Dodaj do ulubionych

Jakie enduro kupic?

28.02.10, 19:30
Jakiej marki proponujecie enduro 4t o poj.600 cm3?Motorek ma służyc głównie do jazdy po lesie i bezdrożach.Kwota zakupu około 6 tyś.Nie duża ale może na coś wystarczy.:)
Edytor zaawansowany
  • Gość: farrokh IP: *.toya.net.pl 28.02.10, 23:43
    Ja szukałbym najpierw w DRach . A jeśli marka nie ma znaczenia , to
    szukłbym sztuki w najlepszym stanie technicznym ....
  • Gość: Adaś. IP: *.internetdsl.tpnet.pl 01.03.10, 16:51
    Co prawda 650ccm ale moze tenerka? Na all mozna wychaczyć za 6000zł nawet nawet
    okaz ;).
  • lord_viadro 20.03.10, 22:35
    Polecam KLX 650 nie klr czy kle, albo DR-ki , ale to waży z płynami 170kg wiec
    lekkie to to nie jest ale na początek dobre. lub DR-350, albo lekkie dwusuwy.
    nie ma takiego czegoś jak lekka 600 za 6tys ;)..
    a jak zaczynasz jeździć, to kup coś łatwego a nie wyczynowego sprzeta 120kg i
    60-70KM, bo to bez sensu
  • Gość: Jacek929 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 01.03.10, 18:05
    Kazdy z japonskich producentow ma cos do zaoferowania : Suzuki DR
    350 lub DR 650 , Kawasaki KLR 650 lub KLE 500 , Yamaha XT660 lub
    TT , Honda Dominator lub Transalp . Wszystko zalezy od
    indywidualnych upodobań ale niczego konkretnego nie polece bo z
    enduro mialem przyjemność tylko z olbrzymem Suzuki DR800 BIG :)
    ---
    Pozdrawiam
    Jacek 929
  • szym3 01.03.10, 19:05
    Chodzi mi o lekkie enduro bo ma służyc głównie do zabawy:)No i głównie o takie żeby potem nie było problemu z częściami.
  • Gość: JK IP: *.ssp.dialog.net.pl 03.03.10, 10:57
    Jak do zabawy to może KX450F albo KLX450R? Tylko trzeba uważać, żeby sobie
    stawów w łokciach nie uszkodzić;) Szerokości!!
  • saracen1608 03.03.10, 11:38
    Gość portalu: JK napisał(a):

    > Jak do zabawy to może KX450F albo KLX450R?

    Gosć pisał o 6tyś ZŁOTYCH an nie 6tyś EURO
    --
    Stara miłość nierdzewieje
    Czasempopierdalacz
  • Gość: Jacek929 IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.03.10, 15:03
    Jesli ma byc lekkie i do zabawy to mi na mysl przychodzi tylko DR
    350 .
  • Gość: Rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 03.03.10, 21:08
    do 6 tys mozna wyrwac XR 600R , albo XL 600 ( troszke ciezkawa i slaba zawiecha - ale to honda) , na drugim miejscu szukal bym XT , TTS , dobry KLR nie jest zly , ale niestety ciezki i nieco skomplikowany technicznie , zawiecha tez raczej slabawa , DR to wielki znak ? 90% DR jest przed lub po rozsypce silnika , jak trafisz na te 10% to polatasz bez awari...
  • Gość: baba_zanetti IP: *.subscribers.sferia.net 03.03.10, 23:27
    dokładnie jak napisał Rychu.
    Dopisałbym tylko co do KLR, jest mocny ale awaryjny. XL, XR, NX, XT, DR 350.
    Osobiście w tym roku objeżdzałem XLa i XT, obydwa dają dużo radości jak sie
    mieszka na wsi.
  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 04.03.10, 17:50
    klr nie jest awaryjny , moja klekocina miala tylko problem z lancuszkami ( rozrzad i balansowy + napinacz balansowego) , pozatym bezawaryjnie latala , 20 tys km w 2 lata nim nakrecilem .
  • szym3 06.03.10, 11:04
    Co myślicie o KTM lc4 620 lub Husqvarna Te 610?
  • Gość: pitas IP: *.dyn.as47377.net 07.03.10, 16:12
    Ja mam KLE 500,lekkie nie jest,ale
    przy odpowiednich laczkach ani szuter ani las to nie problem lecz
    radocha z jazdy:) szerokosci
  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 07.03.10, 19:56
    na upartego gsxr tez wjedzie do lasu.

