.
    Mowil o dokladnie takiej strategii przypominajac polowania na mamuta.
    PEK zastapila mamuta dinozaurami i wyszlo, ze jest kreacjonistka.

    --
    Postprawda to stwierdzenie, że nie liczą się żadne obiektywne argumenty i uczciwe dążenie do prawdy. Ważne są tylko narracje, budowane przez mistrzów współczesnej mistyfikacji i kłamstwa, odwołujące się do emocji, uprzedzeń ludzkich, lęków. Mistyfikacje, których skutek jest osiągany przez media dążące do tego, abyśmy znaleźli się w świecie ogromnego zagubienia i bezradności. Taki jest dzisiejszy świat
    Abp M. Jedraszewski
  • zeitgeist2010 02.02.19, 08:53
    mara571 napisała:

    > potem E. Kopacz przepraszala na TT.
    > Ona wierzy w Miska, czyli Michala Kaminskiego. On byl i pozostal jej glownym d
    > oradca. Nieco > wczesniej Misiek jezdzil wypasionym autem po Warszawie i udzielal wywiadu red. > Weglarczykowi dla Onet.pl.
    > Mowil o dokladnie takiej strategii przypominajac polowania na mamuta.
    > PEK zastapila mamuta dinozaurami i wyszlo, ze jest kreacjonistka.


    Kompletna jej kompromitacja. To nie da sie wytlumaczyc przejezyczeniem. To kretynizm. Ona przeciez lekarka. To liznela cos z biologii. Podobne niskie loty zademonstrowali swoim wulgarnym vokabularem Sikorski, Bentkowska i cala reszta. Kaczor i MOrawiec to na ich tle intelektualisci.




    --
    "Und wie mag es ausgehen, wenn die Engländer und Franzosen nicht kommen?" - "Aber sie werden kommen! Rydz-Smigly hat noch gestern im Rundfunk gesagt: 'Wir haben die Garantie: Wenn es losgeht, steht ganz Frankreich wie ein Mann auf!'Die Blechtrommel/Günter Grass

    "The world is a fine place and worth fighting for and I will be pretty sorry and sad to leave it" - For whom the bell tolls by Hemingway enriched by Zeitgeist2010
  • kylax4 02.02.19, 20:28
    mogą jeździć grubo ponad 200 km/h, skoro w większości państw świat limit to circa 130-150 km/h na autostradach?

    Nie łatwiej po prostu konstrukcyjnie uniemożliwić samochodom szybszą jazdę?


    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • polski_francuz 02.02.19, 20:37
    Bylaby to niekonstytucyjna ingerencja panstwa w przemysl. Ale, troche racji masz.

    PF
  • kylax4 02.02.19, 20:43
    Po co produkować coś, co i tak de facto nie można wykorzystać.

    Jakoś nikt nie produkuje samolotów z kołami na dachu, bo nie ma to sensu.


    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • engine8 02.02.19, 20:59
    Nie tylko ingerencja w przemysl ale w prawa wolnosci...
    Ja uwazam ze ograniczneia predkosci powinny byc poddane pod glosowanie...
    Podobnie jak np aborcja - i tu zdecyduja wyborcy czy chca i ile ludzi na zginac.
  • kylax4 03.02.19, 14:02
    Wolność do łamania prawa? Przemysł transportowy musi być regulowany, bo inaczej zacznie dochodzić do katastrof. Przemysł lotniczy i morski to najlepsze tego przykłady. Są skrajnie regulowane, bo w przeszłości, gdy panowała wolnoamerykanka, katastrofy były na porządku dziennym.
    Powiedz jeszcze, że przemysł farmaceutyczny ma być nieregulowany. Ja gdybym był właścicielem takiej firmy, to zacząłbym sprowadzać najtańsze składniki z Chin, czy innego Bangladeszu (oczywiście bez badań bo i po co) i sprzedawałbym jak najdrożej. A to że zdechłbyś z tego powodu, mnie mało by obchodziło. Twój problem.


    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • caesar_pl 02.02.19, 21:20
    Porsche najwiecej samochodow sprzedaje do USA.A tam ograniczenie predkosci do 108 km/godz.
    Ny Youtube sa dziesiatki czy nie setki video od Aussländrow,ktorzy do Niemiec przyjezdzaja tylko po to,by dac po gazie i tak 200 na liczniku wyprobowac.Niemcy robia na tym kase.
    Zielonych to nie obchodzi,ale skunksy rozpoczely wojne w Jugoslawii i wprowadzili oszukancza Riester emeryture,Harz4 a teraz bezczelnie w talkshowach krytykuja rzad Merkel,ze dopuszcza biede odbiorcow Harz4.
    Ludziska juz zapomnieli te fakty,wazniejszy DSDS i Oak Island i inne dziadostwa....
  • polski_francuz 02.02.19, 22:12
    Cezar, cezar...zieloni to teraz Volkspartei. Innymi slowy, to sa Niemcy tacy jakimi sie stali. Zyjesz wsrod nich to ich polub. Lepsze to niz niemieccy milosnicy Putina, tzw putinversteher, jak eva czy jorl. I lepsze niz aroganccy mordercy masowi za czasow 2 ws. Albo niedocenieni DDR-wcy z Chemnitz.

    Czas poszedl do przodu i trzeba sie don dostosowac.

    PF

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.