Dodaj do ulubionych

dwusuw czy czterosów

30.10.09, 14:57
Prosba o porade - jest powaznym tatusiem, ktory musi dojezdzac w duzym miescie
do pracy i dziecko do szkoly podwozic. Zadnych szalenstw, zadnych wyscigow,
liczy sie solidnosc wykonania, niezawodnosc, niskie koszta eksploatacji, ew.
ekologia. Wlasnie wybieram dla siebie skuter i prawie sie zdecydowalem na
yamahe neo's, 50 ccm. Tyle, że wyboru jest albo dwusuw, albo czterosuw.
Różnica w cenie jest niewielka.
Co byście polecali biorąc pod uwagę takiego użytkownika jak ja? Jakie zalety
ma dwusuw w porównaniu czterosuwem? W czym tkwią zalety czterosuwa?
Edytor zaawansowany
  • Gość: pawel IP: 91.184.161.* 30.10.09, 15:35
    dwutakt-wady: mniejsza zywotnosc silnika, wiecej pali bardziej dymi, wiekszy
    halas, zalety: duzo nizsze koszty naprawy, wieksza moc (bardzo przydatne np jak
    jedziesz pod gorke czy chcesz kogos wyprzedzic)
    cztreotakt: mniej pali, cichutki, gorzej sie zbiera, drozszy w naprawach.

    Moim zdaniem w klasie 50cm to bezsens wsadzanie silnikow czterosowowych sa
    poprosto za slabe.
  • 30.10.09, 15:41
    Jeśli o ekonomikę to spalanie będzie na podobnym poziomie ale w dwusuwie jest
    ten kłopot, że do paliwa trzeba dolewać olej co powoduje nieznaczny wzrost
    przeliczanej kwoty za litr. Poza tym jest coś takiego, że silniki dwusuwów są
    prostrze w konstrukcji maja nie co więcej mocy w porównaniu z takim samym
    silnikiem czterosuwowym. Natomiast jeśli chodzi o ekologie to czterosuw ma
    jednak w tym względzie przewagę bo smarowanie tłoka i łożysk na korbowodzie i
    wale nie odbywa się poprzez mieszankę paliwową a sam olej co znacznie wydłuża
    żywotność części a zarazem i same spaliny są czyściejsze.
  • Gość: ptaku IP: *.128.33.219.static.crowley.pl 30.10.09, 21:14
    Ja bym bral 2-takta moze i troszke przypomina kosiarke ale latwiej bedziesz
    wyprzedzal autobusy, kamazy i inne zawalidrogi. A i serwis bedzie tanszy jak to
    forumowicz Pawel zaznaczyl.
  • Gość: karus IP: *.cable.ubr05.uddi.blueyonder.co.uk 31.10.09, 11:23
    Koledzy napisali o wiekszej mocy zweitaktu ale nie wspomnieli o
    wiekszym momencie obrotowym czterotaktu. Jak zdecydujesz sie na
    dwusow to wlasnie dochodzi problem smarowania. Ale moim zdaniem to
    raczej bedzie tam dozownik (oddzielny zbiorniczek na olej) a nie
    bedziesz musial dolewac olej do benzyny.

    Moj kolega kupil dwa lata temy skuter dokladnie w tych celach jak
    Ty. Zdecydowal sie na Piagio X9 (uzywane ale nie pamietam ile to ma
    lat). Spalanie ma smieszne (mialem okazje z pasarzerem jechac do
    Kazimierza- jakies 70 km w jedna strone) i do tego wygodne i w miare
    dynamiczne. Silnik ma czterosowowy wiec problem oleju odpada juz na
    starcie. Do tego jest wygodne zarowno dla kierowcy jak i pasarzera
  • Gość: pawel IP: *.128.33.219.static.crowley.pl 31.10.09, 11:49
    piaggo X9 to inna klasa skuterow to jest maxi i najmniejsza pojemnosc w tym
    modelu to 125cm, wiec nie porownuj maxi do mini (50cm)
  • Gość: woo IP: *.subscribers.sferia.net 01.11.09, 14:56
    W klasie 50 cm ja bym się nie zastanawiał nad zakupem 4t tylko i
    wyłącznie brał bym 2t, ekologia zamorduje motoryzacje jak tak dalej
    będzie wzrastała norma euro ,kiedyś jeździłem a właściwie jeszcze
    śmigam rano po bułki na habnie 50 2t ,którą podkręciłem kosztem 2
    tys. i mimo 50 cm zbiera się znakomicie jak na kosiarkę , w
    przypadku 50 4t możliwości są nie za wielkie ,a zapewniam że jazda
    zablokowanym skutem 50cm nie należy do przyjemnych ,widząc w
    lusterku np.wielką chłodnice stara o wyprzedzaniu nie wspomne:)
  • 05.11.09, 20:21
    Bardzo serdecznie dziękuję za podpowiedzi. Jeszcze tylko zrobię "test pogodowy"
    na skuterze sąsiada - i kupuję. Chyba jednak dwutakta, bo przekonuje mnie to że
    są z jednej strony mocniejsze, a z drugiej prostsze i tańsze w utrzymaniu. Tak
    mnei doświadczenie nauczylo , bo niedawno połakomiłem się na auto diesla i
    właśnie się rujnuję na naprawe, której przy benzyniaku by w ogóle nie bylo ;<.
    Mam tylko jedno pytanko: to to znaczy, ze czterotakt ma "lepszy moment
    obrotowy"? Chodzi o to, ze pod górkę wjezdza się na takim samym gazie, jak przy
    jezdzie po równym? czy o coś innego?
  • 05.11.09, 21:17
    W tym linku masz wyjaśnione bardzo jasno co to jest moment obrotowy chociaż
    jest wyjaśnione na przykładzie samochodów ale prawa fizyki są takie same w
    silniku motocyklowym.
  • 07.11.09, 01:24
    dziex :) Nic z tego nie rozumiem, ale i tak jestem wdzieczny za odpowiedz :)
  • Gość: Adaś. IP: *.internetdsl.tpnet.pl 07.11.09, 15:36
    Chodzi o to, że czterosuw mniej się męczy i mniej wrzeszczy w jeździe pod górkę.
    Najprościej można to wytłumaczyć tym, że dwusuw będzie się darł jak poszalały na
    najwyższych obrotach, a na czterosuwie nie dobije do maksymalnych
    obrotów(oczywiście jeśli wzniesienie na to mu pozwoli), ale załóżmy, że
    czterosuw jest milszy dla środowiska i uszu :).
  • Gość: karus IP: *.cable.ubr19.uddi.blueyonder.co.uk 07.11.09, 18:20
    Adas tam wyrzej dos ladnie to wytlumaczyl. Generalnie polega to na
    tym, ze dwusow (zeby podjechac pod ta przykladowa gorke) potrzebuje
    wiecej orotow niz czterosow (wiec drze sie w niebo glosy przy tym).
    Czyli w duzym uproszczeniu jest tak jak sam napisales ;)
  • 07.11.09, 19:37
  • Gość: rolnik IP: *.146.189.190.nat.umts.dynamic.eranet.pl 05.01.10, 16:17
    Witam, myślę, że do takiej jazdy jak mówisz...podwieźć, dowieść to zdecydowanie
    lepszy będzie czterosuw, ponieważ mniej pali i w ogóle mniejsze koszty w
    utrzymaniu, natomiast w inaczej jest w dwusuwie bo jest trochę silniejszy ale i
    też droższy w utrzymaniu!!!Częste wymiany tłoka pierścieni i innych części jak
    wiadomo trochę kosztują.
  • Gość: stefan IP: 176.116.207.* 31.10.15, 15:07
    ja mam czterosówa kingway coliber zamontowałem go w gokarcie powiem że jest cichutki a dwusów się drze jak piła spalinowa według mnie jest mocniejszy i zrywniejszy osiąga 50 km na godzine

Nie pamiętasz hasła lub ?

Zapamiętaj mnie

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.