    ktm 620 jest ok , ale te 610 bym sobie darowal - awaryjna i klopot z gratami
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 09.03.10, 17:54
    Jedyny rozsądny wybór to KTM LC4. Motocykl bez konkurencyjny dla tych xt, dr i
    innych wynalazków, turystycznych enduro. Dziwi mnie ze nikt nie zasugerować LC4
    tylko same jakieś gowniane japonce ktore enduro maja tylko z nazwy. DR350 no
    jeszcze jeszcze, ale kolega pisal o pojemności 600. Do LC4 jest mnóstwo czesci
    uzywanych jak i nowych, od plastokow po graty do silnika. za 6tys mozna miec
    rocznik 94-95 i super fun z jazdy po lasach. A nie ratowanie zycia na klxach,
    tt'ack i innych badziewiach. Kto jezdzil na LC4 nie pisal by takich farmazonow i
    koledze nie sugerowa takich gowien
  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.10, 18:28
    masz manie i chorobe zwana LC4 idz na L4, TTR/S i XR 600 to bardzo dobre konkurencje dla LC4 , ( xr jest najlzejsza i najwezsza/najkrotsza z tych trzech) sa o wiele trwalsze i mniej awaryjne , a do tego wygodniejsze na dluzsza mete. Do 20 letniego japonca kupisz nowe czesci , do 10 letniego KTM-a sa juz klopoty . Pozatym do japsow latwiej o nowe graty , do ktm jest tylko 2 czy 3 sklepy w polsce - czas zamowienia czesto ponad miesiac , do japsow max 2 tygodnie.
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 09.03.10, 18:59
    TTR to konkurent dla LC4?? z 43KM mocy, daj spokój, XR 600 to racja, już spoko
    sprzet tylko to chłodzenie powietrzem;/ to nie jest ta agresia co w LC4.
    apropos:) masz LC4 ? kupowałeś jakieś graty? bo mylisz sie , czesci sa wszytkie
    jakie sie chce i od nowych po uzywne, nie trzeba czekac jak kiedys tygodniamy na
    uszczelek pod glowice. Kiedys to byla masakra , teraz wszytko sie zmienilo na +.
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 09.03.10, 19:25
    To Ty masz manie na jakies japonskie gowna, TTR to konkurencja do LC4?? z 43KM
    mocy, daj spokoj. stary xr600 chlodzony powierzem to jeszcze ujdzie chociaz tez
    slabizna silnik. Wogole jaki Wy macie tok myslenia bo caly czas staram sobie to
    jakos wyobrazic i nie daje rady. Skad te bzdury o awaryjnosci LC4, o czesciach,
    ze niby do 10 letniego kata to juz twierdzisz ze ciezko z czesciami, skad Ty
    bierzsz takie bzdury? Co to wogole za mit lc4ki, nieprawdziwy siejecie. To jak
    jest? lataliscie na Katach, i mimo ze to najleprzy sprzet, z zajebistym
    silnikiem i zawieszeniem, do tego lekki, to wymieniliscie je na jakies xtki, dry
    i inne gowna bo ktos wam powiedzial ze kat wam sie zesuje zaraz?? i teraz ten
    mit urtwalacie, a do japoniskich gowien dorabacie ideologie zeby sie do konca
    nie zbaznic?? czy moze wogole nie widzialisci kata na oczy nie mowiac o
    uzytowaniu go?Jezdzimy z chlpakami ktorzy maja dr, xr 400 i 650, xt, i kazdy
    mowi to co ja teraz ze kat zajebisty, bo maja poworanie do swoich japonskich
    pseudo endurakow. Ale ja po latach jazdy z takimi sprzetami gdzie mam porowanie
    z autopsji , caly czas widze na forach kompletnie cos innego, Niekompeteni
    ludzie wypowadaja sie o lc4 nie majac o nich zadego pojecia i zamiast doradzac
    komus kto pyta o enduro zeby bral pod wuage LC4 to wciskacie ludzia bajki o
    japonskim niebie na dwoch kolkach a lc4 wogoel nie istanieje. To jest żenada.
    Stary szukaj KTMa LC4 i nie sluchaj tych znawców bo kupisz sobie jakies gowno dr
    czy iny super TTR czy cos a spotkasz kogos na LC4 w lesie i poczujesz sie jak
    frajer.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.10, 20:34
    Moze wypadało by poprzeć swoje zdanie własnym doświadczeniem? Powielanie
    zabobonów nie jest najlepszą metodą. Sugerujesz, ze silnik chłodzony pow. jest
    dobry do kopania sie w piaskach, podjazdów, do jazdy na 1/2 biegu?
    Ciekawe..Problemy z odpaleniem zalanego gaźnika w w XR600 czy mokra miska
    olejowa DR600 to tez na + w terenie, czy na minus?
    Przejechalem blisko 40tys km rożnymi modelami KTM'a LC4, znam ten motocykl na
    wylot. Jeździłem z DR'ami, XR'ami, Dominatorami, XT'kami.

    To moje kanały youtube - (wszystkie filmy własnego autorstwa)
    www.youtube.com/user/MarcinKabat
    www.youtube.com/user/luckykabatpl
    Co do pytania jakie enduro wybrać to ja zdecydowanie polecam LC4. Wszystkie
    zabobony i mity na temat tego motocykla to jak przekazywanie plotki przez głuchy
    telefon. Strasznie mnie denerwują.

    Nie ma w tech chwili konkurencji dla marki KTM jeśli chodzi o sprzęty używane,
    single klasy 600. Silnik, zawieszenie, oddawanie mocy, fun, uniwersalność,
    bezawaryjność = LC4.
    Jesli którys z was wiedział by w jakich warunkach pracuje silnik LC4 i jakie
    robi przy tym przebiegi to byscie sie raczej nie odzywali.

    Pozdro
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E

  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.10, 22:23
    Gdyby ten motocykl mial jeszcze kierunki to powiedzial bym, ze jest zajebiscie.
    Moze wlasciciel ma kierunkowskazy do niego, tylko zdjoł. Jesli nie ma to cena 4
    jakies 100zl. Co do reszty motocykla to lampa akcesoryjna, nieoryginala - ale
    fajna. Na plus dodał bym jeszcze oslone silnika i oslone łancucha - to sie
    chwali, ze motocykl to ma.
    Poza tym przelozenie i lancuch sa dobre - lancuch dobrze naciagniety, zebatka
    tył na oko 44zeby czyli taka jakiej ja uzywam, wieksze sa bez sensu a mniejsze
    raczej na trase kiedy potrzebujesz dluzszych biegow.
    Cena spoko jest - na moja wiedze motocykl godny uwagi. Wazne jeszcze jak chodzi
    i jak odpala. Przebieg prawie 21tys jest spoko i raczej realny.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 09.03.10, 22:27
    Ps.

    Widze, ze gosc wpisal moc 60koni. Ten model, a jest to GS RD ma dokladnie 50.7
    konia ale ludzie pisza rózne rzeczy, np., ze ma 60 bo tak oddaje moc, ze sie
    wydaje ze Bóg wie ile ona ma..
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 09.03.10, 22:42
    Cena jest bardzo spoko, ale mi sie wydaje ze cos za cos. takie "okazje" to moze
    byc jakas kicha. Tym bardziej ze nie wiesz jak pracuje silnik LC4ki i czego
    wysluchiwac. Co do przebiegu tego sprzeta to nie wiem skad on sie wziol jesli
    nie ma linki prędkościomierza wogole!! Tylna lampa z blotnikiem jest z modelu z
    roku 94 i starsze. Sam tachometr tez jest nie z 96roku, bo w modelach z tego
    roku zawsze osobno jest stacyjka, a tu tak nie jest. Wyglada to tacho jak z
    modelo LC4 600ER. Moze byc tak ze sprzet jest w dobrym stanie, silnik wygalda na
    sluchy. Nie jest to orgianlny wyglad tego modelu z 96roku. Ale za ta cene chyba
    nie mozna oczekiwac igly. Trzeba sprzet obejrzec, odpalic posluchac, przejechac
    sie. Ale warty sprawdzenia jest.
  • szym3 09.03.10, 22:46
    To co dowiedziałem się o tym moto;Wymienione łożyska w kołach , klocki tył, stopka biegów, oleje z filtrami, olej w lagach.
    Z elektryki : brak kontrolki biegu jałowego i kontrolki długich świateł są do podłączenia ponieważ ostatni właściciel "zdemontował" licznik i dał od innego modelu dlatego brakuje linki prędkościomierza. Cewki dolne były przewijane ze względu na to że miały przebicie.
    Palenie na zimno tak po ok 10 kompach z odprężnikiem,jeżeli temp poniżej 0 to dłużej.
    Na ciepło od pierwszego.
    Gaźnik Dellorto co tłumaczy palnie na zimno.(tak twierdzi sprzedający)
    Poprowadzone są zapasowe linki gazu i sprzęgła co w przypadku urwania linki pozwala na wymiane w terenie.
    Osłonka plastikowa przy tłumiku do wymiany bo pęknięta i poklejona.
    Silnik ponoc pracuje czysto tylko słychac coś prwadopodobnie od sprzęgła bo po jego wciśnięciu dzwięk zanika.
  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 06:56
    Prosze , nie rozśmieszajcie mnie - macie manie i uwazacie ze KTM to bóg, bezawaryjnosc w LC4 buhehe.....LC4 jest dobre ale tylko z pewnym rak i dosc swiezego rocznika , 10 letnie LC4 juz bym sie grubo zastanawial nad kupnem , a starszego w ogole nie bral bym pod uwage .Kopka z lewej strony , lancuch z prawej , fajnie sie go kopie i smaruje lancuch jesli nie ma centralki. TT owszem slabawa , ale trwala , kolega na uszczelke glowicy i lozyska do zawiechy w LC4 400 czekal miesiac , inny koles jest mechanikiem moto z wlasnym serwisem i widzial nie jednego LC4 - jakos wykonania duzo slabasza niz w japoncach , mial problem aby znalesc czesi do 10 letniego kata - taka polityka firmy , a nie zawsze laduje sie uzywki. Mialem krotka stycznosc z LC4 i zadna rewelacja ( duze , ciezkie , wibruje jak zageszczarka) , chlodzenie ciecza ma zalety i wady ( mialem XR 600R i jesli jej sie zrobilo cieplo , to kierowca tez mial juz dosyc i czas na odpoczynek ) , do tego awaryjna elektryka SEM i gaznik Dellorto , o padajacej korbie i trybach 5 biegu nikt nie wspomina - ciekawe dla czego ? Majac do wyboru , za 6 tys trzymal bym sie na kilometr od LC4 , szukal bym XR 600 albo TTS - chyba ze cie stac na serwisownie i remonty.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 17:33
    Powiedz lepiej ile lat i ile tys km zrobiles na enduro i jakimi motocyklami
    jezdziles? Czy sam zajmujesz sie podstawowymj sevisem np zmiana oleju,
    ustawianiem luzow zaworowych, uszczelniaczy lag itp. Ja mieszkam w okolicy gdzie
    jest 8 chlopakow z LC4, 2 z EXC, Dominator, DR650, XT600, XR400R, XR650R, KXF
    250 i kilka 2T. Mowiąc okolica mam na mysli male 11tys miasteczko. Wszystkie
    servisowe sprawy robimy sami..WIec ja wiem co mowie. I Prosze - to ty mnie nie
    rozsmieszaj tymi cholernymi zabobonami, tymi bzdurami!
    "Mialem krotka stycznosc z LC4 i zadna rewelacja ( duze , ciezkie , wibr
    > uje jak zageszczarka)" - czyli co przejechales sie dookola komia? I zadna
    rewelka, TTS to jest dopiero rewelka??
    Ja mam LC4 620 EGS-E z 97 - czyli jak dobrze licze ma 13L, niedawno zrobilem
    gruntowny remont (ja zrobilem nie jakis pseldo servisant) i to byl pierwsz
    remont tego silniak po 13 latach, przez ten czas silnik zrobil jakies 50tys km.
    Koszt czesci takiego remontu to ok 1100zl a na czescie czekalem 4dni.
    To ze twoj koles widzi jakies padaki ludzi, ktorzy potrafia tylko moto zajechac
    a jak juz zdechnie to do servisu oddac to tylko wolac o pomste do nieba na ten
    chory polaczkowaty narod. Nie wiem co tzn - awaryjna elektryka? Gaqznik Dellorto
    - jak sie do niego dorwie jakis prseudo tuningowiec i powymienia dysze na 2x
    większe zeby niby moc podniesc to pozniej chodza takie mity ze to sie nie da
    wyregolowac. To kompletna bzdura, niedotykany, fabryczny Dellorto chodzi super,
    odpala super w kazdych warunkach zimno/cieplo/wywrotka - tylko jak sie jeden z
    drugim na tym nie zna to łapy precz a nie pozniej placz i zwalanie winy na
    gaznik. - Gaznik jest bardzo dobry i bardzo prosty.
    Padajaca korba? to wysylowany silnik, kreci sie do 8.5tys ma 10koni wiecej niz
    konkurencja i oddaje moc bardzo agresywnie. Jesli po 30 tys szalenczej jazdy
    enduro pojawi sie luz na korbie to dla mnie jest to calkowicie zrozumiale. Jesli
    dla ciebie nie to sorry. 30tys to jest odczyt z liczniak, ktory napedza przednie
    kolo, nie tylne. tylne czesto kreci sie 3x szybciej niz przodenie i nabija 3x
    wiekszy przebieg (to tez wez pod uwage).
    Tryby piatego biegu:)) az szkoda gac, jak jezdze LC4 od lat to takiej bzdury
    jeszcze nieslyszalem.
    Twoj koles jest jak hirurg w szpitalu. - Gdyby takiego hirurga spytac co sadzi o
    homosapiens to by powiedzial ze chujnia straszna - ciagle sie łamia nogi albo ręce.
    Moi kumple maja LC4 w roczniakch od 94 do 96 i nie nazekaja ani na Dellorto,
    ania na kies problemy z elektryka, ani na 5bieg. Ani nawet na to ze lancuch jest
    z prawej strony a kopka z lewej:)) bo z tym to sie usmialem..


  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 18:10
    Zmiana oleju w lagach - spoko, szczególnie jesli olej jest za 'twardy' - ten
    oryginalny.
    Brak kontrolki luzu - Ale czujnik luzu działa? Tylko samej kontrolki brak?
    Przewiniecie cewki to nic takiego.
    Silnika nie odpala się z odprężnikiem:) odprężnik jest tylko do ustawienia
    odpowiedniego suwu albo napompowania cylindra mieszanka.
    Ale dobra, - opis raczej prawdopodobny i ok.
    Dodatkowe linki gazu i sprzęgła to na + ?(ze tez ja o tym nie pomyślałem, tylko
    woziłem w plecaku:).
    Od sprzegla cos slychac? musial bym tego posluchac.
  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 21:06
    nie 10 a 5 koni wiecej , tak dla scislosci. Ja w gazniku od Xr nic nie musialem zmieniac , palila zima ,lato bez klopotu , no ale to japoniec, a nie makaron :D . Odczuwalnie - nie odczulem aby lepiej sie zbieral LC4 GS 620 z 95 od XR. TT - fakt mulaste , ale bardzo elastyczne.


    Co do korby i 5 , dopiero po 96 poprawili slabe smarowanie , dodajac druga pompe oleju i wzmacniajac skrzynie, oraz mieniajac elektryke na kokusana i dajac niestety kiepski gaznik mikuni ( no ale za to, wkoncu palil normalnie)

    Xr 650 R bije Lc4 na glowe , szkoda ze cholerna ekologia wymusila zakonczenie produkcji.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 10.03.10, 21:58
    Mikuni to dopiero do 640 montowali. Wykastrowali przez to motocykl, stracił
    jaja. Na szczescie mozna go wywalić i zamienic na gaznik np Dellorto PHM38 z
    pompką przyspieszenia - wtedy to jest szal.

    XR650R to petarda ale w Polsce na tyle rzadki motocykl ze lepiej sie w nia nie
    pchać.
  • szym3 10.03.10, 21:09
    Sprzedający twierdzi iż wcześniejszy właściciel dał mu licznik od innego modelu i dlatego nie działa prędkościomierz i te kontrolki a co do czujnika to nie wiadomo bo mówi że nawet nie próbował ich podłączyc bo były mu niepotrzebne,tylko stacyjkę jakoś tam zamontował.Co do sprzęgła to tak jak napisałem wcześniej;na pracującym silniku słychac jakieś delikatne stukanie ale po wciśnięciu sprzęgła zanika.Oczywiście mówi że to nic takiego :)
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.10, 07:44
    Decyzja należny do autora wątku.
  • szym3 11.03.10, 09:49
    Dzwoniłem do gościa od tego KTM-a i twierdzi że wszystko jest ok.Potrzebował bym jeszcze zamienic przez tel.pare słów z kimś kto zna się na tych sprzętach i doradzi na co patrzec.Jeśli byłby ktoś chętny to proszę o nr.tel. na e-mail szym4@onet.eu
  • Gość: Potas IP: *.stacje.agora.pl 11.03.10, 10:23
    To ja troche nie rozumiem całej dyskusji. Piszesz poczatkowo że
    chcesz lekkie enduro do latania po lesie i myślisz o pojemności 650?
    Przeciez to jest sprzeczność. Lekki to jest 350 - 400 ccm. 650 to
    juz kloc. Ja zakupiłem sobie kilka dni temu Hondę XL 350 R (1984 r.,
    pierwszy właściciel lat 85, przebieg 2200 km) i jestem zachwycony.
    To jest lekki sprzet do latania po lesie! Może pomyślisz własnie o
    pojemności 350?
  • Gość: szynszyll IP: *.prz.rzeszow.pl 11.03.10, 13:15
    yo!

    skad ta 350-ka przyjechala? szwajcaria, niemcy? no i ile za nia chcesz ;)

    szynszyll
    xtz750 - jeszcze przez chwile
  • Gość: Potas IP: *.stacje.agora.pl 11.03.10, 15:38
    Znikąd nie przyjechała! Jak pisałem - pierwszy własciciel - Polska!
    Pan już jest starszy (pokazywał mi swoje trofea z rajdu
    Tatrzańskiego 1947)i nie chce juz mnieć 3 motocykli, bo 2 mu
    wystarczą. Podobno lata już nie te. Wybiera sie w tym roku na
    przełecz Stelvio, to powiedział, że małe Varadero jest lepsze do
    tego celu, bo XL ma za mały zbiornik paliwa :)
  • Gość: szynszyll IP: *.prz.rzeszow.pl 11.03.10, 16:32
    no to jak taki z dziadka pistolet to co on przetaczal ta xl te 30 lat ze nakulal
    tylko 2200 km?! a male varadero faktycznie fajne do takiej nie spiesznej
    turystyki - nie moge tylko zrozumiec dlaczego nie zrobia tego z silnikiem z
    vtr250 - byloby o wiele bardziej uniwersalne...

    szynszyll
  • Gość: Potas IP: *.stacje.agora.pl 12.03.10, 12:35
    Jeszcze 3 miesiące temu dziadzio miał 4 motocykle, widać jakoś tego
    XL nie darzył wielka miłością :)
  • Gość: szynszyll IP: *.prz.rzeszow.pl 12.03.10, 12:40
    no to jak sie znudzi to jestem pierwszy w kolejce do zakupu ;)

    szynszyll
  • szym3 11.03.10, 21:20
    Od początku chodziło mi o 600 ale żeby było lekkie i w miarę zwinne.
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 13.03.10, 15:29
    Mówisz ze Hodna XL 530 R to lekkie enduro do latania po lesie, jej waga 137kg,
    a czemu LC4 który wazy 139kg, albo Honda XR 600 R, o podobnej wadze to kloce?:)
    nie mówiąc już o LC4 SC albo XR 650R. Waha ta sama co Twoja XL'a a moc ponad 2x
    większa.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.10, 21:40
    Trzeba sprawdzić czy ma luzy na wahaczu (kiedy lozyska wachacza sa dobre nie ma
    żadnych luzów, wszystko jest sztywne). Stan lag - czy nie ciekna, zlapac za dol
    przodem do motocykla i uniesc przednie kolo, poruszać w tyl/przod, maly luz jest
    ok, ale jakis niepokojaco duzy świadczy o zuzyciu tulei w lagach (to tania
    sprawa ale dobrze jak tego luzu nie ma:)
    Silnik LC4 chodzi dosc głosno, szczególnie z lewej strony gdzie jest lancuszek
    rozrzadu. Jesli silnik chodzi rowno, reaguje natychmiast na gaz i rownie szybko
    schodzi z obrotow to jest ok.
    Luz na tylnej osi kola, raczej rzadka sprawa ale jesli jest to lozyska do
    wymiany. Poza tym swiatla, klakson, czy wlacza sie wiatraczek na chodnicy kiedy
    odpowoednio dlugo popracuje na postoju..
    Czy nie ma zadnych wyciekow, spytac czy pali olej a jesli pali to ile (jak pali
    0.5l na 1000km to pewnie uszczelniacze zaworow - bardzo tanie na szczescie,
    kilkanascie zl), kiedy byla regulacja zaworow, kiedy byl olej zmieniany i tyle
    co mozesz sam sprawdzic chyba...
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.10, 21:43
    Patrzac na foty motocykl jest zadbany i ma wszystko to co miec pownien, np tak
    czesto poukrencane sróby naciagu lancucha ma takie jak trzeba - oryginane,
    wszelkie oslony i wogole - na zdjeciach jest git.
  • szym3 11.03.10, 22:07
    Ma podesłac mi jeszcze dodatkowo pare fotek i może jekiś filmik(sam
    zaproponował) a wtedy trzeba będzie chyba jechac i obadac sprawę,narazie się
    nierwę bo mam do niego jakieś 600 km w jedno stronę:) .Twierdzi że wszystko jest
    ok. a zawory były regulowane jakieś 2000tyś km.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 11.03.10, 22:41
    To dobrze (ze filmik i foty).
    Ja jechałem po jeden sprzęt 720km w jedna stronę;)
    2000km to luz, reguluje sie co 10tys
  • Gość: baba_zanetti IP: *.subscribers.sferia.net 13.03.10, 08:53
    nawet mnie przekonaliście do LC4, nie miałem do tej pory z tym żadnego kontaktu,
    a co nie sprawdzone to strach polecić, no i samemu kupić też. Osobiście ujeżdżam
    dwusuwową 250tkę, ale na dużych czterotaktach też sie lata (zwłaszcza jak 250
    się zjebie). KTM pierwszy raz zainteresował mnie jak przeczytałem zestawienie w
    gazecie z motocyklami japońskimi. Generalnie jego plusy to masa no i moc przede
    wszystkim, ale z drugiej strony pojawiające sie tematy na forach o awariach
    głowicy i innych drobnych a przykrych sprawach (gaźnik, ginąca iskra). Ale z
    drugiej strony XL/XR mimo że korbę ma niemalże nieśmiertelną to głowice też
    niezbyt udane i dostanie używanej jest niemalże niemożliwe no chyba że w cenie
    połowy motocykla. Do co ASO KTM w Polsce, dwa lata temu kolega miał 250 2t ktma
    i ASO nie potrafiło stwierdzić na podstawie numerów ramy jaki to model i jaki
    rocznik ( a jak wiadomo sprzedający wciskają bajki, zawyżając roczniki), tym
    bardziej niemożliwe okazało sie dokupienie jakiejkolwiek części do tamtego
    motocykla.
    U mnie w okolicy jeżdza same XLe i XTki a jeśli KTM to z młodych roczników. Może
    to o czymś świadczy, ale może tylko o nieznajomości sprzęta.
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 13.03.10, 10:43
    To że jeździ mało katów to tak jak mówisz, świadczy tylko o nieznajomości
    sprzęta. Powiem Ci, że jak piszesz o padających głowicach to ja pierwszy raz
    słyszę ze taka awaria w kacie występuje:) tzn na czym ta awaria głowicy wogole
    polega? A słuszałem też że uszczelki pod głowice padają same z siebie, kompletna
    bzdura. Padają jak ktoś przegrzeje silnik to normalna rzecz, ale to wina
    użytkowniczka, a nie sprzętu!co do reszty też, ginąca iskra, niby gdzie ona
    ginie?:) w 10 katach na jakich latamy albo lataliśmy nigdy taka rzecz się nie
    przytrafiła, ja sam miałem dwa katy 620z 95r i 640 z 2000 i poprostu zmieniałem
    olej i latałem, robiąc kilkanaście tyś km w 95% w terenie. Jak kupiłem 640 i
    miała gaźnik mikuni to z kumplami gadaliśmy jaki to chujowy gaźnik, jak kastruje
    moto, a za to jakie dellorto zajebiste, a potem czytam na forum że dellorto to
    chujnia. No kompletne bzdury ludzie wypisują. Ja z 640 zaraz wywaliłem mikuni i
    wsadziłem dellorto i dopiero moto jechało. Niedawno sprzedałem 640 i kupiłem ST,
    ale kata też kupie, bo chce mieć dwa motocykle. Do turystyki i w las. Mimo, że
    katem tez jeździłem w trasy po całej Polsce, robiąc nieraz 600km dziennie!
    Sprzęt nigdy mnie nie zawiódł i przecież nie pisze tu tylko o tym co miałem, ale
    10 katów jak się ma w okolicy i każdy jeździ tak jak mowie to kurde jak się nie
    wkurwiać jak ktoś wypisuje bzdury na forum że to padaki są, wymyślając usterki
    które się nigdy nie zdarzają. Prawda jest że serwisy ASO są niekompetentne. Ale
    na z czasem widzę ze dużo rzeczy się zmieniło na +. Teraz z dostaniem
    jakiejkolwiek cześć nie ma problemu. Jest ich pełno na allegro jak i w sklepach
    internetowych. Przecież robimy remonty motocykli i kupujemy graty to wiem co mówię.
  • Gość: rych IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.10, 11:09
    glowice High Flow padaja , pekniecie miedzy gniazdami ssacymi a wydechowymi .

    Zaplon SEM - pali sie , nie tylko w KTM , ten sam zapolon maja Huski i husabergi starsze. zaplon.pl.tl - pogadaj z gosciem co ma ta strone , mial pare katow w swoich lapach.

    Gaznik Dellorto - dalem linka , jak moto na mim pali , te same gazniki maja huski i husabergi - palenie podobne.

    Katy to starszne skladaki , nigdy nie wiedomo do konca jaka masz wersje , czasem sa roznice w gratach miedzy wersjami. Czeci jesli dostaniesz, to w 90% tylko ordzinal, malo kto robi zamienniki.
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 13.03.10, 11:52
    O High Flow si enie wypowiadam bo nie miaełem. Montowali je dopiero od 2003roku.
    A z tego co pamietam moto miało byc za 6tys a nie 18:) Zapłon nigdy nie nawalił
    w żadnym z naszym katów. A co do fimiku to nie wiem o co chodzi, koleś kopną za
    3 razem. Poza tym to infantylne że wklejasz filmik jakiegoś kolesia co ja nie
    wiem kto to wogole jest i czy umie kopać moto. My NIE mamy z kopaniem żadnych
    problemów. Zrozumiesz to czy nie? czy będziesz za wszelką cenę chciał postawić
    na swoim. Poza tym ten kto czyta ta dyskusje może sam sobie wyrobi zdanie, czy
    wierzyć Tobie, który nic o katach nie wie i nie użytkował czy komuś kto od lat
    jeździ i zna te sprzęty.
  • Gość: rych IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.10, 12:32
    zapomialem dodac ,ze to znajomy z tego filmiku - oczywiscie Ty umiesz kopac , a on nie - hmm ciekawe wnioski wyciagles , pewnie palisz kata z pol obortu jak chuck noris :D. , gaznik chyba mu ustawili jako tako , bo sam nie mogl dojsc , ale niedawno spalily sie cewki stojana.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.10, 13:42
    Przed wczoraj jeden z kolegów rozebrał silnik swojego LC4 (95 r.). Motocykl byl
    na chodzie ale przed sezonem chciał go dobrze przygotować. Po rozebrania silnika
    15'o letniego motocykla okazało sie, ze tlok jest dobry i nie wymaga wymiany.
    Trzeba wymienić pierścienie, uszczelniacze zaworów, łańcuszek rozrządu. Korbowód
    tez wymieni (koszt 710zl), chociaz ciezko powiedziec czy ma luz - na wszeslki
    wypadek mozna to zrobic i bedzie spokoj na kolejne 15 lat.
    To jest ten awaryjny, stary, z jedną pompą oleju - KAT.

    Proponował bym nie pisać juz więcej herezji.

    Pozdrawiam.
    Ps. dobrze, ze wczoraj wykorzystałem słoneczny dzień i na swoim strasznie
    awaryjnym, nie robiącym żadnego wrażenia i rozregulowanym Kacie poorałem trochę
    lasu!
    karambolktm.wrzuta.pl/obraz/3adQpBajMnp/wykadrowane


    Jeszcze raz pozdro!
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.10, 14:25
    PS II.

    Na mojej stronie Wrzuta.pl sa jeszcze foty z remontu mojego własnego LC4, który
    oczywiście robiliśmy sami żeby mi żaden 'mechanik' nie narobił sabotażu;)-co tam
    było robione jest w którymś z wcześniejszych moich postów..

  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 13.03.10, 14:19
    To ja nie czaje, jesteście takimi ekspertami od LC4, a kupiliście padake i
    jeszcze nie potraficie gaźnika ustawić?
  • Gość: rych IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 13.03.10, 22:34
    ja przy nim nie grzebalem - nie maczam rak w gownie , a padaka to pewnie twoj jak zreszta kazde starsze Lc4. Widzialem filmiki jak jezdzisz - masz rowne szanse z afrika twin.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.03.10, 21:00
    Wklejałeś mi tu filmik jak jeździ XR - to sobie obejrzyj jak LC4 620 jeździ:

    www.youtube.com/watch?v=2_E9ABvO5k8
  • Gość: rych IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.03.10, 21:37
    a tak sie lata na Hp2 jak sie ma pojecie www.youtube.com/watch?v=K6wkjOo90Kg

    a teraz zastanowmy sie , dlaczego do np. XR praktycznie nie ma czesci uzywanych na allegro , mimo ze motocykl spotyka sie dosc czesto. A do LC4 ktore widuje sie zadko , mozna kupic kazda czesc ?
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.03.10, 22:43
    No wiec właśnie załapałeś o co chodzi z tymi filmikami?
    Bo jak widzisz na tym "klocu" da sie wymiatac. Ty zapodales pierwszy filmik jak
    LC4 nie pali a XR jak lata. A ja ci pokazuje cos innego na ten temat.
    KTM ma hasło READY TO RACE a XR? Tu nie trzeba nic zmieniać, odrazu jest wypas.
    Wcześniej był głos, ze do LC4 wogole nie ma części a jak sa to sie czeka
    miesiącami, a teraz jak sie okazało, ze do lC4 masz dostęp do każdej części na
    allegro to sie nagle odwróciło i stało minusem?



    Troche konsekwencji!



  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 14.03.10, 22:45
    Z reszta decyzja autora wątku juz podjęta i na szczęście jest jedyna słuszna.

  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.10, 05:06
    hahah Ready To Reace i LC4 hahah - to dotyczy modeli EXC , SX jesli juz .


    mowilem o NOWYCH czesciach , uzywane czesto nie nadaja sie do niczego . Do motocykli ktore sie nie sypia , nie ma uzywanych gratow , a do awaryjnych mozna kupic sporo.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.10, 07:53
    Ciekawe dlaczego w servisowce do LC4 piszą jaki przegląd robić "po kazdych
    zawodach" a jaki po wyklej jeździe..moge zrobić zdjęcie strony i wkleić na wrzute.
    To haslo dotyczy wszytkich motocykli KTM LC2, LC4, EXC, LC8.
    Ja myślę ze ten temat juz sie wyczerpał także EOT i pozdro.

  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.10, 14:27
    bzdury czlowieku piszesz , mam mamnuala do LC4 i wiem co tam pisza . Lc4 i LC8 seryjnie Ready to Reace - buhehe
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.10, 15:55
    Nie wiem jaka ta twoja servisówka jest. W mojej piszą rożne rzeczy o sportowym
    wykorzystaniu motocykla a w tabeli zabiegów konserwacyjnych (na samym dole):

    karambolktm.wrzuta.pl/obraz/8TQHzZ62DHt/lc4_strona_z_servisowki
    Czytając testy LC4 nigdy nie spotkałem sie z jakimś biadoleniem na zle zawiasy,
    które maja pełną regulacje, czy na silnik, motocykl jest kompletny opuszczając
    fabrykę. Nie wiem juz o co ci chodzi...Ready to Race to motto KTM'a nie
    konkretnego modelu.
  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.10, 18:29
    przekonaliscie mnie do wyzszosci KTM-a nad swiatem , od tej pory bede skladal kazdemu z nich poklony do samej ziemi i calowal po oponach :D

  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 15.03.10, 19:07
    Jak samochód to tylko niemiecki, dlatego u mnie w mieście jeżdżą tylko BMW, VW,
    Audi. Jak motocykl to tylko japoniec.
    A ja wole alternatywne: Auto japoniec, motocykl Austria.

  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 15.03.10, 19:12
    Tak sobie czytam test XR 600 R
    www.motogen.pl/laboratorium/testy-motocykli-uzywanych/honda-xr-600-r-wysportowana-babcia,art14.html
    To fajne moto, ale ma kilka minusów których nie ma kat np brak ciepłego ssania,
    jak tam piszą po glebie jest problem z odpaleniem hondy, w kacie nie ma
    problemu. Zawieszenie to tez nie rewelacja hondzie. To ze brak części zamiennych
    na allegro to fakt, że honda nie jest popularna w Polsce, chciałem to napisać
    wcześniej, a widzę że to samo napisali w artykule. No i gdzie tu kupisz w dobrym
    stanie sprzęt w kraju? na allegro nie ma takich.
    Szkoda że nie nagrałem filmu jak kumpel odpala swoją XR650R, skakał po niej z 15
    min nieraz heh. Poprostu jak ktoś nie potrafi to będzie miał problem z każdym
    sprzętem. Polatał tą XRa 4 miesiące i się zatarło łożysko na wałku rozrządu.
    Mógł bym napisać, w Twoim stylu,że to wina chujowej Hondy, ale wiadomo że takie
    rzeczy zawsze dzieją sie przez kierownika i jego zaniedbania. Kat lata bez
    problemu jak się umie go serwisować i odpala tak jak pokazałem na filmiku
    wcześniej. Na youtube jest dużo takich filmów jak się kata odpala nawet ręka. Ja
    zawsze mogłem zgasić silnik na światłach czy na przejeździe kolejowym i odpalić
    potem od strzała. Może kiedyś zrobie taki film , ustawimy z 6 zimnych katow w
    rzędzie i pokarze Ci jak się je odpala od strzała po kolei jeden za drugim.
  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.03.10, 20:19
    po czym poznac silnik na 1 pompie oleju , od tego na 2 po modyfikacji ? Gaznik dellorto z cieplym saaniem , nie byl montowany seryjnie w GS/EGS ?
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 16.03.10, 21:34
    1 pompa była w rocznikach do 96 chyba. A cieple ssanie, jesli sie nie myle jest
    w każdym LC4. Najstarszy LC4 jaki tu jezdzi to 94 r., to jeszcze stare LC4 600 i
    tam jest cieple ssanie. Miałem GS RD, mam EGS-E i w obu byl ten sam gaźnik PHM 40.
  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.03.10, 14:59
    ale wizualnie , bo spotyka sie ze rejestarcja w papierach, rowna sie data produkcji , a tymczasem sprzet moze byc starszy nawet o pare lat. Do kiedy klepali 620 ? i czy do 620 mozna zalozyc rozrusznik + naped rozrusznika + instalka rozrusnika z 640 ?

    Kto spotkal sie z zacietym zaworkiem zwrotnym oleju tzw baypass , ponoc przez to ustrojstwo zaciera sie wal.
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 17.03.10, 16:12
    Wersja 620 bez rozrusznika i z rozrusznikiem różnią się od siebie dość mocno.
    Ja bym chyba się za takie coś nie zabierał, tam wszytko jest inne, inny karter,
    magneto mokre, a nie suche. Nie wiem jak to wygląda od strony instalacji bo
    elektryk ze meni marny.To chyba wogole mija się z celem. Spotkałem się z
    niedziałającym baypassem. Wtedy olej nie jest tłoczony do ramy i nie ma
    smarowania góry silnika, przez co w pierwszej kolejności zaciera się łożysko
    wałka rozrządu.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.03.10, 17:30
    Ja mam właśnie LC4 z rozrusznikiem - EGS-E (to E na końcu to od Electric
    starter). Silnik 620tki z rozrusznikiem wyglada identycznie jak 640'tki - jest
    szerszy, ma mokre magneto, wchodzi tam więcej oleju.
    620 był produkowany do 2001r.
    Jesli masz wersje EGS/LSE to można zamontować rozrusznik ale do starszych czyli
    przed 97r. (GS RD) rozrusznika nie założysz, tam jest inna konstrukcja, inny
    zapłon i wogole inaczej jest:)
    Jesli nie uda ci sie przypadkiem/z premedytacja wykręcić baypass'u to nic sie
    tam nie zatnie. Baypass jest tusz obok dwóch korków spustowych oleju, jak go nie
    ruszysz to nie ma prawa nic sie stac.
    A jeśli baypass nie dziala to nie ma cisnienia oleju dlatego mozna silnik zatrzeć.
  • Gość: rychu IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.03.10, 18:42
    wiem ze baypass mylony jest czesto z korkiem spustu oleju , a jak go wykrece to co wtedy ? zreszta chyba warto go zmienic na nowy, tak na zas.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 17.03.10, 19:29
    Nie wykręcaj go, nie ma żadnego powodu dla którego miał byś to robić. Jak go
    wykręcisz to tam jest taka malutka sprężynka, której nawet możesz nie zauważyć,
    ze się zgubiła. Silnik traci ciśnienie oleju, nie ma obiegu na ramę i na gore
    silnika, olej kreci się tylko na samym dole. Tam nie ma co zmieniać na zaś..
  • Gość: Kabat IP: 83.1.245.* 17.03.10, 19:48
    Jak go wykręcisz to nic się nie stanie , ale potem go poskładaj:) nie ma powodu
    tam grzebać, nic się tam nie zepsuje. Tam tylko jest mała sprężynka, wyskoczy Ci
    i będziesz miał problem.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 20.03.10, 21:38
    Spoko
  • szym3 20.03.10, 22:36
    Jutro rano jadę to obadac i jak będzie ok. to łykam go.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.03.10, 11:13
    Napisz jakie wrażenia po kupnie!
    Masz tam e-starter wiec kopki użyjesz tylko jak aku padnie.
  • szym3 21.03.10, 17:59
    Zajebiście!Jak na to chwile to jestem pod niezłym wrażeniem,moto ogólnie chodzi naprawdę ok. ma na pewno kilka drobiazgów do zrobienia typu regulacje zaworów,gaznika(bo ponoc dawno niebyło to robione) wymiana łożysk w kołach ale za tą kasę igły się nie kupi:)
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 21.03.10, 21:36
    No to się ciesze, ze zakup sie udal.
    Regulacji gaźnika sie nie robi w LC4, mozna go po prostu wyczyścić,
    umyc..sprawdzic tez filtr pow. jak brudny to umyc, wyczyscic dolot.
    Regulacja zaworów jest prosta, jesli nie potrafisz to kazdy servis moto zrobi ci
    za niewielka cene. luzy na obu zaworach 0.15.
  • szym3 22.03.10, 09:16
    No chyba tym razem będzie trzeba postawic do serwisu bo nie bardzo wiem jak się
    do tego zabrac a nie chciał bym na sam początek zrobic coś nie tak.Łożyska
    powymieniam sam i muszę zrobic coś z tę śrubką co jest w ramie,kawałek nad
    filtrem bo sączy się olej.
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 22.03.10, 16:19
    Wystarczy pewnie tylko wymienić podkładkę miedzianką. Ale jak będziesz to robił
    to nie zapomnij potem odpowietrzyć ramy. Bo ta sruba to jest korek spustowy leju
    w ramie, jak odkręcisz żeby zmienić podkładkę to zleci olej, potem go spowrotem
    wlej do ramy, albo łatwiej wlej go do silnika! potem u góry ramy odkręć taka
    samą srube co na dole zmieniałes podkładkę, - u góry to jest odpowietrznik ramy.
    Odpal silnik i poczekaj aż olej zacznie wypływać z ramy, zgaś silnik i wkręć
    śrubę spowrotem.
  • szym3 22.03.10, 22:05
    Poprzedni właściciel mówił coś takiego że jak zleci olej z ramy to dobrze jest jakąś strzykawką wlac go spowrotem właśnie przez ten odpowietrznik prosto w rame,że na przykład przy wymianie lał litr do silnika i litr w ramę,odpalał,pociekło to zakręcał.Ma to sens?A odnośnie łożysk w tylnym kole to zdjąłem je właśnie i jutro będę się za nie zabierał polecacie jakiegoś producenta którego łożyska warto założyc?
  • Gość: kabat IP: 83.1.245.* 22.03.10, 22:17
    Tak, on dobrze robił, ale nie trzeba koniecznie lac w rame, jest to troche
    niewygodne, mozna nalac całość do silnika i czekac az sie rama sama napelni.
    Serwisówki podaja oba sposoby.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 22.03.10, 22:22
    Sens to ma, tyle, ze jest to bardzo niepraktyczne. Najłatwiej wlać cały olej do
    silnika i poczekać az pompy oleju przepchną go do ramy i zacznie wyciekać
    odpowietrznikiem. Masz taki sam silnik jak ja, w servisowce do mojego piszą
    właśnie żeby lac caly olej do silnika, z kolei w servisowce do LC4 640 duke
    pisza zeby wlewac do ramy czesc i do silnika czesc - ale efekt i tak jest ten
    sam. Ja leje caly do silnika i po odpaleniu rama jest pelna w okolo min.
    Łozyska to łozyska, dopierasz rozmiar i ladujesz, kazdy producent musi trzymac
    normy w dzisiejszych czasach wiec raczej filozofii w tym niema. Jakie dostaniesz
    takie wkladaj i bedzie git.
    Mam nadzieje, ze teraz Ty tez bedziesz polecal LC4 na enduro;>?
  • szym3 22.03.10, 23:40
    Powiem szczerze że przejechałem się tym motorkiem naprawdę niedużo ale naprawdę jestem pod wrażeniem w porównaniu do tych moto na których kiedyś miałem okazję się przejechac.KTM jest DIABELSKI!!!!:)Mimo iż temu mojemu chyba coś jeszcze brakuje bo musi trochę pochodzic zanim zacznie się wkręcac bo inaczej parska, czasem przydławi się i potrfi puścic czarną chmurkę:) jak by go przylewało ale jak już załapie to TRZYMAJ SIĘ I Z DROGI:).Chcę podjechac gdzieś na serwis żeby go obsłuchał ktoś chociaż na początku,sprawdził zawory,łańcuszek i ocenił żeby niebyło jakiejś skuchy.Ogólnie silnik pracuje cicho(jak się rozgrzeje to troche głosniej) ale wydaje mi się że nie powinno się tam nic poważnego zabardzo dziac.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 23.03.10, 16:44
    A nie mówiłem, ze najsilniejszy singiel w swojej klasie to nie przechwałki:)
    Poza tym sposób oddawania mocy jest super.
    Co do reszty, wymień świece (NGK D8EA koszt ok 14zl), wyczyść filtr pow.
    Może masz tez źle ustawioną mieszankę. Wkręć śrubę regulacji mieszanki do oporu
    (z prawej strony gaźnika) i wykręć 1.5 obrotu - to jest podstawowe ustawienie i
    musi działać.
    Po tych zabiegach powinno być już bez przepałów i zadławień.
  • szym3 23.03.10, 20:03
    Sprzęt jest naprawdę pierwsza klasa!Cały czas się kręcę i myślę żeby gdzieś
    wyskoczyc i pobrykac :) ale muszę najpierw podjechac z nim gdzieś do serwisu
    żeby go posłuchali czy wszystko jest ok.Mam tylko pewne obawy żeby mi jakichś
    kitów nie wciskali że łańcuszek do wymiany itp.Mi wydaje się że jest ok. bo
    silniczek po odpaleniu naprawdę chodzi cichutko ale nie ukrywam że jeśli chodzi
    o moto tego typu to nie miałem doczynienia z remontami i itp i nie wiem jak to
    ma pracowac.Dzięki za pomoc,na pewno spróbuję go podregulowac i wymienię tą
    świecę.Korcą mnie też te zawory ale nie wiem jak się do nich dobrac i nie
    chciałbym narobic sobie bałaganu i postoju na pół sezonu jak mi coś nie
    wyjdzie:)
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.03.10, 18:54
    Stan łańcuszka sprawdzisz wykręcając napinacz z lewej/tylnej strony cylindra.
    Jeśli ma zapas to jest spoko. Regulacja zaworów tez jest stosunkowo prosta,
    trzeba zdjąć zbiornik i dobrać się do góry silnika, są tam dwie pokrywy zaworów,
    w odpowiednim do regulacji ustawieniu suwu pracy pomaga blokada walu. Jeśli sam
    ustawiałeś wcześniej zawory to te informacje powinny Ci wystarczyć.
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.03.10, 18:58
    Aha - blokada wału jest na dole silnika z przodu - taka sróba tusz obok filtra
    oleju. Wykreca sie ta sróbe, jest na niej podkladka, jesli podkladke usuniesz to
    sróba wkreci sie o grubosc podkladki glebiej w silnik i blokuje wal, trzeba to
    robic najlepiej we dwie osoby, jedna delikatnie i z wyczuciem naciska na kopke
    przekrecncajac walem a druga trzyma lekki moment kluczem na tej srobie i czeka
    az wskoczy w zaglebienie walu i go zablokuje...
  • szym3 24.03.10, 21:35
    Zawory ustawiałem,ale głównie w autach i regulacja była na zasadzie płytek a co do łańcuszka to też nie mam w tym za bardzo doświadczenia bo przeważnie wszystko miałem na pasku.Na pewno będę spokojniejszy jak będę wiedział czy ten silnik pracuje prawidłowo a wtedy korzystając z Twoich instrukcji na pewno będę gmerał tam sam :).Jestem na tą chwile zielony!Dziś nie wytrzymałem i musiałem go chociaż odpalic i posłuchac:)))A po ilu mniej wjęcej kopach na ssaniu powinien łapac i ile trzymac wiatru w oponach?(biorąc pod uwagę moją wagę około 105 kg.)
  • Gość: Karambol IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl 24.03.10, 22:19
    Jeśli odpalasz na zasadzie (silnik zimny oczywiście)- ssanie, 3 kopniaki na
    odprężniku i zasadniczy kopniak (musisz znalesc odpowiedni sow) to powinien
    podlalic od 1 do 3 max. Ten suw do kopa jest wtedy...zreszta tu masz instrukcje:
    www.youtube.com/watch?v=7iHti2ETzkw
  • szym3 27.03.10, 09:28
    Dobrze mówiłeś o tej świecy,tego było mu potrzeba!Jak dostał nową to dopiero zobaczyłem jak to pracuje:)Wczoraj zawiozłem go do serwisu i po wstępnych oględzinach stwierdzili że moto jest ok. i nic się w nim niedobrego nie dzieje,zostawiłem tylko na regulację zaworów i żeby obadali go dokładniej.Teraz tylko kupic buty,kilka ochraniaczy i w drogę!:))
  • Gość: chomik IP: *.ip.netia.com.pl 15.07.10, 17:19
    korzystny
    --
    Podsluchy
  • Gość: romek IP: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl 29.07.10, 08:26
    Tak jest w tym wypadku
    --
    nadajniki
  • Gość: meehow IP: *.nat.umts.dynamic.eranet.pl 31.07.10, 07:54
    Masz babo placek
    --
    matryca mikrofonowa

Popularne wątki

Nie pamiętasz hasła

lub ?

 

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się

Nakarm Pajacyka
Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Regulamin.