• drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
Dodaj do ulubionych

System Ewidencji Wypadków i Kolizji (Rowerowych)

  • IP: *.wroclaw.vectranet.pl 14.01.11, 20:47
    forward z precla, warte poczytania:

    www.rowerowy.bialystok.pl/sewik/
    O statystykach

    Dane na stronie zostały opracowane na podstawie zrzutu z policyjnego Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji z okresu 2007-2009 udostępnionego przez Komendę Główną Policji sieci Miasta dla Rowerów.

    Interpretując zestawienia należy wziąć pod uwagę zdarzające się błędy w Systemie (co będziemy się starali w miarę możliwości poprawiać) oraz fakt, że znaczna część zdarzeń z udziałem rowerzystów nie jest zgłaszana.

    W przypadku znalezienia zdarzenia w którym brałeś/aś udział prosimy o informację o poprawności/błędach w statystykach.


    Edytor zaawansowany
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 14.01.11, 21:11
      Wrocław najechanie na pieszego 31 razy.
      W pojazdach uczestników pieszy występuje 24 razy.
      Rozumiem, że na 7 pieszych rowerzysta najeżdżał dwa razy podczas jednego wypadku ?
      Coś mi się zdaje, że policja bardzo niechlujnie to wypełnia.
      • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 14.01.11, 22:37
        Nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla pieszych -sprawcy rowerzyści=14 inni=1. Wynika z tego że wolno już rowerem jeździć po pasach :)

        Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu=8 . Naciągane, ciekawe o ile kilometrów rowerzysta przekroczył bezpieczną prędkość i jak tę prędkość zmierzono.

        Nieprawidłowe omijanie=14.Sprawa o tyle ciekawa ze jak się wczytać w PoRD to nie istnieje coś takiego jak nieprawidłowe omijanie rowerem ale o tym porozmawiamy w oddzielnej dyskusji.


        Nieprawidłowe wyprzedzanie=2 --tu też rodzą się wątpliwości.
        Nieprawidłowe wymijanie=9 .O co tu chodzi, może o nietrzymanie się prawej strony ?

        Płeć nieznany=21 . Oj wstydliwi ci policjanci

        Najbezpieczniej jeżdżą 90-latkowe bo tylko 3 miało wypadek.
        Nie wiadomo ilu z nich to rowerzyści.
        Po zsumowaniu mamy 512 osób choć:
        zdarzeń jest 607
        podział na oświetlenie to 657 zdarzeń
        pojazdów=1016
        przyczyn=474 ( brakuje prawie 200--nie podoba mi się ta liczba)
        Tu znów mamy dziury w statystykach.
        Na 607 zdarzeń ( a możne 657) spytano o wiek 512 osób i tyleż przebadano na alkohol.
        Nie wiadomo czy częściej ulegają w wypadku z pieszym rowerzyści czy piesi.
        Wiemy że zdarzeń na przejściu było 28 ale winny był 14 razy rowerzysta a 1 raz kto inny.
        Bardzo dziwne,czyżby na przejściu nie można było ustalić winy pozostałych rowerzystów ?
        Przecięz to ok 50% braku danych.


        Wypadek Gajowicka Żelazna Winny rowerzysta lat 24. Autem kierował 77 latek doświadczenie za kierownica 5 lat (znaczy że kupił BMW na stare lata) .Rowerzysta 0 lat kierowania (znaczy ze licza tylko lata kierowania autem ?)


        Wypadek
        Piłsudskiego Lelewela
        przejscie dla pieszych.Winni ciężko ranny rowerzysta lat 74 .
        Przyczyna :nieudzielenie pierwszeństwa .Znaczy,że nie jazda rowerem po przejściu ?
        Wygląda na to ze w statystykach nie ma wtargnięcia tylko kwalifikują jako nieustąpienie pierwszeństwa co by wskazywało że auto ma na przejściu pierwszeństwo.
        A przecież w tych statystykach jest kategoria :"Nieprawidłowe: przejeżdżanie przejścia dla pieszych".
        Wygląda to na ogromną niechlujność policji tam gdzie są ciężkie obrażenia ciała mogące skutkować śmiercią w ciągu 30 dni.


        Mińska /Tyrmanda Pytają rowerzysty o prawo jazdy (niewymagane) .Kierowcy ciężarówki nie pytają o prawo jazdy chociaż dziwnie wygląda liczba lat kierowania=0.

        • 15.01.11, 14:42
          Symptomatyczne w tym wykazie jest to, że najwięcej zdarzeń z udziałem rowerzystów zanotowano na ul. Legnickiej, która przecież na całej swojej długości posiada, teoretycznie bezkolizyjną, drogę dla rowerów. Wychodzi więc na to, że większość tych zdarzeń miała miejsce na przejazdach przez jezdnię w ramach drogi rowerowej. Zresztą następne w kolejności ulice, to też te z drogami rowerowymi w pasie drogowym. Może naciągam fakty, ale to wyraźnie wskazuje, że ddr nie gwarantuje bezpieczeństwa rowerzyście, a jest nawet wręcz przeciwnie...
          • Gość: radek IP: *.internetunion.pl 16.02.11, 22:49
            "Widzę też dziury w systemie
            30 .07.2009 -trzech rowerzystów potrąconych przez tramwaj na pl.Grunwaldzkim-Gazeta Wrocławska
            Do wypadku pojechała drogówka, Zatrzymano tramwaje a w SEWIK info o wypadku brak "

            Jest. Sprawdź pod Jądro, ... znaczy się Rondo Reagana.
            • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 17.02.11, 09:25
              > "Widzę też dziury w systemie
              > 30 .07.2009 -trzech rowerzystów potrąconych przez tramwaj na pl.Grunwaldzkim-Ga
              > zeta Wrocławska
              > Do wypadku pojechała drogówka, Zatrzymano tramwaje a w SEWIK info o wypadku bra
              > k "
              >
              > Jest. Sprawdź pod Jądro, ... znaczy się Rondo Reagana.


              He he, wini wszyscy 4 (3 rowerzystów i motorniczy) .Wszyscy wjechali na rondo przy czerwonym świetle .
              Ręce opadają .Jak tu wierzyć w te statystyki ?
              link
              • Gość: gosc IP: *.internetia.net.pl 17.02.11, 20:01
                To się do kabaretu nadaje
          • 19.02.11, 07:59
            czechofil, nie w każdym miejscu na legnickiej jest ddr. Może wypadki pochodzą z tego kawałeczka, co drogi dla rowerów nie ma :D
            • Gość: Roman IP: *.static.korbank.pl 19.02.11, 12:27
              > czechofil, nie w każdym miejscu na legnickiej jest ddr. Może wypadki pochodzą z
              > tego kawałeczka, co drogi dla rowerów nie ma :D
              Jest na całej długości, choć nie po jednej stronie. Po stronie północnej, od Wejherowskiej dojedziemy do Pl. Strzegomskiego gdzie przejściem (przejazdem) podziemnym prowadzi na strone południową i dalej do JPII. Czyli po stronie pn nie ma na odcinku od Poznańskiej do JPII. Po południowej zaś jest trochę gorzej, bo mamy przerwę od Pl. Strzegomskiego do Stacyjnej i od Magnolii do Kwiskiej.
              Do wypadków zaś najczęściej dochodzi na przejazdach, a jest ich sporo, wiele bez świateł.
              • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 19.02.11, 13:22
                > Jest na całej długości, choć nie po jednej stronie. Po stronie północnej, od We
                > jherowskiej dojedziemy do Pl. Strzegomskiego
                A guzik . Przy wiadukcie brakuje ścieżki.

                gdzie przejściem (przejazdem) podz
                > iemnym prowadzi na strone południową i dalej do JPII. Czyli po stronie pn nie m
                > a na odcinku od Poznańskiej do JPII.
                Od ul.Przedmiejskiej na zachód też brakuje.
                Poza tym gdyby się przyjrzeć oznakowaniu tam gdzie niby jest na wspólnej powierzchni to pewnie też by się znalazło miejsca wątpliwe


                > Po południowej zaś jest trochę gorzej, bo
                > mamy przerwę od Pl. Strzegomskiego do Stacyjnej i od Magnolii do Kwiskiej.
                Troszkę ?

                Poza tym oznakowanie przejazdu pod przejściem na placu JP II feralne.
                Brak możliwości przejazdu górą.
                Wyjazd spod przejścia przy Cuprum jest ślepy .Powrót niemożliwy bo znak zakazu ruchu.
                pod komenda policji trudno to nazwać ścieżka .
                Ze dwa lata temu odwieziono z tej ścieżki dwóch nieprzytomnych rowerzystów.
                Oznakowanie północnej strony od bunkra do JP II fatalne, tak więc ludzie jeżdżą po chodniku.
                Ścieżka przy zajezdni mimo że to nawet nie śmieszka dorobiła się nowych słupów.
                Miedzy Zachodnia i Głogowska kierowcy nawet nie maja pojęcia ze to meszka i parkują na niej.
                Brak oznakowania poziomego na wszystkich odcinkach gdzie ddrip jest na wspólnej powierzchni.
                Pod wieżowcami gdzie brak miejsc parkingowych źle oznakowane ddr powodują ze się parkuje nawet na przejazdach. Niedawno wstawiona na tym odcinku w ddr słupy sygnalizacji.


                O wjazdach na ddr z ulic poprzecznych nawet nigdy nikt nie dyskutował.
                Np jadąc ul.św.Mikołaja gdzie mam wjechać na ddr jadać na zachód ?
                Jest wjazd pod ziemie przy szpitalu ?
                Mam skręcić w lewo i wjechać na ddr pod Akademią Muzyczną ? Mam jechać do Inowrocławskiej i przejechać pod ziemią ?
                Jest tam wjazd na chodnik ?
                Zresztą to nielegalne.Zatem muszę jechać do pl.Strzegomskiego.
                Tam mam informacje jak wjechać na ddr lub że się zaczyna ?
                Zresztą co to za droga. Od Poznańskiej to kawałek chodnika.
                Teraz tam obniżyli krawężnik i pomalowali przejazd to może ktoś się skapnie i zdąży się włączyć na ddrip. np wjeżdżając na wysepkę.
                Jest też poprawa bo zdemontowali koszt pod słupem na przejeździe więc może jak ktoś zobaczy w ostatniej chwili wjazd to nie zahaczy.
                A pod wiaduktami ta wąska półeczka to dobra dla pieszych.
                Ciekawe po co tam te druty na ścianach wiaduktu skoro tak wąsko.

                A przy ul.Przedmiejskiej nie dość, że brak ddr to jeszcze gruz na tym czymś co ma udawać parking czy drogę dojazdową.
                Nic dziwnego że tam rowerzyści jeżdżą wyasfaltowanym chodnikiem.


                > Do wypadków zaś najczęściej dochodzi na przejazdach, a jest ich sporo, wiele be
                > z świateł.
                To bez wątpienia .
                Warto się przyjrzeć tym przejazdom .
                • Gość: Roman IP: *.static.korbank.pl 19.02.11, 14:31
                  Uderz w stół, a Benek się odezwie - byłem pewien, że zafundujesz mi niezłą tyradę ;-)
                  > A guzik . Przy wiadukcie brakuje ścieżki.
                  > Od ul.Przedmiejskiej na zachód też brakuje.
                  Przy wiadukcie czyli od schodków za placem targowym (jadąc na wshcód) do Przedmiejskiej? To chyba jedno miejsce. Bo przy drugim wiadukcie, przed BP to chyba jest.
                  • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 19.02.11, 15:52
                    > Uderz w stół, a Benek się odezwie - byłem pewien, że zafundujesz mi niezłą tyra
                    > dę ;-)
                    Nie wiem jak możesz chwalić ścieżkę która jest jedną z pierwszych a żaden rowerzysta jej nie zna.

                    Dodatkowo była to zbędna ścieżka bo było tam ograniczenie do 70 km/h i można było jeździć po chodniku.
                    Dziś ścieżka nabija statystyki a i tak w większości od placu JP II do pl Strzegomskiego a nawet Zachodniej jest chodnikiem.
                    Potrącisz na chodniku czy na tej ścieżce to odpowiadasz.
                    Jedyna różniąca to taka że nie wolno ci jechać jezdnią .
                    Druga różnica to jak cię złapią na chodniku po drugiej stronie ulicy to ci wlepią mandat , że nie jedziesz po ddr.

                    Chociaż tę jedną ścieżkę mogli zrobić tak aby coś przypominała, bo jest to jedyna prawdziwa ddr we Wrocławiu która gdzieś prowadzi (z Biskupina na Malice).



                    > > A guzik . Przy wiadukcie brakuje ścieżki.
                    > > Od ul.Przedmiejskiej na zachód też brakuje.
                    > Przy wiadukcie czyli od schodków za placem targowym (jadąc na wschód) do Przedm
                    > iejskiej?
                    Tak właśnie , choć od Białowieskiej (Żubrzej?) do wiaduktu zrobili kostkę bauma i tam jest ddrip . Brakuje tak naprawdę 100 metrów na wschód od wiaduktu.

                    >To chyba jedno miejsce.
                    Może i jedno ewidentne bez ddr , bo stoi znak końca ścieżki.
                    Ale znalazłoby się kilka miejsc które dyskwalifikują tę ddr.


                    >Bo przy drugim wiadukcie, przed BP to chyba j
                    > est.
                    Jest ale to slalom z kilkoma przejazdami,
                    Jedyne co dobre że po latach je pomalowali.
                    Tam by się przydały progi na tych wyjazdach .
                    Pod wiaduktem też są chyba wystające skrzynki elektryczne czy jakieś uziomy, o które można zahaczyć no ale tam jest szerzej niż pod drugim wiaduktem.
                    Jak tam taka wąska ddr to mogliby chociaż popracować nad nawierzchnią aby się ludzie nie wkurzali. Ktoś tam ponasadzał krzaczków, ktoś wstawił duży stojak rowerowy. Robi się coraz ciaśniej.
                    Te wąskie serpentynki dobre są na dzisiejszy ruch a nie na przyszłość na głównej trasie Wsch-Zach.

                    Odremontowano dworzec.
                    Wątpię aby doprowadzono ddr do schodków pod wiaduktem przy stacji.
                    Projektowane jest przejście górą przez pl.JP II.
                    Jak na razie cisza jeśli chodzi o przejazd górą.
                    W ogóle nie rozumiem dlaczego oficer nie robi listy inwestycji drogowych aby zastanowić się gdzie warto coś zmodyfikować.

                    Jakieś dalekosiężne koncepcje tez by się przydały.
                    Przebudują Krupniczą Włodkowica , będą bramy wjazdowe, Ruch na w-z będzie zmniejszony.
                    Może by przebudować schodki na pl Solny aby tamtędy wpuścić ruch rowerowy na pl.Bohaterów getta.

                    Obniża się wiele krawężników dla pieszych.Dlaczego przy rozkopanej jezdni nie obniżyć dodatkowego krawężnika a by w przyszłości wyznaczyć tam przejazd.

                    Jak się obniża przejazdy to dlaczego nie obniża się narożnika skrzyżowania aby można było na ddr wjechać z jezdni poprzecznej lub równoległej do ddr.
                    Powinno być wiele propozycji i z nich powinno się wybierać te najpotrzebniejsze.

                    Wracając do Legnickiej przez 18 lat nie udało się usunąć niedoróbek a wstawia się nowe zawalidrogi.

                    Ja dalej nie wiem czy oficer robi audyt każdej inwestycji dotyczącej ddr jak np światła na Legnicka -Zachodnia.
                    Przecież już widać że pieniądze , które idą na nowe ddr nie kompensują starzenia się 160 km starych ścieżek.


                    Wzrost długości ddr ma wpływ na ilość potrąceń na jezdni.
                    Jednak pokonywanie przejazdów staję się groźniejsze niż pokonywanie skrzyżowania po jezdni.
                    • Gość: Roman IP: *.static.korbank.pl 19.02.11, 17:16
                      > Nie wiem jak możesz chwalić ścieżkę która jest jedną z pierwszych a żaden rowe
                      > rzysta jej nie zna.
                      Czyżbysmy nie byli rowerzystami ;-)
                      Przede wszystkim nie chwalę. To, ze napisałem, że jest nie oznacza mego zachwytu przecież.
                    • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 19.02.11, 23:24
                      Gość portalu: benek napisał(a):
                      > Robi się coraz ciaśniej.
                      > Te wąskie serpentynki dobre są na dzisiejszy ruch a nie na przyszłość na główne
                      > j trasie Wsch-Zach.
                      Przyszłość? W poprzednim roku był znaczny wzrost ruchu. Tej zimy obserwuje mnóstwo rowerzystów(mam wrażenie, iż ilość odpowiada co najmniej letniej frekwencji z przed 2 lat). Mam też dziwne odczucie, że na ulicach jest mniej samochodów. Najprawdopodobniej w obecnym roku będzie masakra rowerowa, korek korki będzie popędzał - rowerowe oczywiście. Więc ten wątek będzie rozwojowy :-(. Swoją drogą ciekawe, czy to ostatnia kampania samorządowa tak spopularyzowała rower. Chyba mamy też przychylne spojrzenie czwartej władzy.
                      • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 20.02.11, 07:51
                        > Mam też dziwne odczucie, że na ulicach jest mniej samochodów.

                        Kierowcy po zeszłorocznej nauczce w tym roku często nie korzystają z aut w zimie.Widzę wiele aut brudnych i nie odpalanych od miesięcy.
                        Może aut nie ubyło ale wolniej przybywa.
                        inne zjawisko to to że kierowcy zaczynają już parkować dalej np pod cudzym blokiem.

                        Nie zmienia to faktu, że aut jest tyle co miejsc i każdy nawet najmniejszy przyrost odbija się na parkowaniu na trawnikach.

                        Spóźniliśmy się z budowa ddr bo teraz trzeba by zabierać miejsce autom, szczególnie w centrum.
                        Nie pozostaje nic innego jak wyznaczać ddr w jezdni.




                        > Najprawdopodobniej w obecnym roku będzie masakra rowerowa, korek korki będzie p
                        > opędzał - rowerowe oczywiście.
                        Nie żartuj .
                        Zobacz jednak czy to będzie przyjemnie tak jeździć
                        Ultrecht
                        Strach się zamyślić.
                        Cały urok jazdy rowerem pryska :)





                        Więc ten wątek będzie rozwojowy :-(. Swoją drogą
                        > ciekawe, czy to ostatnia kampania samorządowa tak spopularyzowała rower. Chyba
                        > mamy też przychylne spojrzenie czwartej władzy.
        • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 16.01.11, 15:53
          Połaniecka/Stalowowolska
          Nie bardzo rozumiem jak mogło dojść do wypadku.
          link

          Ograniczenie do 30 km/h bo to strefa ruchu uspokojonego.
          Szerokie niezastawione skrzyżowanie bez ruchu aut i pieszych .
          Dochodzi do zderzenia czołowego z rowerzystą który zostaje uznany winnym nieustąpienia pierwszeństwa.
          Najprawdopodobniej auto było z prawej bo skrzyżowanie równorzędne.
          Jak rowerzysta mógł się znaleźć na wspólnym pasie ?
          Jedyne co mi przychodzi na myśl to to że kierowca jechał od północy Stalowowolską i ścinał zakręt skręcają na wschód w Połaniecką (lub lustrzane odbicie).
          Nie wyobrażam sobie jak rowerzysta wymuszając pierwszeństwo jednocześnie wpychał się na czołówkę na pas do ruchu w drugą stronę.
          Rowerzysta miał 78 lat więc nie szarżował i nie jechał szybko , wątpię aby jechał pod prąd.
          No jeśli na "willowej' drodze w strefie Vmax=30km/h dochodzi do czołówek i to na tyle poważnych ze trzeba wzywać policję (przecież nie porysował kierowcy zderzaka oponą) to trzeba nieźle pruć aby nie widzieć drogi przed sobą.
          Jeśli kierowca ciął skrzyżowanie to miałbym wątpliwości co do wymuszenia bo rowerzysta mógł się zatrzymać na skrzyzowaniu aby przepuscić.
          Gdyby to było boczne zderzenie to mógłbym uwierzyć.
          Aby to była wina rowerzysty musiałby on zjechać z krawężnika wprost pod auto i jechać pod prąd.
          ----------------------
          Widzę też dziury w systemie
          30 .07.2009 -trzech rowerzystów potrąconych przez tramwaj na pl.Grunwaldzkim-Gazeta Wrocławska
          Do wypadku pojechała drogówka, Zatrzymano tramwaje a w SEWIK info o wypadku brak
          ---------------
          Toruńska 4--- połamane żebra i przebite płuca
          www.rowerowy.wroclaw.pl/index_aktualnosci.php5?dzial=7&kat=13&art=888&limit=24
          SEWIK

          Rowerzystka 35 lat staranowana przez Autobus MPK uznana winną nieprawidłowej zmiany pasa. Trochę to dziwne bo na Toruńska 4 nie ma żadnego skrętu w lewo a do skrzyżowania jest 172 metry mapa
          Kto zmienia pas prawie 200 metrów wcześniej ?






        • Gość: mocniak IP: 178.73.63.* 16.01.11, 20:16
          > Płeć nieznany=21 . Oj wstydliwi ci policjanci

          Sprawca uciekł lub ofiara została przemielona przez auto.

          > Najbezpieczniej jeżdżą 90-latkowe bo tylko 3 miało wypadek.
          > Nie wiadomo ilu z nich to rowerzyści.

          W tej tabeli brani pod uwagę są tylko rowerzyści.

          > Miń
          > ska /Tyrmanda
          Pytają rowerzysty o prawo jazdy (niewymagane) .Kierowc
          > y ciężarówki nie pytają o prawo jazdy chociaż dziwnie wygląda liczba lat kierow
          > ania=0.

          Pomyłka przy wpisywaniu danych do bazy - zamieniono rowerzystę z kierowcą samochodu.
          • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 17.01.11, 09:08
            > W tej tabeli brani pod uwagę są tylko rowerzyści.

            Jesteś pewien ?
            A co z pieszymi potrąconymi przez rowerzystów ?


            > Pomyłka przy wpisywaniu danych do bazy - zamieniono rowerzystę z kierowcą samoc
            > hodu.
            Przeglądnąłem ok 30 z tych 607 zdarzeń i widzę tam w ok 50% mniejsze lub większe błędy.
            Najgorsze jest że tak jakby zbyt lekko typuje się przyczyny wypadków przez co trudno przeciwdziałać po właściwym rozpoznaniu zagrożeń.

            Przykładowo jeden z policjantów zapytany przeze mnie czy już ustalił winnego odpowiedział "a co ja duchem świętym jestem ?"
            • 17.01.11, 10:36
              > Jesteś pewien ?
              > A co z pieszymi potrąconymi przez rowerzystów ?

              Przedmiotem opracowania nie są zdarzenia w ogóle, ale zdarzenia z rowerzystami. Trochę bez sensu robić statystykę "wiek pieszych potrąconych przez rowerzystów". Wszystkich zdarzeń z pieszymi nie mam.

              > Przykładowo jeden z policjantów zapytany przeze mnie czy już ustalił winnego od
              > powiedział "a co ja duchem świętym jestem ?"

              To akurat nie miałoby znaczenia, gdyby w bazie aktualizowano wpisy po rozprawach sądowych. Niestety tak nie jest i znaczna część zdarzeń jest bezużyteczna w opracowaniach statystycznych.

              Pozdrawiam.

              --
              Mocniak
            • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 18.01.11, 12:57
              Na skrzyżowaniu legnickiej z dobrą było 6 wypadków. Dobra to jest jednokierunkowa osiedlowa uliczka z przedszkolem. Powinno być bezpiecznie, a nie jest. Czy tyle wystarczy, aby w imię bezpieczeństwa (swoich stołków) urzędnicy podwyższyli jezdnię przy przejściu/przejeździe do poziomu chodnika? Ciekawe ile tam wypadków było spowodowanych przez parkowanie na chama przy skrzyżowaniu. Oczywiście nie policyjne/sądowe przyczyny a rzeczywiste.
              • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 18.01.11, 13:39
                > Na skrzyżowaniu legnickiej z dobrą było 6 wypadków. Dobra to jest jednokierunko
                > wa osiedlowa uliczka z przedszkolem. Powinno być bezpiecznie, a nie jest. Czy t
                > yle wystarczy, aby w imię bezpieczeństwa (swoich stołków) urzędnicy podwyższyli
                > jezdnię przy przejściu/przejeździe do poziomu chodnika? Ciekawe ile tam wypadk
                > ów było spowodowanych przez parkowanie na chama przy skrzyżowaniu. Oczywiście n
                > ie policyjne/sądowe przyczyny a rzeczywiste.

                Kilka dni temu SM wywoziła auta w nocy z ul.Dobrej
        • Gość: Nam IP: *.ssp.dialog.net.pl 21.01.11, 19:27
          Co do tego ostatniego przypadku (Mińska/Tyrmanda), niejednoznaczności opisu kierowcy (np. płeć - N) chyba wynikają z tego, że po prostu uciekł z miejsca zdarzenia i nie można było określić jego danych.
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 17.01.11, 15:06
      ostatni raport SM

      Na ul.Gwarnej róg Piłsudskiego czyli prawie pod siedzibą SM.

      14.01.2011 godz.
      09.30.ul. Piłsudskiego / Gwarna, patrol podjął interwencje wobec kobiety w wieku 56 lat leżącej na przejściu dla pieszych. Kobieta trzeźwa, nie posiadała widocznych zewnętrznych obrażeń ciała, utrudniony był z nią kontakt słowno-logiczny. Obok kobiety znajdowało się dwóch mężczyzn w wieku 33 i 26 lat, którzy poinformowali, że na miejsce wezwali już Pogotowie Ratunkowe. Kobieta uskarżała się na silny ból głowy oraz lewej nogi. Jeden z mężczyzn, który stał z rowerem oświadczył, że jechał ul. Piłsudskiego, gdy nadawany był sygnał zielony dla uczestników ruchu, gdy nagle ww. kobieta, nie rozglądając się wtargnęła na jezdnię bezpośrednio przed jadący rower, w wyniku czego doszło do jej potrącenia. W tym czasie sygnalizator nadawał światło czerwone dla pieszych. Świadkiem zdarzenia był drugi z mężczyzn, który potwierdził opisany przebieg zdarzenia. O godz. 10.00, na miejsce przybył zespół Pogotowia Ratunkowego z ul. Inowrocławskiej, którego lekarz zadecydował o zabraniu ww. kobiety do szpitala przy ul. Traugutta ...



      • 17.01.11, 16:04
        > Na ul.Gwarnej róg Piłsudskiego czyli prawie pod siedzibą SM.
        >
        > 14.01.2011 godz.

        To zdarzenie będzie w SEWIK dopiero w marcu 2012 ;-)

        Pozdrawiam.

        --
        Mocniak
        • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 17.01.11, 16:26
          Karol ty poprostuj lepiej te Rovery i Audi 80 w statsach.
          forum GW Białystok

          Dobrą robotę robisz.
          Napisz na ile to pracochłonne.
          Czy można popoprawiać lokalizację na mapie bo chyba widziałem lokalizacje przerzucone z ulic Wrocławskich na miejscowości podwrocławskie.
          Czy wystarczy ci podać współrzędne GPS do googlemaps ?
          Może pomęczymy naszą drogówkę o poprawienie danych po zakończeniu dochodzenia ?
          Szkoda ze trzeba czekać nawet do 15 miesięcy na dane z SEWIK ze stycznia.
          Wiedza o przyczynach wypadku na gorąco byłaby przydatna aby skłonić w tydzień po wypadku Komisję Bezpieczeństwa do postawienia ograniczenia, znaku Stop czy zakazu parkowania.
          Po półtorej roku nie ma już tego efektu psychologicznego.
          Jak nie można zdobyć nowszych danych to może starsze ?
          • 17.01.11, 21:25
            > Czy można popoprawiać lokalizację na mapie bo chyba widziałem lokalizacje przer
            > zucone z ulic Wrocławskich na miejscowości podwrocławskie.

            Tym nie warto się przejmować, mapka po prostu pokazuje na ile google jest w stanie domyślić się miejsca zdarzenia z danych wpisanych w SEWIK ;-) Może trochę to zoptymalizuję jeżeli doczytam dokumentację API mapy googla.

            > Może pomęczymy naszą drogówkę o poprawienie danych po zakończeniu dochodzenia ?

            Dane do SEWIK są wpisywane na poziomie powiatów. Obawiam się, że trzeba by było męczyć każdą komendę oddzielnie. Na zmianę rozporządzeń chyba nie ma co liczyć, z resztą nie wgłębiałem się czym to jest dokładnie regulowane.

            > Wiedza o przyczynach wypadku na gorąco byłaby przydatna aby skłonić w tydzień p
            > o wypadku Komisję Bezpieczeństwa do postawienia ograniczenia, znaku Stop czy za
            > kazu parkowania.

            Pozostaje chyba tylko monitorowanie gazet i strony www policji. Nie wiem jak we Wro, ale w Białymstoku na stronie komendy wojewódzkiej jest dział poświęcony głównie wypadkom ;-) No i część zdarzeń ma swój finał dopiero w sądzie, przez co dopiero ok. rok po zdarzeniu "okazuje się" jakie były przyczyny zdarzenia.

            > Po półtorej roku nie ma już tego efektu psychologicznego.
            > Jak nie można zdobyć nowszych danych to może starsze ?

            Ze starszymi jest ten problem, że na początku 2007 roku zmienił się formularz do wypełnienia danych po zdarzeniu. Także większość statystyk nie byłaby porównywalna z nowymi.

            Pozdrawiam.

            --
            Mocniak
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 07.02.11, 15:11
      Wypadek w Wawrze pod koniec zeszłego roku
      nie zauwazyłam go
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 09.02.11, 16:45

      Wczoraj została potrącona 18-letnia rowerzystka na ul.Benedyktyńskiej.
      Warto wspomnieć że tam stale jest zastawiona autami ddr.

      link
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 25.02.11, 12:27



      Zabil_autem__gdy_omijal_wysepke__Sad__Nie_posiedzi.htmlTekst linka
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 26.02.11, 15:24
      Rowerzyści cofając spowodowali 11 wypadków
      patrz tabelka

      Ciekawe czy jechali tyłem w tunelu , na moście czy drodze jednokierunkowej ?

      Zresztą to ciekawe że można cofać na drodze dwukierunkowej a nie można na jednokierunkowej.
      Może ustawodawca zakładał, że ludzie będą cofali jadąc pasem przeznaczonym do jazdy w tym kierunku ?

      Coś mi się zdaje ze nasza policja dużo częściej niż powinna przypisuje winę rowerzystom.
      Bo jeśli nie można cofać rowerem tak jak lecieć samolotem do tyłu, to jak można rowerzyście przypisać winę ?

    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 24.05.11, 13:14
      link
      • 24.05.11, 13:53
        www.gazetawroclawska.pl/aktualnosci/406899,wroclaw-rowerzysta-potracony-na-przejsciu-dla-pieszych,id,t.html#pz_1200822
        Wczorajszy wypadek na przejeździe rowerowym przez jezdnię, który jakiś marny, niedouczony i nierzetelny dziennikarzyna określił jako zdarzenie, którego głównym sprawcą był rzekomo rowerzysta, ponieważ przejeżdżał przez przejście dla pieszych. Mimo kilku postów (w tym również uczestników tego forum) ustalających prawdziwy przebieg zdarzenia informacja ta dalej widnieje w pierwotnym kształcie. A pod nią nie mające nic wspólnego z tą historią, pełne jadu, mocno szkalujące opinie na temat cyklistów...
        • Gość: Fakir IP: *.internetdsl.tpnet.pl 26.05.11, 14:12
          Kilkanaście miesięcy temu wysyłałem do oficera rowerowego informacje o tym, że na wysepce oddzielającej kierunki ruchu znak drogowy umieszczony jest tak, że zasłania auta jadące w kierunku N. Dworu. Nie wiem w jakich kierunkach poruszali się uczestnicy wypadku, ale może miało to wpływ, jeżeli nic się nie zmieniło...
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 24.05.11, 14:29
      Policja analizując wypadki rowerzystów z 2010 tłumaczy wzrost wypadków rosnąca liczbą rowerów
      Wzrost 50% w ciągu roku.

      Zastanawia, że policja wprowadziła 3 kategorie:
      zabici
      ofiary
      i ranni

      link

      • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 24.05.11, 16:42
        Przy takim zaprezentowaniu danych nie załapałem, że ofiary to suma zabitych i rannych.
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 04.06.11, 11:13
      Opolska-potrącenie dziecka na rowerku

      link
      • Gość: artek IP: *.wroclaw.vectranet.pl 05.06.11, 19:20
        jeden z komentarzy:

        Byłam świadkiem tego wypadku !!!! Facet potracił KOBIETE 42 ata na pasach przechodzia a on wyprzedza 2 samochody i nie zauwazyl ze ten 1 zatrzymal si epo to aby przepuscić pania na pasach i w nia wjechal kobieta nieprzytomna w szpitalu bo to osoba z mojego osiedla. nieprzytomna !!!! NAJPIERW UPEWNIJCIE SIE APOTWEM DODAJCIE JAKIES INFORMCJE!!!! zadnego dziecka w miejscu zdarzenia nia byo!!!!!

        radio erewań?
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 19.06.11, 10:43


      Zabił maluchem
      • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 21.06.11, 10:04


        link
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 22.06.11, 18:10
      Potracona 4ka dzieci przez autobus ze słabymi hamulcami.
      A propos dyskusji o bezpieczeństwie podczas przejeżdżania rowerem po pasach
      link
      , która toczyła się na forum wrocławskim:


      Wczoraj w województwie śląskim w Ornontowicach autobus potracił 4-kę dzieci, które zamiast przejechać rowerami przez przejście zeszły z nich i przeprowadzały rowery po pasach.
      W TV można zobaczyć pogniecione rowery, które autobus ciągnął jeszcze daleko za przejście.

      Gdyby jechały to by zdążyły a tak liczyły, że ma sprawne hamulce i stanie.
      • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 05.07.11, 12:25
        Tu widać jak daleko autobus pociągnął rowery

        link
        • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 09.07.11, 09:47


          link
          • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 12.07.11, 09:15
            link
    • Gość: Neverhood IP: *.internetia.net.pl 23.06.11, 17:37
      "Wrocławscy policjanci wzywani byli również na ul. Gubińską. Tam kierowca mercedesa zderzył się z rowerzystą. Na szczęście nikt nie został ranny. "
      Tekst linka
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 01.07.11, 10:53
      14/15 czerwiec 2011
      … godz. 07.55, ul. Piłsudskiego / Bałuckiego, patrol SM podjął interwencje wobec kobiety leżącej na jezdni. Jak się okazało kobieta jadąc rowerem wzdłuż przejścia dla pieszych, potrąciła idącego w przeciwnym kierunku mężczyznę, w wyniku czego straciła równowagę i upadła na jezdnię. Mężczyzna nie odniósł żadnych obrażeń, natomiast kobieta w wyniku upadku doznała urazu głowy. W związku z powyższym na miejsce wezwano Pogotowie Ratunkowe oraz Policję. Do czasu przybycia wezwanych służb poszkodowanej udzielono pierwszej pomocy oraz zabezpieczono miejsce zdarzenia. O godz. 08.07 na miejsce przybył zespół Pogotowia Ratunkowego, który zabrał kobietę do Szpitala przy ul. Traugutta. O godz. 08.55 na miejsce przybył patrol Policji, który przejął dalsze czynności służbowe…
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 05.07.11, 11:51
      Choć to nie wypadek rowerowy to warto zobaczyć jakie są skutki najechania autem na motocykl
      Rowerzysta leciałby dalej.

      link
    • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 09.07.11, 14:12


      Uderzenie musiało być niezłe
      link
    • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 12.07.11, 09:10

      walczy o życie
    • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 13.07.11, 13:00


      Czekam na śmierć na źle ustawionych światłach na przejedzie przez tory na pl.Powstańców Śląskich

      Link
    • Gość: lovelo IP: *.e-wro.net.pl 13.07.11, 13:39

      Mój kumpel (stary chłop) 3 dni był nieprzytomny po takiej zabawie
      link
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 19.07.11, 17:11
      link
    • 27.07.11, 13:10


      Śmierć pod kołami pociągu w kamerze
      link
      • 29.07.11, 12:21
        www.gazetawroclawska.pl/aktualnosci/432972,wroclaw-zderzenie-rowerzystow-jeden-jest-ranny,id,t.html
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 04.08.11, 19:42


      link
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 04.08.11, 19:48


      link
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 09.08.11, 09:06
      Krakowska - rowerzysta wpadł pod tramwaj.
      Mimo, że rower był pod tramwajem ponoć skończyło się szczęśliwie

      link
    • Gość: benek IP: *.e-wro.net.pl 14.08.11, 17:22
      Czarny_atlas_smierci_na_polskich_drogach

      Mapa dróg na których było najwięcej wypadków z rowerzystami
  • Powiadamiaj o nowych wpisach

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.