Dodaj do ulubionych

Wstepny raport z katastrofy w Etiopii

08.04.19, 20:15
Wynika z niego, ze piloci popełnili błedy.
Zawiodł czujnik kąta natarcia co spowodowało włączenie MCAS i trymowanie samolotu w dół.
Piloci zorientowali się po kilku minutach co jest grane i zgodnie z instrukcją wylaczyli automatyczne trymowanie a co za tym idzie równiez system MCAS. Probowali trymować ręcznie poprzez obracanie kół trimera ale nie byli w stanie tego zrobić ze względu na siły i właczyli ponownie automatyczne trymowanie co przesadzilo ich los. Zapomnieli o jednej istotnej rzeczy. Ustawili przepustnicę do startu na 94% ciagu (N1) i nigdy nie zredukowali prędkości. Przez cały czas lotu samolot nieustannie przyspieszal osiagając predkość 500 kt czyli ponad 900 km/h. Taka predkość, tzw overspeed może spowodować rozsypanie sie samolotu.
Gdyby zmiejszyli predkość i wysunęli klapy do pozycji 1 uratowaliby siebie i pasazerów.
Raport tu: www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=18&ved=2ahUKEwiBmfzXjMHhAhUhnOAKHbl4APMQFjARegQIBxAC&url=http%3A%2F%2Fwww.ecaa.gov.et%2Fdocuments%2F20435%2F0%2FPreliminary%2BReport%2BB737-800MAX%2B%2C(ET-AVJ).pdf&usg=AOvVaw3RAMWZfgE9a1vvIJMsMB_w
Edytor zaawansowany
  • szwampuch58 08.04.19, 21:26
    Felus masz poczucie humoru,kurna

    --
    www.youtube.com/watch?v=S07XJA7VaVA
  • felusiak1 08.04.19, 22:44
    A tobie brak mózgu. Kazdy samolot ma czujniki kąta natarcia (Angle of Attack sensor - AOA). Co w tym śmiesznego?

  • eva15 08.04.19, 23:10
    To trochę jak z tymi F-22, to też była - jak pisałeś - wina pilotów, bo nie umieli latać bez tlenu :-)

  • felusiak1 08.04.19, 23:30
    Pokrętnie wypaczasz co napisałem. Problemem był kombinezon ciśnieniowy a nie samolot.
    W przypadku etiopskiego samolotu to bez wątpienia wina pilotów. Obaj byli źle wyszkoleni.
    Przy 340 KT w kabinie zaczyna stukać tzw. clacker informujacy o nadmiernej predkości. Piloci nie zredukowali, tak jakby to bylo bez znaczenia. W raporcie nie ma jeszcze słowa o maintenance log a to może okazać się interesujace.
  • wwwi.gil 09.04.19, 05:22
    Problemem był kombinezon ciśnieniowy a nie samolot.

    Zadza sie bo kombinezon cisnieniowy nie jest czescia samolotu tak jak i pilot nie jest czescia samolotu. Samolot jak nazwa wskazuje powinien latac sam i nie bylo by problemu.
  • eva15 08.04.19, 23:21
    W całej tej aferze widać jedno - pozycja USA jako mocarstwa daje temu krajowi, wg niego, nadzwyczajne prawa. VW za jakieś pierdoły, które nikogo nie zabiły, płaci w USA miliardowe odszkodowania rzekomym ofiarom, których nie ma.

    Boeing i rząd USA stają na głowie, by zwalić winę na pilotów. Jeszcze trochę a zażądają od krajów ojczystych (linii lotniczych) tych pilotów odszkodowań:-).

    Nie jestem żadnym specem lotnictwa, ale jedno dla myślących ludzi jest widoczne:

    w koncernach USA (a międzyczasie i w Jewropie) władzę dziś mają nie fachowcy - inżynierowie, technicy, specjaliści - lecz spece od finansów i giełdy. To oni tworzą naciski na zysk, kosztem bezpieczeństwa i jakości produktu. W wielu sferach im to uchodzi płazem, w sferze lotnictwa, gdzie kosztuje to życie niewinnych ludzi, jest trudniej. Ale jak mawiają Rosjanie: no striemitsja nado!


  • felusiak1 08.04.19, 23:36
    Boeing nie zwala winy na pilotów i rząd USA też nie. To ja, felusiak zwalam winę na pilotów.
    No i nie przesadzaj. Wszyscy lubia pieniadze i Unia trzęsie Microsoftem, Guglem i Fejsbukiem. A to pol miliarda kary a to miliard kary a to 200 milionów. No bo kogo mieliby trzęść? Biednych?
  • eva15 09.04.19, 00:40
    Wszyscy lubią pieniądze, to akurat żadne odkrycie. Rzecz w tym, że władzę fachowców zastąpiła władza finansiery. Na koniec pies może ugryźć własny ogon.
  • felusiak1 09.04.19, 00:52
    Grubo przesadzasz i do tego bezpodstawnie.
    Sypiesz oskarzeniami z rekawa nie majac nic na podparcie swojej wyobraźni.
  • gosc88 09.04.19, 05:09
    przypomniec jak wyglada miejsce takiej katastrofy:

    www.youtube.com/watch?v=wYa5miV8FOo
    bo mysle, ze bylo ono dosc typowe.

    I jakze drastycznie inne jest to miejsce od tego gdy w czasach 9/11 w 2001, kiedy to gdzies tam w Pensylwanii (Shanksville) tez samolot pasazerski runal w glebe. Dla przypomnienia:

    www.youtube.com/watch?v=Xuii9uNBpaY
  • felusiak1 09.04.19, 06:52
    Co chcesz przez to powiedzieć?
    Wszystko zależy od kąta uderzenia w zimię.
    Tu masz miejsce gdzie samolot, chyba Airbus, spadl niemal pionowo zaraz po starcie.
    upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/Flight_587_NOAA_Photo_of_Crash_Site.jpg
  • gosc88 09.04.19, 13:52
    Zastanawia mnie tylko to, dlaczego z Shanksville media nie pokazaly z miejsca upadku np. zadnych czesci samolotu lub czesci dobytku pasazerow ???
  • felusiak1 09.04.19, 06:58
    A tu foto w Etiopii zanim zaczeto kopać i wydobywać
    encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTOGRV5j4yd8VCgka3aLbrj31LjzmGFbvmY6Vj30p8q3t376C2bQ
    Samolot musial uderzyć niemal pionowo.
  • monalisa2016 09.04.19, 21:04
    felusiak1 napisał:

    > Grubo przesadzasz i do tego bezpodstawnie.
    > Sypiesz oskarzeniami z rekawa nie majac nic na podparcie swojej wyobraźni.

    .....................
    Felus wiele mediow zza oceanem pisalo po drugiej katastrofie tej maszyny o toku "konstrukcyjnego rozwoju" tej maszyny wiec nie zamiataj wszystkiego pod dywan, czyje slowa przewazyly? Inzynierow czy menedzerow? A jaki wlyw ma to na finanse oraz dlugosc czasu pracy nad konstrukcja tego typu maszyny? Czas to pieniadz!


    --
    ......................................
    Inteligentna mlodziez jeszcze nie wyginela i tak jest dobrze.
    www.youtube.com/channel/UCf3Ns5rI0nV4EnO-KNxxtLA
  • felusiak1 10.04.19, 02:17
    Media piszą dużo bzdur. To się dobrze sprzedaje.
    Ja nic nie zamiatam. Ja jedynie wskazuję, że piloci popelnili kardynalne bledy.
    Do tego mogę wskazać, ze w Europie, Ameryce, Japonii, Australii i Korei obsluga techniczna pozostawia wiele do zyczenia a w trzecim świecie jest gorzej. Rownież gorzej jest z wyszkoleniem pilotów.
    Ponadto 374 MAXy latały wykonując po kilka lotów dziennie bez problemow.
    Ale teraz nastala moda na wypisywanie kompletnych dyrdymalów.
    Na przykła ostatnio po ujawnieniu tego wstepnego raportu media krzyczaly "piloci zrobili wszystko wedlug instrukcji i mimo to nie uratowali".... Wedlug raportu nie zrobili wszystkiego. Nie zmniejszyli prędkości i ponownie wlaczyli auto stabiliser trim. A instrukcja mówi, ze nie wolno tego robić.
  • wykrywacz_klamcow 09.04.19, 08:17
    po raz kolejny powtarzam, jak ci nie pasuje na Zachodzie możesz zamieszkać w swojej ojczyźnie, putin z pewnością przyjmie cię z otwartymi rękami.
    Pieniądze najbardziej jednak lubi twój idol puciaty i w dodatku te amerykańskie :P


    --
    Jorl napisał 28.12.15, 13:42: "Ty Eva i Igor macie mentalnosc jak tu chytrze chapnac a nie zapracowac. Obydwoje wisicie na jakis garnuszkach socjalnych wiec i wam sie wydaje ze i kraje powinny tak robic. Praca wam smierdzi, zyc z pracy innych to jest fajnie. Ale wasnie wasza argumentacja jest takiego odbiorcy socjalow."
  • polski_francuz 09.04.19, 08:16
    Software musi byc prosty do obslugi. I proste musi byc przejscie do pilotowania recznego. Nie bylo i nie jest. Dlaczego? Ano bo w tej wersji Beinga zmieniono na chybcika geometrie napedu (miejsce zainstalowania i wymiary turbin). Dlaczego na chybcika? Ano, bo trzeba bylo zawalczyc i wygrac z Airbusem. Gdyby Boeing byl solidny to by dopracowal software i dopracowal szkolenie.

    Chciwosc jest do zaakceptowania, ale nie wtedy gdy wchodzi w rachube zycie ludzkie. I jeszcze jedno. Skandalem byla licencja FAA, ktorej wydanie ta organizacja scedowala na Beinga. I ci co wyprodukowali dopuscili samolot do lotu.

    Zamordowaliscie z chciwosci ponad 350 ludzi. Jak to naprawic? Ano trzeba przetlumaczyc wage wydarzenia na jezyk amerykanski. I tak Boeing zaplaci za kazda ofiare 2 mln dolcow i wowczas zapamietaja dobrze, ze za zbytnia chciwosc sie placi.

    Osobiscie, bym jeszcze, po japonsku, szefa Boeinga wtracil na 20 lat do wiezienia a szefa FAA na 10 lat. I troche ich potorturowal, jak Ghosna, by lepiej zrozumieli to co sie zdarzylo.

    I tak zapanuje w swiecie lotniczym spokoj i porzadek.

    PF
  • blueelvic2 09.04.19, 14:52
    Boeing 737 MAX. Jak myslisz, ile tego typu samolotow startowalo kazdego dnia w wymiarze globalnym?

    Zgadzam sie z felusiakiem w 100%. Blad pilotow.
  • felusiak1 09.04.19, 16:53
    Znowu zbyt dużo derszpigiel i zbyt mało własnego rozumu. Pilot nie obsługuje software a komputer pracuje w zależności od tego co dostaje czyli imput. Złe dane z czujnika spowodowały, że MCAS się włączył. A zle dane z czujników to codzienność w lotnictwie. I na to jest remedium i drugi pilot wyłaczyl automatykę ale obaj piloci zapomnieli o zredukowaniu predkości.
    Samolot osiagnął 250 KT po 3 minutach lotu na wysokości 4000 stóp i to jest maksymalna predkość do poziomu 10000 stóp.
    Po nastepnych 45 sekundach samolot osiaga 340 KT i w kabinie odzywają się alarmy. Overspeed. Przy takiej predkości samolot staje się niesterowny i do tego może rozpaść się na kawałki. A ty mi mówisz, ze to wina tego co samolot zbudował, zatwierdzil i sprzedal.
    Przed kilku laty w Indonezji rozbil się A300. Samolot chcial lecieć do gory a piloci chcieli lecieć do dołu. No i samolot wygrał i uderzył w ziemię. Airbus potem przebudował sterowanie predkością i wprowadził lampki informujace pilota. I nikt nie poszedł do wiezienia. I to byla sytuacja gdzie piloci nie mogli wygrać bo komputer na to nie pozwolil i nie bylo mozliwości wyłaczenia.
    PS. Przejawiasz podatność na prasowe dyrdymały i biegniesz razem z tłumem podpalać, wsadzać do wiezienia i nawet lekko poturbować.
  • polski_francuz 09.04.19, 18:49
    Niech sie melord wypowie. On cos rozumie z samolotow. Ja pozostalem po przeczytanym artykule z wrazeniem, ze ten Boeing jest niestabilny. Tzn srodek ciezkosci jest albo zbytnio w przodzie albo abytnio w tyle.

    Ale, nie mam najmniejszego zamiaru zaczynac polemiki Smolensk-like. I prasa europejska popiera airbusa wiec moze tez nie o wszystkim mowi.

    Tyle, ze dwie katastrofy jedna po drugiej to juz nie jest statystyka. BTW, wasz szefuncio mysli jak ja bo te samoloty uziemil.

    PF

    PF
  • boavista4 10.04.19, 02:17
    a fakty beda naciagane w zaleznosci od potrzeb. Ja uwaza=m ze wszytskie samoloty powinny byc zakazane jako grozba dla ekologi tej planety..

    Na całym świecie trwa więc zawzięta wojna dobra ze złem, która w zasadzie sprowadza się do tego, że jest to wojna o prawdę. Prawda rodzi uczciwość, ład, sprawiedliwość oraz porządek. Złu bardzo zależy więc aby tę prawdę zniszczyć i robi to w każdym aspekcie ludzkiego życia. Kłamstwami niszczone są relacje międzyludzkie, rodziny, tradycja, systemy polityczne, edukacja, prawo, sztuka, autorytety, kraje, cywilizacje, wartości. Wszystko jest zakłamywane i plugawione, włącznie z prawem naturalnym – które w swoim sercu nosi nawet małe dziecko. Zboczenia i przestępstwa lansowane są jako normalność, a wszelka normalność jest piętnowana. Trwa zawzięta wojna o prawdę, a prawda jest niestety w każdej wojnie pierwszą ofiarą. Pewne jest więc, że teorii spiskowych jeszcze długo nie zabraknie.

    bacologia.wordpress.com/2019/01/01/wolna-energia-silnik-na-powietrze/
  • felusiak1 10.04.19, 02:28
    melord teraz twoim ekspertem? Dlaczego nie jorel. On zna sie na wszystkim.
    Ja ci mowię co jest napisane we wstepnym raporcie a ty mi, ze w prasie popieraja airbusa i musisz poczekać co powie melord to wtedy bedziesz wiedział.
  • polski_francuz 10.04.19, 07:56
    Bambuk sie uczyl inzynierii samolotow. Jorl skonczyl elektronike. Nie ta specjalnosc.

    PF

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka