Dodaj do ulubionych

Strach i panika

12.03.19, 20:56
Rozbiły się 2 samoloty z nieznanych przyczyn.
Niebo zaciagnęło sie ciemnymi chmurami i część linii lotniczych uziemiła posiadane samoloty tego typu a cześć państw, które nie posiadają zamknęło dla nich przestrzeń powietrzną. Kazdy chce wyrwać się przed szereg i zabłysnąć. Rzecz jasna chodzi o bezpieczeństwo podróżnych.
Ciekawe jak długo potwa zanim odziemią te samoloty i otworzą przestrzeń.
Edytor zaawansowany
  • amg10 12.03.19, 21:14
    Gdybys jutro mial leciec samolotom i mialbys do wyboru: Boeing737 MAX 8 lub jakis inny samolot to ktory bys wybral ??


  • felusiak1 13.03.19, 01:26
    Na świecie lata tych samolotów 370 i wykonują po 4 loty dziennie albo więcej. 2 rozbiły się z nieznanych przyczyn.
    Nie wiadomo czy felerny jest samolot czy pilot.
    Rezerwując bilet nigdy nie zwracam uwagi jakim samolotem bedę leciał.
  • monalisa2016 13.03.19, 01:43
    felusiak1 napisał:

    > Na świecie lata tych samolotów 370 i wykonują po 4 loty dziennie albo więcej. 2
    > rozbiły się z nieznanych przyczyn.
    > Nie wiadomo czy felerny jest samolot czy pilot.
    > Rezerwując bilet nigdy nie zwracam uwagi jakim samolotem bedę leciał.
    ....................
    Felus zostawmy ten temat ekspertom a nie laikom!

    Ethiopian Airlines nie sa byle jakimi liniami skoro naleza do Star Alliance Swiss International Air Lines a tym Lufthansy oraz All Nippon Airways, ..., Singapore Airlines, te linie lotnicze (Swiss, Nippon, Singapore, Lufthansa) nie biora bylejakich do wspolpracy. Tu sie dba o wszystko tak samo jak szkolenia pilotow. W dodatku w obydwu przypadkach jet'y byly nowe.



    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • engine8 13.03.19, 01:55
    >Felus zostawmy ten temat ekspertom a nie laikom!

    wg Tej zasady Ty w zasadzie nie powinnas sie odzywac wogole na wiekosc temtow tutaj poruszanych?

    W oby przypadkach jety byly nowe ale jedne i drugie linie lataj w krajach niekoniecznie waznych w Swiecie a ludzi nie slyna tam z solidnosci i odpwiedzialnosci.
    Szkolenia pilotow - te bardzije zawansowane niestety sa platne i zalezy kto jedynie szkoli na poziomie darmowym - tzn to co wliczone cene a kto ma dodatkowe wymagania...
    A to ze linie naleza do "Allinace" znaczy mniej wiecej tyle ze maja tzw code sharing - a wiec wspolpracuja i synchronizuja swoje loty ale jeden drugimeu nie dysktuje ani ile placa albo jak i i ile szkola kogo czy nawet ile wydaj na rutynowe obslugi i testy...Sa generalne zasady ale i granice wttracania sie i niezleznosci...
  • monalisa2016 13.03.19, 02:18
    engine8 jak nie masz pojecia zostaw te sprawy ekspertom, nie piszesz nam twoich bajki!!!
    Nie wszystkie sprawy wygladaja tak w swiecie jak wlasnie w Stanach, niektorym bardziej zalezy na reputacji jak i na jakosci oraz na bespieczenstwie poniewaz jest to dzignia dochodu jak mniejszych ujemnych wplywow na dochod czyli placenia odszkodowan.
    Ktorej linii lotniczej zalezalo by na takich wypadkach?
    Chlopcze zacznij logicznie myslec!!!
    Skoro sa w "Allinace" sa takie same wymagania wszedzie czyli dla wszystkich wspolpracujacych z soba!!!
    Sadze ze wychodzisz z zalozenia Etiopia to juz bieda i walonki jak zwyklo u was, niestety Etiopia to najwyzsze inwestycje z roznych stron swiata (Stanow jak i Chin!!! > rawalizacja) jak i najwyzszy rozwoj w swiecie. :-)
    Dobranoc.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • engine8 13.03.19, 05:47
    Cos ci sie pomieszalo... Przespij sie moze?
    W Alliance nie ma takich samych wymagan
    Etipia ma inne wymagania.. np co-pilot moxe latac na takich samolotach i trasach majce jedynie 200 godzin a w Stanch musie miec co najmniej 1500 i to moze latac na lokalnych trasach jedynie..
    Etiopia, podbnie jak Indonezja to 3-ci swait
  • felusiak1 13.03.19, 04:32
    Przecież wyraźnie napisałem: Rozbiły się 2 samoloty z nieznanych przyczyn. Nie wiadomo czy felerny jest samolot czy pilot.
    Gdzie widzisz tu próbę ekspertyzy z mojej strony.
  • kylax4 16.03.19, 21:25
    okolicznościach. Już to powoduje, że należy je uziemić.


    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • amg10 13.03.19, 03:50
    No wiec wybralbys na jutrzejszy lot Boeing737 MAX 8 czy jakis inny samolot ???

