Dodaj do ulubionych

Honda SLR 650 szukam info.............

07.01.04, 16:00
Witam.
Potrzebuję rady, wczesną wiosną chcę kupić moto, niestety jeżdziłem ostatnio
ok.8 lat temu i to na "zabytkach" więc nie wiem zbytnio czy mój wybór jest
trafiony jak na powrót za stery!!Szukam motocykla za ok.13 tyś. do jazdy w
terenie jak i po mieście,chciałbym też od czasu do czasu wybrać się na dalsze
wypady.Niestety nie mogę znaleźć zbyt wielu informacji na temat SLR
650.......i czy jest to wygodna maszyna dla kolesia który ma 187cm wzrostu? i
chciałby czasami kogoś zabrać na wspólny wypad???Mam troszkę informacji na
temat Transalpa i Suzi DR 650RS.Jak myslicie co wybrać??Pozdrawiam
Paweł
Edytor zaawansowany
  • hun_xtz660 12.01.04, 14:28
    Aktualnie nazywa się Honda Vigor, dodano tylko owiewkę na reflektor. Wygodny
    będzie na pewno, bo kanapa jest wysoko. Jak na teren to lepszy byłby NX650
    Dominator, a do turystyki Transalp, jeżeli chodzi o Hondy. Jedno jest pewne, na
    polskie drogi najlepszy wybór to właśnie enduro - terenowe zawieszenie, duże
    koła, niewrażliwy na zdrapki, tarki, koleiny i dziury. Jeszcze do wyboru masz
    Yamahę XT600, Kawasaki KLR650. Praktyczna uwaga: lepszy jest przedni błotnik
    nad kołem niż pod reflektorem - podczas deszczu nie chlapie na cały motocykl i
    kierowcę. Pozdrawiam.
  • milired 13.01.04, 07:49
    Wielkie dzięki hun_xtz660 za rady,a już myślałem że nikt tu nie zagląda (chyba
    wraz z końcem sezonu ludzie przestają też odwiedzać forum).Mam jeszcze takie
    pytanko czy faktycznie silnik w Hondzie vigor650 jest gorszym spadkobiercą
    silnika z "Dominatora"?? Taką opinię gdzieś przeczytałem...
  • hun_xtz660 13.01.04, 11:56
    Vigor i Dominator mają te same silniki. Opis Dominatora znajdziesz w ŚM 6/2003.
    Jest jeszcze fajny motorek Suzuki XF650 Freewind (opis ŚM 10/2002)bazujący na
    silniku DR650. Ja myślałem nad Transalpem, bo jeżdżę turystycznie,
    niekoniecznie po drogach,szukałem młodej sztuki, a we wtórnej sprzedaży są
    egzemplarze z przebiegiem ok 40-50 tyś km. Za to trafiłem Yamahę XTZ660 Tenere
    z przebiegiem 2,7 tyś km z kuframi i gmolami. Bardzo dobrze się sprawdza w
    Warszawce, na trasie i w polu. Pasuje mi idealnie: wielka maszyna a ja mam 190
    cm. Poza tym ma jedną wielką zaletę: jeden cylinder, jeden gaźnik - silnik
    prosty w obsłudze, wszystko robisz samodzielnie. Pozdrawiam.
  • szamanek2 14.01.04, 10:59
    Witam ;)
    Tak się właśnie składa, że moim pierwszym moto stała sie właśnie SLR-ka i był
    (jest )to bardzo trafiony wybór. Śmiga sie tym znakomicie po mieście,
    szczegolnie miedzy samochodami w korkach ;), winkielki też nie są straszne, co
    do terenu jest bardzo ok ;)Jak na moje wymagania i skromne umiejetności ;)
    Nie jestem aż tak wysokim jeźdźcem, ale nawet człowiek nikczemnego wzrostu
    radzi sobie z niewielka Hondą.
    Niestety mam zastrzeżenia do jazdy z pasażerem(ką)ponieważ jest ogolnie, mało
    wygodnie a jesli osoby sa pokaźnych rozmiarow to lepiej kupić sobie cos
    wiekszego bo SLR-ka pod tym wzgledem, w moim odczuciu, była mało przyjemna ;))))
    Do jazdy w pojedynkę , rewelacja !
    Co do spraw serwisowo naprawczych, to bezproblemowy i niedrogi motocykl.
    Ogolnie mówiac, bardzo fajna maszynka, zwrotna, poręczna, bezawaryjna,
    niezawodna i w ogole ;)))))
    Gorąco polecam ;)
  • milired 15.01.04, 01:10
    Witam.
    Dzięki za info,cieszę się że interesuje mnie sprawdzony przez Ciebie
    motorek,niestety jedna rzecz spędza mi sen z powiek.Czy faktycznie trzeba
    zmieniać olej co 3000 km jak w "dominatorze" (w końcu ten sam silnik)????????
    Jeżeli są jeszcze jakieś "niespodzianki" o których możesz napisać do z góry
    wielkie dzięki.;)Pzdr.
  • szamanek2 15.01.04, 13:13
    Cześć !
    Jeśli chodzi o wymianę oleju w moim sprzęcie to robiona jest co 6 tyś,
    natomiast filtr wymieniać można co 12 tyś.(ale nie jest to droga rzecz więc
    mozna i przy kazdej wymianie oleju)
    Teraz czeka mnie jeszcze kilka inwestycji na nowy sezonik, czyli łancuch i
    oponki;))))
    A już jesteś w 100% zdecydowany na SLR-kę ??????
    Pozdrawiam ;)))))
  • hun_xtz660 15.01.04, 13:51
    Wymiana oleju bez wymiany filtra to raczej niewskazana operacja.
    Zanieczyszczony filtr stwarza opór przepływowi oleju, wymuszając obieg przez
    zawór przelewowy bez filtrowania. Świeży olej nie jest filtrowany, i po krótkim
    czasie będzie miał parametry oleju przepracowanego. Najlepiej wymianiać olej i
    filtr razem. Filtr kosztuje niewiele (ok 20 zł). No chyba że w serwisie, tam
    ryczą 3 razy tyle. Pozdrawiam.
  • hun_xtz660 15.01.04, 13:55
    A jakich opon używasz, chodzi mi o producenta. Byc może po sezonie też będę
    musiał zmienić opony. Do tej pory jeździłem na Bridgestonach TW47 i TW48, ale
    one są najdroższe.
  • szamanek2 21.01.04, 11:38
    Cześć ;)
    Po poprzednim włascicielu mam narazie p Dunlop Trailmax 100/90-19 tył Heidenau
    130/80-17
    Wymianiam teraz na Michelin T66
    pozdrawiam ;)
  • milired 15.01.04, 13:59
    Czołem.
    Wielkie dzięki za info, ale tą wymianę robisz po 6 tys. sam z siebie czy tak
    masz w instukcji?? Jestem upierdliwy ale ten wątek może przechylić szalę na
    korzyść innej maszyny.Od początku wpadła mi w oko slr'a kurde ma coś w sobie co
    przykuwa mój wzrok i mąci umysł (takie małe zboczenie..:-)))Jednak jestem cały
    czas otwarty na szukanie alternatywy....na pewno odpada Kawasaki kle 500 i
    klr650 Tengai bo słyszałem dużo niepochlebnych opini o tych modelach,Transalp
    jak potwierdza hun_xtz660 (wielkie dzięki za wszystko..:)) jest już zazwyczaj
    ostro wyeksploatowany a nie mogę się szarpnąć na nowsze modele bo nie chcę brać
    żadnych kredytów.Myślę jeszcze nad Yamahą xtz660 Tenere też ciekawy
    sprzęcik.....a już mniej poważnie o "dominatorze" i Suzuki dr650rs.....tak to
    wygląda na dzień dzisiejszy.Napisz jak możesz czy ruszałeś w dalsze trasy i na
    co zwracać uwagę przy zakupie.....:-P
    Pozdrawiam serdecznie i cieszę się że uzyskuję nowe wiadomości..
    Paweł
  • szamanek2 16.01.04, 10:11
    Witam ;)
    W instrukcji jest jak WÓŁ napisane co 3 tyś ;/ Więc czasem warto poczytać
    szczegolowo to co każdy powinien przeczytac a nie przeczytał ;)Narazie znajomi
    mi wymienili ale juz nastepna zmiana za 3 tyś. bedzie wykonana moimi rękami pod
    ich nadzorem ;)
    Co do innych niespodzianek to SLR-ka takowymi nie zaskakuje;) Nie znam sie na
    tyle by wydawać opinie, ale sztab moich fachowców przeswietlił moje moto od
    gory do dołu i był to jedyny sprzet w stanie EXTRA wśrod kilkudziesięciu
    oglądanych innych strucli ;)Musisz zwracac uwage dosłownie na wszystko,
    najlepiej weź sobie do pomocy jeszcze kilku kumpli bo bardzo łatwo sie zapalić
    i nabyć kota w worku ;)Moim sprzęcikiem poprzedni właściciel chyba mało
    jeździł, bo mam to moto dopiero od sierpnia 2003 roku i po trasach jakie sie
    przesmigało nie bylo nigdy większych problemów.
    A jaki rocznik masz na oku ???
    pozdrawiam ;)
    A swoja drogą SLR-ka naprawdę ma coś w sobie..... ;))))
  • milired 16.01.04, 14:58
    Czołem.
    Więc jednak 3000km...hehehe.No nic zobaczymy jaki motorek uda mi się
    znaleźć.Póki co szukam slr'ki a wygląda to tak że dysponuje 13tys.więc z tego
    co udało mi się zaobserwować roczniki '96-'97 to wydatek 8500-9500zł, '98-'99
    kształtuje się na poziomie 12000zł z przebiegami ok.20tys.Niestety mam wrażenie
    że jest to maszyna mało popularna w naszym kraju więc mogę nie znaleźć tego co
    szukam :( a przy obecnym (czyt.zajebistym) kursie euro nie opłaca się
    sprowadzać konkretnie tego modelu z zagranicy.Co do sprawdzania moto to wolę
    zlecić to specjalistom, głowa spokojna choć to dodatkowy wydatek.Zresztą czas
    pokaże co uda mi się znaleźć póki co szukam, gdybyś dysponował jakimiś danymi,
    itd. to z chęcią poczytam. Mam jeszcze jedną opinię użytkowniaka....." Co do
    jazdy to ok ,ale dla mnie przydało by sie coś większego (mam prawie 2m wzrostu
    i troche ważę) jazda z pasażerem , w moim przypadku , to juz prawie pełne
    obciążenie więc maszyna to odczuwa. Ale dla osób mniejszych i lżejszych będzie
    super".....Póki co szukam,najważniejsze żeby motorek był w przyzwoitym
    stanie.Dzięki jeszcze raz za informacje.
    Pozdrawiam serdecznie;)))
    Paweł
  • szamanek2 16.01.04, 16:12
    Witka ;)))
    No właśnie...he he he.Szukaj moim zdaniem czegoś wiekszego bo ja mam 165 cm
    wzrostu a waga ok 50kg, więc jak na leszcza dla mnie i tak SLR-ka jest w miarę
    OK.
    Masz rację co do swoich obserwacji ceny dokladnie tak sie kształtująnp w
    Dizmarze nr 5 z 2003 r. doszukac się można 3 sztuk w cenach 79 - 11tyś, 11,400
    lub np. 99 r za 13,800 więc moim zdaniem warto poszukać czegoś wiekszego ;)
    Wydaje mi się , żę Transalp może być dla ciebie ok, lub Yamaha TDM, tylko
    musisz jechać z fachowcami i trafić naprawde fajnego sprzęta, bo strucelki
    naprawdę sie trafiaja;)))))
    Ja sie ciesze, że mam swoją ukochana maszyne, no i bardzo sie nie moge doczekać
    sezonu ponieważ już mnie strasznie nosi by pojeździc WRESZCIE ;)
    Sorki, że się nie przedstawiłam ;)
    Pozdrawiam Anka ;))))))))))))))))))))
    Jak już sie na coś konkretnego zdecydyjesz to daj cynka ;)
    Powodzenia i uważaj na połamańce ;)))))
  • milired 17.01.04, 12:25
    Cześć Aniu.
    Miło że kobietka śmiga na takim motorku (to daje mi nadzieje że sobie poradzę i
    broń boże nie kwestionuję twoich umiejętności tylko wątłość kobiecych
    kształtów..;-))))Ja osobiście mam 187cm i wagę ok.80kg więc nie jestem żadnym
    zbitym klockiem z którym slr'a by sobie nie poradziła,myślę że jak na powrót to
    nie ma co przesadzać z pojemnościami (czyt. mocą) nie będę mierzył ponad
    650ccm, a taki charakter motocykla jak slr'a najbardziej mi odpowiada no może
    jeszcze kusi mnie "dominator".Transalpy są zbyt weeksploatowne jak na mój mało
    zasobny portfel :-((( ale nic to poszukamy,zobaczymy jak mówią.
    Póki co dzięki za dobry kontakt.
    Ps.Zima nie jest w tym roku zbyt dokuczliwa, chociaż po mieście mozna
    pochulać :-))))
    Pozdrawiam serdecznie i sorry za te zwroty...ale nie wiedziałem z kim mam
    przyjemność...hehehe
    Paweł
  • szamanek2 19.01.04, 09:36
    Siemka ;)
    Jak na babę to nawet sobie radzę z tą moją motorynką ;)))) Ale większy człowiek
    po prostu na SLR-ce się nie miesci nie mowiąc już o wożeniu pasażera (ki )
    650 to dla mnie i tak (podobno)za dużo, ale czlowiek bardziej wprawiony
    doskonale sobie z nią poradzi.Śmiga się na niej znakomicie a w zatłoczonej
    warszawce nie ma mocnych ;)))) wszedzie sie "toto "zmiesci ;)))) Mowiąc
    szczerze moja spadła mi niemal z nieba bo trafiłam fajny 98 rocznik i jeszcze w
    extra stanie i nawet niedrogo ;) ( Choć motocykl uczynił mnie przysłowiowym,
    szczęśliwym nedzarzem, warto spełniac marzenia ;)
    Dominator , hmmm fajny , można trafic rocznik np 95 za ok 9 tyś, ale trzeba
    wszystko sprawdzać, bo strucle przeważaja ;)
    Jakie zwroty, nie ma sprawy, to ja się nie przedstawiłam więc sorki ;)))))
    a wiosenka już blisko ;)
    pozdrawiam ;)))))
    Anka
  • steffano 09.02.04, 19:37
    Czolem,
    Tutaj znajdziesz garstke opinii urzykonikow SLR-ek.
    www.preloved.co.uk/reviews/review.cfm?productID=690
    Moim zdaniem jak jestes taki duzy, a jeszcz myslisz o jezdzie z pasazerem to
    powinienes pomyslec o czyms wiekszym, bo seler moze byc po prostu troche zbyt
    maly.
    Tak na serio to pomyslalbym o:
    single:
    xtz 660 lub xf 650 (czyli freewind), a jezeli "dopuszczasz" wiecej garow to moze
    xtz 750 (ale to z kolei rozmiar 1 + 0,5), no i oczywiscie
    niesmiertelna Africa Twin. (ew.jezeli nie wybierasz sie w ubity teren, a
    raczej asfalty, moze warto poszukac TDM-a - ja bym szukal).
    Problem tylko jest taki, ze faktycznie te wieksze sprzety za ok. 10kpln beda
    dosyc leciwe, wiec i szukanie dobrego egzemplarza potrwa.
    Anyway, szukaj z duza doza cierpliwosci (zycze powodzenia) i zawsze zabieraj
    osoby znajace sie na obejzenie sprzeta.Nie napalaj sie, pomysl spokojnie, bo
    wywalic kase w kosmos kazdy potrafi. W koncu jeszcze pare miesiecy zostalo na
    szukanie ;)))
    pozdrawiam
    S.
  • milired 10.02.04, 11:25
    Cześć i dzięki.
    Teraz to już faktycznie zaczynam rezygnować z SLR'ki i rozglądam się
    za "dominatorem" lub Yamahą xt600.....myślę że na początek to będzie dobry
    wybór bo tak właściwie sam nie wiem do końca gdzie będę chciał się tym
    bujać.Szukam sprzętu w miarę uniwersalnego co to i po mieście pośmiga i w
    lekkim terenie sobie poradzi.TDM robi wrażenie.......ale masa i apetyt na
    paliwo pozostawiają wiele do życzenia (oczywiście nie ma mowy o terenie:))no i
    przy moim niezdecydowaniu i skromnych zasobach finansowych :((( eeeeeeh nic to
    zobaczymy. Na razie jednak potwierdza się reguła że jak czegoś szukasz to
    akurat tego brak.....hehehe.Póki co dzięki za rady rozważam je wszystkie.
  • steffano 10.02.04, 14:40
    Czolem ponownie,
    Na pewno xt lub nx beda latwiejsze "na poczatek", ale jezeli chcesz oprocz
    malego terenu (rozumiem przez to nie piachy i blota, ale raczej drogi bite, lub
    ubite ;)) dawac tez w miare szybko, pomysl o sprzecie z niewielka chociaz
    owiewka.

    Xt-ka mialem i jest dosyc przyjemny, ale:
    - szybko nie da sie nim jezdzic, no bo i do tego celu nie byl tworzony. Powyzej
    110 km/h to juz walka z wiatrem sie zaczyna,
    - przod dobija mocno przy ostrym hamowaniu (zreszta przedni hamulec jest moim
    zdaniem slaby - ale da sie poprawic, a o tylnym nie chce mowic),
    - no i sama rama nie jest w pelni przystosowna do wiekszych predkosci, bo po
    prostu zaczyna motocykl wezykowac.

    Zreszta wezykowanie jest wada i Transalpa, ale tutaj wina lezy jak sadze po
    stronie duzej szyby. No i jeszcze jedna wada xt-ka do turystyki, bak - to
    raczej baczek, a marne 12 czy 13 l (nie pamietam juz ile bylo) to troche zbyt
    malo.
    Zalety to niewatpliwie prostota sprzeta i latwosc jego zbycia (no bo przeciez
    nie uroda ;))).

    Dlatego tez, jezeli chcesz koniecznie singla uniwersalnego przeznaczenia to
    przede wszystkim zeby byl w dobrym stanie (w tym prosty), w najgorszym stanie
    pojezdzisz rok i stwierdzisz czy to "profil" dla Ciebie, czy tez bedzie
    ewoluowal ku innym typom sprzetow.
    pzdr, S.
  • haris33220 15.09.19, 13:43
    znajdź opinie o ogólnej ocenie Hondy SLR 650 (1996-2001) Jakość jazdy i hamulce, silnik, jakość wykonania i niezawodność, ubezpieczenie, koszty i wartość bieżąca oraz wyposażenie
    www.motorcyclenews.com/bike-reviews/honda/slr650/1996/
    www.asan.com.pk/index.php/category/bikes/

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka