Dodaj do ulubionych

Jak za PO-PSL budowano drogi:

  • rena-ta49 24.09.18, 21:06
    Tak wyglądały inwestycje drogowe w Polsce lokalnej za Platformy Obywatelskiej. Droga popękała trzy miesiące po odbiorze. Naprawiana przez miasto bez gwarancji. Czy ktoś coś przytulił?
    https://pbs.twimg.com/media/Dn4YQUPXcAA2JD_.jpg
    twitter.com/KrzysztofPlewko/status/1044299294810009600
  • rena-ta49 24.09.18, 21:09
    budowali drogi najdroższe na świecie i nie płacili podwykonawcom Polskim ,a kasę zgarniały zagraniczne firmy
  • rena-ta49 24.09.18, 21:12
    ponad 4 mln zł. na budowę drogi. Starosta Józef Kuropatwa od kilku dni nie pełni swojej funkcji.
    zamosc.naszemiasto.pl/artykul/hrubieszow-starosta-odwolany-zastepca-zrezygnowal-powiatem,4397978,art,t,id,tm.html
  • rena-ta49 24.09.18, 21:16
    rena-ta49 napisała:

    > ponad 4 mln zł. na budowę drogi. Starosta Józef Kuropatwa od kilku dni nie peł
    > ni swojej funkcji.
    > zamosc.naszemiasto.pl/artykul/hrubieszow-starosta-odwolany-zastepca-zrezygnowal-powiatem,4397978,art,t,id,tm.html

    https://pbs.twimg.com/media/DnyDaesXsAAzJAz.jpg
  • rena-ta49 24.09.18, 21:23
    Drogi na euro2012. Droga S5, która miała łączyć Poznań z Gdańskiem, przez Bydgoszcz w połączeniu z A1 jeszcze w budowie.... I końca budowy nie widać.
    twitter.com/adam_jarek/status/1044292618862120961
  • czarek_sz 24.09.18, 23:19
    Warszawskie Metro też przepłacone Narodowe PGE podobnie i tysiące innych inwestycji podobnie. Męczennica Sawicka powiedziała - wygrywamy wybory i kręcimy lód. Przewidziała przyszłość jak Nostradamus smile
  • rena-ta49 25.09.18, 07:26
    czarek_sz napisał:

    > Warszawskie Metro też przepłacone Narodowe PGE podobnie i tysiące innych inwest
    > ycji podobnie. Męczennica Sawicka powiedziała - wygrywamy wybory i kręcimy lód.
    > Przewidziała przyszłość jak Nostradamus smile


    I należałoby zadać pytanie ile firm zbankrutowało jak PO i PSL budowało drogi ?
  • czuk1 26.09.18, 18:15
    czarek_sz napisał: .....Warszawskie Metro też przepłacone Narodowe PGE podobnie i tysiące innych inwestycji podobnie.

    Jak nie możesz dopi ...yć, że PO nie budowała dróg i innych inwestycji .... to głosisz bezpodstawnie (bez dowodów), że wszystkie inwestycje PO były "przepłacone".
    JUŻ MATEUSZ MORAWIECKI MUSI ODSZ...KAĆ/PRZEPROSIĆ ZA KŁAMSTWO , ŻE JAKOBY PO NIE BUDOWAŁA DRÓG.
  • czarek_sz 26.09.18, 19:35
    Nie ja to stwierdziłem Czuk że przepłacone tylko rzeczoznawcy znani z imienia i nazwiska. Jak masz ochotę to pogrzeb w necie wszystko jest.
  • czuk1 26.09.18, 20:13
    Pogrzebię. Ale, przedmiotem porównań przez Premiera była długość km budowanych dróg i wartość tych inwestycji.
    Premier skłamał, że PO nie budowała dróg . I to było przedmiotem sprawy sądowej.
  • czuk1 26.09.18, 20:21
    Za ile buduje się drogi w Polsce i Europie?
    Koszty budowy autostrad w Polsce są tematem równie “gorącym” jak stawki opłat drogowych. O horrendalnych kwotach, jakie idą na budowy autostrad w naszym kraju, krążą już legendy.
    Wg badań firmy doradczej PricewaterhouseCoopers średni koszt budowy 1 kilometra autostrady w Europie wynosi 9,4 miliona euro.Tymczasem, koszt budowy 1 km autostrady w Polsce w badanym okresie wynosił 9,61 mln euro (według kursu NBP z dnia 14 września 2012, 1 euro = 4,0584 zł).
    W Polsce autostrady buduje się zatem drożej niż w Czechach (8,9 miliona euro), czy Niemczech (8,2 miliona euro), ale taniej niż w Austrii (12,9 miliona euro) czy na Węgrzech (11,9 miliona euro). Warto jednak podkreślić, że średnią europejską mocno “zawyża” Holandia, w której przeciętny koszt budowy 1 kilometra autostrady wynosi 50 milionów euro. Rekord Holendrzy pobili w trakcie budowy 7-kilometrowego odcinka A4, który kosztował ich 1 miliard euro!
    trans.info/pl/czy-polskie-autostrady-rzeczywiscie-sa-najdrozsze-w-europie-58f5bc9cbd04fa956e8b45a3-19188



  • czuk1 26.09.18, 20:53
    Ile kosztuje budowa autostrad? Ile ich jest? Austria: 1696 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 12,87 mln euro Czechy: 729 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 8,86 ml euro Dania: 1130 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 5,89 mln euro Hiszpania: 14021 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 6,69 mln euro Holandia: 2631 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 50 mln euro Irlandia: 663 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 10 mln euro. Litwa: 309 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 4 mln euro Niemcy: 12 813 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 8,24 mln euro Norwegia: 344 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 18 mln euro Słowenia: 747 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 7,29 mln euro Węgry: 1273 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 11,87 mln euro. Polska: 1224,4 km autostrad. Koszt budowy 1 kilometra - 9,61 mln

    Czytaj więcej: dziennikzachodni.pl/ile-kosztuje-km-autostrady-w-polsce-drozej-niz-w-niemczech-i-czechach/ar/755251
  • rena-ta49 26.09.18, 20:03
    kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13456/warszawskie-metro-prawie-najdrozsze-w-europie.html
  • rena-ta49 26.09.18, 20:11
    czuk1 napisał:

    > czarek_sz napisał: .....Warszawskie Metro też przepłacone Narodowe PGE podobn
    > ie i tysiące innych inwestycji podobnie.
    >
    > Jak nie możesz dopi ...yć, że PO nie budowała dróg i innych inwestycji .... to
    > głosisz bezpodstawnie (bez dowodów), że wszystkie inwestycje PO były "przepłaco
    > ne".
    > JUŻ MATEUSZ MORAWIECKI MUSI ODSZ...KAĆ/PRZEPROSIĆ ZA KŁAMSTWO , ŻE JAKOBY PO NI
    > E BUDOWAŁA DRÓG.


    To 4 proces w tej sprawie. Każdy wyrok inny. Normalny obywatel nie ma szans z takim systemem. To nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością. Równie dobrze można "losować" wyroki (spośród 2 lub 3 opcji) - dla obywatela nie będzie różnicy.A jak Premier sie odwoła?
  • rena-ta49 26.09.18, 20:14
    edług Reuters nieudolny system nie tylko opóźnia budowę polskich dróg ale i doprowadza do bankructwa kolejnych wykonawców. Agencja informacyjna w specjalnie opublikowanym raporcie obnaża błędy, jakich dopuściła się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Natomiast rozmówcy Reutersa przetargi organizowane przez GDDKiA nazywają farsą.

    Zyskać mieli wszyscy. Polska miała otrzymać nowoczesną sieć dróg, firmy budowlane cenne w dobie kryzysu zlecenia, a pracownicy zatrudnienie. Choć w ostatnich latach wiele się poprawiło pod względem jakości naszej infrastruktury drogowej, to jednak wciąż pojawiają się kolejne problemy. Kilka konsorcjów sądzi się z polskim rządem o miliardy Euro, a dziesiątki polskich firm zbankrutowało. Sprawa jest na tyle poważna, że aż sześć rządów europejskich państw wysłało do wicepremiera Janusza Piechocińskiego oficjalną skargę z powodu złego traktowania ich firm. Do tego Komisja Europejska otworzyła w tej sprawie śledztwo.

    Brak elastyczności urzędników przyczyną problemów
    Według Reutersa to nieudolność i brak elastyczności urzędników są przyczyną złej sytuacji. Dziennikarze agencji opisali, jak w naszym kraju wyglądają przetargi: rząd przedstawia budżet, a następnie wybiera tę firmę, która zaproponuje wykonanie projektu za najniższą kwotę. Tyle że zleceniodawca przedstawia niejasne wytyczne, zaś uczestnicy przetargu nie mają wglądu we wszystkie dokumenty. Firmy, które chciały zdobyć kontrakt muszą podjąć ryzyko, bo nie mają jak zweryfikować szczegółów projektu.

    W rezultacie wg. Reutersa polskie przetargi przeypominają rosyjską ruletkę. Jako przykład skuteczniejszego rozwiązania agencja przytacza system niemiecki, w którym rząd przedstawia projekt, następnie firmy rozmawiają z urzędnikami na temat ewentualnych problemów. Po konsultacjach nanoszone są poprawki i dopiero po tym ogłasza się przetarg.


    Największe bankructwo w powojennej historii Austrii
    Ofiarami polskich dróg stały się austriacki koncern Alpine Holding GmbH i jego firma córka Alpine Bau, które złożyły wnioski o upadłość. Jest to największe bankructwo w powojennej historii Austrii. Kolejnych pięć firm walczy z naszym rządem o zwrot zaległych pieniędzy. Cztery z nich złożyło pozwy w sądzie.

    Reuters podkreśla, że Donald Tusk broni swoich urzędników, ale firmy budowlane przedstawiają przykłady systemowych absurdów. Przedstawiciele koncernów skarżyli się, że w budżecie nie przewidziano dodatkowych kosztów, wynikających np. z odkrycia niewypałów bomb z II wojny światowej. Według firm Leon Witecki, szef GDDKiA, odrzucał jakiekolwiek prośby o zmiany w projekcie, czy dopłaty do budowy. Witecki w rozmowie z Reuters powiedział, że kiedy sytuacja tego wymagała, konsultował z wykonawcami zmiany. Jednocześnie dodał, że nie zawsze ulegał presjom tych firm, i pilnował, żeby wypełniały swoje zobowiązania zgodnie z podpisaną umową.

    natemat.pl/79641,reuters-przy-budowie-polskich-drog-bankrutuja-kolejne-firmy
  • rena-ta49 26.09.18, 20:41
    czuk1 napisał:

    > czarek_sz napisał: .....Warszawskie Metro też przepłacone Narodowe PGE podobn
    > ie i tysiące innych inwestycji podobnie.
    >
    > Jak nie możesz dopi ...yć, że PO nie budowała dróg i innych inwestycji .... to
    > głosisz bezpodstawnie (bez dowodów), że wszystkie inwestycje PO były "przepłaco
    > ne".
    > JUŻ MATEUSZ MORAWIECKI MUSI ODSZ...KAĆ/PRZEPROSIĆ ZA KŁAMSTWO , ŻE JAKOBY PO NI
    > E BUDOWAŁA DRÓG.


    Nie odróżniasz sprostowania od przeproszenia
    W tvpinfo i tvn,premier ma sprostować!
    Tak budowano,że firmy upadały,a autostrady i wiele dróg na EURO 2012 nie zbudowano!
  • czuk1 26.09.18, 21:10
    Subtelna to różnica. Osobiście wolałbym proste przeproszenie niż drogie (z naszych podatków) sprostowanie w mediach.
    Za wiele dróg rozpoczęto i nic dziwnego.... nie zdążono na mistrzostwa Europy. Firmy podwykonawcze upadały z winy
    niekorzystnych przepisów finansowych. Dopiero teraz PiS je zmienia. Chodzi o przepisy dotyczące przetargów i rozliczeń
    między generalnym wykonawcą i podwykonawcami, ściślej o zatory płatnicze. Teraz właśnie słyszę (w Czarno na Białym) , że zaczyna się znowu wielki kryzys w budownictwie drogowym - brak rąk do pracy.

  • rena-ta49 27.09.18, 07:04
    inwestycje w drogi lokalne za PO - droga nr 5, Dolny Śląsk - 9 km słupków, koszt projektu PLN 3,3 mln.Kto za to zgarnął kase?
    https://pbs.twimg.com/media/DoEzmaGXgAA8SQf.jpg
  • czuk1 27.09.18, 13:47
    rena-ta49 napisała:
    > inwestycje w drogi lokalne za PO - droga nr 5, Dolny Śląsk - 9 km słupków, koszt projektu PLN 3,3 mln.Kto za to zgarnął kase?
    > https://pbs.twimg.com/media/DoEzmaGXgAA8SQf.jpg
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Kiedy przyjrzymy się bliżej , czytamy:

    ..."Do końca 2018 r. Wrocław zyska 50-kilometrowe połączenie rowerowe z Doliną Baryczy i Stawami Milickimi. Docelowo ścieżka ma liczyć aż 150 kilometrów i kosztować 70 mln zł.....'
    Czytaj więcej: gazetawroclawska.pl/za-dwa-lata-rowerem-z-wroclawia-do-doliny-baryczy-mapy/ar/11695235

    Jeden z komentarzy do art. - po co
    danieloooo (gość) 18.01.17, 21:44:30 Za autostrady się weźcie, za poprawę jakości dróg polskich a nie za ścieżki dla rowerów za 70mln zł!!!!!! komu bedzie sie chcialo jechac rowerem 150km?

    większość wpisów - jest za budową.

    -----> jeśli tak jest, że - Budowa tej drogiej i długiej ścieżki rowerowej jest kontynuowana przez władze lokalne. To znaczy - Wszyscy wójtowie gmin i rząd PiS widzą celowość budowy tej ścieżki. Nie wiem jakie można mieć do tego uwagi ?

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka