dwusuw czy czterosów Dodaj do ulubionych

  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
  • Prosba o porade - jest powaznym tatusiem, ktory musi dojezdzac w duzym miescie
    do pracy i dziecko do szkoly podwozic. Zadnych szalenstw, zadnych wyscigow,
    liczy sie solidnosc wykonania, niezawodnosc, niskie koszta eksploatacji, ew.
    ekologia. Wlasnie wybieram dla siebie skuter i prawie sie zdecydowalem na
    yamahe neo's, 50 ccm. Tyle, że wyboru jest albo dwusuw, albo czterosuw.
    Różnica w cenie jest niewielka.
    Co byście polecali biorąc pod uwagę takiego użytkownika jak ja? Jakie zalety
    ma dwusuw w porównaniu czterosuwem? W czym tkwią zalety czterosuwa?
    • Gość: pawel IP: 91.184.161.* 30.10.09, 15:35
      dwutakt-wady: mniejsza zywotnosc silnika, wiecej pali bardziej dymi, wiekszy
      halas, zalety: duzo nizsze koszty naprawy, wieksza moc (bardzo przydatne np jak
      jedziesz pod gorke czy chcesz kogos wyprzedzic)
      cztreotakt: mniej pali, cichutki, gorzej sie zbiera, drozszy w naprawach.

      Moim zdaniem w klasie 50cm to bezsens wsadzanie silnikow czterosowowych sa
      poprosto za slabe.
    • Jeśli o ekonomikę to spalanie będzie na podobnym poziomie ale w dwusuwie jest
      ten kłopot, że do paliwa trzeba dolewać olej co powoduje nieznaczny wzrost
      przeliczanej kwoty za litr. Poza tym jest coś takiego, że silniki dwusuwów są
      prostrze w konstrukcji maja nie co więcej mocy w porównaniu z takim samym
      silnikiem czterosuwowym. Natomiast jeśli chodzi o ekologie to czterosuw ma
      jednak w tym względzie przewagę bo smarowanie tłoka i łożysk na korbowodzie i
      wale nie odbywa się poprzez mieszankę paliwową a sam olej co znacznie wydłuża
      żywotność części a zarazem i same spaliny są czyściejsze.
    • Gość: ptaku IP: *.128.33.219.static.crowley.pl 30.10.09, 21:14
      Ja bym bral 2-takta moze i troszke przypomina kosiarke ale latwiej bedziesz
      wyprzedzal autobusy, kamazy i inne zawalidrogi. A i serwis bedzie tanszy jak to
      forumowicz Pawel zaznaczyl.
    • Gość: karus IP: *.cable.ubr05.uddi.blueyonder.co.uk 31.10.09, 11:23
      Koledzy napisali o wiekszej mocy zweitaktu ale nie wspomnieli o
      wiekszym momencie obrotowym czterotaktu. Jak zdecydujesz sie na
      dwusow to wlasnie dochodzi problem smarowania. Ale moim zdaniem to
      raczej bedzie tam dozownik (oddzielny zbiorniczek na olej) a nie
      bedziesz musial dolewac olej do benzyny.

      Moj kolega kupil dwa lata temy skuter dokladnie w tych celach jak
      Ty. Zdecydowal sie na Piagio X9 (uzywane ale nie pamietam ile to ma
      lat). Spalanie ma smieszne (mialem okazje z pasarzerem jechac do
      Kazimierza- jakies 70 km w jedna strone) i do tego wygodne i w miare
      dynamiczne. Silnik ma czterosowowy wiec problem oleju odpada juz na
      starcie. Do tego jest wygodne zarowno dla kierowcy jak i pasarzera
      • Gość: pawel IP: *.128.33.219.static.crowley.pl 31.10.09, 11:49
        piaggo X9 to inna klasa skuterow to jest maxi i najmniejsza pojemnosc w tym
        modelu to 125cm, wiec nie porownuj maxi do mini (50cm)
        • Gość: woo IP: *.subscribers.sferia.net 01.11.09, 14:56
          W klasie 50 cm ja bym się nie zastanawiał nad zakupem 4t tylko i
          wyłącznie brał bym 2t, ekologia zamorduje motoryzacje jak tak dalej
          będzie wzrastała norma euro ,kiedyś jeździłem a właściwie jeszcze
          śmigam rano po bułki na habnie 50 2t ,którą podkręciłem kosztem 2
          tys. i mimo 50 cm zbiera się znakomicie jak na kosiarkę , w
          przypadku 50 4t możliwości są nie za wielkie ,a zapewniam że jazda
          zablokowanym skutem 50cm nie należy do przyjemnych ,widząc w
          lusterku np.wielką chłodnice stara o wyprzedzaniu nie wspomne:)
          • Bardzo serdecznie dziękuję za podpowiedzi. Jeszcze tylko zrobię "test pogodowy"
            na skuterze sąsiada - i kupuję. Chyba jednak dwutakta, bo przekonuje mnie to że
            są z jednej strony mocniejsze, a z drugiej prostsze i tańsze w utrzymaniu. Tak
            mnei doświadczenie nauczylo , bo niedawno połakomiłem się na auto diesla i
            właśnie się rujnuję na naprawe, której przy benzyniaku by w ogóle nie bylo ;<.
            Mam tylko jedno pytanko: to to znaczy, ze czterotakt ma "lepszy moment
            obrotowy"? Chodzi o to, ze pod górkę wjezdza się na takim samym gazie, jak przy
            jezdzie po równym? czy o coś innego?
    • Gość: rolnik IP: *.146.189.190.nat.umts.dynamic.eranet.pl 05.01.10, 16:17
      Witam, myślę, że do takiej jazdy jak mówisz...podwieźć, dowieść to zdecydowanie
      lepszy będzie czterosuw, ponieważ mniej pali i w ogóle mniejsze koszty w
      utrzymaniu, natomiast w inaczej jest w dwusuwie bo jest trochę silniejszy ale i
      też droższy w utrzymaniu!!!Częste wymiany tłoka pierścieni i innych części jak
      wiadomo trochę kosztują.

Wysyłaj powiadomienia o nowych wpisach na forum na e-mail:

Aby uprościć zarządzanie powiadomieniami zaloguj się lub zarejestruj się.

lub anuluj

Zaloguj się

Nie pamiętasz hasła lub loginu ?

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.