wysokości światełek, odblasków Dodaj do ulubionych


Z tego co widzę, w projekcie nie ma zmiany. Przypominam, obecnie jest 300mm - 900mm dla rowerów ( i przyczepek rowerowych w projekcie). A dla takiego motoroweru mamy 250 mm - 1200mm i co ciekawe, motorowery są mniejsze gabarytowo od rowerów. Widocznie lobby motoryzacyjne zrobiło bubel i trzeba było dostosować przepisy.

Przód.
Z racji tego że często przednie światełka mocuje się na kierownicy. A to oznacza, że często i gęsto powyżej 900mm. Przykładowo w moim holendrze kierownica jest na poziomie 950mm, najnowszym rowerze 1230mm, a w rowerowni CRK widziałem rowery z kierownicą na poziomie 1600mm.
Jeśli weźmiemy bicykle (z 1870, są w polsce takie repliki! i jeżdżą po ulicach) , to niestety nijak nie da się tam zamontować światełek poniżej 900mm. Jest to konstrukcyjnie niemożliwe(powiedzmy).

Z kolei dolna granica. Mając 20" kółka - duże jak na składaka i chcąc umieścić światełka "magnetyczne" nie da się prawnie. A dlaczego, bo oś koła byłaby na wysokości 250mm. A jak wziąć 16" składak - 200mm. Czyli nie możemy zainstalować bezobsługowych, drogich światełek manetycznych w nowoczesnym małym składaku. Czy tym z ministerstwa zależy na tym, aby rowerzyści rezygnowali z oświetlenia? Można ich też podejść, że jak sami wskazują. Rower ma mieć światła pozycyjne - aby było widać jego pozycję. A jeśli tak, to nie ma różnicy czy będzie to 100mm, czy 1800mm nad jezdnią. Wystarczy aby było i świeciło w danym kierunku.

Tył
Z tyłu, zwykle nie ma aż takch rozsterek. Ale :D
W rowerach poziomych High racer (swb na dużych kółkach) nie można już umieścić światełek na foteliku. A już w zupełności jest zabronione wbudowanie ich w zagłówek. Czyli najbezpieczniejsze miejsce.
W rowerach wysokich (high bike ? te z hameryki) standardowe tylne światełka na sztycę pod siodełkiem były by nielegalne. Bo tam się siedzi na sporej wysokości >1500mm.

Jak czytamy w projekcie rozporządzenia, przyczepki mają mieć z tyłu odblask i światełko na wysokości 300 -900. I znów problem. Są budowane w europie (homologacje itp.. 100 lat przed Polską) przyczepki towarowe o nazwie Y-frame. I tam jedyne miejsce na światełka jest na wysokości 200 mm (dla koła 16") i 250mm (dla koła 20"). Ba niżej umieszczony odblask wcześniej się zaświeci - dostanie snop światła z samochodów. I to jest argument o zwiększenie bezpieczeństwa.

Hyła coś wspominał o lobbowaniu 350 - 2000mm. I ja się z tym częściowo zgadzam.
Ja proponuje 100mm - 2000mm lub 150mm - 2000mm To powinno wystarczyć, na wszystkie rowerowe konstrukcje. Pomieści i wysokie rowery z obecnymi produktami na rynku, jak i niskie z przyczepkami na czele. Większość rowerów będzie mieć po staremu, ale poprawi to niestandardowym konstrukcją.
Można pójść o krok dalej i zlikwidować podawania tych wysokości. One są jedynie do zalegalizowania stanu zastanego. Rower to nie prom kosmiczny, że trzeba mu wszystko wymierzać. Nie o w tym to chodzi. Chodzi o to by coś tam się świeciło.
Przeczytaj całą dyskusję (1-100)
  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
przejdź do: 1-100 101-200 201-235
(101-200)

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Zadaj pytanie na Forum

Za darmo

Na każdy temat

Tysiącom użytkowników

Zapytaj

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.