    P.S: f1, miej 'guts' i odpowiedz jasno i wprost.
  • felusiak1 13.03.19, 04:29
    Come on. Muszę jutro lecieć do San Diego i jedyny non-stop lot, 2 godziny i 40 minut to 737 Maxx albo z przesiadką w Phoenix, 6 i pół godziny. Nawet nie zastanawialbym się. Lecę bezpośrednio.
    U nas nie uziemiono tych samolotów. To was panika ogarnęła.
    Tylko 5 samolotów nigdy nie rozbiło się: Aibus A340, A380, Boeing 717, 747-8, 787.
  • kylax4 16.03.19, 21:26



    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • amg10 13.03.19, 04:31
    Ok, twierdzisz ze ci wszystko jedno czym lecisz - mozna i tak.
  • felusiak1 13.03.19, 04:34
    Absolutnie wszystko jedno. Każdy samolot może się rozbić.
  • amg10 13.03.19, 05:24
    felusiak1 napisał:

    > Każdy samolot może się rozbić.

    Tylko, ze jezeli jakis model rozbija sie czesciej niz inny (z przyczyn technicznych !!) to chyba wieksze szanse przezycia sa w tym innym.
  • felusiak1 13.03.19, 06:04
    Przecież nie wiadomo co było przyczyną.
  • amg10 13.03.19, 14:52
    W jednym ze zgłoszeń pilot opisywał, że w czasie wznoszenia po starcie, przy włączonym autopilocie, "w ciągu dwóch-trzech sekund samolot skierował się dziobem do dołu"

    Piloci skarżyli się, że Boeing nie zadbał o to, aby mieli wiedzę o nowym automatycznym systemie ochrony przed przeciągnięciem – i aby umieli ją dezaktywować
  • engine8 13.03.19, 16:43
    Ale ludzi na ziemi mowia widzieli ogien na ogonie....
  • engine8 13.03.19, 16:42
    Podejrzewam ze Ty jezdzisz samochodem ktory ma statystycznie najmniej wypadkow?
  • amg10 13.03.19, 17:21
    engine8 napisał(a):

    > Podejrzewam ze Ty jezdzisz samochodem ktory ma statystycznie najmniej wypadkow?

    Jadac samochodem mam jakies szanse na zatrzymanie samochodu i unikniecie wypadku.
    W przypadku samolotu takiej szansy nie mam.

    Ot i roznica miedzy samochodem a samolotem.
  • felusiak1 13.03.19, 17:54
    Wszyscy tak mówią. W USA w wypadkach samochodowych ginie rocznie ponad 30 tysiecy ludzi a w lotniczych kilka moze kilkanascie osob.
    Na całym swiecie w wypadkach lotniczych w 2018 zgineło 556 osób, w 2017 tylko 44 osoby. Ciekawe ile osób zginęło w drodze na lotnisko.
  • eva15 13.03.19, 23:33
    To zupełnie nie o to chodzi. Rzecz w tym, że na wady tego samolotu zwracali uwagę już wcześniej piloci różnych linii. I rzecz w tym, że najpóźniej po pierwszym nieszczęściu 5 miesięcy temu Boeing powinien poważnie podejść do problemu, a tego nie zrobił.

  • engine8 13.03.19, 23:50
    A moze zrobil? Opracowanie, pretestowanie i wdrozenie nowego oprogramowania to nie trywialna i krotkoterminowa sprawa.
    Cos mi sie wydaje ze maja rozwiazanie na wyciagniecie reki dlatego tak szybko sie poddali aby uziemic te samoloty...i niedlugo oglsza ze maja co potrzeba aby znow latac. No a co zaplaca w formie odszkodowan dla wszytkich dookola to zaplaca...
  • monalisa2016 14.03.19, 00:14
    Za nowe oprogramowanie wedlug producenta trzeba bylo placic.
    Mowiac szczerze dobra firma dbajaca o wlasna reputacje, wiedzaca ze cos jest nie tak powinna poinformowac klientow i w ramach tego wymienic bezplatnie wadliwe chipy jak i wadliwe sowtware. Nie bez przyczyny pierwsze regressy wobec producenta.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • engine8 14.03.19, 00:45
    Po co mowic oczywiste rzeczy..... Placi sie za rzeczy ktore sa opcja typu "nice to have" ale nie za "zatkanie dziur" bezpieczenstwa... A juz "co" to bedzie wymienaine to sie przestan wyglupiac z tymi wyliczankami co to bedzie wymieniane - nie osmieszaj sie...
    A wiesz Ty chociaz tak naprawde co to jest ten "chip" ktory trzeb awymienic? i kiedy jest wina "chipa" a kiedy software i kiedy nawet dziury w chipie mozna zalatac softwarem?

    Tu sie skonczy nie tylko darmowa wymana oprogramowania czy modulow ale prawdopodobnie darmowego przeszkolenia oraz ogromnych odszkodowan zwiazanych ze stratami spowodowanymi uziemieniem samolotow... a to moze byc w formie zaplaty albo znizek na zakup nowych samolotow itp....... Ale zanim ot bedzie.... to najpierw musi byc dokladna ekspertyza, potem wymyslanie co poprawic i jak dlugo to potrwa....i caly proces musi byc bardzo madrze i skrupulatnie manewrowany i sterowany..
    Tak ze sie nie podniecaj i nie popisuj sie nieznajomoscia szczegolow..
  • felusiak1 14.03.19, 03:52
    Ręce opadają kiedy czytam te bzdury, ża za oprogramowanie trzeba płacić. Ktoś wymyśla bzdety, puszcza w internet a potem jest to powtarzane jakby to byl fakt. Jeszcze nie wiadomo co było przyczyna a już madrzyści piszą, że samolot do doopy. Ciekawe, że te samoloty latają w USA i Europie i piloci nie skarza się.
    A może jest tak, ze obsługa techniczna nie usunela zgloszonej usterki.
  • eva15 14.03.19, 22:42
    felusiak1 napisał:

    > Ciekawe, że te samoloty latają w USA i Europie i piloci nie skarza się.

    Piloci w Stanach Zjednoczonych co najmniej pięciokrotnie w ciągu ostatnich kilku miesięcy zgłaszali problemy z kontrolowaniem samolotów Boeing 737 MAX 8 w krytycznych momentach lot - donosi portal "Politico". Raporty amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa mogą pogłębić kryzys narastający wokół Boeinga.
    (...)
    Raporty, o których pisze "Politico" pochodzą z amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (Federal Aviation Administration, FAA), która umożliwia pilotom samodzielne i anonimowe zgłaszanie problemów z samolotami. Opisywane w zgłoszeniach incydenty dotyczyły prawdopodobnie tego samego systemu ochrony przed przeciągnięciem, który mógł doprowadzić do katastrof w Indonezji i w Etiopii.


    Więcej: wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,24545812,amerykanscy-piloci-zglaszali-problemy-z-samolotami-boeing-737.html


  • kalllka 14.03.19, 23:25
    Hahaha.. anonimowe zgłoszenia pilotów, hahaha
    PS
    Widzę ze igorek poszedł na całość i tlumaczy dla gazety z portalu politico.
    A to tupeciarz...

  • monalisa2016 14.03.19, 23:28
    Przeciez o tym pisza nawet i angielskojezyczne media wiec kalllka nie atakuj i nie wyciagaj falszywych wnioskow jak i posadow.
    www.wired.com/story/boeing-737-max-8-ethiopia-crash-faa-software-fix-lion-air/

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • kalllka 15.03.19, 00:34
    A przeczytałaś z czego się śmiałam?
    Oj mona.. spróbuj nie zaprzeczać ze cię wekuje to może dojrzysz to czego nie widzi zarozumiała evka i się czegoś więcej ,niż tylko infantylnych igorowych sztuczek, nauczysz.
  • felusiak1 15.03.19, 06:38
    Tak. Pięć raportów. 2 dotyczyły autopilota, jeden autothrottle i jeden nieadekwatnych instrukcji. Nie wiadomo czego dotyczył piaty raport. Pomiedzy styczniem 2018 i 2019 bylo 13 incydentów.
    Przeczytałem wszystkie i nie wiem czego dotyczył piaty incydent.
    Raporty sa dostepne tu: asrs.arc.nasa.gov/search/database.html
  • monalisa2016 15.03.19, 13:10
    Felus z calym respektem dla Prezydenta Trumpa za podjecie decyzji ktora na pewno nie przyszla mu lekko, z lekkim sercem tylko konsultowal ja z wieloma ekspertami uziemienia max 8 jak i zarazem max 9 w Stanach. Sadze ze Prezydent Trump wie z jakiego powodu podjal decyzje ktora koliduje z jego inicjatywa walki o stwarzanie, utrzymywanie miejsc pracy w Stanach wiec nie probuj nam wmawiac, ze wszystko bylo tu w porzadku. Uznania dla Prezydenta jesli chodzi o ta decyzje!

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • felusiak1 15.03.19, 15:02
    Lubisz szczawiową?
  • engine8 13.03.19, 18:23
    Mam sasiada - niemca z pochodzenia , co tak mysli i wogole nie lata samolotami.. W ubieglym roku chcial jechac do Europy wiec najpierw 4 dni jechal autem przez cale stany na Floryde, stamtad wsiadl na statek do Portugali a poten na drugi do Niemiec. Podejrzewam ze statystycznie nie wybral najbardzioj bezpiecznej opcji...
    Wypadki samolotowe roznio sie tym od samochdowych ze jak sie zabije w aucie to nikt nawt w lokalnej gazecie nie wspomni a jak poleci samolot to widzisz ile reklamy, kazdy jest od razu bohaterem i do tego rodzina dostanie pokazne odszkodowanie..
  • kylax4 16.03.19, 21:24
    diesla do gęby i wdycha, więc on poleciałby nawet samolotem bez skrzydła.


    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • szwampuch58 12.03.19, 21:26
    hehehehe,tak dlugo az amerykance naprawia te badziewie Felus

    --
    www.youtube.com/watch?v=S07XJA7VaVA
  • gerlalt 12.03.19, 22:56
    Tak kopali Amerykanie Europę i Rosjan a tu jeb trafiła się okazja by kopnąć Amerykanów :) wiec nie marudź felusiak. Dali dupy bo księgowi oszczędzać kazali. LM pewnie zaciera ręce :) konkurentowi się dupsko pali :)
  • boavista4 12.03.19, 22:59
    www.juicedbikes.com/products/crosscurrent-x?variant=12524643188759&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google%20Shopping&gclid=Cj0KCQjwsZ3kBRCnARIsAIuAV_TASaQHQfJy9prx0A0Y_f5LFvWwAdH749ZwclhI-mqKXOa6BzuFoOgaArA7EALw_wcB
  • malkontent6 13.03.19, 13:04
    gerlalt napisał(a):

    > Dali dupy bo księgowi oszczędzać kazali.

    Na czym polega to oszczędzanie?



    --
    "Life doesn't imitate art, it imitates bad television" - Woody Allen
  • engine8 12.03.19, 23:05
    No bo wczoraj np slyszalem duskusje z ekspertm od avioniki ktory niedawno latal wlasnie w samolcie tego typu i wlasnie w liniach etiopskich i zauwazyl ze takie nienormalne zachowanie przy ladowaniu i starcie bylo nie wyjatkiem ale czym normalnym bo to odczul dwa razy kiedy w kabinie byli inni piloci.
    I on to zauwazyl ale myslal ze to moze ktos malo doswiadczony siedzi za sterami... i nie bylo to w stopniu zargazajacym bezpieczenstwu wiec zalozym ze piloci nie widzieli jeszcze potrzeby reakcji.
    I on mowil ze podejrzewa iz to jest zwiazane z tym ze Boeing wsadzil w te modele nowe oprogramowanie ktore mialo pomagac stabilizowac lot ale czasami zachowywalo sie nierosadnie i nielogicznie a wrecz niebezpieczne.... Zostalo ono z jakochs tam powodow zainstalowane jako "shadow" a wiec bez szegolnych wyjasnien czy szkolen... i zalozona ze pilot wiec co w takich wypadkach robic.
    Wg niego kazdy doswiadczony pilot kiedy cos takiego nienormalnego zauwazy w zachwaniu samolotu to naciska jeden guzik i przejuje kontrole i to zalatawi problem//

    A ze ponoc Boeing nie tylko nikomu tego usprawnienia i potencjalnych problemow nie wyjasnial a wiec i nie szkolil pod tym wzgledem to piloci z mniejszym doswiadczeniem po prostu nie wiedza co sie dzieje i nie reaguja wlasciwie.. dopukio nie jest za pozno a podobno nowe oprogramowanie jest w trakcie ale troch potrwa...
    I wg niego wyprostowanie tego problemu jest proste jak drut... Wystarczy poinformowac pilotow ze jesli cos takiego zauwaza to naciskaj jeden przycisc i przejmuja kontrole i wtedy kazdy nawet malo doswiadczony sobie poradzi bo bez tego "usprawnienia" mozna spokojnie i bezpiecznie latac.
    No ale teraz jest kwestia zaufania...
  • 5magna 13.03.19, 06:16
    Trump lata antykiem 747
  • mara571 13.03.19, 08:41
    Drogi Felusiaku, drugi raz spada z nieba nowy samolot tego samego typu w czasie wznoszenia.
    Dem producent powinien byc zainteresowany jak najszybszym wyjasnieniem przyczyn obydwu wypadkow.
    Zamowien na B 777 M8 nie brakuje, ale mozna je wycofac.

    --
    Postprawda to stwierdzenie, że nie liczą się żadne obiektywne argumenty i uczciwe dążenie do prawdy. Ważne są tylko narracje, budowane przez mistrzów współczesnej mistyfikacji i kłamstwa, odwołujące się do emocji, uprzedzeń ludzkich, lęków. Mistyfikacje, których skutek jest osiągany przez media dążące do tego, abyśmy znaleźli się w świecie ogromnego zagubienia i bezradności. Taki jest dzisiejszy świat
    Abp M. Jedraszewski
  • malkontent6 13.03.19, 13:02
    felusiak1 napisał:

    > Rozbiły się 2 samoloty z nieznanych przyczyn.

    I to powinien być koniec dyskusji. Na razie nie wiemy co było powodem tych katastrof.

    W USA te samoloty nadal latają...


    --
    "Life doesn't imitate art, it imitates bad television" - Woody Allen
  • amg10 13.03.19, 14:47
    W jednym ze zgłoszeń pilot opisywał, że w czasie wznoszenia po starcie, przy włączonym autopilocie, "w ciągu dwóch-trzech sekund samolot skierował się dziobem do dołu"

    Piloci skarżyli się, że Boeing nie zadbał o to, aby mieli wiedzę o nowym automatycznym systemie ochrony przed przeciągnięciem – i aby umieli ją dezaktywować
  • monalisa2016 13.03.19, 15:02
    Dwie trzy sekundy podczas lotu moga decydowac o zyciu i smierci, na ten blad o ktorym piszesz amg10 zwracali duzo wczesniej uwage piloci mimo tego reakcji nie bylo.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • engine8 13.03.19, 19:03
    Wyszkoleni piloci jak zauwazyli takie bledy to powinni woedziec co w takim wypadku robic i jak to skorygowac... Niewyszkoleni - robia w gacie.
  • felusiak1 13.03.19, 19:11
    Teraz dużo kitu wciskają. System MCAS można wyłaczyć jesli dziala nieprawidlowo a wyglada na to, ze indonezyjski pilot zamiast wyłaczyć walczył. A o etiopskim nie wiemy nic poza tym co mowią świadkowie a nie zawsze jest zgodne z rzeczywistością.
  • kylax4 16.03.19, 21:22
    10.000 godzin, 20.000 godzin. Na jakich maszynach?


    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • monalisa2016 13.03.19, 19:12
    engine8 w interesie producenta jest wyprodukowanie dobrego bespiecznego towaru a skoro sa zglaszane nieprawidlowosci powinny byc one bezplatnie zniwelowane.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • engine8 13.03.19, 22:00
    i tak jest..... .Tylko ja myslisz ze klient zglosil i za 15 minut przylatuje serwis i wszystko gra to nie masz pojecia ..Zaloze sie ze Boeing pracuje nad tym.. ale to zajmuje duzo czasu.
  • czizus 13.03.19, 14:46
    Wg. opinii niektórych speców od lotnictwa i wypadków lotniczych, zawinił człowiek. Za wypadki lotnicze w 90% odpowiada błąd człowieka. Ale z drugiej strony jest jakaś niepewność i strach. Więc wskazane jest jak najszybsze wyjaśnienie tej katastrofy. Nie wiem czy to uziemienie było słuszna? To chyba raczej takie działanie dla uspokojenia potencjalnych pasażerów.
  • engine8 13.03.19, 17:07
    Uziemili ci ktorzy nie sa pewni ze naprawde maja wyszkolonych dobrze pilotow.
    I uziemili dlatego aby nadac temu wyska range.
    Zawze za tego typo problem stoi czlowiek... Czlowiek ktory cos zaprojewktowal, czlowiek ktory to sprawdzili, przetestowal, zaaprobowal i poinformowal albo nie ...

    Niestety musze sie przyznac ze jestem skazony podejrzeniami poniewaz zbyt dlugo i zbyt gleboko pracowalem w duzych korporacjiach i mialem do czynienie z PR w sprawach jakosci z klientami....
    Najwazniejsza rzecza bylo zawsze aby zrobic wszytko co mozliwe aby pokazac i udowodnic ze przyczyny usterek i problemow sa absolutnie ze soba nie zwiazane.... Nawet ludzie "wewnetrzni" ktorzy podejrzewaja czy wiedze ze moze byc "zwiazane z tym co juz widzielismy czy slyszelismy ale zbagatelizowalismy" nie maja odwagi tego powiedziec jesli nie maja czarno na bialym i 100% gwarancji ze tak jest i ni emusz tego powioedziec....bo to sie konczy natychmiasowymi niemilymi represjami...wszyscy wtedy trzymaj swoje oponie dla siebie kiedy "sztab" robi wszytko aby to byly zupelnie inne przyczyny nawet jak sie juz wie ze tak nie jest.. poniewaz konsekwencje biznesowe systematycznych bledow sa ogromne....

    Tutaj jest to sprawa bardzo powazna - reputacja modelu samolotu, reputacja lini lotniczych oraz interesow panstwowych Stanow i jestem prawie pewien ze wszelkie badania i anlizy beda nadzorowane przez Boeinga, FAA, NTSB i inne sluzby amerykanskie i jesli inne sluzby beda dopuszczone to bedzie to dostep kontolowany. Dlugo potrwa zanim pokaza sie raprty z czrnych skrzynek - chyba ze latwo mozna stwierdzic ze to np wybuch czy awaria czegos tam albo oczywisty blad pilota Niestety ale dowiemy sie jedynie "oficjalnej prawdy" bo takie sa realia w biznesach i czesto ta oficjan prawda ma niewiele wspolnego z rzeczywista.

  • engine8 13.03.19, 17:12
    I akurat "manipulowaniem prawdy" zajmuja sie wszyscy - Przoduja w tym japonczycy i chinczycy ale i europejczycy i amerykanie tez to robia.
  • monalisa2016 13.03.19, 18:47
    engine8 chytry podwojnie traci i to moze byc katastrofa dla producenta, wiedzieli i nic nie zrobili mimo ze powinno byc to w intereseie Boeinga, wiec nie oskarzaj o manipulacje raczej pomysl o MCAS, o FAA. Pierwsze Airlines postawili juz regress wobec producenta, a to jest dopiero poczatek. Nie tlumaczcie ze w Stanach lataja, dlaczego lataja powinniscie nam tu napisac mimo tego sa juz powazne glosy w USA o wstrzymanie lotow tymi typami samolotow.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • engine8 13.03.19, 19:01
    W Stanach lataja poniewaz sie nie boja. Wiedza jak sie w takich sytuacjach zachowywac bo sa wyszkoleni i maj praktyke zawodowa.. Nikt by nie latal gdyby sie bal o wlasne zycie..
    To czy i co wiedzielei i co robili albo czego nie - wiedzy tylko ci co powinni.. a my o tym nie mamy pojecia. Przestan wiec spekulowac na calej lini zwlaszcze w tematach gdzie nie masz zilenoego pojecia.
    A jak Boeing z tego wyjdzie to juz inna sprawa - tu nie obejdzie sie bez polityki zakladowej, przemyslowej i biznesowej.
    I jak sie okaze ze rozsadniej jest usimiec te samoloty o poczekac na porawe kontroli to to zrobia bi 3-ci tego typu wypadek to juz bylyby duzo wieksze klopoty.
    Sprawa bedzie wyjasniona i odopwiednie kroki zrobione tak czy inaczej i linie lotnicze beda dalej i latac i kupowac..
  • monalisa2016 13.03.19, 19:07
    Bajki mozesz opowiadac wielu z tego forum ale nie kazdemu engine8.:-)

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • felusiak1 13.03.19, 19:40
    A jakie bajki engine opowiedział? Może przeczytaj (ze zrozumieniem) zanim odpiszesz.
  • felusiak1 13.03.19, 19:04
    Interesujące. MCAS i FAA w jednym zdaniu. A wie o czym napisala?
  • monalisa2016 13.03.19, 19:09
    Naturalnie ze wiem o czym pisze Felus ale twoja sprawa jest zrzumienie tej zaleznosci, znaczy gdyby ..., nie bylo by tego produktu w sprzedazy.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • monalisa2016 13.03.19, 19:05
    Nie chce mi sie dociekac amerykanskiego prawa wiec zapytam sie ciebie o "Produkthaftungsgesetz /prawo odpowiedzialności za produkt", znaczy ile lat odpowiada producent za wyprodukowany produkt nawet kiedy zejdzie z produkcji? W jednym jak i drugim przypadku maszyny byly nowe a usterka znana, wiec?

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • engine8 13.03.19, 22:03
    Ty pojecie nie masz..... Moze gotowac potrafisz? Pewnie tez jedynie z przepisow co wyczytasz na internecie...
  • monalisa2016 13.03.19, 22:41
    engine8 napisał(a):

    > Ty pojecie nie masz..... Moze gotowac potrafisz? Pewnie tez jedynie z przepisow
    > co wyczytasz na internecie...

    Jak sie nie ma nic wiecej do powiedzenia z braku kontra-argumentow niszczy i denocjuje sie konkurenta. Inteligentniej i madrzej byloby dla ciebie gdybys wstrzymal sie w tym przypadku od takich pociagniec, tja, twoj pech.:-)


    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • kylax4 16.03.19, 21:23
    Amerykanie nie mieli kontroli nad śledztwem.


    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • monalisa2016 13.03.19, 20:23
    Aaaaa i w USA musza zostac tego typu samoloty na ziemi, maja profilaktycznie zakaz latania > decyzja Prezydenta Stanow.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • felusiak1 13.03.19, 20:50
    No to zaraz zaczną się naciski linii lotniczych aby odwiesić.
  • eva15 13.03.19, 22:56
    USA potrafiły prześladować zagraniczne koncerny z wymyślonych powodów lub z powodu zupełnie drobnych uchybień miliardowymi odszkodowaniami (vide Audi, Toyota, VW etc).

    Ciekawe, czy ta przez nich wymyślona broń ekonomicznego rażenia wróci do nich bumerangem.
    Norwegia jako pierwsza zgłasza żądania odszkodowawcze za poniesione straty. Ciekawe, czy sądy amerykańskie okażą się równie surowe jak w przypadku obcych koncernów. A jeśli nie - ciekawe, czy wyroki sądów europejskich (o ile do takich dojdzie) będą w USA uznawane.

    Szykuje się bardzo interesująca prawnie rozgrywka. Samoloty stoją uziemnione, firmy ponoszą straty...
  • felusiak1 13.03.19, 23:16
    A kto uziemil samoloty?
    I co będzie jeśli okaże się, ze zawiedli piloci a nie maszyna?
  • eva15 13.03.19, 23:22
    A kto oskarżył koncerny samochodowe z Niemiec i Japonii?
    Reagowały stosowne władze w USA odpowiedzialne za bezpieczeństwo użytkowników aut. Nie inaczej jest z władzami w Europie i gdzie indziej odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo pasażerów lotów.
  • eva15 13.03.19, 23:29
    Przez fałszywe oskarżenia zniszczono sprzedaż Audi w USA. Wystarczył rozpowszechniany medialnie fake news.

    www.spiegel.de/spiegel/print/d-8813350.html

    To co dzieje się teraz z samolotami Boeinga fake news nie jest.

  • felusiak1 14.03.19, 03:42
    Efka, wyciagasz sprawę sprzed 33 lat. Trudno nazwać 700 wypadków i 6 śmiertelnych ofiar fake news.
    A Audi sprzedaje w USA ponad 220 tysiecy samochodów dzisiaj.
    I na koniec, co to ma do rzeczy? Przecież nie wprowadzono zakazu sprzedaży ani użytkowania drog publicznych.
  • kylax4 16.03.19, 21:28



    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.
  • monalisa2016 14.03.19, 00:07
    Piloci nie zawiedli tylko sowtware, chip'y, za nowe software producent kaze sobie slono zaplacic, druga sprawa producent powinien klienta dobrze poinformowac o stanie technicznym jak i konstrukcji maszyny. Dlaczego zagraniczni piloci tego nie wiedzieli, w pierwszym przypadku piloci dlugo walczyli by poderwac maszyne do gory a mimo tego im sie nie udalo. Cosik tu calkowicie zawiodlo Felus, wiedziano a nic nie poczyniono jesli chodzi o zewnetrzna sprzedaz. Wewnetrznych lataczy wyposazono w skorygowane sowtware jak i wymieniono chip'y przez to chelpicie sie tu dumnie na forum ze w Stanach lataja ujmujac innym zdolnosci zawodu pilota. Niestety i Trump uziemil je teraz, za to ma u mnie wielki PLUS.

    twitter.com/Unterseaboot/status/1105068834023751681
    A jak dzialal?


    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • engine8 14.03.19, 17:19
    A co to sa te "sowfware i cipy"???
  • monalisa2016 14.03.19, 19:29
    engine8 napisał(a):

    > A co to sa te "sowfware i cipy"???
    ........................................
    Maneuvering Characteristics Augmentation System w skrocie MCAS dla ciebie to koza oprogramowana z zabudowana w samolot a nie MCAS-Software o ktorym dzialaniu nie poinformowano klientow, tak jak niektore media dosnosza szczegolnie te ktore maja "krotki drut" do Stanow nawet nie bylo o nich wspomiane w instrukcji obslugi samolotu. Producent wedlug doniesien mediow zobowiazal sie ze do konca kwietnia zrobi MCAS-Software Update.

    Dowod, Bild ma krotki drut do Stanow jako powojenny podarunek dla Niemiec.

    www.bild.de/video/clip/boeing/dieses-problem-hat-die-boeing-737-max-8-offenbar-60639352.bild.html
    Nie sadze by w tej sprawie wlasnie w tych obecnych czasach mataczyl.



    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • kalllka 14.03.19, 21:58
    Short wire czy wireless ?

    Tutaj w angielskim angielskim piszą,
    ze wstrzymują ósemki i dziewiątki do maja..
    Boeing 737 Max aircraft grounded 'until May at least' www.bbc.co.uk/news/business-47567039
  • monalisa2016 14.03.19, 19:43
    engine8 napisał(a):

    > A co to sa te "sowfware i cipy"???
    .........................
    Sorry, rzeczywiscie moj blad w typowaniu ale w drugim wyrazie napisalam poprawnie a ty robisz z tego afere. cytat z mojego postu.

    "Piloci nie zawiedli tylko sowtware, chip'y, za nowe software producent ..."


    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • eva15 14.03.19, 12:28
    No rzeczywiścioe robi się ciekawie. Władze Etiopii poprosiły Francję o odczyt czarnych skrzynek. Trudno wo większy afront wobec USA, najwyraźniej zero zaufania do amerykańskich władz i sądów. Ciekawe, czy USA zaakceptują francuski odczyt....

    www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/boeing-737-max-8-frankreich-untersucht-blackbox-der-abgestuerzten-boeing-a-1257731.html
  • karbat 14.03.19, 13:35
    eva15 napisała:

    > No rzeczywiścioe robi się ciekawie. Władze Etiopii poprosiły Francję o odczyt c
    > zarnych skrzynek. Trudno wo większy afront wobec USA, najwyraźniej zero zaufani
    > a do amerykańskich władz i sądów. Ciekawe, czy USA zaakceptują francuski odczyt
    > ....

    usa dostalo kopa . Etiopia nie wierzy temu krajowi
    z trzysta samolotow usa uziemionych i dobrze ,
    koszty ich uziemienia rosna , linie przerzuca koszty na klienta , pasazera
  • felusiak1 14.03.19, 17:03
    A co, francuzi inaczej czytaja?
  • eva15 14.03.19, 22:11
    Najwyraźniej władze Etiopii są o tym przekonane i wolą francuskie czytanie a nie hamerykańskie. .
  • engine8 14.03.19, 17:21
    Jak przetlumacz na angielski to zaakceptuja... Pytanie czy bedzie on kompletny? Producent zawsze wiecej wyczyta...tak juz jest.
  • caesar_pl 16.03.19, 00:05
    Boeing jak VW...ha,ha,ha......A moze to zemsta VW na Trupie???
  • monalisa2016 16.03.19, 00:24
    caesar_pl napisał:

    > Boeing jak VW...ha,ha,ha......A moze to zemsta VW na Trupie???

    No, no VW konstuowala i dopuszczala do lotow samolot, dobre co nie. :-)


    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • caesar_pl 16.03.19, 00:33
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • monalisa2016 16.03.19, 01:02
    caesar_pl napisał:

    > Chodzi o analogie a nie doslownosc,durniu....

    ....................
    Przestan stwarzac twoje wlasne historie czy domiemania!


    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • caesar_pl 16.03.19, 01:08
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • karbat 16.03.19, 00:34
    felusiak1 napisał:

    > Rozbiły się 2 samoloty z nieznanych przyczyn.

    zaniepokojenie odpowiedzialnych, linii lotniczych, jest w pelni uzasadnione .
    samoloty pozostaja na ziemi, az do wyjasnienia przyczyn katastrofy .
    by za pol roku znowu nie spadl kolejny samolot ww typu wyprodukowany w USA
  • caesar_pl 16.03.19, 00:39
    Latam 2 razy do roku na urlop,podobnie jak paredziesiat mln Niemcow.I bede pytal jaki samolot??Wywala Trupa na zbity piszczel...Bylem ostatni w Dominikanisze rep - tam wiekszosc to Kanadyjczycy i Wlosi.Wlochom Trup zabrania konszachtow z Rosja.Jeb..Trupa -Makaroniarze.Popieram...
  • felusiak1 16.03.19, 00:47
    Co palisz?
  • caesar_pl 16.03.19, 01:05
    Wiadomość została usunięta ze względu na złamanie prawa lub regulaminu.
  • felusiak1 16.03.19, 01:20
    Zapytałem jedynie co palisz a ty po rosyjsku do mnie zaczynasz i nie chcesz powiedzieć. Nie to nie trzeba.
    Na zdjęciu tego Buga jest napisane Polski ciul a tu chadzajski ciul. Czy po rosyjsku chadziajski oznacza polski?
  • caesar_pl 16.03.19, 01:35
    Jako Slazak Polakow nachodzcow znam jako Chadziajow,Holelokow,Goroli i Lapancow.Oni mowili o gospodarzu Chadzial a o pani gospodyni - Chadziajka.Dlatego Slazacy tak nazywaja Polakow - Chadziaje.Gorole - nie wiem dokladnie...Lapance - gdyz autobusy kopalniane ze Slaska jezdzly do Polski by werbowac Polakow do kopaln i hut.Stawaly w niedziele przed kosciolem i werbowaly.Ci Zlapani czyli Lapance byli potem lokalizowani w Hotelach i stad nazwa Hoteloki.
    Hoteloki pracowali glownie w kopalniach na Dole,w przeciwienstwie do Slazakow,ktorzy pracowali na Gorze jako elektrycy czy spawacze,z pensja duzo wyzsza niz kopidol na Dole.
  • monalisa2016 16.03.19, 01:41
    Biedaku sen ci bardzo dobrze zrobi, czas przylozyc glowe do poduszki by ci sie jezyk nie platal poniewaz piszesz juz od rzeczy a to nikogo nie interesuje.

    --
    ......................................
    "Sei wachsam"
    www.youtube.com/watch?v=EB4bJ2uoBU8
  • caesar_pl 16.03.19, 01:42
    To czemu Gorolu otwierasz pysk??
  • engine8 16.03.19, 01:53
    A myslalem ze Butaprenu juz nie produkuja?
  • boomerang 16.03.19, 02:01
    Pomarańczowe czarne skrzynki odczytywane są we Francji. Jak CIA mogło do tego dopuścić? Ciekawe że Niemcy nie chcieli się w to mieszać.
  • karbat 16.03.19, 02:13
    boomerang napisał:
    > Pomarańczowe czarne skrzynki odczytywane są we Francji. Jak CIA mogło do tego d
    > opuścić? Ciekawe że Niemcy nie chcieli się w to mieszać.

    Niemcy po cichu liczyli, ze Etiopia zleci im odczytywanie czarnej skrzynki ,
    ale Etiopia wie doskonale , ze w Germanii stacjonuja wojska USA .

    Etiopia tez wie, ze niektorzy w Niemczech mowia, ze
    stacjonujace w Niemczech wojska USA , to wojska wyzwolencze , sojusznicze ,
    i , ze inni Niemcy mowia, ze to wojska okupacyjne .
  • boomerang 16.03.19, 02:05
    Etiopczykiem wydaje się nie był
  • szwampuch58 16.03.19, 12:33
    Marny gryzipiorek zapomnial dopisac Boeing 737 Max 8
    next.gazeta.pl/next/56,151243,24537191,najgorsze-samoloty-w-historii-nie-chcielibyscie-nimi-leciec.html#s=BoxOpMT

    --
    www.youtube.com/watch?v=S07XJA7VaVA
  • karbat 16.03.19, 21:40
    szwampuch58 napisał:

    > Marny gryzipiorek zapomnial dopisac Boeing 737 Max 8
    > next.gazeta.pl/next/56,151243,24537191,najgorsze-samoloty-w-historii-nie-chcielibyscie-nimi-leciec.html#s=BoxOpMT


    a najbezpieczniejsze samoloty pasazerskie na swiecie …

    najbezpieczniejszymi samolotami pasazerskimi na swiecie ,
    sa samoloty produkowane przez Polske . to jest fakt . niepodwazalny .
  • kylax4 16.03.19, 21:19
    I właśnie dlatego zostały uziemione.

    Prawdopodobnie chodzi o fakt, że samolot nagle zaczyna nurkować, bez inputu pilota, po złych odczytach z czujników kąta natarcia.
    Samolot myśli, że ma zbyt duży kąt natarcia, i żeby zapobiec przeciągnięciu (czyli utraty siły nośnej) gwałtownie obniża dziób.

    Jeżeli ma to miejsce krótko po starcie, to efektem końcowym jest rozbicie się samolotu.

    Felusiak, wszyscy to wiedzią, tylko Ty udajesz idiotę.


    --
    Imperial powers are not about democracy. It is all about the tribute in peace and spoils of war. Divide and conquer and the profits.

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.